Gjest morhjertegod Skrevet 5. mars 2016 #23741 Del Skrevet 5. mars 2016 49 minutter siden, Asti skrev: Tilføyelse: Nevnte for mannen min tidligere idag om nedgangen i lesertall hos CBE.no, og at de nå har rundt 40.000 lesere. Han ble sjokkert over at de har så mange. Spørsmålet hans var "hvorfor?". Jeg er enig med han, og kunne derfor ikke gi noe godt svar. Jeg er ikke sjokkert over at hun har mange lesere, selv om hun har mistet mange. Hun er en blogger som legger mye tid i bloggen, flotte bilder, den er ryddig og fin, mener hun er en av de proffe i det norske bloggsirkuset. Hun har holdt på lenge, leverer jevnlig, dama veit hva hu driver med og leker ikke blogg. Man kan kritisere mye, men er en grunn til at hun henger med i toppen år etter år, hun er en driftig dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 5. mars 2016 #23742 Del Skrevet 5. mars 2016 For folk flest, og spesielt mannfolk, er det nok helt uforståelig at 40.000 mennesker finner den slags interessant hver eneste dag. Det skjønner jeg godt. Gjelder blogger generelt. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 5. mars 2016 #23743 Del Skrevet 5. mars 2016 5 minutter siden, morhjertegod skrev: Jeg er ikke sjokkert over at hun har mange lesere, selv om hun har mistet mange. Hun er en blogger som legger mye tid i bloggen, flotte bilder, den er ryddig og fin, mener hun er en av de proffe i det norske bloggsirkuset. Hun har holdt på lenge, leverer jevnlig, dama veit hva hu driver med og leker ikke blogg. Man kan kritisere mye, men er en grunn til at hun henger med i toppen år etter år, hun er en driftig dame. Jeg kan godt forstå at et mannfolk (langt unna hennes lesergruppe) rister på hodet over antall lesere, uansett hvor flotte overredigerte bilder osv. som blir presentert der, da den nok ikke treffer mennenes interesser. Jeg forstår heller ikke hvorfor enkelte ønsker å bruke tiden på å følge/lese dette. Det er jo så mye annet som er mye bedre man kan følge med på. Selv er jeg kun innom en gang i blant, og for min del opplever jeg denne bloggen (og tilsvarende) som "forsøpling", men det er min personlige mening. Jeg ser imidlertid at cbe.no er proffe, men når lesertallene går nedover og nedover - fra 100.000 til rundt 40.000 så gjør de noe feil. Hadde jeg eid og drevet denne bloggen ville jeg vært svært bekymret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 5. mars 2016 #23744 Del Skrevet 5. mars 2016 Tror de overlever greit med 40 000 lesere, de lever nok på ryktet om Norges største blogg, selv om det er en stund siden. Folk kjøper jo alle bøkene til Nesbø også, selv om flere av dem ikke er spesielt gode. Navnet selger. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 5. mars 2016 #23745 Del Skrevet 5. mars 2016 10 minutter siden, Francis skrev: Tror de overlever greit med 40 000 lesere, de lever nok på ryktet om Norges største blogg, selv om det er en stund siden. Folk kjøper jo alle bøkene til Nesbø også, selv om flere av dem ikke er spesielt gode. Navnet selger. Hvis de klarer å holde seg på det nivået, skal de ikke klage, men hvis de fortsetter å synke med 10-20.000 lesere pr. år (slik de har gjort de siste årene), da er det verre for deres del.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yaki Skrevet 5. mars 2016 #23746 Del Skrevet 5. mars 2016 2 timer siden, CecilieX skrev: Påstanden fra @Sol79 var at det var rart at det ikke ble blogget fra eventene. Jeg var enig i det, fordi jeg synes det var underlig at de ikke benyttet sjansen til å selvpromotere som ledd i merkevarebygging for CBE. @Snøsøta sitt innlegg viste til at dette ikke ville vært rart dersom man bare har lånt navnet og ikke er involvert designer. Jeg mener bestemt å huske at Steen og Strøm eventet ble blogget om, altså en annen strategi enn de valgte nå. Steen og Strøm - eventet som var bakgrunnen for at Det Nye ble felt i Pressens faglige utvalg. Mye dokumentasjon til klagen ble hentet fra innlegget, blant annet bilder fra presseveggen som viste Det Nyes logo. Det ble brukt mye tid på å studere bildene her på KG, for å finne ut om påstandene om at eventet var godt besøkt holdt vann. Grunnen til at jeg trakk frem Steen og Strøm er rett og slett som en sammenlikning, og en fundering over hvorfor de nå med Bianco velger en annen strategi. At de ikke blogger om et slikt event, med bilder etc som kunne vise frem suksesshistorien er veldig rart, og jeg prøver å finne en plausibel forklaring på at man ikke griper en slik sjanse. @Amafalathiel lanserer en forklaring i forhold til at lesere har kommentert at de synes det blir kjedelig med slike innlegg. Takk! Jeg hadde ikke fått med meg hva det dreide seg om, og orket ikke lete i tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 5. mars 2016 #23747 Del Skrevet 5. mars 2016 Det er altså lesere som mener at det er kjedelig når hun blogger fra events? Når det endelig skjer noe utenom hverdagen der borte i Siljan? Hva er da de utallige matbildene, kaffekoppene, pulsklokkene, hotellsuitene, Nelia? Det et jo stort sett det hun blogger om. Ja også i tillegg noen antrekksbilder som hun i et intervju sa at ofte ikke var hennes stil lilevel... 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KBNS Skrevet 5. mars 2016 #23748 Del Skrevet 5. mars 2016 4 timer siden, Asti skrev: Tilføyelse: Nevnte for mannen min tidligere idag om nedgangen i lesertall hos CBE.no, og at de nå har rundt 40.000 lesere. Han ble sjokkert over at de har så mange. Spørsmålet hans var "hvorfor?". Jeg er enig med han, og kunne derfor ikke gi noe godt svar. Du må ha en av få menn som i det hele tatt gidder å engasjere seg. Hadde jeg nevnt nedgangen i lesertall hos CBE, og sagt hvor mange lesere hun har ppd, så hadde han sett dumt på meg og sagt "og"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 5. mars 2016 #23749 Del Skrevet 5. mars 2016 Et øyeblikk siden, KBNS skrev: Du må ha en av få menn som i det hele tatt gidder å engasjere seg. Hadde jeg nevnt nedgangen i lesertall hos CBE, og sagt hvor mange lesere hun har ppd, så hadde han sett dumt på meg og sagt "og"? Bare så det er klart: Han engasjerte seg ikke i nedgangen. Han reagerte bare på lesertallet - med god grunn i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KBNS Skrevet 5. mars 2016 #23750 Del Skrevet 5. mars 2016 1 minutt siden, Asti skrev: Bare så det er klart: Han engasjerte seg ikke i nedgangen. Han reagerte bare på lesertallet - med god grunn i mine øyne. Det kan jeg være enig med deg (og han) i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 6. mars 2016 #23751 Del Skrevet 6. mars 2016 Ja ja, unger, nå er det bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 6. mars 2016 #23752 Del Skrevet 6. mars 2016 12 timer siden, Asti skrev: Jeg ser imidlertid at cbe.no er proffe, men når lesertallene går nedover og nedover - fra 100.000 til rundt 40.000 så gjør de noe feil. Hadde jeg eid og drevet denne bloggen ville jeg vært svært bekymret... Jeg er enig med deg i at de må begynne å innrømme at det er noe med innholdet som er årsaken til de dalende lesertallene, ikke dette regresjon mot normalen-forsvaret. Men jeg festet meg også ved Thomas Moens melding om at det ikke var antallet lesere som var det viktige, men de riktige leserne. De riktige var de trofaste som jeg husker det. Og hvis det er sånn at det er omlag 30.000 av de 100.000 som er villige til å kjøpe produktene hun promoterer så trenger hun ikke 100.000 lesere. Da kan hun fokusere på de 30.000 som digger henne fordi det er de som gjør bloggen verdifull for annonsørene. Bloggen beholder den samme økonomiske verdien samtidig som hun kan ha ett istedet for tre innlegg om dagen for folk som er strålende fornøyde med og synes det er superinspirerende at hun tar bilde av kaffekoppen hver dag. Kritikk av innholdet blir mindre viktig fordi det gjerne kommer fra lesere som ikke er innafor denne kjernegruppen. Igjen, i DN sto det at de største bloggene hadde økt omsetningen med 30%. Samtidig halverte lesertallene til CBE.no seg. Det sier noe om at det er flere måter å tjene penger på enn antall klikk. Jeg tror å sette navnet sitt på slike kolleksjoner er en slik måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 6. mars 2016 #23753 Del Skrevet 6. mars 2016 (endret) 1 time siden, Snøsøta skrev: Jeg er enig med deg i at de må begynne å innrømme at det er noe med innholdet som er årsaken til de dalende lesertallene, ikke dette regresjon mot normalen-forsvaret. Men jeg festet meg også ved Thomas Moens melding om at det ikke var antallet lesere som var det viktige, men de riktige leserne. De riktige var de trofaste som jeg husker det. Og hvis det er sånn at det er omlag 30.000 av de 100.000 som er villige til å kjøpe produktene hun promoterer så trenger hun ikke 100.000 lesere. Da kan hun fokusere på de 30.000 som digger henne fordi det er de som gjør bloggen verdifull for annonsørene. Bloggen beholder den samme økonomiske verdien samtidig som hun kan ha ett istedet for tre innlegg om dagen for folk som er strålende fornøyde med og synes det er superinspirerende at hun tar bilde av kaffekoppen hver dag. Kritikk av innholdet blir mindre viktig fordi det gjerne kommer fra lesere som ikke er innafor denne kjernegruppen. Igjen, i DN sto det at de største bloggene hadde økt omsetningen med 30%. Samtidig halverte lesertallene til CBE.no seg. Det sier noe om at det er flere måter å tjene penger på enn antall klikk. Jeg tror å sette navnet sitt på slike kolleksjoner er en slik måte. Stemmer det, selv om lesertallene har gått nedover, så har inntektene steget, jfr. http://www.minmote.no/#!/artikkel/23594816/tallene-som-vipper-fotballfrue-av-bloggtronen . Og grunnen er som du viser til. Jeg tenker at der er likevel noe bekymringsfullt (for cbe.no) over lesernedgangen - iallefall hvis det fortsetter på samme måten, for en må nesten regne med at noen av de trofaste leserne også er blant de som faller fra. Og så ser man at bloggen går nedover på rangeringslisten, og nye rykker oppover. Det betyr konkurranse. Det vi vet er at bloggerne sitt opprinnelige fortrinn vedr. "selge reklame" var troverdigheten. Og det kan forandre på seg om de går mer og mer over til å bli en "reklameplakat". Et annet forhold er hvem som i fremtiden får disse oppdragene. De som ligger øverst på blogglisten, de som fremstår som mest troverdig, de som har det "rette" managementet, eller andre? Jeg tenker det blir "spennende" å følge med hva som skjer innen "bloggverden" fremover. Endret 6. mars 2016 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 6. mars 2016 #23754 Del Skrevet 6. mars 2016 1 time siden, Asti skrev: Stemmer det, selv om lesertallene har gått nedover, så har inntektene steget, jfr. http://www.minmote.no/#!/artikkel/23594816/tallene-som-vipper-fotballfrue-av-bloggtronen . Og grunnen er som du viser til. Jeg tenker at der er likevel noe bekymringsfullt (for cbe.no) over lesernedgangen - iallefall hvis det fortsetter på samme måten, for en må nesten regne med at noen av de trofaste leserne også er blant de som faller fra. Og så ser man at bloggen går nedover på rangeringslisten, og nye rykker oppover. Det betyr konkurranse. Det vi vet er at bloggerne sitt opprinnelige fortrinn vedr. "selge reklame" var troverdigheten. Og det kan forandre på seg om de går mer og mer over til å bli en "reklameplakat". Et annet forhold er hvem som i fremtiden får disse oppdragene. De som ligger øverst på blogglisten, de som fremstår som mest troverdig, de som har det "rette" managementet, eller andre? Jeg tenker det blir "spennende" å følge med hva som skjer innen "bloggverden" fremover. Jeg er enig med deg og alle andre som skriver om at en viktig årsak til nedgangen er svekket tillit og mangel på fornyelse og variasjon i innleggene. Men jeg tror også at de likevel er veldig selvsikre fordi de føler de mestrer denne marketingbloggingen og alle disse teknikkene som øker inntekten og at de derfor ikke selv ser at frafallet er alarmerende. De ler rett og slett hele veien til banken. Hvor mange lesere har egentlig Camilla Pihl? Svært få, men tjener penger gjør hun åkke som har jeg forstått. Tror nok det managementet spiller en rolle i strategien til bloggen likevel, på tross av at de aldri tar telefonen når media ringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 6. mars 2016 #23755 Del Skrevet 6. mars 2016 Et øyeblikk siden, Snøsøta skrev: Jeg er enig med deg og alle andre som skriver om at en viktig årsak til nedgangen er svekket tillit og mangel på fornyelse og variasjon i innleggene. Men jeg tror også at de likevel er veldig selvsikre fordi de føler de mestrer denne marketingbloggingen og alle disse teknikkene som øker inntekten og at de derfor ikke selv ser at frafallet er alarmerende. De ler rett og slett hele veien til banken. Hvor mange lesere har egentlig Camilla Pihl? Svært få, men tjener penger gjør hun åkke som har jeg forstått. Tror nok det managementet spiller en rolle i strategien til bloggen likevel, på tross av at de aldri tar telefonen når media ringer. Enig. Liker. det du skriver her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 6. mars 2016 #23756 Del Skrevet 6. mars 2016 1 time siden, Asti skrev: Enig. Liker. det du skriver her inne. Takk for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 6. mars 2016 #23757 Del Skrevet 6. mars 2016 5 timer siden, Snøsøta skrev: Jeg er enig med deg i at de må begynne å innrømme at det er noe med innholdet som er årsaken til de dalende lesertallene, ikke dette regresjon mot normalen-forsvaret. Men jeg festet meg også ved Thomas Moens melding om at det ikke var antallet lesere som var det viktige, men de riktige leserne. De riktige var de trofaste som jeg husker det. Og hvis det er sånn at det er omlag 30.000 av de 100.000 som er villige til å kjøpe produktene hun promoterer så trenger hun ikke 100.000 lesere. Da kan hun fokusere på de 30.000 som digger henne fordi det er de som gjør bloggen verdifull for annonsørene. Bloggen beholder den samme økonomiske verdien samtidig som hun kan ha ett istedet for tre innlegg om dagen for folk som er strålende fornøyde med og synes det er superinspirerende at hun tar bilde av kaffekoppen hver dag. Kritikk av innholdet blir mindre viktig fordi det gjerne kommer fra lesere som ikke er innafor denne kjernegruppen. Igjen, i DN sto det at de største bloggene hadde økt omsetningen med 30%. Samtidig halverte lesertallene til CBE.no seg. Det sier noe om at det er flere måter å tjene penger på enn antall klikk. Jeg tror å sette navnet sitt på slike kolleksjoner er en slik måte. var det ikke sånn at Camilla Pihl vant en pris for årets forretningsblogg eller noe slikt? Hun har vel bare 6000 lesere såvidt jeg husker, og det illustrerer jo poenget ditt til fulle tenker jeg 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vikingmelk Skrevet 6. mars 2016 #23758 Del Skrevet 6. mars 2016 Sett videoen nettopp. Hm, liker stemmen hennes. Litt platt personlighet, i motsetning til det mange andre åpenbart mener er tilfelle og så syns jeg hun virker veldig selvbevisst. På en litt negative måte. Men det hadde sikkert jeg vært også. Og så er det en setning som popper opp.. Det er mye man kan si om Caroline, men morsom er hun definitivt ikke. Får håpe hun har noen i umiddelbare omgivelser som kan muntre henne opp litt på de verste dagene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angstkvinnen Skrevet 6. mars 2016 #23759 Del Skrevet 6. mars 2016 For annonsører er det viktig med lesertall per uke, ikke per dag. Hvis Fotballfrue har 40.000 om dagen, vil jeg tro ukestallet er langt høyere. Samtidig når hun en mer kjøpesterk kundegruppe en hva MammatilMichelle gjør, og vil derfor være mer innbringende for annonsørene. Så selv om lesertallet synker, og andre bloggere har flere lesere, kan hun fortsatt tjene langt mer enn dem på annonser og produktomtaler. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 6. mars 2016 #23760 Del Skrevet 6. mars 2016 (endret) Jeg tror ikke 35.000 unike lesere daglig er så forskjellig fra de 35.000-40.000 unike hun har ukentlig. Endret 6. mars 2016 av LilleSnupp Endret tall etter en tur innom blogglisten.no 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg