Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Snøsøta
27 minutter siden, Llise skrev:

Hun kommer nok til å blogge om det. 

Alle 7 innleggene som har vært om lanseringen og eventene av Biancokolleksjonen har vært annonser, altså betalte innlegg. Skoene har hun bare hatt på seg i ubetalte antrekksbilder 2-3 ganger (det samme antrekket ble vist 2 ganger). Det er ingenting som tyder på at hun skriver om bianco hvis hun ikke får betalt for det, så nei, jeg tviler sterkt på at hun kommer til å blogge om det. Det kommer kanskje flere annonser, om de har avtale om det, men ingen egne blogginnlegg. Dette er ren business.

Endret av Snøsøta
endret fra blogginnlegg til antrekksbilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Snøsøta skrev:

Alle 7 innleggene som har vært om lanseringen og eventene av Biancokolleksjonen har vært annonser, altså betalte innlegg. Skoene har hun bare hatt på seg i ubetalte blogginnlegg 2-3 ganger (det samme antrekket ble vist 2 ganger). Det er ingenting som tyder på at hun skriver om bianco hvis hun ikke får betalt for det, så nei, jeg tviler sterkt på at hun kommer til å blogge om det. Det kommer kanskje flere annonser, om de har avtale om det, men ingen egne blogginnlegg. Dette er ren business.

Ok, jeg visste ikke at vedkommende siktet til ubetalte blogginnlegg. 

Endret av Llise
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

@Llise: Det er en vesensforskjell, og sier veldig mye om hva bloggen dreier seg om. Tenk at noen ikke vil blogge om lanseringen av skoene de selv har designet! Det i seg selv er oppsiktsvekkende, det er også derfor jeg påpeker det. Dette er ren business som  sagt, hun selger sko for Bianco selv om det ser ut som det dreier seg om noe helt annet.

Endret av Snøsøta
La til tagging
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle tro at en som har vært svært involvert i designprosessen hadde lyst å vise frem sluttproduktet uten å bli betalt for det.. Handler det derimot kun om å låne bort navnet, så henger det mye mer sammen.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Det må være slitsomt, videre ødeleggende å måtte ta bilde av sine måltider, spesielt under ferie. Jeg husker jeg en gang gjorde dette, aldri mer. Det ødela stemningen for meg. Å ta frem et kamera, blitse, og ta bilde av sin mat hver eneste gang en er sammen med den en elsker må da ødelegge den romantiske stemningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, gjestvest skrev:

Det må være slitsomt, videre ødeleggende å måtte ta bilde av sine måltider, spesielt under ferie. Jeg husker jeg en gang gjorde dette, aldri mer. Det ødela stemningen for meg. Å ta frem et kamera, blitse, og ta bilde av sin mat hver eneste gang en er sammen med den en elsker må da ødelegge den romantiske stemningen. 

Dessuten svært uhøflig! Men det gjelder alle. Alt for mange tror at venner og  bekjente på facebook er intr i hva du spiser.

På restaurant enda mer negativt, direkte manglende folkeskikk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest morhjertegod
2 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Dessuten svært uhøflig! Men det gjelder alle. Alt for mange tror at venner og  bekjente på facebook er intr i hva du spiser.

På restaurant enda mer negativt, direkte manglende folkeskikk.

Enig, fb florerer av matbilder og vinglass. Vil jo tro at resturanger som får matbildene sine på en blogg, blir bare glade for det, gratis reklame :o) Jeg skjønner at bloggere gjør det, men ikke hvorfor fb venner gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest
38 minutter siden, Keikolina skrev:

Jeg har tatt bilde av maten min(en burger) en gang, men hadde tatt en bit av den først. Ha ha

Du fikk ikke med hele siden det var nærbilde nei. Og du gadd ikke å reise deg. Så du måtte gjøre burgeren mindre. hahaha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, Snøsøta skrev:

@Llise: Det er en vesensforskjell, og sier veldig mye om hva bloggen dreier seg om. Tenk at noen ikke vil blogge om lanseringen av skoene de selv har designet! Det i seg selv er oppsiktsvekkende, det er også derfor jeg påpeker det. Dette er ren business som  sagt, hun selger sko for Bianco selv om det ser ut som det dreier seg om noe helt annet.

@Snøsøta, jeg siterer deg, men egentlig mest for å spore inn på diskusjonen. Jeg tror vi er enige BTW

Jeg stoler på det du sier om type innlegg som publiseres, men jeg må si at som den profesjonelle historiefortelleren som CBE er, så er det jo viktig at man tetter alle hull i fortellingen sin. Fortellingen er at CBE har designet skoene, og da må man jo agere rollen som stolt designer. Hvis man er så kynisk at man kun presenterer det man får betalt for, så får man jo et problem med troverdigheten (!!!) til historien. CBE burde ha egeninteresse i å vise slike evnter, fordi de kan gi henne en god del kred i forhold til sin egen merkevarebygging. Tenk for en egenreklame det er og hvordan hun kan fremstille seg selv. Hvis de ikke griper sjansen, så er det en del vesentlige mekanismer de ikke har forstått.

Mon tro om Steen og Strøm eventet for Adax kan ha noe med saken å gjøre? Det må være noe vesetlig som gjør at de ikke griper sjansen til selvpromotering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sol79 skrev:

Hun har hatt to events med Bianco i Sandvika og på Storo, men hun blogger om kaffe på senga og havregrøt.

Skjønner ikke helt tankegangen.

Hun har jo fått endel tilbakemeldinger om at folk synes det er kjedelig med for mange innlegg om sånne eventer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, CecilieX skrev:

Mon tro om Steen og Strøm eventet for Adax kan ha noe med saken å gjøre? Det må være noe vesetlig som gjør at de ikke griper sjansen til selvpromotering.

Kan du utdype om Steen og Strøm? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig synes jeg ikke så veldig godt om den figuren bloggeierne presenterer på bloggen, blir fort stiv og litt nedlatende (bilder + svar i kommentarfeltet), men den spørsmålsvideoen var herlig! Hun burde videoblogge mer, hun fremstår jo rett og slett som menneskelig på film :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
1 time siden, CecilieX skrev:

@Snøsøta, jeg siterer deg, men egentlig mest for å spore inn på diskusjonen. Jeg tror vi er enige BTW

Jeg stoler på det du sier om type innlegg som publiseres, men jeg må si at som den profesjonelle historiefortelleren som CBE er, så er det jo viktig at man tetter alle hull i fortellingen sin. Fortellingen er at CBE har designet skoene, og da må man jo agere rollen som stolt designer. Hvis man er så kynisk at man kun presenterer det man får betalt for, så får man jo et problem med troverdigheten (!!!) til historien. CBE burde ha egeninteresse i å vise slike evnter, fordi de kan gi henne en god del kred i forhold til sin egen merkevarebygging. Tenk for en egenreklame det er og hvordan hun kan fremstille seg selv. Hvis de ikke griper sjansen, så er det en del vesentlige mekanismer de ikke har forstått.

Det var akkurat det samme ved veskelanseringen. Alle eventene og innleggene hvor hun presenterte veskene er annonser. Hvis hun bruker dem i antrekksinnlegg eller gavetipsinnlegg merkes det med inneholder veske fra egen kolleksjon.

Jeg ble oppmerksom på det da hun presenterte den siste vesken og den nye fargen: http://www.carolinebergeriksen.no/category/adaxbycarolinebergeriksen/

Det underlige var at det ikke hadde kommet noe forvarsel om det. Ikke så mye som en liten teaser om at de hadde jobbet med en ny modell og en ny farge. Den framsto som en ren annonse og var merket som det. Da jeg gikk tilbake så jeg at alle innleggene om veskekolleksjonen og eventene var merket som annonse. Men skokolleksjonen er det identisk.

Beklager, ingen skjermdump i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
2 timer siden, Yaki skrev:

Kan du utdype om Steen og Strøm? 

Påstanden fra @Sol79 var at det var rart at det ikke ble blogget fra eventene. Jeg var enig i det, fordi jeg synes det var underlig at de ikke benyttet sjansen til å selvpromotere som ledd i merkevarebygging for CBE.  @Snøsøta sitt innlegg viste til at dette ikke ville vært rart dersom man bare har lånt navnet og ikke er involvert designer. 

Jeg mener bestemt å huske at Steen og Strøm eventet ble blogget om, altså en annen strategi enn de valgte nå. Steen og Strøm - eventet som var bakgrunnen for at Det Nye ble felt i Pressens faglige utvalg. Mye dokumentasjon til klagen ble hentet fra innlegget, blant annet bilder fra presseveggen som viste Det Nyes logo. Det ble brukt mye tid på å studere bildene her på KG, for å finne ut om påstandene om at eventet var godt besøkt holdt vann.

Grunnen til at jeg trakk frem Steen og Strøm er rett og slett som en sammenlikning, og en fundering over hvorfor de nå med Bianco velger en annen strategi. At de ikke blogger om et slikt event, med bilder etc som kunne vise frem suksesshistorien er veldig rart, og jeg prøver å finne en plausibel forklaring på at man ikke griper en slik sjanse. @Amafalathiel lanserer en forklaring i forhold til at lesere har kommentert at de synes det blir kjedelig med slike innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Amafalathiel skrev:

Hun har jo fått endel tilbakemeldinger om at folk synes det er kjedelig med for mange innlegg om sånne eventer

Har ikke CBE.no fått tilbakemelding om annet som er kjedelig, eksempelvis kaffekopp, uten at de har gjort noe med det? ;)

Selv blir jeg ikke klok på dette firmaet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Asti skrev:

Har ikke CBE.no fått tilbakemelding om annet som er kjedelig, eksempelvis kaffekopp, uten at de har gjort noe med det? ;)

Selv blir jeg ikke klok på dette firmaet. 

det er vel ikke noe på den bloggen som ikke er kjedelig....

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amafalathiel skrev:

det er vel ikke noe på den bloggen som ikke er kjedelig....

;)

Tilføyelse: Nevnte for mannen min tidligere idag om nedgangen i lesertall hos CBE.no, og at de nå har rundt 40.000 lesere. Han ble sjokkert over at de har så mange. Spørsmålet hans var "hvorfor?". Jeg er enig med han, og kunne derfor ikke gi noe godt svar. 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lagt merke til at hun bruker samme bilder om igjen? Har hun blitt lei av å sitte timesvis å finne de perfekte bildene hun publiserer? Når alt skal være til fingerspissene, synes jeg det ødelegger.

Endret av Miranda16
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...