Cavatina Skrevet 18. februar 2016 #23361 Del Skrevet 18. februar 2016 (endret) Vil legge til at personhetsen som modereres bort, stort sett dreier seg om brukere som debatterer andre brukere i tråden. Det er lite hets rettet mot bloggeierne. I tillegg modereres mye metadebatt i tråden. Edit: Dette som tillegg til innlegget til @Snøsøta Endret 18. februar 2016 av Cornucopia Sjekker brukeropplevelsen på mobil. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 18. februar 2016 #23362 Del Skrevet 18. februar 2016 Bare underskriver @Snøsøta sitt innlegg. Jeg har iallfall ikke noe arkiv, men jeg imgurer og er en jævel på å google. Selve personene på bloggen interesserer meg særdeles lite, jeg er mest opptatt av hvordan en blogg brukes i forretningsøyemed og sideaspeltene med narrativfantasier, på hvilken måte barn brukes, troverdigheten til et slikt stort "mediehus" og hvordan kundene forføres av hele pakka. Andre må gjerne kritisere engasjementet mitt, jeg ser på det som å interessere seg for propagandatendensene vi ser ellers i medieverden også, der kildekritikk er en mangelvare og kun egne interesser fremheves positivt, debattanter går i skyttergravene og sannheten ofres. (Jmf flyktningedebatten) 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 18. februar 2016 #23363 Del Skrevet 18. februar 2016 3 timer siden, Fra sidelinjen skrev: Nå måtte jeg sjekke på bloggen og det første innlegget som viste en veske før dette siste var da en rød Adaxveske en del av antrekket? Mener du at hun kun skal bruke vesker fra egen kolleksjon? Tatt i betraktning at hun har (fått?) designet de perfekte veskene for enhver anledning i alle slags størrelser i tre forskjellige farger, så er det rart at hun har behov for å bruke noe særlig andre vesker så kort tid etter at kolleksjonen kom ut, så ja på en måte så mener jeg det. Gikk gjennom antrekksbildene i arkivet og hun bruker YSL-veska og Mulberry'n oftere enn hun bruker en av de 15-20 veskene fra sin egen kolleksjon. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tapet Skrevet 18. februar 2016 #23364 Del Skrevet 18. februar 2016 2 timer siden, Sol79 skrev: Tatt i betraktning at hun har (fått?) designet de perfekte veskene for enhver anledning i alle slags størrelser i tre forskjellige farger, så er det rart at hun har behov for å bruke noe særlig andre vesker så kort tid etter at kolleksjonen kom ut, så ja på en måte så mener jeg det. Gikk gjennom antrekksbildene i arkivet og hun bruker YSL-veska og Mulberry'n oftere enn hun bruker en av de 15-20 veskene fra sin egen kolleksjon. Bare fordi du "designer" (setter navnet ditt på) noe, betyr vel ikke at du ønsker å bruke det selv. Om man designer entry-level-vesker og eier YSL selv, så sier det jo seg selv hva som er mest fristende å bruke. Tror ikke HM-designerne bruker mest HM heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 18. februar 2016 #23365 Del Skrevet 18. februar 2016 1 minutt siden, Tapet skrev: Bare fordi du "designer" (setter navnet ditt på) noe, betyr vel ikke at du ønsker å bruke det selv. Om man designer entry-level-vesker og eier YSL selv, så sier det jo seg selv hva som er mest fristende å bruke. Tror ikke HM-designerne bruker mest HM heller. What? Bare fordi du setter navnet på det betyr ikke det at du vil bruke det selv? Liker hun de ikke da?? He he, jeg leser mest bloggen for å humre for meg selv, sånn sett er jeg ganske slem! Jepp, jeg ler av hele konseptet ff! Blir jeg slettet nå? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tapet Skrevet 18. februar 2016 #23366 Del Skrevet 18. februar 2016 Et øyeblikk siden, Pås skrev: What? Bare fordi du setter navnet på det betyr ikke det at du vil bruke det selv? Liker hun de ikke da?? He he, jeg leser mest bloggen for å humre for meg selv, sånn sett er jeg ganske slem! Jepp, jeg ler av hele konseptet ff! Blir jeg slettet nå? Er vel helt greit å motiveres av å tjene penger? Halvdyre vesker som har en eim av eksklusivitet selger som bare juling, samtidig som man kan kutte masse hjørner i produksjonen uten at det gjør noe. Bare se på hvor mange jenter som går rundt med "bæreposeMichaelKors"-vesken på armen, for eksempel. Langt simplere materiale enn en tilsvarende veske fra f.eks. YSL, og en del dyrere og du kan antageligvis selge ti ganger så mange. Du vil ikke nødvendigvis bruke den fordi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 18. februar 2016 #23367 Del Skrevet 18. februar 2016 Et øyeblikk siden, Tapet skrev: Er vel helt greit å motiveres av å tjene penger? Halvdyre vesker som har en eim av eksklusivitet selger som bare juling, samtidig som man kan kutte masse hjørner i produksjonen uten at det gjør noe. Bare se på hvor mange jenter som går rundt med "bæreposeMichaelKors"-vesken på armen, for eksempel. Langt simplere materiale enn en tilsvarende veske fra f.eks. YSL, og en del dyrere og du kan antageligvis selge ti ganger så mange. Du vil ikke nødvendigvis bruke den fordi. Jammen, i den magiske videoen sa hun jo at skoene (var visst skoene ja, og ikke veskene!) kunne brukes til ALT? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fra sidelinjen Skrevet 18. februar 2016 #23368 Del Skrevet 18. februar 2016 1 time siden, Pås skrev: Jammen, i den magiske videoen sa hun jo at skoene (var visst skoene ja, og ikke veskene!) kunne brukes til ALT? Akkurat. KAN, ikke må. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 18. februar 2016 #23369 Del Skrevet 18. februar 2016 Kan ikke sammenligne en designer fra f.eks Yves st. Laurent sitt forhold til veskene de designer og CBE sitt forhold til sine vesker... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 18. februar 2016 #23370 Del Skrevet 18. februar 2016 (endret) Personlig brukte jeg mest tid da jeg faktisk leste alle innleggene hennes og så på alle bildene en ukes tid for å se hvor mye reklame, spons og produktplassering det faktisk var der. Det som tok lengst tid var altså å lese bloggen hennes, ikke å trekke slutningen om at 90% av det de viser frem er spons som ikke er merkepliktig, spons som er merkepliktig, reklame og adlinks. Jeg gjorde ikke det fordi jeg var interessert i dama, men fordi jeg ville se hvor mye reklame det egentlig er på en slik blogg. Sjokkerende mye viste det seg. Bloggen var imidlertid så kjedelig at jeg ikke orket å fortsette. Det høres faktisk realistisk ut at en som lleser bloggen, kommentarfeltet til bloggen samt denne tråden bruker mer tid enn det mange av de som skriver her inne gjør. Endret 20. februar 2016 av Snøsøta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fra sidelinjen Skrevet 18. februar 2016 #23371 Del Skrevet 18. februar 2016 2 timer siden, Snøsøta skrev: Det høres faktisk realistisk ut at en som lleser bloggen, kommentarfeltet til bloggen samt denne tråden bruker mer tid enn det mange av de som skriver her inne gjør. Ja, jeg ser at dette er en ofte brukt taktikk mot dem som stiller kritiske spørsmål til tråden. Å påstå at man selv bruker tilsvarende, eller som her, mer tid enn de som er aktive her. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg bruker ikke mange minuttene på å skumlese en enkel tekst, noe jeg ofte gjør mens jeg sitter i bilen og venter på ungene eller i reklamepausen på en film. Jeg har brukt mye mer tid i dag hvor jeg faktisk skriver innlegg. Skriver du like fort som du leser, du altså? I tillegg til å Google og legge inn lenker til gamle bilder eller tekster? Da er du bedre enn meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 18. februar 2016 #23372 Del Skrevet 18. februar 2016 (endret) @Fra sidelinjen, det er vel strengt opp til hver i sær hvor mye tid man vil bruke her. Og det er vel ikke opplagt at det er mer høyverdig å kritisere de som er kritiske enn det er å kritisere bloggvirkosmheten. så lenge cbe.no selger veskene ved å fremstå som den hyggelige dama som har laget disse veskene spesielt med tanke på de fine leserne sine, ved å dra narrativet om seg selv som hun hyggelige som gjør hverdagen litt inspirerende for folk også inn i den betalte markedsføringen hun driver, så er denne kritikken berettiget. Nettopp fordi hun fremstiller dere som noe hun, Caroline har gjort for å glede leserne. Det blir noe helt annet enn en hesteskoannonse for noe. Hvilket jo faktisk er hele forretningskonsepter rundt bloggen, og grunnen til at hun tjener så mye penger. Hun selger ideen om at hun personlig har brukt tid og ressurser for å tilby akkurat dere, fine lesere noe helt spesielt. Endret 18. februar 2016 av pøbelsara 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 18. februar 2016 #23373 Del Skrevet 18. februar 2016 Hvorfor interessen for hvor mye tid hver enkelt av kritikerne bruker? Bloggen bruker jeg 1/2 min til 1 min på daglig eller annenhver dag. Leser ikke kommentarfelt om det er noe spesielt. Akkurat nå ser jeg på TV med et halvt øye, jobber litt på PC, mailer med to kolleger og skriver tydeligvis her. Bør jeg søke hjelp? ☺️ 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 18. februar 2016 #23374 Del Skrevet 18. februar 2016 (endret) 34 minutter siden, Fra sidelinjen skrev: Ja, jeg ser at dette er en ofte brukt taktikk mot dem som stiller kritiske spørsmål til tråden. Å påstå at man selv bruker tilsvarende, eller som her, mer tid enn de som er aktive her. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg bruker ikke mange minuttene på å skumlese en enkel tekst, noe jeg ofte gjør mens jeg sitter i bilen og venter på ungene eller i reklamepausen på en film. Jeg har brukt mye mer tid i dag hvor jeg faktisk skriver innlegg. Skriver du like fort som du leser, du altså? I tillegg til å Google og legge inn lenker til gamle bilder eller tekster? Da er du bedre enn meg. Poenget mitt er at jeg ikke leser bloggen til vanlig. Jeg bruker altså ikke tid på å lese. Og ja, jeg skriver ganske fort. I tillegg er det bare hvis det er noe som engasjerer meg, som jeg vanligvis fanger opp her som avgjør om jeg googler noe. Jeg leser ikke bloggen til vanlig, skriver fort, og googler en sjelden gang. Tror jeg bruker mindre tid på dette enn en som leser bloggen, kommentarteltet og denne tråden daglig. Hvis du vil henge deg opp noe som er creepy så anbefaler jeg deg å lese kommentareltet henne s en gang til og legg merke til de som hyller henne, kjøper det hun anbefaler, ser seriene hun tipser om og er de som faktisk er sykelig opptatt av dama. Endret 18. februar 2016 av Snøsøta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 18. februar 2016 #23375 Del Skrevet 18. februar 2016 Igjen skal man forsvare og forklare sin aktivitet i denne tråden, i stedet for å bruke tråden til det den er ment for. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredrik29 Skrevet 18. februar 2016 #23376 Del Skrevet 18. februar 2016 Men at hun er " kjøpt og betalt" er det vel ingen vits i å Google og grave etter bevis på. Det er jo åpenbart på alle måter. Alt handler om cash $$. og at folk som lager gjestekolleksjoner for brands ikke bruker egne klær/vesker hele tiden er vel heller ikke uvanlig. Hvis man ser på "kjendiser" i utlandet så har stort sett alle egne kolleksjoner eller lager klær og øvrig merchandise i egne merkevarer. Dette gjør de for å tjene penger - og kun det. Så kan man si at det gir de "lite troverdighet", men den store hopen bryr seg ikke om det - det selger som hakka møkk. Jeg synes det er teit å kritisere Fruen for at hun hopper på de mulighetene hun får. Vi kan heller kritisere det dårlige håndverket, dårlig tekstforfatting, latterlig pinlig storytelling, sensur, frekke svar på høflig og konstruktiv kritikk, manipulerte bilder, umerket reklame, de evinnelige bildene av kaffikopper og pulsklokker. Og ikke minst, den skamløse bruken av et barn i kommersiell sammenheng. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 18. februar 2016 #23377 Del Skrevet 18. februar 2016 Enig med @Fredrik29 At hun ikke bruker veskene hele tiden, er ikke merkelig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 18. februar 2016 #23378 Del Skrevet 18. februar 2016 Ser at det diskuteres tidsbruk. Jeg har brukt ganske mye tid på ff-bloggen i perioder. Det hadde vært løgn å si noe annet. Selv om det finnes mer interessante problemstillinger i verden har jeg hatt litt "glede" av å se på reklamemerking etc. på bloggen. På den ene siden har det vært interessant å se hvordan en toppblogger bevisst og ubevisst (?) spekulerer i forbrukeratferden til leserne. Samtidig ser jeg på denne "gravingen" som en slags ukomplisert greie, det er nemlig ikke det at det er vanskelig å avdekke eventuelt juks, det som har tatt (for meg i alle fall) mest tid, har vært å få en slags aksept fra andre for at dette faktisk er problemstillinger det er verdt å se på. Mange flere enn før er opptatt av at det skal være tydelig merket reklame og at det er synd å bruke unger for å pushe produkter og livsstilsutopier. Og bevisstgjøring om dette synes jeg det er bare bra å bruke litt tid på. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsi Skrevet 18. februar 2016 #23379 Del Skrevet 18. februar 2016 (endret) Må bare legge til, for min del var det en ny erfaring å bli møtt med en holdning om at man bør diskrediteres fordi man har satt seg inn i en sak. Ofte er det jo motsatt, at jo mer man vet, desto mer tyngde ligger bak påstandene. Jeg synes det står mye mer respekt av de brukerne her inne som diskuterer noe over tid, enn de som "bare må lage seg en bruker" for å ville/tørre uttale seg. Endret 18. februar 2016 av mamsi Skriveleif :) 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 19. februar 2016 #23380 Del Skrevet 19. februar 2016 Jeg er ikke en veskesamler, men inntrykket mitt når det gjelder vesker er jo at det ofte er merket som er viktig. Slik jeg oppfatter veskebruk, så er det slik at man kan signalisere ganske mye med dem. Luksusmerker signaliserer penger, og heri ligger kanskje grunnen til at CBE ikke fronter egne merker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg