Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Aricia skrev:

Joda, selvsagt, men det blir jo noe litt annet. Å si at man liker noe er noe annet enn å si at man funnet fram til det på eget initiativ, eller designet det selv etter en lang prosess etc. Det første kan ikke så lett etterprøves av andre og dermed ikke avsløres som usant, de andre eksemplene er det verre med. Jeg kan ikke fatte at hun ikke later til å se hvor skillet går mellom en fake/betalt anbefaling og et fiktivt scenario som fort framstår som en ren løgnhistorie.

Og i dette tilfellet her, altså når hun påstår at den svarte tuppen på den hvite skoen skyldtes at hun ikke kunne bestemme seg for fargen, og ikke har Chanels til forveksling identiske sko som utgangspunkt, så virker det jo ikke troverdig overhodet. Det virker faktisk så lite sannsynlig at det bare blir latterlig. 

Helt enig. Og når man ikke har sett snurten av prosessen frem til nå (cbe.no påstår tross alt at de har vært med på å "lage skoen", jamfør reklamevideoen) så blir det enda mindre troverdig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ikke skrive et eget innlegg om de skoene og i ettertid hevde at man har funnet opp de heeeelt selv eller at de ble til ved en tilfeldighet fordi man ikke klarte å bestemme seg for fargene.

.. eller jo, ser jo at man kan! 

Uttrykket å lyve slik at man tror på det selv popper oftere og oftere opp i hodet mitt ifm CBE.no

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Milio skrev:

Det er ulovlig sålenge noe er patentert. Et mønster, en søm, en kurve her, en strek der. Designverden er rimelig flink å verne om sitt eget, men lovverket og kostnadene (les papirarbeidet) en eventuelt sak medfører gjør at det ofte glipper gjennom. Spesielt om det er snakk om lite fortjeneste.

Har allerede kommentert meg selv i nytt innlegg her.
Kunne ikke la det stå slik som det stod, da jeg vet bedre enn jeg klarte å uttrykke.

Endret av Cornucopia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sol79 skrev:

Syns samtlige kopier er finere enn originalen med den store logoen på hele skoa.

Enig. Kan ikke fordra logoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Cornucopia skrev:

Har allerede kommentert meg selv i nytt innlegg her.
Kunne ikke la det stå slik som det stod, da jeg vet bedre enn jeg klarte å uttrykke.

Leste det etterpå. Ikke ment som kritikk, bare en tilføyelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Milio skrev:

Leste det etterpå. Ikke ment som kritikk, bare en tilføyelse. 

Ikkeno' problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aricia skrev:

Akkurat det grepet der synes å gå igjen hos henne, stemmer ikke det? Nå gjengir jeg fra hukommelsen litt, de som kan får bekrefte eller evt avkrefte: Jf. en oppskrift med beviselig annen opprinnelse som hun hadde eksperimentert seg fram til (var det cookiesene til Lise von Krogh?), eller produkter hun fronter (feks "prevensjonsmiddelet") som hun forega å ha funnet fram til etter lang tids undersøkelse på nett - og så hadde hun bare blitt kontaktet av produsenten.

Hva i alle dager ligger bak avgjørelsen om slike rammefortellinger som så enkelt kan avsløres som ren fiksjon? Det er jo verre enn sånne gammeldagse reklamer der en kjendis "står fram" og anbefaler et eller annet vidundermiddel - alle skjønner at det er bøll, og at George Clooney ikke er fullt så vill etter Nespresso, liksom. Men samme typer oppkonstruerte "reklameløgner" i dagboksaktige blogginnlegg med glimt fra en småbarnsmors hverdagsliv? Kan det finnes lesere av bloggen som faktisk ikke skjønner at dette er et rent grep, og hvordan i alle dager kan det da virke etter hensikten, som markedsføring? Eller er det hun selv som ikke (lenger) skjønner mediet hun har slått seg opp innenfor?

Content marketing i et nøtteskall. Og jo, folk går på det. Se kommentarfeltet til cbe.no, og vanlig reklame som åpenbart er fake lurer jo selv oss voksne mer eller mindre våkne folk!

3 timer siden, skyflakes skrev:

Ja, det meste man ser i butikker både når det gjelder klær og sko er kopier av hverandre. Det er begrenset hvor mange ganger man kan finne opp kruttet, noe jeg kanskje syns det hadde vært bedre å vært ærlig om? men men.. Jeg er helt enig i at det er blir for dumt av en selvutnevnt fashionista å si at hun aldri har funnet et par som er henne, før hun lagde de selv... (:klaske:)

For de skoene der fins jo allerede, uavhengig av hvilket merkenavn som henger på.

Nå kom en annen i forkant, men viser seg at allrede i 2014 skrev hun om skoene til chanel, som er meget lik disse.  :P

Skal man lyve, dekke over, dra en hvit lögn, lønner det seg å ha oversikt over tidligere utsagn....

2 timer siden, thorax skrev:

Det blir for dumt at hun ikke nevner eller sier seg enig om den slående likheten mellom hennes og Chanels espadrille-design, da hun selv skrev om hvor lenge hun hadde siklet etter Chanels espadrilles allerede i 2014; http://www.carolinebergeriksen.no/2014/07/15/luksus-vs-budsjett-21/#comments 

Uff da.... Internet glemmer aldri, det må bloggerne lære seg.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, thorax skrev:

Det blir for dumt at hun ikke nevner eller sier seg enig om den slående likheten mellom hennes og Chanels espadrille-design, da hun selv skrev om hvor lenge hun hadde siklet etter Chanels espadrilles allerede i 2014; http://www.carolinebergeriksen.no/2014/07/15/luksus-vs-budsjett-21/#comments 

Wææ, FLAUT 😳

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Content marketing i et nøtteskall. Og jo, folk går på det. Se kommentarfeltet til cbe.no, og vanlig reklame som åpenbart er fake lurer jo selv oss voksne mer eller mindre våkne folk!

Jeg synes ikke det er content marketing i et nøtteskall. Kan ikke forstå annet enn at det er et ubehjelpelig forsøk på det det som faller fullstendig igjennom pga rammehistorie fullstendig uten rot i virkeligheten, det var poenget jeg forsøkte å formidle.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalenderpiken
5 timer siden, Francis skrev:

Ikke du @Kalenderpiken altså! 

:fnise: neida...  
Jeg innrømmer glatt at jeg kjøpte mine hvite espadrillos med sort tupp på fordi jeg syntes Chanel modellen var så fin, men jeg har ikke økonomi til å blåse 4000 kr eller mer på et par sko. Kopi er helt ok for meg, men jeg er ærlig om det da :)
Jeg har forresten en Lindex veske som min venninne kommenterte er veldig lik en av disse Adax veskene til Caroline B.E. Jeg visste ikke det, men i ettertid ser jeg at duskene er like. Jaja...  men min kostet knappe 400 kr da :) Who cares? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest

Antall lesere er halvert. Dette kan skyldes flere årsaker. Bloggeren har eldes. De unge leserne søker yngre bloggere de kan identifisere seg med. Bloggeren hadde muligens sett for seg at hun, som nybakt mor, skulle tiltrekke seg andre mødre. Presentasjonen av denne siden av livet var heller ikke identifiserbar for andre.

Nå har ikke jeg fulgt denne bloggeren nøye så jeg vet ikke hvor lenge, eller hvor mye bloggerens mor har vært involvert. Men den siste tid, det lille jeg har fått med meg har jeg sett henne bli nevnt en rekke ganger. Senest i forbindelse med lansering av skokolleksjonen. Jeg lurer på om dette er gjort bevisst: Om mor er nevnt ofte får vi en følelse av at personen er yngre. Personen vil da lettere kunne føles som en venninne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg oppfattet det slik at kolleksjonen passer til folk i 50-årene (også). Bloggplasseringer siste tiden har variert mellom 2 og 7, skoinnlegget ga ingen boost. 

Endret av Francis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er ganske komisk at alle kommenterer at espadrillene til CBE er en "tro kopi av Chanel". Chanel kom med sine espadrilles for førset gang i forbindelse med SS2013. Minus C-logoen, tror dere virkelig utseende til de skoene var nytenkende i 2013? Det blir for dumt... Synes espadrillene var ganske fine, men ettersom jeg aldri hadde kjøpt sko signert en blogger, og er litt skeptisk til kvaliteten, går jeg heller for Billi Bi sine espadrilles i år og.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for hets, latterliggjøringer, brukerdebatt, debatt om barnet og avsporinger, samt samtlige svar til alt dette

Nordvesta, mod.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste blogginnlegget takker hun gor kommentarene, og påpeker at dette er et nytt felt for henne. Men designet ikke hun noen sko for nelly for noen år tilbake? Eller var hun bare modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, BeverTramp skrev:

I det siste blogginnlegget takker hun gor kommentarene, og påpeker at dette er et nytt felt for henne. Men designet ikke hun noen sko for nelly for noen år tilbake? Eller var hun bare modell?

Jo, for Nelly i 2011: http://m.perfectpieces.blogg.no/1310121254_fotballfrueno_designe.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...