minimymlen Skrevet 8. februar 2016 #23101 Skrevet 8. februar 2016 Cbe.no har dessverre pådratt seg et dårlig rykte når det gjelder kommentarfeltet. Uten at jeg har lest innlegget (og kommentarene) tolket jeg den første kommentaren til @neiognei angående kommentarfeltet ("sykepleier for sykt barn") som om at ulvene var sluppet løs igjen på en stakkar som kommenterer noe uskyldig (som feks krydder i en oppskrift #timian), men om @Nebel86 siterer riktig er jo kommentaren om man ikke kan kalle seg sykepleier uten at man har bachelor i sykepleie både smålig, pirkete og rimelig på siden. På den annen side kan det jo være at det kommenteres på slike ting fordi cbe.no gjentatte ganger har utgitt seg for å har roller/profesjoner de ikke har. 9
SusieDerkins Skrevet 8. februar 2016 #23102 Skrevet 8. februar 2016 56 minutter siden, minimymlen skrev: Cbe.no har dessverre pådratt seg et dårlig rykte når det gjelder kommentarfeltet. Uten at jeg har lest innlegget (og kommentarene) tolket jeg den første kommentaren til @neiognei angående kommentarfeltet ("sykepleier for sykt barn") som om at ulvene var sluppet løs igjen på en stakkar som kommenterer noe uskyldig (som feks krydder i en oppskrift #timian), men om @Nebel86 siterer riktig er jo kommentaren om man ikke kan kalle seg sykepleier uten at man har bachelor i sykepleie både smålig, pirkete og rimelig på siden. På den annen side kan det jo være at det kommenteres på slike ting fordi cbe.no gjentatte ganger har utgitt seg for å har roller/profesjoner de ikke har. Jeg leste begge deler, og er enig i @Nebel86 sin beskrivelse. Det stemmer jo at hun publiserte en rekke kommentarer som var mot hun med sykepleierkommentaren, uten at jeg synes det ble ufint på den måten vi har sett i andre tilfeller. Men det var vel fordi kommentaren var helt usaklig, i motsetning til andre tilfeller vi har sett der uskyldige kommentarer eller legitim kritikk har blitt dårlig behandlet. Jeg tolket det heller ikke som en referanse til titteljukset fra ifjor - det var bare en sånn "haha du sa noe feil"-kommmentar. 3
Cavatina Skrevet 8. februar 2016 #23103 Skrevet 8. februar 2016 (endret) Kunne være kjekt om man la ved skjermdump av temaet som man tar opp i innlegget sitt, slik at det ikke oppstår misforståelser blant brukerne her Endret 8. februar 2016 av Cornucopia Tastaturtrøbbel 5
neiognei Skrevet 8. februar 2016 #23104 Skrevet 8. februar 2016 (endret) 2 timer siden, minimymlen skrev: Cbe.no har dessverre pådratt seg et dårlig rykte når det gjelder kommentarfeltet. Uten at jeg har lest innlegget (og kommentarene) tolket jeg den første kommentaren til @neiognei angående kommentarfeltet ("sykepleier for sykt barn") som om at ulvene var sluppet løs igjen på en stakkar som kommenterer noe uskyldig (som feks krydder i en oppskrift #timian), men om @Nebel86 siterer riktig er jo kommentaren om man ikke kan kalle seg sykepleier uten at man har bachelor i sykepleie både smålig, pirkete og rimelig på siden. På den annen side kan det jo være at det kommenteres på slike ting fordi cbe.no gjentatte ganger har utgitt seg for å har roller/profesjoner de ikke har. Jeg var ikke så ille opptatt av detaljene, det var mer en generell betraktning. En person skrev om hvor på trynet sykepleierene er, da de tror at de er bedre enn både leger og Who not. Dette som svar på at en person skrev at "du kan ikke kalle deg sykepleier, det er en bachelorgrad" eller noe sånt. Et godt eksempel på hvor udregelige begge partene er, synes jeg. Og det var vel det jeg skrev her også. Den generelle tonen mellom "forsvaret" og "kritikerene" blir bare verre og verre. Forsvaret hopper på og angriper de som kommer med både saklig og usaklig kritikk, uansett hva kritikken gjelder. De som kommer med kritikken er like ille. Og CBE kommer med et sukk og et takk og et ":/" i ny og ne, for å bidra i diskusjonen. Jeg er for øvrig sykepleier selv og bryr meg null om hun kaller seg sykepleier, når hun har pleid den syke datteren sin.:) Den situasjonen var bare et eksempel som illustrerte tendensen i kommentarfeltet. Endret 8. februar 2016 av neiognei 6
minimymlen Skrevet 8. februar 2016 #23105 Skrevet 8. februar 2016 1 time siden, Cornucopia skrev: Kunne være kjekt om man la ved skjermdump av temaet som man tar opp i innlegget sitt, slik at det ikke oppstår misforståelser blant brukerne her Ja, enig Er vel litt preget av nye sitatregler osv her... Burde vi ha en "regel" om at førstemann som kommenterer noe legger ved skjermdump? 4
Cavatina Skrevet 9. februar 2016 #23106 Skrevet 9. februar 2016 (endret) Det er kanskje litt masete å forvente at alle som bringer noe på banen skal legge ved skjermdumper, men vi kan jo ønske oss at det helst skjer? Spesielt når moderatorenes krav til dokumentering i akkurat denne tråden er blitt en "tanke" strengere. Skjermdumpene får jo mange hundre visninger, så det viser også at det er en del som unngår å gi bloggen klikk på den måten. Endret 9. februar 2016 av Cornucopia 10
Gjest Atheena Skrevet 9. februar 2016 #23107 Skrevet 9. februar 2016 8 timer siden, neiognei skrev: Jeg var ikke så ille opptatt av detaljene, det var mer en generell betraktning. En person skrev om hvor på trynet sykepleierene er, da de tror at de er bedre enn både leger og Who not. Dette som svar på at en person skrev at "du kan ikke kalle deg sykepleier, det er en bachelorgrad" eller noe sånt. Et godt eksempel på hvor udregelige begge partene er, synes jeg. Og det var vel det jeg skrev her også. Den generelle tonen mellom "forsvaret" og "kritikerene" blir bare verre og verre. Forsvaret hopper på og angriper de som kommer med både saklig og usaklig kritikk, uansett hva kritikken gjelder. De som kommer med kritikken er like ille. Og CBE kommer med et sukk og et takk og et ":/" i ny og ne, for å bidra i diskusjonen. Jeg er for øvrig sykepleier selv og bryr meg null om hun kaller seg sykepleier, når hun har pleid den syke datteren sin.:) Den situasjonen var bare et eksempel som illustrerte tendensen i kommentarfeltet. Jeg tror sykepleierkommentaren kommer fra en sykepleier som er "lei" av at andre så lett bare kaller seg sykepleier når man eks. er hjemme med et sykt barn eller har en syk mann hjemme. For en sykepleier kan det føles som et misbruk av tittelen da det faktisk kreves en 3-årig bachelor og autorisasjon før man kan jobbe som sykepleier. Ihvertfall har jeg hørt dette hjertesukket tidligere fra en venninne som er sykepleier. Hjelpepleier og lege brukes sjelden om det å være hjemme med sykt barn. I bunnen aner jeg en frustrasjon over å være en del av et typisk kvinneyrket som ikke klarer å hevde seg eller få kred for kunnskapen de har. Forståelig nok egentlig, men det er nok en tapt sak og en unødvendig kommentar til CBE da hun sikkert ikke tenkte å tråkke på noen tær.
neiognei Skrevet 9. februar 2016 #23108 Skrevet 9. februar 2016 Et øyeblikk siden, Atheena skrev: Jeg tror sykepleierkommentaren kommer fra en sykepleier som er "lei" av at andre så lett bare kaller seg sykepleier når man eks. er hjemme med et sykt barn eller har en syk mann hjemme. For en sykepleier kan det føles som et misbruk av tittelen da det faktisk kreves en 3-årig bachelor og autorisasjon før man kan jobbe som sykepleier. Ihvertfall har jeg hørt dette hjertesukket tidligere fra en venninne som er sykepleier. Hjelpepleier og lege brukes sjelden om det å være hjemme med sykt barn. I bunnen aner jeg en frustrasjon over å være en del av et typisk kvinneyrket som ikke klarer å hevde seg eller få kred for kunnskapen de har. Forståelig nok egentlig, men det er nok en tapt sak og en unødvendig kommentar til CBE da hun sikkert ikke tenkte å tråkke på noen tær. Jeg har jobbet med ganske mange andre sykepleiere, er som sagt det selv også, og har aldri hørt noen som helst si at de synes det er irriterende. De fleste forstår vel at det bare er en figure of speech. Tror ikke en sykepleier ville sagt "man må faktisk ha bachelor". En bachelor kan man jo ta i veldig mye forskjellig. Hvis man er så opptatt av å fremme og slå i bordet med at man er sykepleiere er man vel mer opptatt av å fortelle at man må være autorisert for å kalle seg sykepleier. Så lenge hun ikke gir råd som sykepleier, får det være greit altså.:D Blir mer irritert over alle som har influensa.:p Men ikke til de gradene at jeg gidder gå inn og irettesette noen for å si det. 4
skruf Skrevet 9. februar 2016 #23109 Skrevet 9. februar 2016 Akkurat de kommentarene om sykepleier i kommentarfeltet hennes synes jeg er i overkant hårsåre. Det er jo sånt man sier; at man er kokk/sykepleier/sjåfør/regnskapsfører/tjener/hushjelp/vaskedame/meglingsekspert.... 8
LilleSnupp Skrevet 9. februar 2016 #23110 Skrevet 9. februar 2016 Kjære Caroline! Jeg ser vridningen til historiefortelling på bloggen, men kan jeg få komme med et råd? Kutt ut det pompøse språket! Det skaper ingen nærhet, selv hvor mye du forsøker. Alt er så storslaget, fantastisk og ikke minst magisk. Overforbruket ditt av disse ordene gjør at ordene har mistet sin virkning og blir nå en parodi. Denne adjektivronkingen gjør ikke teksten mer levende, ei heller bedre - og langt mindre troverdig! 43
Gjest CecilieX Skrevet 9. februar 2016 #23111 Skrevet 9. februar 2016 30 minutter siden, LilleSnupp skrev: Kjære Caroline! Jeg ser vridningen til historiefortelling på bloggen, men kan jeg få komme med et råd? Kutt ut det pompøse språket! Det skaper ingen nærhet, selv hvor mye du forsøker. Alt er så storslaget, fantastisk og ikke minst magisk. Overforbruket ditt av disse ordene gjør at ordene har mistet sin virkning og blir nå en parodi. Denne adjektivronkingen gjør ikke teksten mer levende, ei heller bedre - og langt mindre troverdig! Dagens latter, LilleSnupp. #adjektivronking
Gjest Haaploes Skrevet 9. februar 2016 #23112 Skrevet 9. februar 2016 Jeg har ikke sett så nøye på denne veskekolleksjonen før, men jeg ser i kommentarfeltet at hun skal ha 2599 for denne nye modellen?! TOTUSENFEMHUNDREOGNITTI BLANKE KRONER?!
Gjest Zeitgeist Skrevet 9. februar 2016 #23113 Skrevet 9. februar 2016 20 minutter siden, Gosa skrev: Jeg har ikke sett så nøye på denne veskekolleksjonen før, men jeg ser i kommentarfeltet at hun skal ha 2599 for denne nye modellen?! TOTUSENFEMHUNDREOGNITTI BLANKE KRONER?! Temmelig stiv pris. Men for å ta cbe.no litt i forsvar: Det er ikke cbe.no som skal ha alle disse pengene. Butikk, mellomleverandør, leverandør, ADAX osv. skal jo alle ha sitt.
Gjest Haaploes Skrevet 9. februar 2016 #23114 Skrevet 9. februar 2016 13 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Temmelig stiv pris. Men for å ta cbe.no litt i forsvar: Det er ikke cbe.no som skal ha alle disse pengene. Butikk, mellomleverandør, leverandør, ADAX osv. skal jo alle ha sitt. Absolutt! Jeg fikk bare litt bakoversveis da jeg leste at enkelte tydeligvis har flere av modellene. Da ville jeg vel heller investert i én veske signert en mer anerkjent designer som vil stige i verdi. Men vi er alle forskjellige med forskjellige prioriteringer og alt det der.
Gjest Zeitgeist Skrevet 9. februar 2016 #23115 Skrevet 9. februar 2016 23 minutter siden, Gosa skrev: Absolutt! Jeg fikk bare litt bakoversveis da jeg leste at enkelte tydeligvis har flere av modellene. Da ville jeg vel heller investert i én veske signert en mer anerkjent designer som vil stige i verdi. Men vi er alle forskjellige med forskjellige prioriteringer og alt det der. Muligens litt snobbete av meg, men jeg går heller med en plastpose fra den lokale Coop'en før jeg viser meg med en blogger-designet veske.
Cavatina Skrevet 9. februar 2016 #23116 Skrevet 9. februar 2016 25 minutter siden, Gosa skrev: Absolutt! Jeg fikk bare litt bakoversveis da jeg leste at enkelte tydeligvis har flere av modellene. Da ville jeg vel heller investert i én veske signert en mer anerkjent designer som vil stige i verdi. Men vi er alle forskjellige med forskjellige prioriteringer og alt det der. Enig med deg når det gjelder prioriteringer, men den typiske forbruker tenker vel ikke slik når det spontanshoppes. Det er først når man teller hvor mange ganger man har betalt 2500,- for (nesten samme) vesken i samlingen, at man innser at man kunne ha investert i en snasen designerveske fra for eksempel Gucci istedet tilslutt. Altså, hvor mange vesker trenger man og skal man bruke dem samtidig? 6
Gjest Atp Skrevet 9. februar 2016 #23117 Skrevet 9. februar 2016 Den 5. februar 2016 at 9.54, LilleSnupp skrev:
Gjest Atp Skrevet 9. februar 2016 #23118 Skrevet 9. februar 2016 33 minutter siden, Cornucopia skrev: Enig med deg når det gjelder prioriteringer, men den typiske forbruker tenker vel ikke slik når det spontanshoppes. Det er først når man teller hvor mange ganger man har betalt 2500,- for (nesten samme) vesken i samlingen, at man innser at man kunne ha investert i en snasen designerveske fra for eksempel Gucci istedet tilslutt. Altså, hvor mange vesker trenger man og skal man bruke dem samtidig? Nå går jeg sjelden med veske,å den jeg eventuelt bruker kostet hele 199,- på HM.. Men skulle jeg da ha kjøpt en dyrere hadde jeg aldri hatt råd til en fra Gucci.. Så prisene på veskene til CBE er jo nesten HM priser iforhold. så skulle jeg kjøpt en så ville valget vært greit for min del.
MarianneE Skrevet 9. februar 2016 #23119 Skrevet 9. februar 2016 1 time siden, Lafemmemauvaise skrev: Muligens litt snobbete av meg, men jeg går heller med en plastpose fra den lokale Coop'en før jeg viser meg med en blogger-designet veske. 8
Cavatina Skrevet 9. februar 2016 #23120 Skrevet 9. februar 2016 Utnevner meg selv til super-snobb: Ingen A-Å kjendis-samarbeid på meg. Og til @Atp,enhver kjøper det de syns de trenger utfra hva man føler man har råd til, og noen sparer penger for å kjøpe noe de normalt ikke ville hatt råd til der og da. Om det står CBE, Chanel eller HM på det er da opp til enhver. 7
Fremhevede innlegg