Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Jeg så den der Berit vesken på Blush da jeg fant dem der sist uke. Lurte på hva det var. Om det var kopier eller noe ;) syns det var rart det var kommet en helt ny veske og at de alle var kommet i nye farger helt uten at hun hadde sagt noe. Men da kom det nå. Rart de allerede har vært i salg før hun forteller om dem....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke utrolig sært å markedsføre en veske til ungdom med at den minner om farmor, som alltid hadde vesken i nærheten, og alltid var den proppfull av pastiller? Dette gir meg to assosiasjoner, og det ene er den klassiske bestemor med kamferdrops i veska, og det andre bildet på min netthinne er dronning Elizabeth med bestemorveska på armen til enhver tid. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én ting er at den er oppkalt etter farmoren, hvilket er greit nok.
Men bloggeierens beskrivelse av egen erindring rundt bestemoren med vesken er jo ikke veldig salgsfremmende, nei @Amafalathiel 

Forresten, kanskje det ikke er så greit å kalle opp veskene etter seg selv og familiemedlemmer. Ved en eventuell kritikk av veskene er det jo fort gjort å tro det er personlig kritikk. Eller overanalyserer jeg nå? ;-)

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Cornucopia skrev:

Én ting er at den er oppkalt etter farmoren, hvilket er greit nok.
Men bloggeierens beskrivelse av egen erindring rundt bestemoren med vesken er jo ikke veldig salgsfremmende, nei @Amafalathiel 

Forresten, kanskje det ikke er så greit å kalle opp veskene etter seg selv og familiemedlemmer. Ved en eventuell kritikk av veskene er det jo fort gjort å tro det er personlig kritikk. Eller overanalyserer jeg nå? ;-)

Ja☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, gjestvest skrev:

Lars Kristian høres ut som en rar veske. 

Ikke hvis det er en pc-veske eller golfbag? ;-)

Edit: Fra spøk til alvor, det er da litt pussig at Blush har solgt vesker i ny farge og Vixen er først ute med å omtale dem fremfor trommevirvel på bloggen? Ville jo tro det motsatte når det fortsatt reklameres med "egen kolleksjon"? 

Endret av Cornucopia
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest
Et øyeblikk siden, Cornucopia skrev:

Ikke hvis det er en pc-veske eller golfbag? ;-)

Sant nok. Eller sånne man bag som Joey i Friends gikk med. Jeg så for meg dameveske, og det ble helt gærnt. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommentarfeltet altså... Fansa begynner å bli mer og mer udregelig.  I dag er det sykepleierene som får gjennomgå, i beskyttelsen navn.

Sier ikke at de som henger seg opp i hver minste lille ting og mæler i det vide og det brede om tull og tøys er all right altså, men de som tar CBE i forsvar er jaggu meg like ille.

Og fruen selv finner frem popcornboksen og slenger på noen selvmedlidende ":/" i ny og ne,  mens de hakker løs på hverandre.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, neiognei skrev:

Det kommentarfeltet altså... Fansa begynner å bli mer og mer udregelig.  I dag er det sykepleierene som får gjennomgå, i beskyttelsen navn.

Sier ikke at de som henger seg opp i hver minste lille ting og mæler i det vide og det brede om tull og tøys er all right altså, men de som tar CBE i forsvar er jaggu meg like ille.

Og fruen selv finner frem popcornboksen og slenger på noen selvmedlidende ":/" i ny og ne,  mens de hakker løs på hverandre.

Sykepleierne som får gjennomgå? Fansa? Ser bare at folk forvsarer det at en mor kaller seg "sykepleier for barnet sitt" når det er sykt, det er grenser på hvor nærtagen man skal være da... Ser heller ingen kommentarer fra henne der hun slenger på selvmedlidende ":/".

Caroline: Resten av kvelden går vel med til å være sykepleier og deretter plane ut på sofaen

Kritiker: God bedring til barnet, men sykepleier er du vel med all respekt ikke? Det er et yrke med bachelorgrad.

Den eneste udregelige jeg ser her er den som skal til og med kritisere dette og ta det litt vel bokstavelig, da må man regne med at folk også reagerer, og det var ikke akkurat stygge meldinger der.

Enkelte er flinke til å få Caroline til å fremstå som den store stygge ulven når det faktisk er andre som er smålige.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Nebel86 skrev:

Sykepleierne som får gjennomgå? Fansa? Ser bare at folk forvsarer det at en mor kaller seg "sykepleier for barnet sitt" når det er sykt, det er grenser på hvor nærtagen man skal være da... Ser heller ingen kommentarer fra henne der hun slenger på selvmedlidende ":/".

Caroline: Resten av kvelden går vel med til å være sykepleier og deretter plane ut på sofaen

Kritiker: God bedring til barnet, men sykepleier er du vel med all respekt ikke? Det er et yrke med bachelorgrad.

Den eneste udregelige jeg ser her er den som skal til og med kritisere dette og ta det litt vel bokstavelig, da må man regne med at folk også reagerer, og det var ikke akkurat stygge meldinger der.

Enkelte er flinke til å få Caroline til å fremstå som den store stygge ulven når det faktisk er andre som er smålige.

Nå sa vel jeg ingenting som helst om CBE, annet enn at hun nyter krigen i kommentarfeltet og kommer med et :/ i ny og ne. Uttalte meg da om den generelle tendensen i kommentarfeltet, med dette vi nå snakker om som eksempel. Du har aldri sett et ":/" komme fra CBE? Okei... Da har du nok heller ikke lest nok til å uttale deg,  for dette er noe som går igjen.

Jeg synes ikke at de som kritiserer gjør det på noen stygg måte. Det er sikkert irriterende, men det er ikke vidre avansert eller hardtslående. De som er fans og svarer kritikerene er heller ikke stygge, men de er like udregelige.

Du synes kommentarfeltet er preget av en saklig og konstruktiv tone?

Endret av neiognei
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk synes jeg denne fargen var ganske OK. Ikke en veske jeg hadde giddet å kjøpe selv, men den er bedre enn de første fargene (synes jeg). Den svarte er så main stream, denne skiller seg iallfall bittelitt ut. 

Det er jo... kremt , kreativt å oppkalle veskene etter seg selv. Holder det ikke at kolleksjonen har hennes navn? Har aldri hørt om en designer som oppkaller alt h*n lager i samme kolleksjon etter hele slekta.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den sykepleierkommentaren fra en leser, var jo helt fjottete. Alle vet da hva feks "har vært litt pleier/sykepleier i helga" betyr. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, neiognei skrev:

Nå sa vel jeg ingenting som helst om CBE, annet enn at hun nyter krigen i kommentarfeltet og kommer med et :/ i ny og ne. Uttalte meg da om den generelle tendensen i kommentarfeltet, med dette vi nå snakker om som eksempel. Du har aldri sett et ":/" komme fra CBE? Okei... Da har du nok heller ikke lest nok til å uttale deg,  for dette er noe som går igjen.

Jeg synes ikke at de som kritiserer gjør det på noen stygg måte. Det er sikkert irriterende, men det er ikke vidre avansert eller hardtslående. De som er fans og svarer kritikerene er heller ikke stygge, men de er like udregelige.

Du synes kommentarfeltet er preget av en saklig og konstruktiv tone?

Når du skriver "Og fruen selv finner frem popcornboksen og slenger på noen selvmedlidende ":/" i ny og ne,  mens de hakker løs på hverandre." i et innlegg der du sikter til et bestemt kommentarfelt med sykepleier-'diskusjon' så er det ikke så lett å vite at det er andre blogginnlegg du mener og ikke den saken du viste til i første omgang... Mistenker at du ikke tenkte at noen ville sjekke det aktuelle blogginnlegget og tok det du skrev for god fisk.

Nei, synes på ingen måte at kommentarfeltet er saklig og konstruktiv når noen skriver at man trenger bachelorgrad for å kalle seg "sykepleier" for et sykt barn... At folk reagerer på det er egentlig ikke så rart synes jeg. Når man kommer med så dumme og tankeløse utsagn så må man regne med reaksjoner.

Endret av Nebel86
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Trosten skrev:

Ja, hun "bor" tydeligvis på KG. :fnise:

Ja, dette forumet er jo gull verd for dem om de bruker det riktig. Trenger ikke å kjøre forbrukerundersøkelser og testpanel, de har jo masse tips å gå etter her. Til tider veldig gode, grundige analyser som hadde kostet en formue dersom det skulle gått gjennom PR-byrå. Dere skulle tatt betalt ;)

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ta seg nær av at hun kaller seg sykepleier, når barnet hennes er sykt er bare too much. Tipper 90% av alle mødre kunne sagt noe tilsvarende. Snakk om å være nærtagende....

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, *Emma* skrev:

Å ta seg nær av at hun kaller seg sykepleier, når barnet hennes er sykt er bare too much. Tipper 90% av alle mødre kunne sagt noe tilsvarende. Snakk om å være nærtagende....

Helt enig. Det var en annen kommentar på samme innlegg som arresterte henne for å si at barnet hadde influensa, uten at de hadde tattt noe prøver hos legen. Sånt flisespikkeri kan man velge å overse, men problemet er at mange sauser det usaklige flisespikkeriet sammen med den legitime kritikken uten å skille mellom hva som er hva.

Elllers noterer jeg meg at det som vanlig er en kommentator som håper at de andre ikke er mor. Hva er det med det argumentet der!!???

Endret av Amafalathiel
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, *Emma* skrev:

Jeg er enig at det er en unødvendig bagatell å henge seg opp i, men det er kritikkverdig måten privatlivet til dette barnet blir brettet ut i bloggen. Det kan ikke være gøy for det barnet når det begynner å bli ungdom og voksen at hele privatlivet er brettet ut på denne måten. Alt fra fødsel, sykdom og slike ting vanligvis kun familie vet om. I tillegg er jo barnet ofte en slags reklameplakat og det postes bilder hele tiden, både på blogg, insta og snap. Syns virkelig cbe.no bør revurdere å eksponere et barn på denne måten.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Luux skrev:

Jeg er enig at det er en unødvendig bagatell å henge seg opp i, men det er kritikkverdig måten privatlivet til dette barnet blir brettet ut i bloggen. Det kan ikke være gøy for det barnet når det begynner å bli ungdom og voksen at hele privatlivet er brettet ut på denne måten. Alt fra fødsel, sykdom og slike ting vanligvis kun familie vet om. I tillegg er jo barnet ofte en slags reklameplakat og det postes bilder hele tiden, både på blogg, insta og snap. Syns virkelig cbe.no bør revurdere å eksponere et barn på denne måten.

Ja, men det er en helt annen diskusjon ;) 

For øvrig også smålig å henge seg opp i at hun sier influensa, selv om det sannsynligvis er en kraftig forkjølelse. Halve Norge klager jo over influensa hver gang de blir forkjølet (så sånnsett skiller hun seg ikke fra andre folk der) selvom sannheten er at de færreste har det. Og at det som regel bare er forkjølelse med litt feber :)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...