Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Bra. :) Blir så lei av at mange alltid skal trekke "sjalu-kortet" når man misliker noen. :)

Ser den :icon_lol:

Anonymous poster hash: 57a98...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SelinaKyle

Spesielt at jeg diskuterer henne fordi jeg synes hun er kjedelig? Hvor vil du hen med den kommentaren? Hva argumenter du for/mot egentlig? Hun og bloggen hennes er kjedelig. Innflytelsen hennes og påvirkningskraften hun har på unge jenter kan likevel være interessant å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir langt med mye (unødvendige?) beskrivelser og svake poeng. Hovedpoenget kommer i siste avsnitt. edit: som også ble litt langt.

Jeg er på ingen måte en fast leser av bloggen hennes, men det trengs ingen ekspert for å se at hun legger ned mye arbeid i bloggen sin og derfor blir det litt feil å si at hun tjener en million på "ingenting". I motsetning til mange av de andre bloggerne på topplisten, så er fotballfrue særdeles trofast mot leserne sine og oppdaterer jevnlig. Har vært snakk om at hun har hatt mye på talerkenen den siste perioden og derfor måtte nedprioritere bloggen litt, men i bunn og grunn er det sjeldent innleggene hennes har uteblitt.

Mye kan nok sies om innleggene på bloggen; selv ser jeg ikke på dem som provoserende, heller litt kjedelige. Mye av forklaringen til det ligger nok i at jeg ikke er i den tiltenkte målgruppen, men ettersom så mange leser den så er det tydelig hun har truffet en stor målgruppe. En målgruppe som liker å lese om hennes pastellfargede verden av nye kakeoppskrifter og morgenkardio, uten at jeg skal gå mer inn på det.

Når hun driver en av landets mest leste blogger så legger folk merke til henne og mange har gjort seg opp en mening på godt og vondt. I dette landet står janteloven sterkt og dette har da CBE fått erfare gjennom mye (til dels uberetiget) kritikk. En del av dette bunner nok i ren og skjær sjalusi. Hele hennes image er jo det sukkersøte livet uten større bekymringer enn hvilken farge hun skal kle datteren sin i neste dag. Hennes hverdag består utelukkende av solskinn og lykke. Det er ihvertfall det inntrykket man får av å lese bloggen hennes. Virkeligheten er jo en annen for de aller fleste, også for CBE, men hun skrur av kameraet og slenger inn en kakeoppskrift de dagene som ikke er røde løpere og champagne. Å tro noe annet enn at hun har dager hvor hun hater absolutt alt og alle er bare naivt, men leserne hennes liker å drømme seg bort til en slik verden. Hun gir dem muligheten til nettopp det, å dagdrømme litt. Hun lar leserne sine fantasere om de høyeste Christian Loboutine skoene og nyeste Celin veskene, om enn bare for de fem minuttene det tar å lese dagens innlegg.

Men ikke alle leserne er like begeistret for dette. Noen missliker det fordi det er for virkelighetsfjernt for dem. Andre missliker det fordi de så sterkt skulle ønske det var dem. Andre igjen missliker det fordi hennes materalistiske fremstilling bryter med deres holdninger og verdier. Og her ligger kanskje noe av det største problemet. Jeg har ikke møtt CBE selv så jeg har ingen holdepunkter for hva hun tenker og mener i det virkelige liv, jeg har bare bloggen hennes å gå etter. På bloggen fremstår hun som sagt materalistisk og veldig overfaldisk. I fare for å høre litt kynisk ut så hadde hun en mulighet til å vise frem nye lag da Nelia kom til verden, en mulighet hun ikke tok. Hun fremstår såklart litt mer nyansert nå, men selv om Nelia kanskje er det viktigste i livet hennes så er det fremdeles de samme holdningene og verdiene som skinner igjennom.

I tillegg til den overfaldiske "må alltid være klar for rød løper" holdningen hennes så er det måten hun i noen tilfeller håndterer andre mennesker på. Riktignok fremstår hun som en veldig hyggelig person hver gang jeg har sett henne på TV, dog ikke som en person helt etter min smak. Det er heller i kommentarfeltene hun (og Lars Krstian kanskje spesielt) viser fram sin dårlige side. Hun har for eksempel en del å gå på når det gjelder å ta imot kritikk. Selv om mye av det nok er kalkulert for å skape blest om bloggen og genere flere klikk, så kan hun være unødvendig krass i svarene noen ganger. Dersom noen påpeker småfeil eller kommer med konstruktiv kritikk så blir det ofte svar som "Nei nå tar du feil" og "Dette vet nok jeg bedre enn deg", i stedet for et enkelt "ja det har du rett i, det skal jeg tenke på neste gang." Det krever ingen ekstra innsats, hun trenger faktisk ikke tenke på det til neste gang om hun ikke gidder, men det ville spart henne for en helt masse kritikk. Noen er selvsagt imot henne uansett hva. De ville antakeligvis funnet noe å hate på selv om hun fant opp kuren til kreft, fjernet hungersnød og stoppet global oppvarming. De som derimot missliker henne basert på gjennomtenkte og sakelige argumenter, ville nok fått et litt annet syn på henne om hun hadde vært litt bedre på å takle kritikk og lignende.

Endret av kapteinNorge
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor blir det lagt så mange innlegg hvor folk disser henne for det ene og det andre? Kan noen forklare?

Ville skjønt det om hun var som feks Rannveig Heitmann(?), men det er hun jo ikke?

Anonymous poster hash: 615eb...90b

Du kjedet deg en god del på kvelden i går, forstår jeg, siden du åpnet denne tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir langt med mye (unødvendige?) beskrivelser og svake poeng. Hovedpoenget kommer i siste avsnitt. edit: som også ble litt langt.

Jeg er på ingen måte en fast leser av bloggen hennes, men det trengs ingen ekspert for å se at hun legger ned mye arbeid i bloggen sin og derfor blir det litt feil å si at hun tjener en million på "ingenting". I motsetning til mange av de andre bloggerne på topplisten, så er fotballfrue særdeles trofast mot leserne sine og oppdaterer jevnlig. Har vært snakk om at hun har hatt mye på talerkenen den siste perioden og derfor måtte nedprioritere bloggen litt, men i bunn og grunn er det sjeldent innleggene hennes har uteblitt.

Mye kan nok sies om innleggene på bloggen; selv ser jeg ikke på dem som provoserende, heller litt kjedelige. Mye av forklaringen til det ligger nok i at jeg ikke er i den tiltenkte målgruppen, men ettersom så mange leser den så er det tydelig hun har truffet en stor målgruppe. En målgruppe som liker å lese om hennes pastellfargede verden av nye kakeoppskrifter og morgenkardio, uten at jeg skal gå mer inn på det.

Når hun driver en av landets mest leste blogger så legger folk merke til henne og mange har gjort seg opp en mening på godt og vondt. I dette landet står janteloven sterkt og dette har da CBE fått erfare gjennom mye (til dels uberetiget) kritikk. En del av dette bunner nok i ren og skjær sjalusi. Hele hennes image er jo det sukkersøte livet uten større bekymringer enn hvilken farge hun skal kle datteren sin i neste dag. Hennes hverdag består utelukkende av solskinn og lykke. Det er ihvertfall det inntrykket man får av å lese bloggen hennes. Virkeligheten er jo en annen for de aller fleste, også for CBE, men hun skrur av kameraet og slenger inn en kakeoppskrift de dagene som ikke er røde løpere og champagne. Å tro noe annet enn at hun har dager hvor hun hater absolutt alt og alle er bare naivt, men leserne hennes liker å drømme seg bort til en slik verden. Hun gir dem muligheten til nettopp det, å dagdrømme litt. Hun lar leserne sine fantasere om de høyeste Christian Loboutine skoene og nyeste Celin veskene, om enn bare for de fem minuttene det tar å lese dagens innlegg.

Men ikke alle leserne er like begeistret for dette. Noen missliker det fordi det er for virkelighetsfjernt for dem. Andre missliker det fordi de så sterkt skulle ønske det var dem. Andre igjen missliker det fordi hennes materalistiske fremstilling bryter med deres holdninger og verdier. Og her ligger kanskje noe av det største problemet. Jeg har ikke møtt CBE selv så jeg har ingen holdepunkter for hva hun tenker og mener i det virkelige liv, jeg har bare bloggen hennes å gå etter. På bloggen fremstår hun som sagt materalistisk og veldig overfaldisk. I fare for å høre litt kynisk ut så hadde hun en mulighet til å vise frem nye lag da Nelia kom til verden, en mulighet hun ikke tok. Hun fremstår såklart litt mer nyansert nå, men selv om Nelia kanskje er det viktigste i livet hennes så er det fremdeles de samme holdningene og verdiene som skinner igjennom.

I tillegg til den overfaldiske "må alltid være klar for rød løper" holdningen hennes så er det måten hun i noen tilfeller håndterer andre mennesker på. Riktignok fremstår hun som en veldig hyggelig person hver gang jeg har sett henne på TV, dog ikke som en person helt etter min smak. Det er heller i kommentarfeltene hun (og Lars Krstian kanskje spesielt) viser fram sin dårlige side. Hun har for eksempel en del å gå på når det gjelder å ta imot kritikk. Selv om mye av det nok er kalkulert for å skape blest om bloggen og genere flere klikk, så kan hun være unødvendig krass i svarene noen ganger. Dersom noen påpeker småfeil eller kommer med konstruktiv kritikk så blir det ofte svar som "Nei nå tar du feil" og "Dette vet nok jeg bedre enn deg", i stedet for et enkelt "ja det har du rett i, det skal jeg tenke på neste gang." Det krever ingen ekstra innsats, hun trenger faktisk ikke tenke på det til neste gang om hun ikke gidder, men det ville spart henne for en helt masse kritikk. Noen er selvsagt imot henne uansett hva. De ville antakeligvis funnet noe å hate på selv om hun fant opp kuren til kreft, fjernet hungersnød og stoppet global oppvarming. De som derimot missliker henne basert på gjennomtenkte og sakelige argumenter, ville nok fått et litt annet syn på henne om hun hadde vært litt bedre på å takle kritikk og lignende.

Jeg nekter å tro at det stemmmer etter dette innlegget.. ;)

Hi hi.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vet ikke? Hun tjener en million i året på "ingenting, har flere hundre tusen følgere som liker henne, er kjendis, er sammen med en kjendis, ser bra ut, har et flott barn, bor i et fint hus, virker lykkelig.

You tell me?

Anonymous poster hash: 57a98...f58

Går ut fra at det er dette som er grunnen til at folk lar seg provosere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off-topic, men en liten begrepsoppklaring:

Misunnelse er en følelse. Den gjør seg bemerkbar ved at en ikke unner et annet menneske egenskaper, status, evner, anseelse eller eiendeler, og kan bli utløst ved at en person sammenligner seg selv med et annet menneske.

Sjalusi er en følelse og refererer til de negative tankene og følelsene av usikkerhet, frykt, og engstelse for et forventet tap av noe personen verdsetter, som et forhold, vennskap, eller kjærlighet. Sjalusi består ofte av en kombinasjon av følelser som sinne, sørgmodighet, og avsky.

Tråden ble mye bedre lest i et lys av dette innlegget.

Jeg er absolutt ikke sjalu på FF. Jeg taper ingen ting på det hun holder på med, da jeg selv jobber og lever med og av noe helt annet. Jeg mener selv at jeg har et mye viktigere og morsommere arbeid enn det FF har, men samtidig har jeg aldri prøvd å blogge på det nivået hun gjør. Det er ikke sikkert hun ville taklet min hverdag, men jeg tror også hun hadde hatt godt av å prøve noe som ikke handler om forfengelighet og pengebruk. Jeg vet med sikkerhet at jeg aldri ville taklet hennes hverdag slik den fremstår (selv om jeg gjerne skulle hatt mulighet til å sove ut på en helt vanlig onsdag. :) )

Anonymous poster hash: 64dff...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder alle bloggere, men da særlig FF som tjener mest blant dem:

At de har en så vanvittig årslønn på å markedsføre kynisk (i mine øyne) synes jeg er helt utrolig. Det er drøyt.

Har ikke noe i mot noen av dem, leser sjelden toppbloggerne. Jeg synes bare den rosabloggtrenden og deres inntekter er helt latterlig.

Anonymous poster hash: 3c1a9...19a
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELDIG bra skrevet!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir langt med mye (unødvendige?) beskrivelser og svake poeng. Hovedpoenget kommer i siste avsnitt. edit: som også ble litt langt.....

Siterer deg slik jeg pågrunn av innleggets lengde :)

Jeg er enig i mye av det du skriver og legger dermed ikke mer vekt på de punktene. Men til hovedpoenget ditt i siste avsnitt. Jeg er enig i at CBE og LK har kommet med uheldige kommentarer og reaksjoner. Jeg synes forøvrig at dette har roet seg betraktelig, særlig disse voldsomme reaksjonene til LK.

Det forekommer fremdeles at CBE kommer med noen krasse svar og for enkelte utviser en slags jeg-vet-best-holdning.

På en annen side så kan jeg til dels forstå reaksjonen. En god del av kommentarene hun får kan fort virke provoserende og mange ser ut til å vite hvilke knapper de skal trykke på for å irritere CBE. Til syvende og sist er det selvfølgelig hennes ansvar å opptre ok, men som sagt, jeg kan til dels forstå svarene hun noen ganger kommer med. Samtidig så er jo hun den hun er og føler vel ikke hun trenger å endre seg for de som allikevel ikke ser ut til å like henne og bloggen hennes for å si det på en litt banal måte.

På samme måte som at mange leser svarene hennes som jeg-vet-best-holdning og blir provosert av dette så vil nok hun lese en del av kritikken/kommentarene med en følelse av at det de sier er alt-du-gjør-er-teit og bli provosert av dette.

Anonymous poster hash: ad667...0b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo jobben hennes, å reklamere for ting blant annet. Også i tillegg må du jo selfølgelig få inn at du synes bloggen er kjedelig, og at hun er kjedelig. Tipper du er litt sjalu..

NÅ MÅ FOLK LÆRE SEG FORSKJELLEN PÅ SJALU OG MISUNNELIG HER INNE!!!!!!!

Anonymous poster hash: 97b49...f3d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi hi.

Hun har vel hatt på seg Louboutin en gang, og jeg har aldri sett henne med Celine-veske, så kapteinen er nok ikke helt oppdatert på fotballfrues hverdag;)

Anonymous poster hash: be590...ec6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer deg slik jeg pågrunn av innleggets lengde :)

Jeg er enig i mye av det du skriver og legger dermed ikke mer vekt på de punktene. Men til hovedpoenget ditt i siste avsnitt. Jeg er enig i at CBE og LK har kommet med uheldige kommentarer og reaksjoner. Jeg synes forøvrig at dette har roet seg betraktelig, særlig disse voldsomme reaksjonene til LK.

Det forekommer fremdeles at CBE kommer med noen krasse svar og for enkelte utviser en slags jeg-vet-best-holdning.

På en annen side så kan jeg til dels forstå reaksjonen. En god del av kommentarene hun får kan fort virke provoserende og mange ser ut til å vite hvilke knapper de skal trykke på for å irritere CBE. Til syvende og sist er det selvfølgelig hennes ansvar å opptre ok, men som sagt, jeg kan til dels forstå svarene hun noen ganger kommer med. Samtidig så er jo hun den hun er og føler vel ikke hun trenger å endre seg for de som allikevel ikke ser ut til å like henne og bloggen hennes for å si det på en litt banal måte.

På samme måte som at mange leser svarene hennes som jeg-vet-best-holdning og blir provosert av dette så vil nok hun lese en del av kritikken/kommentarene med en følelse av at det de sier er alt-du-gjør-er-teit og bli provosert av dette.

Anonymous poster hash: ad667...0b0

Det er selvsagt et godt poeng. Det med negative kommentarer gjelder for øvrig alle som har en mer offentlig profil enn hvermansen. Folk tror det er greit å hakke på folk som varigerende grad av frillighet befinner seg i medias søkelys. Som du sier er det CBEs ansvar å opptre ok, men etter et visst antall negative kommentarer antar jeg at en kommer til et punkt hvor det bare renner over. Det er forskjellig hvordan dette slår ut hos folk. For CBE har det tydeligvis kommet til et punkt hvor hun leser alle komentarer med en negativ tone og derfor tolker velment konstruktiv kritikk som ren drittslenging og svarer tilbake med samme mynt. Hun er tydeligvis obs på dette selv dersom hun, som du sier, har forbedret seg på dette punktet.

Den andre siden av mynten er dem som oppfatter henne med "ovenfra og ned" holdningen hennes. Tidligere var denne i alle fall veldig tydelig og det er kanskje dette intrykket som sitter igjen i mange av leserne som ikke direkte tilhører fanklubben hennes.

Dersom hun har forbedret seg nå så er jo det en positiv ting for hennes del personlig og for imaget hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi.

haha fair enough. Det skal sies at jeg nok har besøkt bloggen hennes mer enn jeg gjerne vil vedkjenne. Mange av de gangene er riktignok etter å ha lest diverse tråder på kg og derfor må inn å se hva oppstyret gjelder denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpepress? Hvem i 2014 er det som ikke fører til kjøpepress? 10 minutter lange reklamepauser om alt du trenger på tv, plakater rundt hele byen, reklame på radioen, klistremerker på biler, alle vil at du skal handle. Det er slik man tjener penger. Jeg jobber i butikk, og jeg prøver alltid å få kundene mine til å handle, samme om de er 14 eller 60. Jeg får ikke dårlig samvittighet for det, for det er jobben min, det er slik jeg og jobben min tjener penger, akkurat som å reklamere er jobben til Caroline. Vi reklamerer også på privat instagram, facebook osv. Det er slik samfunnet er.

Jeg liker Caroline. Jeg har omtrent samme kropp som henne, og jeg har ingen spiseforstyrrelse av den grunn. Folk er bygget forskjellig. Det jeg er mest misunnelig på av henne er pengene :fnise: Hadde elsket å hatt like mye penger. Synes hun får ufortjent mye hets. Det er forresten de færreste bloggere som skriver om det som ikke er "perfekt".

Caroline skrev jo mye om at hun var sliten for noen mnd siden, og folk var fortsatt ikke fornøyd. Jeg synes hun virker søt, sjarmerende, målrettet og prøver å få til det beste med sitt eget liv, akkurat som alle prøver med sitt.

Anonymous poster hash: affe2...395
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel hatt på seg Louboutin en gang, og jeg har aldri sett henne med Celine-veske, så kapteinen er nok ikke helt oppdatert på fotballfrues hverdag;)

Anonymous poster hash: be590...ec6

Hun brukte Louboutins i 2009/2010. Nå er det kun sko fra Nelly og Bianco som gjelder.

Anonymous poster hash: 0a393...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off-topic, men en liten begrepsoppklaring:

Misunnelse er en følelse. Den gjør seg bemerkbar ved at en ikke unner et annet menneske egenskaper, status, evner, anseelse eller eiendeler, og kan bli utløst ved at en person sammenligner seg selv med et annet menneske.
Sjalusi er en følelse og refererer til de negative tankene og følelsene av usikkerhet, frykt, og engstelse for et forventet tap av noe personen verdsetter, som et forhold, vennskap, eller kjærlighet. Sjalusi består ofte av en kombinasjon av følelser som sinne, sørgmodighet, og avsky.

Det er tydelig at mange her på KG ikke forstår å bruke disse begrepene riktig:-)

Får håpe denne oppklaringen hjelper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...