Populært innlegg Kollontaj Skrevet 2. februar 2019 Populært innlegg #65101 Del Skrevet 2. februar 2019 Overdriver? De julegenserene lå i skapet hennes. Gannigensere i ulike farger er brukt både i hagen og ellers, ikke bare vist frem, så nei, det stemmer nok ikke at disse er levert tilbake. Dette blir flisespikking; hun er et miljøsvin uansett hvordan du vrir og vender på det. Hun oppfordrer til forbruk og overforbruk. Intet annet. 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 2. februar 2019 #65102 Del Skrevet 2. februar 2019 1 minutt siden, Kollontaj skrev: Overdriver? De julegenserene lå i skapet hennes. Gannigensere i ulike farger er brukt både i hagen og ellers, ikke bare vist frem, så nei, det stemmer nok ikke at disse er levert tilbake. Dette blir flisespikking; hun er et miljøsvin uansett hvordan du vrir og vender på det. Hun oppfordrer til forbruk og overforbruk. Intet annet. Ja, du overdriver til de grader. Hun har mange julegensere, men 20 stk.. hvor har du lest det. Det å ha 1-2 Ganni gensere er noe helt annet enn 4-5. Kanskje hun bare har den offwhite igjen, det vet vi ikke noe om. Hun kan selge klær også. Det er mye vi ikke vet. Ville heller hatt noen få genseren av god kvalitet som kan brukes over flere år, enn 10 nye gensere fra HM hvert år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 2. februar 2019 #65103 Del Skrevet 2. februar 2019 29 minutter siden, Lin10 skrev: Hun er ikke perfekt. Hun synes vel det er fint å bruke det da. Nå er det vel faren som bruker det, siden det er hans bursdag. Så det går vel på hans plastikkkvote da...😉 😂 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 2. februar 2019 #65104 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) 1 time siden, Lin10 skrev: Ja, du overdriver til de grader. Hun har mange julegensere, men 20 stk.. hvor har du lest det. Det å ha 1-2 Ganni gensere er noe helt annet enn 4-5. Kanskje hun bare har den offwhite igjen, det vet vi ikke noe om. Hun kan selge klær også. Det er mye vi ikke vet. Ville heller hatt noen få genseren av god kvalitet som kan brukes over flere år, enn 10 nye gensere fra HM hvert år. Det man ikke vet noe om er jo helt uvedkommende. Det eneste som betyr noe er jo hva slags historie hun forteller om karakteren hun iscenesetter seg selv som på bloggen, hun som er alles venninne og oppfordrer alle til å være som henne, til å inspireres, og til å kjøpekjøpekjøpe alt hun elsker. Hvordan hun evt måtte være sånn helt privat er jo utenfor trådens tema, og helt uinteressant. Endret 2. februar 2019 av Aricia 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 2. februar 2019 Forfatter #65105 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) 8 minutter siden, Lin10 skrev: Ja, du overdriver til de grader. Hun har mange julegensere, men 20 stk.. hvor har du lest det. Det å ha 1-2 Ganni gensere er noe helt annet enn 4-5. Kanskje hun bare har den offwhite igjen, det vet vi ikke noe om. Hun kan selge klær også. Det er mye vi ikke vet. Ville heller hatt noen få genseren av god kvalitet som kan brukes over flere år, enn 10 nye gensere fra HM hvert år. CBE presenterte samlingen sin av julegensere for et par måneder siden. Det var vel 16 stk(!!). De aller fleste fra billigkjeder som HM, Kappahl osv. https://imgur.com/a/NSwsTQp Jeg er helt enig med deg i at det er langt mer bærekraftig og riktig å ha noen få gensere av god kvalitet som kan brukes over flere år. Det har vel de aller fleste. Men CBE er virkelig ikke en av dem, og dessverre så bruker hun sin påvirkningskraft til å påvirke andre til å shoppe mye mer også. Endret 2. februar 2019 av Ultiva 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 2. februar 2019 #65106 Del Skrevet 2. februar 2019 Akkurat nå, Ultiva skrev: CBE presenterte samlingen sin av julegensere for et par måneder siden. Det var vel 16 stk(!!). De aller fleste fra billigkjeder som HM, Kappahl osv. https://imgur.com/a/NSwsTQp Mener at det var et reklameinnslag, og vil tro at hun verken eier eller velger å beholde alle sammen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. februar 2019 #65107 Del Skrevet 2. februar 2019 Akkurat nå, Lin10 skrev: Mener at det var et reklameinnslag, og vil tro at hun verken eier eller velger å beholde alle sammen. Hun viste at de lå i skapet, hva slags inntrykk gir det? Legger du klær i skapet sammen med brukte klær om du har tenkt å sende dem tilbake? Tull. 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 2. februar 2019 #65108 Del Skrevet 2. februar 2019 1 minutt siden, Lin10 skrev: Mener at det var et reklameinnslag, og vil tro at hun verken eier eller velger å beholde alle sammen. Spekulasjoner atter en gang. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 2. februar 2019 #65109 Del Skrevet 2. februar 2019 Akkurat nå, Kollontaj skrev: Hun viste at de lå i skapet, hva slags inntrykk gir det? Legger du klær i skapet sammen med brukte klær om du har tenkt å sende dem tilbake? Tull. Inntrykket er at det er hennes gensere som hun har i skapet sitt og hun vil at du skal løpe og kjøpe. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 2. februar 2019 Forfatter #65110 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) 7 minutter siden, Lin10 skrev: Mener at det var et reklameinnslag, og vil tro at hun verken eier eller velger å beholde alle sammen. I så fall juger hun til leserne sine: "Alle juleentusiaster med respekt for seg selv har en solid samling julegensere – jeg er intet unntak 😉 Nå begynner min samling og bli skikkelig stor og jeg e-l-s-k-e-r dem alle sammen!" https://imgur.com/a/NSwsTQp CBE roser alle genserne opp i skyene og nevner ikke med et eneste ord at hun ikke eier dem alle. Uærlighet og uredelighet er jo imidlertid noe som har preget CBEs bedrift absolutt hele veien. Men - som sagt: https://imgur.com/a/ThApUzZ Stort verre enn dette kan det ikke bli. CBE fremstiller seg som shoppinggal og prøver å få leserne sine til å bli det også. Endret 2. februar 2019 av Ultiva 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 2. februar 2019 #65111 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) 17 minutter siden, Aricia skrev: Det man ikke vet noe om er jo helt uvedkommende. Det eneste som betyr noe er jo hva slags historie hun forteller om karakteren hun iscenesetter seg selv som på bloggen, det som er alles venninne og oppfordrer alle til å være som henne, til å inspireres, og til å kjøpekjøpekjøpe alt hun elsker. Hvordan hun evt måtte være sånn helt privat er jo utenfor trådens tema, og helt uinteressant. Jeg har ikke 5 Ganni gensere eller 20 julegensere i skapet, fordi CBE viser dette på bloggen. Dette med Ganni gensere begrenser seg selv, da de koster flere tusen. Hvis noen velger å kjøpe alt det CBE viser frem, så er faktisk ikke CBE ansvar. Selv om Coca Cola reklamerer for brus, så er det folks ansvar å begrense seg. Tror ikke Coca Cola oppmuntrer folk til å drikke 5 liter hver dag. En kan ikke frita folks beslutningsevne og sunn fornuft, og velge å skylde på andre. Folk som har kommet i uføre og shopper over evne, kan ikke bli fritatt alt anvar og skylde på reklame. Det får være måte på hva enkelte av dere klarer pålegge CBE ansvar for. Endret 2. februar 2019 av Lin10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 2. februar 2019 #65112 Del Skrevet 2. februar 2019 Vil anbefale å søke opp innlegget «a girl and all her problems» fra noen år tilbake. Har hun lært..? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Big Barda Skrevet 2. februar 2019 #65113 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) Jeg skjønner ikke helt- forsvares det vanvittige forbruket med at CBE sikkert bare lyver for leserne sine (igjen)? Hun bare later som at hun er et miljøsvin og oppfordrer til et massivt forbruk mot betaling? ☺️ Endret 2. februar 2019 av Big Barda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 2. februar 2019 #65114 Del Skrevet 2. februar 2019 Akkurat nå, Lin10 skrev: Jeg har ikke 5 Ganni gensere eller 20 julegensere i skapet, fordi CBE viser dette på bloggeren. Dette med Ganni gensere begrenser seg selv, da de koster flere tusen. Hvis noen velger å kjøpe alt det CBE viser frem, så er faktisk ikke CBE ansvar. Selv om Coca Cola reklamerer for brus, så er det folks ansvar å begrense seg. Tror ikke Coca Cola oppmuntrer folk til å drikke 5 liter hver dag. En kan ikke frita folks beslutningsevne og sunn fornuft, og velge å skylde på andre. Folk som har kommet i uføre og shopper over evne, kan ikke bli fritatt alt anvar og skylde på reklame. Det får være måte på hva enkelte av dere klarer pålegge CBE ansvar på. Altså.. Dette ble veldig rart. Hun tjener jo alle sine penger på å få folk til å kjøpe det hun viser fram. Men hun har ikke noe ansvar for at folk kjøper? Eeh.. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 2. februar 2019 #65115 Del Skrevet 2. februar 2019 Les også «det perfekte partyantrekket», der hun anbefaler folk å ha et par (eller 3,4 eller5!!!) ubrukte kjoler hengende i skapet, sånn i tilfelle. Jesus!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 2. februar 2019 Forfatter #65116 Del Skrevet 2. februar 2019 1 time siden, Lin10 skrev: Selvfølgelig, har jeg ment noe annet. Men, det er voksne mennesker som leser bloggen i hovedsak, vi har alle et ansvar på hva vi ønsker å kjøpe og hva vi trenger. Hvis hun reklamerer for en type hudkrem, så det kan det være at jeg kjøper den, istedenfor den hudkremen jeg vanligvis bruker. Reklame kan også være som opplysninger om nye produkter på markedet. Betyr jo ikke skal folk må kjøpe noe en ikke trenger. Det er svært tydelig at du mener alle skal ta ansvar - bortsett fra Caroline Berg Eriksen: Sitat " Influensere bør absolutt engasjere seg enda mer i samfunnsdebatten. Likestilling i Midtøsten, #metoo og psykiske lidelser er svært viktige temaer, og jeg heier på alle som setter dette på dagsordenen. Det behøver imidlertid ikke å stoppe der. Debatten rundt EØS-avtalen berører mange rundt om i landet. Automatisering er en utfordring som vil treffe nærmest alle nordmenn. Barnefattigdom, skattepolitikk, likestilling i arbeidslivet, integreringsutfordringer og «just transition» (rettferdig klimaomstilling) er noe svært mange i folket ønsker gode løsninger på. Dette er temaer som altfor få deltar i. Det har influensere makt til å bidra til å endre." https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/p6y1vj/Kort-sagt_-fredag-1-februar Som sagt; influenserne har mottatt utfordringen. Det vil jo vise seg om de evner å bidra med mer til verden enn løsvipper, løsnegler og cruise-reklame. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 2. februar 2019 #65117 Del Skrevet 2. februar 2019 6 minutter siden, Ultiva skrev: I så fall juger hun til leserne sine: "Alle juleentusiaster med respekt for seg selv har en solid samling julegensere – jeg er intet unntak 😉 Nå begynner min samling og bli skikkelig stor og jeg e-l-s-k-e-r dem alle sammen!" https://imgur.com/a/NSwsTQp CBE roser alle genserne opp i skyene og nevner ikke med et eneste ord at hun ikke eier dem alle. Uærlighet og uredelighet er jo imidlertid noe som har preget CBEs bedrift absolutt hele veien. Men - som sagt: https://imgur.com/a/ThApUzZ Stort verre enn dette kan det ikke bli. CBE fremstiller seg som shoppinggal og prøver å få leserne sine til å bli det også. «Alle juleentusiaster med respekt for seg selv...» Jeg velger å ha mer respekt for miljøet, ditt julenek! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 2. februar 2019 #65118 Del Skrevet 2. februar 2019 4 minutter siden, Lin10 skrev: Jeg har ikke 5 Ganni gensere eller 20 julegensere i skapet, fordi CBE viser dette på bloggen. Dette med Ganni gensere begrenser seg selv, da de koster flere tusen. Hvis noen velger å kjøpe alt det CBE viser frem, så er faktisk ikke CBE ansvar. Selv om Coca Cola reklamerer for brus, så er det folks ansvar å begrense seg. Tror ikke Coca Cola oppmuntrer folk til å drikke 5 liter hver dag. En kan ikke frita folks beslutningsevne og sunn fornuft, og velge å skylde på andre. Folk som har kommet i uføre og shopper over evne, kan ikke bli fritatt alt anvar og skylde på reklame. Det får være måte på hva enkelte av dere klarer pålegge CBE ansvar for. CBE er en kommersiell blogg som lever av at du skal kjøpe produktene og klærne som det reklameres for. Bedriften fronter også overforbruk som hun blir ansvarliggjort for. Bedriftens respons på kritikk er aldri konstruktiv men nedlatende og barnslig. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandin Skrevet 2. februar 2019 #65119 Del Skrevet 2. februar 2019 3 timer siden, Lin10 skrev: Flott at denne bloggeren tar noen grep for bevare miljø. Det betyr ikke at man klarer å kutte ned på alt, men viktig at vi alle kan gjøre noe. Nei, fy søren. Det krever nok en terapitime eller ti for å klare å komme seg ut av ballongavhengigheten. Det er ikke enkelt å klare å kutte ned på det. 54 minutter siden, Lin10 skrev: Hun er ikke perfekt. Hun synes vel det er fint å bruke det da. Nå er det vel faren som bruker det, siden det er hans bursdag. Så det går vel på hans plastikkkvote da...😉 Ja, jeg er helt sikker på at faren ringte sin datter og tryglet om ballongbursdag. Klart at jublianten må få det som han vil. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Pust Skrevet 2. februar 2019 Populært innlegg #65120 Del Skrevet 2. februar 2019 Det er helt surrealistisk å lese så mange innlegg fra en og samme bruker, hvor alle er like blåøyde forsvar av en reklameblogg. Jeg begynner å lure på om det er noe vedkommende har gått glipp av her? Eller hva, @Lin10. Det dreier seg jo ikke om en privatpersons reelle livsstil, hennes forbruk eller hennes virkelige liv. Bloggeren presenterer en konstruert og fiktiv virkelighet som bloggleserne kan tro på/ikke tro på, en fiktiv verden som er konstruert for å selge annonser. Bloggen er en reklameavis, har du ikke skjønt det? Det er ikke nødvendig å «forsvare» bloggeren som om hun er en stakkars privatperson som blir hengt ut. Jeg ser berettiget kritikk i denne tråden, kritikk av inkonsekvent innhold i bloggen, hvor det i det ene reklameinnlegget frontes (og pålegges leseren) ansvar for miljøet, for så i det neste å vise sinnsykt sløseri og overforbruk i eget «hjem» (reklamekulisser). Det å styre en reklameblogg på en slik måte at det blir en helhet og et budskap, det krever sin kvinne. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg