Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest formula
31 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Ser du kaller det heksejakt på instastory, Caroline Berg Eriksen fordi folk reagerer når du skriver om det, men ikke når Komikerfrue og Espen Hilton reklamerte for samme produkt. Du ser forskjellen?

Du ser mekanismene bedre nå hvorfor det reageres på umerket reklame? De har mer tyngde og føles mer ekte.

Merkelig at hun er så fortørnet på instagram, når hun i kommentarfeltet på bloggen reagerer helt motsatt:

" For å være helt ærlig finner jeg de mange negative reaksjonene rent festlige. Det er tydlige at mange bare er kritiske fordi det er meg, hvis ikke hadde de reagert på dette før."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, xx girl xx skrev:

Er det mulig? Hele CBE.no er bare en vits. 

Det er tydeligvis mulig ja.. 

:opplyser: De vet bedre enn ekspertene selv.. 🙄

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Max Potente
2 hours ago, Bakepulver said:

En gynekolog har skrevet kommentar på bloggen og får en kunnskapsløs kommentar tilbake. Gynekologen er jo i bedriftens målgruppe som universitetsutdannet. Bedriftens eiere  fremstår selv som mindre begavet.. 

«Jeg er gynekolog og får daglig inn unge jenter som har plager fra underlivet. Plager som gjør det vanskelig å ha samleie, virkelig invalidiserende plager. Og en ting som kan være medvirkende årsak til dette er nettopp produkter som dette. Fra et medisinsk perspektiv så anbefales dette overholdet IKKE. Det er faktisk evidens for at sprayer som denne gir øket risk for soppinfeksjon i underlivet. 

Noen evidensbaserte tips for god underlivshygene:
– lunkent til varm vann ved vask, evt en mild parfymefri intimvask som lactacyd.
– undertøy som puster godt, feks av bomull
– ikke bruke såpe, parfyme eller annen kosmetikk i underlivet
– tørke underlivet tørt etter bad, og svømming i basseng
– unngå bruk av antibiotika med mindre det er god indikasjon, ettersom dette forstyrrer det naturlige bakteriefloraen i skjeden».

1.  
    CAROLINE BERG ERIKSEN

Hei Elin :) Produktet er utviklet av leger og testet, jeg stoler på at det ikke er skadelig. Men takk for kommentaren :

Etter min mening er det nettopp i skjæringspunktet mot profesjonelle med faglig tyngde at den ytterst grelle kontrasten til dette slangeoljeforfektende paret kommer mest tydelig til syne.

Det bloggen inspirerer og influerer en til, litt satt på spissen, er å ødelegge selvfølelsen til enhver ukritisk leser og å ødelegge grunnlaget for en bærekraftig utvikling, slik jeg ser det. Takk igjen til @Asti for hennes utrettelige arbeid med å dokumentere dette. :roser:

Endret av Max Potente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Bare en liten korreksjon;

Det er Espen Hilton som omtaler det som en heksejakt, innlegget hennes er en skjemdump fra EHs Snapchat.

Takk for oppklaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
1 time siden, Consita skrev:

Kommentar feltet i minmote artikkelen er helt hysterisk. 😂

Ja nå mangler det bare at Lars Kristian Eriksen kommer inn i kjent stil og heftig debatterer konas hygiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Bakepulver skrev:

En gynekolog har skrevet kommentar på bloggen og får en kunnskapsløs kommentar tilbake. Gynekologen er jo i bedriftens målgruppe som universitetsutdannet. Bedriftens eiere  fremstår selv som mindre begavet.. 

«Jeg er gynekolog og får daglig inn unge jenter som har plager fra underlivet. Plager som gjør det vanskelig å ha samleie, virkelig invalidiserende plager. Og en ting som kan være medvirkende årsak til dette er nettopp produkter som dette. Fra et medisinsk perspektiv så anbefales dette overholdet IKKE. Det er faktisk evidens for at sprayer som denne gir øket risk for soppinfeksjon i underlivet. 

– lunkent til varm vann ved vask, evt en mild parfymefri intimvask som lactacyd.
– unngå bruk av antibiotika med mindre det er god indikasjon, ettersom dette forstyrrer det naturlige bakteriefloraen i skjeden».

1.  
    CAROLINE BERG ERIKSEN

Hei Elin :) Produktet er utviklet av leger og testet, jeg stoler på at det ikke er skadelig. Men takk for kommentaren :

Hun kunne strengt talt bare latt være å poste den kommentaren - hun bryr seg ikke i det hele tatt om hva andre fagfolk måtte mene, så lenge det står på produktet at det er testet og funnet ok, så veier det tyngre enn hva alle andre måtte finne på å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Bakepulver said:

1.  
    CAROLINE BERG ERIKSEN

Åh du salige skaper... Spiller ingen rolle om fagfolk kommenterer, for hvis de ikke er enige med henne så har de ikke peiling. 
Dette sirkustoget har jo sporet av for lenge siden. Det er rett og slett vondt å se på. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, formula said:

Ja nå mangler det bare at Lars Kristian Eriksen kommer inn i kjent stil og heftig debatterer konas hygiene.

Nok en grunn for meg å ikke lese den bloggen. Har absolutt null nada niks interesse av å lese hans kommentarer om underlivet og hygienen til kona. Og i kjent LEK-stil så blir det vel utbrodert ganske heftig.
Sparer meg for det "synet" :fnise:

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Max Potente skrev:

Etter min mening er det nettopp i skjæringspunktet med profesjonelle og mennesker med faglig tyngde at den ytterst grelle kontrasten til det dette slangeoljeforfektende paret kommer mest tydelig til syne.

Det bloggen inspirerer og influerer deg til å gjøre er, litt satt på spissen, å ødelegge selvfølelsen til enhver ukritisk leser og å ødelegge grunnlaget for en bærekraftig utvikling, slik jeg ser det. Takk igjen til @Asti for hennes utrettelige arbeid med å dokumentere dette. :roser:

Det stemmer og unge hører dessverre på bedriftens kunnskapsløse anbefalinger, selv om anbefalingene er helseskadelige.

Takk til @Asti for all dokumentasjon ja. 👌

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Newroz skrev:

Hun kunne strengt talt bare latt være å poste den kommentaren - hun bryr seg ikke i det hele tatt om hva andre fagfolk måtte mene, så lenge det står på produktet at det er testet og funnet ok, så veier det tyngre enn hva alle andre måtte finne på å si. 

Hun burde ikke latt den kommentaren komme igjennom da det setter CBE AS i et særdeles dårlig lys. Men så flott at de ikke så den selv. Tilbakemeldingen til gynekologen vitner bare om hvor lite kunnskap eierne innehar om produkter som er helsefarlige. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Bakepulver skrev:

1.  
    CAROLINE BERG ERIKSEN

Det er lov å bruke hodet. Hvem bør man lytte mest til? De som har en økonomisk interesse, eller de som ikke har det? 

Håper flest mulig får med seg ignoransen hennes, samt måten hun svarer leserne sine på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Døgnvill skrev:

Åh du salige skaper... Spiller ingen rolle om fagfolk kommenterer, for hvis de ikke er enige med henne så har de ikke peiling. 
Dette sirkustoget har jo sporet av for lenge siden. Det er rett og slett vondt å se på. 

Bedriften vet bedre enn alle fagfolkene og legene til sammen.. Lyset er på men det er ingen hjemme 🧐

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Asti skrev:

Det er lov å bruke hodet. Hvem bør man lytte mest til? De som har en økonomisk interesse, eller de som ikke har det? 

Håper flest mulig får med seg ignoransen hennes, samt måten hun svarer leserne sine på. 

Ja, det håper jeg også. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Consita skrev:

Kommentar feltet i minmote artikkelen er helt hysterisk. 😂

Er kommentarene slettet?  Står null kommentarer i innlegget hos meg 🤔

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som faktisk vet noe om de testene som deodoc henviser til? Gikk inn på siden deres, og det er ikke akkurat mye informasjon å hente, hverken om tester eller ingredienser. Så på den ene olja, og der står det som ingrediens: "naturlige oljer", ja fint og flott, men hva slags oljer er det da? 

Mye mulig det står mer på selve pakka, men det var ikke akkurat mye informasjon å hente på siden deres i hvert fall. 

For ordens skyld: Jeg leser ikke slike tester når jeg skal kjøpe et produkt altså. Men hadde jeg reklamert for et produkt, henvist til testene og ment at det på bakgrunn av dette var helt greit å bruke, og så mottar kritikk av annet fagfolk, så tror jeg at jeg ville lest den testen før jeg slang i bordet at det var testet og funnet ok i hvert fall. I det minste vært litt mer ydmyk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Newroz skrev:

Er det noen som faktisk vet noe om de testene som deodoc henviser til? Gikk inn på siden deres, og det er ikke akkurat mye informasjon å hente, hverken om tester eller ingredienser. Så på den ene olja, og der står det som ingrediens: "naturlige oljer", ja fint og flott, men hva slags oljer er det da? 

Mye mulig det står mer på selve pakka, men det var ikke akkurat mye informasjon å hente på siden deres i hvert fall. 

For ordens skyld: Jeg leser ikke slike tester når jeg skal kjøpe et produkt altså. Men hadde jeg reklamert for et produkt, henvist til testene og ment at det på bakgrunn av dette var helt greit å bruke, og så mottar kritikk av annet fagfolk, så tror jeg at jeg ville lest den testen før jeg slang i bordet at det var testet og funnet ok i hvert fall. I det minste vært litt mer ydmyk. 

Ydmyk og CBE/LKE? Anbefalt lesestoff for de som har lyst: http://underlivet.blogg.no/1435663002_fotballfrues_farlige_.html 

Kort sammendrag: LKE kranglet med fagfolk om CBE sitt prevensjonsråd... De måtte til slutt komme med en presisering om at det ikke var 99,9% sikkert, som de først påstod: http://www.carolinebergeriksen.no/2015/06/28/naturlig-prevensjon-natural-cycles/

Nei, det var langt fra 99,9% sikkert: https://www.aftenposten.no/verden/i/VR14L6/Klager-pa-app-etter-uonsket-graviditet: "Klager på app etter uønsket graviditet. Appen Natural Cycles, som skal sikre kvinner mot graviditet, er klaget inn til det svenske legemiddelverket etter at minst 37 kvinner likevel ble gravide."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Newroz skrev:

Jeg var inne på siden deres og det ser ikke seriøst ut i det hele tatt. Det står at produktet er laget av leger.. jaha? Hvilke leger da?

Made in Sweeden.. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Asti skrev:

Ydmyk og CBE/LKE? Anbefalt lesestoff for de som har lyst: http://underlivet.blogg.no/1435663002_fotballfrues_farlige_.html 

Kort sammendrag: LKE kranglet med fagfolk om CBE sitt prevensjonsråd... De måtte til slutt komme med en presisering om at det ikke var 99,9% sikkert, som de først påstod: http://www.carolinebergeriksen.no/2015/06/28/naturlig-prevensjon-natural-cycles/

Nei, det var langt fra 99,9% sikkert: https://www.aftenposten.no/verden/i/VR14L6/Klager-pa-app-etter-uonsket-graviditet: "Klager på app etter uønsket graviditet. Appen Natural Cycles, som skal sikre kvinner mot graviditet, er klaget inn til det svenske legemiddelverket etter at minst 37 kvinner likevel ble gravide."

Det er jo direkte pinlig og jeg blir flau på deres vegne. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...