Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Mamama skrev:

Enig. Veldig bra. 😜 Synes også det er rart hun velger å ikke svare på spørsmål om høyt forbruk i kommentarfeltet når hun "skryter" av å ha kjøpt så mye greier i dag.

Selv om hun etter sigende kjenner sine kritikere, og forutså innvendingene om forbruket, så lurer jeg på om hun egentlig reflekterte over at veldig mange andre dårlig miljøvalg også ville komme opp når hun tok initiativ til å snakke om klima. Jeg synes folk jevnt over tilbakeholdne, sikkert på grunn av forbeholdet hun tok i innlegget, men der kom likevel en del kritiske spørsmål om oppdrettslaks, kylling, overdreven bilbruk, postbudets bilbruk pga overdreven nettshopping (!!), om tesla egentlig er miljøvennlig, mange flyreiser, overdreven shopping av ting som må reise med fly, langreiste og kortreiste grønnsaker, et ubesvart spørsmål om kildesortering, og min favoritt var hun som ba henne bekrefte i klartekst at forbruk nå er viktigere enn planeten Nelia skal bo på i fremtiden.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snøsøta

Er det bare meg eller? Det blir litt sånn at en dag skriver man om dyrevern og dagen etter poserer man med et utrydningstruet dyr man har skutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Selv om hun etter sigende kjenner sine kritikere, og forutså innvendingene om forbruket, så lurer jeg på om hun egentlig reflekterte over at veldig mange andre dårlig miljøvalg også ville komme opp når hun tok initiativ til å snakke om klima. Jeg synes folk jevnt over tilbakeholdne, sikkert på grunn av forbeholdet hun tok i innlegget, men der kom likevel en del kritiske spørsmål om oppdrettslaks, kylling, overdreven bilbruk, postbudets bilbruk pga overdreven nettshopping (!!), om tesla egentlig er miljøvennlig, mange flyreiser, overdreven shopping av ting som må reise med fly, langreiste og kortreiste grønnsaker, et ubesvart spørsmål om kildesortering, og min favoritt var hun som ba henne bekrefte i klartekst at forbruk nå er viktigere enn planeten Nelia skal bo på i fremtiden.

Nettopp derfor skjønner jeg ikke hvorfor hun absolutt skal skrive en så "vitenskapelig" bloggpost. Hun klarer jo ikke å argumentere for noe som helst. Syns det hadde vært så mye mer troverdig om hun bare hadde skrevet øverst i de ukentlige matlagningsinnleggene "de neste 6 mnd skal jeg bare legge ut vegetariske retter, å spise mer vegetarisk er noe jeg vil gjøre mer av klimahensyn" eller noe sånt. Men nei - hun skal bruke ukesvis på å lese forskningsrapporter og maile med forskere om spm og uklarheter?? Og så får hun jo bare kritikk fordi det blir for svakt uansett.  Snakk om å ha lite selvinnsikt. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, skruf skrev:

Hun trener på tom mage, får dårlig tid og må tydeligvis ut å kjøre uten å ha spist frokost... Og når hun kommer hjem så er hun så sulten at hun hiver i seg en stor frokost på 1-2-3...

Virkelig? 1/2 banan, 1/2 eple, 1/2 kiwi, noen blåbær og et knekkebrød med 1/2 avokado på.. 

Jeg reagerte og på den historien og det bildet, så jeg gjorde en kaloriberegning av den frokosten. Den kom på 290  kcal, da er appelsinjuicen inkludert. Det er jo ikke mye, men det er ikke så lite at det er helt uhørt, men det er jo mest frukt, og det er jo ikke så veldig mettende. 

Poenget her er at dagens innlegg fikk meg til å tenke at vi har tatt på henne med silkehansker her det siste året mtp det dårlige forbilde hun er ift mat og kropp. Vi har latt oss avspore av reklamemerking, forbruk, kommentarjuks, og bare såvidt touchet elefanten i rommet. Det kommer stadig opp i bisetninger, og som grunnleggende premiss for problemet med redigeringen, men  i har ikke egentlig diskutert det kroppsbildet hun fronter spesielt grundig så lenge jeg har vært med. Men det har kanskje vært behandlet i de tidligere trådene? Det var kanskje enda verre før?

Endret av Amafalathiel
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Jeg reagerte og på den historien og det bildet, så jeg gjorde en kaloriberegning av den frikosten.. Den kom på 290  kcal, da er appelsinjuicen inkludert. Det er jo ikke mye, men det er ikke så lite at det er helt uhørt, men det er jo mest frukt, og det er jo ikke så veldig mettende. 

Poenget her er at dagens innlegg fikk meg til å tenke at vi har tatt på henne med silkehansker her det siste året mtp det dårlige forbilde hun er ift mat og kropp. Vi har latt oss avspore av reklamemerking, forbruk, kommentarjuks, og bare såvidt touchet elefanten i rommet. Det kommer stadig opp i bisetninger, og som grunnleggende premiss for problemet med redigeringen, men  i har ikke egentlig diskutert det kroppsbildet hun fronter spesielt grundig så lenge jeg har vært med. Men det har kanskje vært behandlet i de tidligere trådene? Det var kanskje enda verre før?

Hadde hun ikke trent i forkant og forbrent et uvisst antall hundrevis kalorier så hadde ikke den frokosten vært så ille, for meg om morgenen før jobb så ville den vært helt innafor f.eks. Men da hadde jeg stått opp for så å gå på jobb, og ikke løpt på tredemølle og hatt styrketrening først.. 

Det er iallefall helt urimelig av henne å være enig i vedkommende som gikk hardt ut mot Sophie Elise i kommentarfeltet til FF for at SE spiller på kropp. Jeg vil i høyeste grad si at FF spiller vel så mye på kropp som SE. Greit nok at hun ikke stiller opp naken i FHM liksom, men jammen meg; Rumpa bar i Det Nye, 4 dager etter fødsel-bildet, nærbildet av rumpa på ferievideoer og bilder, nærbilde av bikinitrusa foran sånn at man kunne telle hårsekkene, den bikinireklamen hun gjorde for noen år siden der hun kom kjørende på en Vespa, bar mage i alle treningsbildene sine, og for ikke å snakke om det fokuset hun har på mat/gjøre seg fortjent til mat/hard trening... 

Tror jeg heller velger SE som forbilde for mine døtre jeg. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Jeg reagerte og på den historien og det bildet, så jeg gjorde en kaloriberegning av den frikosten.. Den kom på 290  kcal, da er appelsinjuicen inkludert. Det er jo ikke mye, men det er ikke så lite at det er helt uhørt, men det er jo mest frukt, og det er jo ikke så veldig mettende. 

Det var tydeligere før hun fikk Nelia. Hun var veldig mager og fokuserte svært mye på sideprofil av smal midje og str xs. Du kan f eks google fotballfrue + victoria secrets bikini. Etter Nelia har hun fått en mye sunnere kropp (slank og trent i stedet for mager) og jeg syns personlig at dette var verre før. Nå fronter hun i det minste en sunn kroppsfasong. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; mammakiloene kler henne svært godt.

Endret av Ultiva
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Vitulina skrev:

LK har ikke fått med seg at fôr skrives nettopp slik (og ikke fór), ei heller at økologisk kjøttproduksjon nettopp handler om minimal bruk av kraftfôr. So much for den iherdige researchen, peepz! 

Det er sannelig helt utrolig at enkelte av oss har klart å tråle gjennom tusenvis av sider hvert år samtidig som vi har beholdt et kritisk blikk. Ikke vet jeg, men jeg anser nyreligiøse kvasivitenskapelige mennesker for å være rimelig ukritiske jeg da. 

Det er jo det dere ikke klarer!! :opplyser:    :laugh:

Men over til noe annet. Nå kommer jeg til å høres ut som en ekstrem fotballfruefanforever, men det får gå. Jeg blir helt matt av å se at vi nærmer oss 1000 sider med kritikk. Og da mener jeg altså kritikk i ordets rette forstand, ikke personangrep, hets eller latterliggjøring (hvis moderatorene har gjort jobben sin). Kan dere tenke dere hvordan det må føles å ha nesten tusen sider skrevet om deg og din familie der 98% er negativt? Jeg kan bare ikke fatte hva som får et menneske til å ville utsette seg (og sin familie) for noe sånt? Hvorfor fortsetter hun? Jeg kunne kanskje forstått det hvis man hadde nettopp dette sterke samfunnsengasjementet, og man ville gjøre sitt for å forandre verden. Enten det gjaldt menneskerettigheter, dyrevelferd, samle penger til forskning på sykdommer osv, men mote, trening og interiør? Er det virkelig verdt pengene? Eller er det "kjendisstatusen" som gjør at alle ulempene faktisk føles verdt det? 

Som dere forstår er dette altså ikke kritikk av tråden, men jeg spør, fordi jeg bare ikke klarer å forstå det. Hva kan være verdt å bli kritisert  daglig over flere år av flere tusen mennesker? Det er jo ikke lenger snakk om en koselig liten blogg om hyggelige ting, men du sted hvor hun utsetter seg for granskning og får alle feilene sine påpekt.  Man kan si hva man vil om henne, men utholdenhet har hun! Jeg hadde gitt meg og flyttet inn i skammekroken for godt (jeg mener lagt meg i permanent fosterstilling) etter den første offentlige ydmykelsen/skandalen/flausen/avsløringen. 

Endret av Wonderbitch
La til en smiley
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Wonderbitch skrev:

Det er jo det dere ikke klarer!! :opplyser:

Men over til noe annet. Nå kommer jeg til å høres ut som en ekstrem fotballfruefanforever, men det får gå. Jeg blir helt matt av å se at vi nærmer oss 1000 sider med kritikk. Og da mener jeg altså kritikk i ordets rette forstand, ikke personangrep, hets eller latterliggjøring (hvis moderatorene har gjort jobben sin). Kan dere tenke dere hvordan det må føles å ha nesten tusen sider skrevet om deg og din familie der 98% er negativt? Jeg kan bare ikke fatte hva som får et menneske til å ville utsette seg (og sin familie) for noe sånt? Hvorfor fortsetter hun? Jeg kunne kanskje forstått det hvis man hadde nettopp dette sterke samfunnsengasjementet, og man ville gjøre sitt for å forandre verden. Enten det gjaldt menneskerettigheter, dyrevelferd, samle penger til forskning på sykdommer osv, men mote, trening og interiør? Er det virkelig verdt pengene? Eller er det "kjendisstatusen" som gjør at alle ulempene faktisk føles verdt det? 

Som dere forstår er dette altså ikke kritikk av tråden, men jeg spør, fordi jeg bare ikke klarer å forstå det. Hva kan være verdt å bli kritisert  daglig over flere år av flere tusen mennesker? Det er jo ikke lenger snakk om en koselig liten blogg om hyggelige ting, men du sted hvor hun utsetter seg for granskning og får alle feilene sine påpekt.  Man kan si hva man vil om henne, men utholdenhet har hun! Jeg hadde gitt meg og flyttet inn i skammekroken for godt (jeg mener lagt meg i permanent fosterstilling) etter den første offentlige ydmykelsen/skandalen/flausen/avsløringen. 

Tenker å svare på det siste du skrev.. 

Hun avfeier all kritikk som hets og dermed ugyldig. Hun mener nok oppriktig at kritikken er uberettiget.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Caroline og Lars-Kristian

Jeg tror ikke dere er klar over hvor mye til latter dere gjøre dere med svaringen i kommentarfeltet. La meg ta samtalen mellom Caroline og Kari, hvor Kari skriver at det ikke er all that å lese de 200 rapportsidene, hvorpå Caroline klarer å svare at da har man lest de sidene ukritisk og slukt alt rått. For dere derimot har kontaktet forskerne og stilt kritiske spørsmål, i tillegg til å diskutert det med andre. Her må jeg bare bryte inn litt.. hvor får dere selvtillitten fra? Den til å stille forskere som har jobbet med sakene sine i årevis kritiske spørsmål med tanke på at dere selv ikke engang har lavere grad av høyere utdanning. Dere to som ikke kunne noe særlig om emnet mener dere berettiget til å stille kritiske spørsmål til forskere som har jobbet med dette i årevis, og dette etter kun å ha lest to rapporter på 115 sider?!?!  

Men tilbake.. og så når Kari skriver hva hun ikke kan, men poengterer at hun kan lese 200 sider kritisk så er det irrelevant siden det ikke er hun som drifter bloggen?!?! Huh.. hva var det der?!?! Det henger jo ikke sammen på noen som helst måte det du/dere svarer. Dere fremhever dere selv som at det å lese de 115 sidene var utrolig bragd og gudene vet alt hva det ikke var siden dere ikke hadde slukt alt rått og stilt kritiske spørsmål - til seniorforskere må vite. Men når Kari og andre prøver å fortelle dere at det virkelig ikke er all that, nei da er det irrelevant siden hun ikke drifter bloggen. Ser dere ikke hvor ufattelig barnslig dere fremstår?

En annen idé kan være at dere begynner å samkjøre svaringen deres, da det Lars-Kristian svarer ikke henger sammen med det Caroline svarer - og motsatt! 

Avslutningsvis må jeg si at forsvarstalen under er en høydare! Vedkommende som forsvarer Caroline med å beskylde Kari for å trykke ned andre. Like morsomt som når jantelov-kortet blir brukt mot kritikerne, for er det noen som ikke evner å la andre være bedre på noen som helst måte, så er det dere to Caroline og Lars-Kristian. Dere gjør lurest å ikke godkjenne slike minions-kommentarer. De bidrar ikke positivt til merkevaren på noen som helst måte.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye vekt vi skal legge på uttalelser om andres manglende kunnskap fra et menneske som så sent som i 2007 ikke visste at det var noe som het Lyn og Tippeligaen. (For all del, er ikke fotballinteressert jeg heller, men jeg bor ikke bak en stein.)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Tenker å svare på det siste du skrev.. 

Hun avfeier all kritikk som hets og dermed ugyldig. Hun mener nok oppriktig at kritikken er uberettiget.

Kan det virkelig være så enkelt? At kritikken ikke går inn på henne fordi hun mener den er feil? Fra såkalte "haters"? Det kan jo forklare den lite ydmyke holdningen og at de aldri lærer av sine feil. Om de virkelig mener at de alltid har rett. Det må jo være en fantastisk måte å gå gjennom livet på- mens vi andre sliter med janteloven, selvtillitt, kroppsbilde og sånne ting. Fint for henne da isåfall. Men da må man jo anta at alt dette med å legge seg i fosterstilling er bare løgner? For det har hun jo ikke grunn til. Da lurer jeg også på om veien til å mangle empati kan være kort, ikke fordi de nødvendigvis henger sammen, men fordi evnen til medfølelse og det at man angrer og er lei seg for å ha gjort noe galt ofte mangler samtidig hos personene det gjelder. Men jeg snakker ikke om Caroline her nå altså, bare generelt. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Jeg tror ikke dere er klar over hvor mye til latter dere gjøre dere med svaringen i kommentarfeltet. La meg ta samtalen mellom Caroline og Kari, hvor Kari skriver at det ikke er all that å lese de 200 rapportsidene, hvorpå Caroline klarer å svare at da har man lest de sidene ukritisk og slukt alt rått. For dere derimot har kontaktet forskerne og stilt kritiske spørsmål, i tillegg til å diskutert det med andre. Her må jeg bare bryte inn litt.. hvor får dere selvtillitten fra? Den til å stille forskere som har jobbet med sakene sine i årevis kritiske spørsmål med tanke på at dere selv ikke engang har lavere grad av høyere utdanning. Dere to som ikke kunne noe særlig om emnet mener dere berettiget til å stille kritiske spørsmål til forskere som har jobbet med dette i årevis, og dette etter kun å ha lest to rapporter på 115 sider?!?!  

Men tilbake.. og så når Kari skriver hva hun ikke kan, men poengterer at hun kan lese 200 sider kritisk så er det irrelevant siden det ikke er hun som drifter bloggen?!?! Huh.. hva var det der?!?! Det henger jo ikke sammen på noen som helst måte det du/dere svarer. Dere fremhever dere selv som at det å lese de 115 sidene var utrolig bragd og gudene vet alt hva det ikke var siden dere ikke hadde slukt alt rått og stilt kritiske spørsmål - til seniorforskere må vite. Men når Kari og andre prøver å fortelle dere at det virkelig ikke er all that, nei da er det irrelevant siden hun ikke drifter bloggen. Ser dere ikke hvor ufattelig barnslig dere fremstår?

En annen idé kan være at dere begynner å samkjøre svaringen deres, da det Lars-Kristian svarer ikke henger sammen med det Caroline svarer - og motsatt! 

Avslutningsvis må jeg si at forsvarstalen under er en høydare! Vedkommende som forsvarer Caroline med å beskylde Kari for å trykke ned andre. Like morsomt som når jantelov-kortet blir brukt mot kritikerne, for er det noen som ikke evner å la andre være bedre på noen som helst måte, så er det dere to Caroline og Lars-Kristian. Dere gjør lurest å ikke godkjenne slike minions-kommentarer. De bidrar ikke positivt til merkevaren på noen som helst måte.

Til alle: kan ikke dere som er inne og ser sånt vrøvel, ta screen print til oss andre. Så slipper vi generere flere klikk en nødvendig.

Og ette høres ut som mat for tjomlid, eller pressen generelt..

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er cbe gått over til united influencers? har hun selv og de bekreftet dette? Merkelig man ikke ser dette på UI sin side i det hele tatt.

Og hva tilfører UI til sine bloggere egentlig?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BlendaSensitive skrev:

Er cbe gått over til united influencers? har hun selv og de bekreftet dette? Merkelig man ikke ser dette på UI sin side i det hele tatt.

Og hva tilfører UI til sine bloggere egentlig?

http://www.varden.no/nyheter/flytter-bloggen-til-nytt-selskap-1.1457659 Her står det hvertfall at hun har bekreftet saken, men det kan man ikke se synlig noen steder nei. 

Blant annet så bidrar UI med bloggplattformen og andre tekniske ting, de hjelper til med annonser/reklamer, de har egne kontorer og happenings for "sine bloggere", som igjen gjør at man skaper et nettverk - både bloggere imellom, mellom bloggeren og annonsør og til leserne. Å ha de riktige kontaktene (vennene) i denne bransjen skaper mye trafikk og en god slump penger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Bergensia skrev:

Passe oss nå, ellers kommer det et sint innlegg om at KG-kjerringene sier hun er blitt "tjukk" ;)

Hehe, ja kanskje jeg skal passe meg :fnise: Men jeg mener det hvert fall 100 % positivt, syns hun er mye flottere i kroppen nå :tommelsmil: Og et langt bedre kroppslig forbilde enn når hun la ut VS bikinibildene.

Endret av Ultiva
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Ja, den forsvarstalen var jo litt spesiell. Etter at Kari har listet opp en rekke  ting CBE og LKE er gode på, men Kari selv ikke mestrer, og etter at paret hele kvelden har kjørt på at når de ikke kan lese 200 sider, så er det ingen som kan det, så er det altså leseren Kari som trykker folk ned og bruker janteloven. Pot meet kettle.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Amafalathiel skrev:

ikke sant. Jeg ble så utrolig provosert igår av den steile holdningen om at det ikke går an å lese 200 sider på mindre enn en dag og oppfatte innholdet, når mange trer frem og sier at det gjør de hver dag. Samtidig er det selvfølgelig sant at LKE og CBE ikke kan det, og det kan jo faktisk tenkes at det stemmer at de trenger flere uker på det. Og selv om vi ler litt av at de bruker så lang tid, men det er jo fordi vi trodde det var et vikariernede argument!, så er det jo i bunn og grunn greitt at folk kan forskjellige ting. Det må vi jo alle respektere.

Det er jo faktisk mulig at det de sier er sant, men det drukner jo fullstendig i støyen, fordi de istedet for å si, "wow, kan du det?! Det kan ikke jeg, men jeg er jo fotballspiller og far, så det er faktisk helt ok at jeg ikke kan det, og det bør dere respektere", så velger de " Du kan ikke det du sier du kan. Du kan ikke mer enn OSS. Ikke tro du er noe. DU lyver".

Her synes jeg du er inne på noe veldig viktig; hvorfor ikke bare innrømme at dette er vi ikke så gode på, vi har ikke høyere utdanning, men vi har bygget opp et vellykket firma og er fornøyde med det? Jeg har levd halve livet, har hatt og har mye kontakt med mennesker, og min helt klare mening er at de som må utbrodere for andre hvor mye de kan om absolutt alt er  usikre mennesker som føler de kommer til kort på mange områder i livet! De som vet de har oppnådd noe behøver ikke bevise det i det hele tatt! 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, skyflakes skrev:

http://www.varden.no/nyheter/flytter-bloggen-til-nytt-selskap-1.1457659 Her står det hvertfall at hun har bekreftet saken, men det kan man ikke se synlig noen steder nei. 

Blant annet så bidrar UI med bloggplattformen og andre tekniske ting, de hjelper til med annonser/reklamer, de har egne kontorer og happenings for "sine bloggere", som igjen gjør at man skaper et nettverk - både bloggere imellom, mellom bloggeren og annonsør og til leserne. Å ha de riktige kontaktene (vennene) i denne bransjen skaper mye trafikk og en god slump penger.

Takk for svar om hva de bidrar med.

Men artikkelen er gammel (september 2015), og på adlink står fortsatt CBE. http://adlinkmedia.no/utstillingsvindu/

Kanskje noen har angret seg?

Uten at jeg vet hva som er normalen, så ser jeg hun har hatt ganske hyppige bytter av samarbeidspartnere under tiden. (googlet fotball frue bytter). 

April 2015 står det også at hun har byttet. Det vil si at en bruker har i kommentarfeltet spurt hvorfor hun har byttet plattform, men ingen svar.....

November 2013: www.facebook.com/carolinebergeriksen.no/posts/711607838867612

September 2010: Noe som heter Dagens Outfit eller noe, står på bloggen hennes. (klarer ikke gjøre skjermprint)

Noe jeg fant, var så vanskelig å få oversikt. Plattform, samarbeidspartnere, managment, alt mulig som byttes. Nåja, sikket ikke så viktig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...