Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Takk til de som legger ut lenker, så slipper man å klikke seg inn. Jeg kjenner likevel at jeg snart klikker i vinkel. Hvis du stiller et spørsmål så må du forvente at du får svar. Hun spurte om det var noe hun gjorde galt, og hun får plenty av svar på hva hun burde gjøre annerledes. Folk går på limpinnen og tror at hun er genuint opptatt av hva folk mener. Og så avfeies det bare. At hun ikke har mer respekt for leserne sine....

Forøvrig har jeg tygget på en tanke om hva som egentlig ligger bak begrepet "gull verdt". Når noe er gull verdt, så tenker jeg at ja, kommentarer er gull verdt. I form av penger og inntjening for bloggen. Gull verdt som i kommunikasjon med leserne er det i alle fall ikke, for der i gården oppfattes ikke kommunikasjon som gull. 

Ja, det kommenterte jeg allerede i går! ☺️ din hermegås! 

Og nå så det bare rart ut, fordi jeg ikke klarte å sitere mitt eget innlegg i tillegg til ditt. ☺️

Endret av Francis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva fasike var det for et svar fra CBE??? "Hadde noen uheldige episoder", så da MÅTTE de eksponere henne. Kall en spade for en spade. Søte unger selger.

Delikat? Som att oppstyla til fotografering, som en mini-modell, i motsetning til enkelte andre mødre som viser opp hverdagsbilder av unga med grøt i håret...?

All rest av troverdighet er forsvunnet, skipet synker og de prøver ikke engang å redde seg i havn. Nei vet du hva, nå går de rett og slett for langt med useriøsheten sin. Denne united influencegreia blir nok en skivebom. Jeg har ingen tro på at lesertallene blir å øke, men heller synke enda mer og til slutt (håper) jeg at bloggen blir lagt ned. For makan til useriøs bedrift og mennesker skal man lete lenge etter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som er interessert legger jeg ut en diskusjon startet av Kristin (october 30, 2015 AT 00:11): http://carolinebergeriksen.no/2015/10/29/var-kommunikasjon-er-gull-verdt/comment-page-1/#comments , der Kristin viser til at CBE ikke klarer å ta imot konstruktiv kritikk.

CBE er selvfølgelig uenig, for der var visstnok så mange som var positive til Jysk-innlegget. Det rare er at da jeg leste kommentarfeltet tenkte jeg at der var flere negative kommentarer enn vanlig, jfr. http://carolinebergeriksen.no/2015/10/21/jysk-the-apartment/ .

Kritikken til Kristin var egentlig på sin plass, og de burde ha lyttet til den. Bloggerne "flyter i dag" på uavhengigheten de hadde, da de var uten reklame. Dette er i ferd med å forandre seg, og valgene de gjør i dag, kan ødelegge for troverdigheten, slik at reklamebransjen heller finner nye arenaer de kan bruke pengene sine. Hvis bloggerne blir for grådige, og reklamerer for produkt e.l. som folk "vet" de ikke går god for, da ødelegger de for seg selv. Det var dette Kristin prøvde å si i fra om. 

Når flere lesere velger å si i fra om at den reklamen var lite troverdig, da tenker jeg at de burde ha lyttet. Ikke bare svare "ja, men det er jo så mange andre som tror på meg". Hvor ble "vår kommunikasjon er gull verdt" av, når hun beskylder lesere som prøver å si i fra, for å ha andre motiv enn å ville hjelpe? Arrogansen kommer iallefall tydelig frem. 

CBE spør hvorfor de bør lytte mer til kritikken som kom fra Kristin: Tonje gir (siste skjermbilde) et godt svar på det? Jeg må bare tilføye, er virkelig CBE&Co. så naiv at det er skrytet hun velger å høre på, hvis leserne er delte i sine tilbakemeldinger?

Skjermbilder:

Endret av Asti
Lagt til tekst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dette innlegget hvor det etterlyses kommentarer vil øke leserantallet. Det øker kanskje kommentarene på bloggen, men generelt sett vil det ikke øke leserantallet om hun faktisk ikke hører på hva leserne sier. Hun har slippet gjennom flere kommentarer som viser at leserne faktisk vil ha en endring. Om hun ikke hører på disse, så vil hun heller ikke få flere lesere. 

Jeg fortår ikke hvorfor hun etterlyser flere kommentarer om hun gir beng i å høre på de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilføyelse i bokmålsordboka: "konstruktiv kritikk" er det samme som skryt, rævslikking og hylling, og med bruk av adjektiv som vakker, nydelig, skjønn og inspirerende. Må ikke forveksles med konstruktiv eller kritikk. 

Endret av Francis
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dette innlegget hvor det etterlyses kommentarer vil øke leserantallet. Det øker kanskje kommentarene på bloggen, men generelt sett vil det ikke øke leserantallet om hun faktisk ikke hører på hva leserne sier. Hun har slippet gjennom flere kommentarer som viser at leserne faktisk vil ha en endring. Om hun ikke hører på disse, så vil hun heller ikke få flere lesere. 

Jeg fortår ikke hvorfor hun etterlyser flere kommentarer om hun gir beng i å høre på de. 

Noen av fansen vil nok skrive oftere nå, fordi hun spiller på samvittigheten deres og fordi hun ikke skal få "klump i magen" av å lese kommentarfeltet, selv etter at gubbis har redigert det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av fansen vil nok skrive oftere nå, fordi hun spiller på samvittigheten deres og fordi hun ikke skal få "klump i magen" av å lese kommentarfeltet, selv etter at gubbis har redigert det. 

Det er mye mulig, men det gir henne ikke dermed flere lesere. Det kan godt være at de samme leserne, som ikke har kommentert, nå vil kommentere fordi de, de vil unngå at hun får vondt i magen. Usmakelig å stille leserne sine slik opp til veggs, men det er nå min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var hvertfall den siste dråpen for min del. Har det siste året kun trykket inn der av ren vane, men nå gidder jeg ikke mer. Utrolig at de ikke selv ser hvor dette bærer? Spesielt med tanke på alle kommentarene de fikk under innlegget der hun/de etterlyser fler kommentarer fra leserne. Var jo ikke akkurat mye positivt der og når de heller ikke tar til seg den konstruktive kritikken de får. Hva var poenget med et slikt innlegg da? Trodde hun/de virkelig det kun kom til å være respons i deres favør der? 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke si at hun ikke lytter på leserne; i kveld satt hun tross alt i strømpebuksa (uperfekt: gjort) og viste frem tacoen som var ganske tilfeldig lagt på en tallerken (folkelig: gjort). Sånn; i morgen kommer det nok et bilde av noe rot, kanskje et hårstrå på avveie eller en sokk på gulvet.

Endret av Francis
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen diskusjon fra kommentarfeltet vedr. om det er LKE eller CBE som svarer der inne: http://carolinebergeriksen.no/2015/10/29/var-kommunikasjon-er-gull-verdt/comment-page-3/

Skjermbilder:

Jeg mener dette har vært diskutert her inne. 

Hehe... Likte unnskyldningen hennes ang. avataren. Han har ikke egen avatar fordi han kommenterer så sjeldent? Er det mulig?? 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Likte unnskyldningen hennes ang. avataren. Han har ikke egen avatar fordi han kommenterer så sjeldent? Er det mulig?? 

Der ble en diskusjon etter at flere lesere hadde kommentert LKE sin tilstedeværelse i kommentarfeltet. Her gir Maren  (30, 2015 AT 12:09 tilbakemelding om at CBE bør svare for seg selv, og at LKE er nødt til å ta noen skritt tilbake. Da svarer CBE at han kommenterer ekstremt sjeldent, og hun ser ikke helt problemet: http://carolinebergeriksen.no/2015/10/29/var-kommunikasjon-er-gull-verdt/comment-page-4/#comments

Skjermbilder:

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mange flere også, som har kommentert at de ikke liker at det sikkert er LK som styrer kommentarfeltet. Men de har ikke blitt godkjent..!

Blant annet min kommentar. :glare:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager  - la det inn feil først, fikk ikke fjernet den boksen så da så det ut som om jeg siterte Asti... Så mye for å ligge og knotte på mobilen i halvsøvne!

Jeg tror han svarer her også:

I denne bloggposten http://carolinebergeriksen.no/2015/04/24/friday-and-girlsnight/

er det også litt underholdende kommentarfelt. Her er det nok LK som utgir seg for å være Caroline.

Hun er på jentekveld, men svarer tilsynelatende på kommentarer hele kvelden. Ser man på tidspunkter for kommenteringen og det "ernæringsfysiologfaglige" innholdet så er det åpenbart LK. 
Den ene kommentaren har han skrevet under eget navn, men ikke de andre. Blir jo litt...kleint å svare "tusen takk:-)" og "klemmer!" der man sitter alene i siljan og utgir seg for å være kona si.

Endret av mamsi
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den står ikke akkurat i stil til denne: http://i.imgur.com/jyLn3UD.png

Det passer heller ikke helt sammen med den ene samlinga hun var på med Active Education (i februar eller når det var) og "Caroline" svarte jevnt og trutt på kommentarer gjennom hele dagen.

Beklager  - la det inn feil først, fikk ikke fjernet den boksen så da så det ut som om jeg siterte Asti... Så mye for å ligge og knotte på mobilen i halvsøvne!

Jeg tror han svarer her også:

I denne bloggposten http://carolinebergeriksen.no/2015/04/24/friday-and-girlsnight/

er det også litt underholdende kommentarfelt. Her er det nok LK som utgir seg for å være Caroline.

Hun er på jentekveld, men svarer tilsynelatende på kommentarer hele kvelden. Ser man på tidspunkter for kommenteringen og det "ernæringsfysiologfaglige" innholdet så er det åpenbart LK. 
Den ene kommentaren har han skrevet under eget navn, men ikke de andre. Blir jo litt...kleint å svare "tusen takk:-)" og "klemmer!" der man sitter alene i siljan og utgir seg for å være kona si.

Ser man det... Takk til dere begge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bluebird1992

Jeg er enig i at det virker overveiende sannsynlig at LK har skrevet disse kommentarene. Men det jeg virkelig reagerer på er disse engelske overskriftene i bloggen.  De som skriver tekstene behersker ikke språket godt nok, for smeller man inn tre feil i en overskrift som inneholder tre ord så burde man ligge langt unna og heller holde seg til norsk.

"friday and girlsnight"-

1) Navn på dager skrives med stor bokstav på engelsk

2) "Girlsnight" er to separate ord

3) "Girls" er både flertall og skal ha genetiv -s (kvelden tilhører jentene)

Dette virker kanskje pirkete, men for en engelsklærer som har sett noen "crispy air" og "lawn moving" for mange så blir det for dumt. Ingen 6 i engelsk herfra. Det blir 3 på ekteparet i Siljan! (Streng stemme nå.) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten

Jeg er sikker på at da CBE skrev det innlegget trodde hun at hun kom til å få mange kommentarer av typen "åh, nå må jeg skjerpe meg og kommentere oftere, vil jo ikke skuffe deg!".

Kan tenke meg panikken i Siljan da 99% av kommentarene faktisk var kritikk:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeg lytter og tar til meg kritikk, men det betyr ikke at jeg må være enig i kritikken" går igjen flere ganger i kommentarfeltet. Hvordan fungerer det egentlig å ta til seg kritikk samtidig som man motsetter seg den? Og denne bagataliseringen av tidligere alvorlige hendelser gjenspeiler jo nettopp denne arrogansen, at de faktisk ikke evner å lære av sine egne feil, for det eneste de gjorde feil var å bli tatt. Hun sier også at om det var noen som skulle se alvoret i kommentarjukset, så var det vel hun og LK. Hva legger hun egentlig i det? Det var jo tross alt bare to, nei vent, to-tre, uskyldige kommentarer under beskyttet tittel. No biggie. De har gått videre, de har lagt seg så flat som det går an. Hvorfor forstår ikke resten av verden dette? 

Ellers så er det jo synd på frua som etterspurte flere elsk-kommentarer, og fikk et aldri så lite realityslap. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig de ikke "så den komme" siden de antageligvis har mottatt få kommentarer i kritisk retning de siste månedene, men det er jo kun fordi folk vet de sensurerer så sterkt og at kritikk blir møtt med, vel, det kan man i grunnen bare se på "gullinnlegget" for å bli minnet på. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...