Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Men Visningsnamn hevdet ikke skråsikkert at det var plagiat. I tillegg nevnte Visningsnamn at det er en utbredt praksis blant bloggere å gjøre å bruke anbefalinger/omtaler forfattet av andre.

Nå bør du dra inn årene. Han hadde rett og du hadde feil. Og til din opplysning: visningsnavn skriver ikke masteroppgave her, at han fremskaffer kildene på forespørsel, holder. Det tok meg to sek å finne dem, kanskje du burde sjekket selv før du begynte å beskylde visningsnavn?

Hæ? (Se uthevet tekst.) Har jeg skrevet noe som helst om at Visningsnamn tok feil og jeg hadde rett? Jeg etterspurte linker, og betvilte at det dreide seg om "det meste". Lafemmemauvaise skrev imidlertid at Visningsnamn ikke hevdet skråsikkert i det innledende innlegget at det var "klipp og lim". Det mener jeg er feil. "Det er nettopp det som er tilfellet" er skråsikkert og da bør man linke.

Hva er dette våset om at jeg har beskyldt Visningsnamn? Jeg etterspurte linker.

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Atheena

Neida, det var nok ingen som brydde seg om det, det var nok derfor det ble nevnt i tråden også i første omgang(...) Når man reagerer på slik flisespikkeri så har man ikke spesielt mye å slå i bordet for, og man forsøker å melke det for hva det er verdt. Absolutt alt hun gjør er galt i "deres" øyne. Alt. At dere gidder å sitte dag inn og dag ut med dette her er et mysterium for meg, men hver sin lyst.

Og når det kommer til å kopiere handlingen fra en film så er det igjen noe som skjer overalt i media, også i film-anmeldelser uten link til det aktuelle stedet. Hei, selv Halden Kino har kopiert teksten fra filmweb uten linke dit. Hvor er hylekoret her? Eller for Høyanger Kino? http://www.filmweb.no/kinoer/hoyanger/article910869.eceBest å arrestere Dagbladet.no for det samme når man først er i gang: http://www.dagbladet.no/film/film/?id=157901

Og hvordan var det med sitatsretten igjen? Den gjelder kanskje ikke lenger nå som det går i Carolines favør?

Dette blir så alt for dumt...

Hvis det blir for dumt, hvorfor gidder du å oppsøke denne tråden dag ut og dag inn? har du ikke noe bedre å ta deg til selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Hæ? (Se uthevet tekst.) Har jeg skrevet noe som helst om at Visningsnamn tok feil og jeg hadde rett? Jeg etterspurte linker, og betvilte at det dreide seg om "det meste". Lafemmemauvaise skrev imidlertid at Visningsnamn ikke ikke hevdet skråsikkert i det innledende innlegget at det var "klipp og lim". Det mener jeg er feil. "Det er nettopp det som er tilfellet" er skråsikkert og da bør man linke.

Jeg skal innrømme at jeg med vilje ikke la ved linker i første post jeg skrev om dette, fordi jeg var redd det ville bli sett på som et forsøk på å "ta" CBE. Jeg har forresten ikke nevnt noe om plagiat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det var nok ingen som brydde seg om det, det var nok derfor det ble nevnt i tråden også i første omgang(...) Når man reagerer på slik flisespikkeri så har man ikke spesielt mye å slå i bordet for, og man forsøker å melke det for hva det er verdt. Absolutt alt hun gjør er galt i "deres" øyne. Alt. At dere gidder å sitte dag inn og dag ut med dette her er et mysterium for meg, men hver sin lyst.

Og når det kommer til å kopiere handlingen fra en film så er det igjen noe som skjer overalt i media, også i film-anmeldelser uten link til det aktuelle stedet. Hei, selv Halden Kino har kopiert teksten fra filmweb uten linke dit. Hvor er hylekoret her? Eller for Høyanger Kino? http://www.filmweb.no/kinoer/hoyanger/article910869.eceBest å arrestere Dagbladet.no for det samme når man først er i gang: http://www.dagbladet.no/film/film/?id=157901

Og hvordan var det med sitatsretten igjen? Den gjelder kanskje ikke lenger nå som det går i Carolines favør?

Bare en digresjon - sitatrett har man, men da skal man oppgi referanse også ;-) Ikke at jeg tenker det er nødvendig her, kanskje - men siden du ville være petimeter, så.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme at jeg med vilje ikke la ved linker i første post jeg skrev om dette, fordi jeg var redd det ville bli sett på som et forsøk på å "ta" CBE. Jeg har forresten ikke nevnt noe om plagiat.

"Klipp og lim" er det samme som plagiat.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Er så enig med deg.. Uansett hva denne dama gjör eller skriver så er det feil.

Trodde tråden skulle handle om hennes manglende anonnselenker. Men det er om alt annet.

Selv når ett bilde viser familien på tur i skogen og 3 øl står på bordet,ja da er de fulle alle sammen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hvordan var det med sitatretten? Da er det bl.a. et krav om at kilden angis. Så klart det skal gjelde for CBE også. Er det noen som har sagt noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

Ingen av damene du nevner bruker sin personlige blogg til å reklamere for et produkt.

De er innleid som modeller i en kampanje. Caroline tar betalt for å vise produktet.

Ser du forskjellen?

edit: før noen begynner med "dere sier det er et firma bla bla", snakker jeg om vinklingen CBE bruker for å markedsføre et produkt.

CBE er innleid for å promotere produkter akkurat som kvinnene jeg nevnte over her. Ingen forskjell overhode.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

"Klipp og lim" er det samme som plagiat.

OK, jeg var ikke sikker på om plagiat gjelder alt, også slike filmomtaler som ligger flere steder på nett. I så fall mener jeg mye av filmomtalene i bloggposten er plagiat, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde tråden skulle handle om hennes manglende anonnselenker. Men det er om alt annet.

Selv når ett bilde viser familien på tur i skogen og 3 øl står på bordet,ja da er de fulle alle sammen.

Link takk hvor dette er hevdet.

Ellers.. fri fantasi-tråden er rundt hjørnet!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det var nok ingen som brydde seg om det, det var nok derfor det ble nevnt i tråden også i første omgang(...) Når man reagerer på slik flisespikkeri så har man ikke spesielt mye å slå i bordet for. Absolutt alt hun gjør er galt i "deres" øyne. Alt. At dere gidder å sitte dag inn og dag ut med dette her er et mysterium for meg, men hver sin lyst.

Og når det kommer til å kopiere handlingen fra en film så er det igjen noe som skjer overalt i media, også i film-anmeldelser uten link til det aktuelle stedet. Hei, selv Halden Kino har kopiert teksten fra filmweb uten linke dit. Hvor er hylekoret her? Eller for Høyanger Kino? http://www.filmweb.no/kinoer/hoyanger/article910869.eceBest å arrestere Dagbladet.no for det samme når man først er i gang: http://www.dagbladet.no/film/film/?id=157901 Siden disse er journalister, så burde de vel vite at man oppgir kilder når man bruker/kopierer andres tekster, eller hvordan var det Francis?

Herlighet, filmweb er bransjens eget nettsted, de må da ikke linke når de henter info der. T-skje: Halden kino er en kino, det er ikke CBE-bloggen.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hvor har du dette i fra? Var det ikke slik at CBE ble berømmet her inne av "kritikerne" da hun merket reklameinnlegg riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du dette i fra? Var det ikke slik at CBE ble berømmet her inne av "kritikerne" da hun merket reklameinnlegg riktig?

Stemmer det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bergensia

CBE er innleid for å promotere produkter akkurat som kvinnene jeg nevnte over her. Ingen forskjell overhode.

At alle damene, inkl CBE er innleid; ok

Men hun gjør det via en blogg som heter det samme som henne og kommer med sine personlige anbefalinger.

De andre damene finner du på en side i et blad eller i en kjapp reklamesnutt, de svarer ikke "Randi" i kommentarfeltet av denne kremen var innmari bra og skriv CARO15 når du bestiller så får du avslag i prisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det viljen eller halmstrå det gripes etter når man ikke vil se/innrømme at en reklameannonse i et-eller-annet magasin ikke er det samme som Caroline Berg Eriksen sine favoritter i annonser?!

:klo:

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

a) Hvem har sagt at man henger seg opp i dette?

b) Hvem har sagt at "vi" må "ta henne (CBE)?

c) Hvem har sagt at CBE er forferdelig?

Ut ifra det jeg har lest av innlegg på de siste sidene, så blir svaret på alle tre: Du.

Uthevet setning: Kan du være så snill og bli enig med deg selv? Først skriver du at CBE ikke skriver en personlig anmeldelse, for så avslutte setningen din med at CBE skriver sin personlige mening.

Og en ting til: Å hevde at CBE begynner å gå "dere" litt vel til hodet og at "dere" lider av en usunn besettelse, er og blir brukerhets.

a) Når man bemerker seg dette, skriver et innlegg, og flere diskuterer det samme så vil jeg si at man henger seg opp i det. Spesielt når det blir feil fremstilt som at dette er feil eller ulovlig, noe det ikke er.

b/c) Når man skriver flere hundre innlegg som er rettet negativt blottet for konstruktiv kritikk så vil jeg si at man er ute etter å ta henne. Det er åpenlyst her inne, så det er ikke nødvendig å svare ytterligere på engang, og det er helt tydelig at majoriteten her inne misliker henne, eller så ville man sett ting fra flere sider, og ikke en evig runddans med klager, flisespikkeri, spekulasjoner, og hets.

Og det er stor forskjell på å skrive en anmeldelse, og det å skrive om sine egne forventninger til filmen, det kan selv ikke du kverulere på.

Sitat og svar fjernet.

- Magnifique, mod.

Endret av Magnifique
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, filmweb er bransjens eget nettsted, de må da ikke linke når de henter info der. T-skje: Halden kino er en kino, det er ikke CBE-bloggen.

Hva med Dagbladet? Er dette filmweb også kanskje? Et søk på handlingen til denne filmen viser flere hundre treff, alt fra radio til nettaviser. Ikke alt fra filmweb med andre ord.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

a) Når man bemerker seg dette, skriver et innlegg, og flere diskuterer det samme så vil jeg si at man henger seg opp i det. Spesielt når det blir feil fremstilt som at dette er feil eller ulovlig, noe det ikke er.

b/c) Når man skriver flere hundre innlegg som er rettet negativt blottet for konstruktiv kritikk så vil jeg si at man er ute etter å ta henne. Det er åpenlyst her inne, så det er ikke nødvendig å svare ytterligere på engang, og det er helt tydelig at majoriteten her inne misliker henne, eller så ville man sett ting fra flere sider, og ikke en evig runddans med klager, flisespikkeri, spekulasjoner, og hets.

Og det er stor forskjell på å skrive en anmeldelse, og det å skrive om sine egne forventninger til filmen, det kan selv ikke du kverulere på.

Sitat og svar fjernet.

- Magnifique, mod.

Hva er det du ville omtalt som konstruktiv kritikk? Siden verken redigeringssaken og kommentarsaken, begge slått stort opp i media med utgangspunkt i tips herfra, tydeligvis ikke kvalifiserer til konstruktiv kritikk, ut fra din forståelse. Endret av Magnifique
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

At alle damene, inkl CBE er innleid; ok

Men hun gjør det via en blogg som heter det samme som henne og kommer med sine personlige anbefalinger.

De andre damene finner du på en side i et blad eller i en kjapp reklamesnutt, de svarer ikke "Randi" i kommentarfeltet av denne kremen var innmari bra og skriv CARO15 når du bestiller så får du avslag i prisen

De momentene dine er bare for dumme. Kvinnene jeg nevnte er langt mer kjente enn CBE - og selvsagt har de et langt, langt større nedslagsfelt.

Det er lenge siden vi har forstått at dere er ute etter CBE. Koste hva det koste vil så vris og vrenges det på sannheten hos dere - også kalt løgn. Akkurat det samme som dere kritiserer CBE for å gjøre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

De momentene dine er bare for dumme. Kvinnene jeg nevnte er langt mer kjente enn CBE - og selvsagt har de et langt, langt større nedslagsfelt.

Det er lenge siden vi har forstått at dere er ute etter CBE. Koste hva det koste vil så vris og vrenges det på sannheten hos dere - også kalt løgn. Akkurat det samme som dere kritiserer CBE for å gjøre.

For dumme?

Jeg har kun svart deg saklig og begrunnet hvorfor jeg mener noe annet enn deg.

Har du gått tom for argumenter siden du velger å svare slik?

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...