Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Frugull

Et indiansk ordtak sier at vi arver ikke jorden fra våre forfedre, men låner den fra våre barn. Veldig kloke ord!

Caroline Berg Eriksen oppfordrer til et vanvittig forbruk, ref. fra dagens annonse hvor hun skriver at det bare er å gå bananas siden annonsøren gir 20% rabatt på diverse produkter. Regner med at hun med formuleringen gå bananas ikke mener at man skal klatre i trærne og spise bananer, men rett og slett kjøpe produkter.

Selvsagt kan hun kjøpe hva hun vil, men trenger hun 100 vesker og 4-5-6-7 krølltenger som alle gir mer eller mindre likt resultat? Trenger hun 100 vesker selv om hun kjøper de for egne penger? Eller 100 par sko?

Storm Pedersen tok opp noe veldig viktig for noen uker siden og samfunnet vi lever i. Anbefaler deg å lese dette.

Tror du tar feil ang at det er så lett å få mange av oss forbannet. Slike som deg som kommer inn å lirer av seg ymse i sitt forsvar av Carline Berg Eriksen frembringer vel knapt nok en irritasjonsrynke mer. Caroline Berg Eriksen med kompani frembringer nok flere følelser - som flauhet og også det å bli skamfull/matt på vegne av. De som derimot virker å bli mest opphisset/forbannet er slike som deg. Vi andre er blitt så vant til dette at vi som sagt knapt nok leer på et øyebryn.

Om hun trenger så mange vesker,kåper,sko og alt annet er jo en ting,men har vi andre folk noe med det? Har vi det?

Jeg fatter ikke at dere gidder og henge dere opp i det. La dama ha huset fullt av klær og annet stæsj.Vi andre har ikke noe med det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frugull

Fordi denne tråden skal ikke handle om hva du føler vedr. at folk tar opp kritikkverdige forhold. Viser til at du "skriker" at du er oppgitt".

SKE87 (og de fleste andre her i tråden) diskuterer faktisk det tråden handler om, jfr. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=902004&p=15987398

hvilken person startet med at hun/han ble så oppgitt over innlegget til CBE om alle henne krølltangdingser?

Var det meg som startet den tråden? Jeg bare spør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frugull

Det var denne personen som skrev om krølltangdingser som avsluttet sitt innlegg med"jeg blir så oppgitt"

Jeg skrev det for å avslutte med det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt litt med på disse hashtagene etter at det ble lagt ut link her for en stund siden, og jeg tenkte lenge at det neppe var noen herfra. Det så ut som om det var ungdom som gjorde narr av behovet for å legge ut dagens outfit med egne hashtager. Så var det en her i går som sa at det var flere hashtager, og på den andre var det er par brukere som gjorde veldig direkte narr ved å legge ut bilder av amerikanske beauty pageants for barn og moren til de Kardashian-søstrene osv.

Jeg skjønte ikke hvorfor de skrev at det var bilde av et barn som var blitt drept (grøss), men så kom jeg på at det var jo en historie for lenge siden med et barn som var profilert i sånne beauty pageants som ble drept.

Og hvis man bildegoogler navnet til dette barnet, kommer ett av bildene som er lagt ut for å gjøre narr av CBEs hashtager opp langt ned. Men det ser ikke ut som om det er samme barn for meg, og bildet linker til en sak som handler ikke om det barnet, men kritikkverdige forhold rundt pageants generelt.

Så jeg tror ikke det er det barnet.

Jeg skjønner jo at CBE blir sur når noen kaller seg Sponsemamma og sammenligner det hun gjør med missekonkurranser for barn og Kardashianmammaen, jeg gjør jo det. Eller legger ut tøysebilder av seg selv eller random bilder av flintsteik og ananas. Men jeg tror ikke at man kan legge alt det der på KG.

Du har rett. Det er IKKE noe drept barn det er bilde av med den #. Det er en jente som deltar i sånne amerikanske skjænnhetskonkurranser. Så henne da jeg svitchet innom TLC her om dagen.

Hun som ble drept er en helt annen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg vet det :)

Og det er ikke henne på bildet til Sponsemamma.

Da håper jeg denne informasjonen blir liggende her, for den finner vel neppe vei til kommentarfeltet til CBE.

(Uten at det betyr at jeg forsvarer alle brukerne som har lagt ut bilder som gjør narr av hashtagene til CBE, men det er ikke det samme som å legge ut bilde av et barn som er dødt).

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE sier selv i kommentarfeltet til siste innlegg at hun ikke alltid anbefaler det hun synes er best. Jeg gjentar: Hun anbefaler produkter hun selv ikke synes er best.

Hva blir igjen da av troverdigheten til produktomtalen? Hun innrømmer indirekte at hun er villig til å omtale et hvilket som helst vilkårlig produkt, uavhengig av hennes personlige mening om produktet. Og siden man vet at inntektene til bloggen genereres i hovedsak av reklame og annonser i en eller annen utforming, så kan man trekke den slutningen at CBE er villig til å reklamere for hva som helst bare pengesummen stemmer.

Det går jeg utifra at du vet CBE ikke er alene om. Alle kjente mennesker som brukes i reklameøyemed er kjøpt og betalt for å anbefale produkter. Jeg har aldri i mitt liv tenkt at vedkommende faktisk bruker det aktuelle produktet.

I slike tilfeller er det snakk om å være et vakkert ansikt utad eller en utstillingsdukke. Man skal være rimelig naiv om man tror at de faktisk bruker produktene. CBE tilhører de færreste av dem for de fleste tar bare imot pengene uten å i det hele tatt ta produktet i bruk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jeg utifra at du vet CBE ikke er alene om. Alle kjente mennesker som brukes i reklameøyemed er kjøpt og betalt for å anbefale produkter. Jeg har aldri i mitt liv tenkt at vedkommende faktisk bruker det aktuelle produktet.

I slike tilfeller er det snakk om å være et vakkert ansikt utad eller en utstillingsdukke. Man skal være rimelig naiv om man tror at de faktisk bruker produktene. CBE tilhører de færreste av dem for de fleste tar bare imot pengene uten å i det hele tatt ta produktet i bruk.

Nå er det jo CBE selv som påberoper seg å være "troverdig", "bruker kun ting jeg går god for", "ærlighet er viktigst".

Hvor er nå denne troverdigheten spør nå jeg.

Endret av Bond
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo CBE selv som påberoper seg å være "troverdig", "bruker kun ting jeg går god for", "ærlighet er viktigst".

Hvor er nå denne troverdigheten spør nå jeg.

Ja, hun kan gå god for ting hun bruker selv. Hun må selvsagt reklamere for ting hun selv velger å ikke bruke videre etter hun har testet det. Ingen liker alt.

Endret av Bond
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun trenger så mange vesker,kåper,sko og alt annet er jo en ting,men har vi andre folk noe med det? Har vi det?

Jeg fatter ikke at dere gidder og henge dere opp i det. La dama ha huset fullt av klær og annet stæsj.Vi andre har ikke noe med det.

Nå var det ikke meg du siterte, men siden du spør om "vi" har noe med innkjøpene til CBE, er det vel bare å si at hvis CBE AS hadde ment at "vi" ikke hadde noe med det, ville de heller ikke kommunisert dette til offentligheten i tekst og bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke fruen og familien får magesjau etter å ha lagt rå kylling på samme fjøl som ost.

Endret av sara90
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ducinda

Det er ikke derfor. Siden er lastet opp. Jeg klikker på pila for å lese nedover, stopper så opp for å lese, uten å flytte musa. Feltet forsvinner; og når jeg da klikker igjen ( uansett om jeg er rask eller venter lenge) Så klikker jeg på Ellos ( musepekeren har ikke flyttet seg imellomtiden). Jeg må flytte på musepeker for å få feltet aktivt igjen. Jeg har aldri sett dette før, og jeg surfer MYE.

Måtte bare hjelpe deg litt, men få deg AdBlock. Det tar annonser bort.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da håper jeg denne informasjonen blir liggende her, for den finner vel neppe vei til kommentarfeltet til CBE.

(Uten at det betyr at jeg forsvarer alle brukerne som har lagt ut bilder som gjør narr av hashtagene til CBE, men det er ikke det samme som å legge ut bilde av et barn som er dødt).

Jenta på bildet heter Alex Howe. Lever i beste velgående. https://m.facebook.com/118115351562956/photos/pb.118115351562956.-2207520000.1424892594./209218132452677/?type=1&source=42
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hennes "reklamering" verre enn annen reklame som er på tv?? Ja folk blir påvirket av reklame men skal man da forby all reklame?

Og hvorfor disser du smaken hennes bare fordi du ikke har samme smak? Tror du at du er bedre enn henne?

Forskjellen på hennes reklame og den kommersielle reklamen har vært disktuert tidligere i tråden, men skal gjenta den for deg. Den vanlige kommersielle reklamen er tydelig på at det er reklame og alle vet at mellom programmene er det reklame som sendes. Reklamen på Caroline Berg Eriksen sin blogg er svært ofte skjult reklame som gir seg ut for å være gode tips/venninnetips. Det er en klar forskjell.

Det er faktisk diverse produkter som er ulovlig å reklamere for i Norge, så ja - det er allerede forbudt mot det. Alkohol bl.a. som Caroline Berg Eriksen har reklamert for ved et par anledninger.

Stråmannsargumentasjonen din skal jeg ta meg tid til å svare på siden du tydeligvis har søkt opp hva jeg har uttalt meg om tidligere ang. hennes smak, evnt du er her med nytt nick. Interiørmessig er Caroline Berg Eriksen en god del år bak trendene. Jeg synes f.eks ikke gipsengler eller plastbuskbom fra Nille er særlig high fashion, nei. Hun skriver selv at hun er opptatt av interiør, hvem er ikke det? Selvsagt kan man diskutere hva det vil si å være opptatt av interiør og hva hun legger i det. For meg er uttrykket å være opptatt av noe at man holder seg oppdatert på temaet og ikke henger 3-4 år etter!

Tror jeg at jeg er bedre enn henne?

Jeg vet at mitt moralske kompass er way bedre instilt enn hennes. Jeg vet at jeg aldri i verden kunne vært så løgnaktig og falsk som henne.

Tror jeg at jeg er bedre enn henne? Ja, på de områdene!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dama driver en blogg. Hun lever av oppmerksomhet. Hun har jobbet hardt for denne oppmerksomheten (ref. jenteband, prøvd seg som modell, deltatt i diverse tv-program).

Hun legger daglig ut oppdateringer på sitt gjøren og laden.

Selvsagt vil hun at leserne skal bry seg. At det medførere at noen ikke hyller konsumet hennes må du, dine meningsfeller og hun nok bare leve med.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mamsi.no har sendt klage til FO vedr. feilmerkingen: http://mamsi.no/har-sendt-klage-til-forbrukerombudet/. Kjempeflott. :blomst:

Takk for backing :-) Haha, nå turte jeg ikke legge ut lenken selv, jeg begynner nesten å bli for mye for meg selv til og med nå :-)

Når det er sagt tror jeg det er nødvendig med litt trykk for at det skal nå igjennom. Ikke at jeg forventer så mye, men jeg vet at de har fått det med seg og det er jo bare kjempefint om de kan endre praksisen sin. Da blir det #annonse og fair and square - det hadde vært det beste.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for backing :-) Haha, nå turte jeg ikke legge ut lenken selv, jeg begynner nesten å bli for mye for meg selv til og med nå :-)

Når det er sagt tror jeg det er nødvendig med litt trykk for at det skal nå igjennom. Ikke at jeg forventer så mye, men jeg vet at de har fått det med seg og det er jo bare kjempefint om de kan endre praksisen sin. Da blir det #annonse og fair and square - det hadde vært det beste.

:blomst::blomst::blomst:

Kjempeflott engasjement, Mamsi!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...