Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Tusen takk for svar!! :blomst:

LKE og CBE har kommentert sine egne blogger under falsk navn og gitt støtteerklæringer til seg selv, bl.a. under dekke av å være helsepersonell, jurister etc.

Tok litt tid før jeg skjønte hva LKE og CBE er for noe :fnise:

Caroline "Fotballfrue" Berg Eriksen og mannen Lars-Kristian Eriksen har skrevet en rekke kommentarer på egne blogger under andre navn. De har vært stygge mot andre blogglesere som har kommentert, latterliggjort kommentarer og utgitt seg for å være eksperter på en rekke områder for å "vinne" diskusjonen. (Ekspertene de har utgitt seg for å være har talt til fordel for Caroline og mannen.)

På sin egen blogg har Lars-Kristian gitt seg seg (under andre navn) komplimenter og snakket andre ned, og kommet med blant annet: "mannen skulle hatt ei kule i panna."

Nå har de slettet kommentarene og forandret kildekoden, de hevder (så vidt jeg har fått med meg) at det er manipulerte bevis. Trine Grung hevder de er hacka. Men mye av dette kan finnes igjen på nettet som lagrede versjoner, der det de har fjernet forblir som det opprinnelig var. Dermed kan hvem som helst se at bevisene er sanne.

Ellers sletter de ALT at kommentarer som tar opp dette i kommentarfelt på facebook, instagram og bloggen. Folk blir blokkert og får kommentarene slettet. Og de fortsetter som om ingenting har skjedd.

Takk! Skjønner godt at dette vekker reaksjoner og synes det er svært bra at folk reagerer på dette!

Ganske enkelt: Frua og mannen har kommentert på sine egne poster, for å støtte seg selv og signert med andre navn

Problem 1) (i mine øyne) er at de har signert med for eksempel "Hilsen Lege" og "jurist". Begge disse titlene er beskyttede, altså er det ulovlig å si at man er leger og jurister. I tillegg får dette lesere til å tro at det f.eks. ikke kan være farlig med lav fettprosent som gravid. Dette er feilinformasjon som lesere stoler på nettopp fordi de tror det kommer fra en lege.

Problem 2) De har skrevet stygge kommentarer til andre lesere under disse fake navnene. For eksempel at en leser måtte være mentalt tilbakestående, og at en annen leser burde fått en kule i panna.

Problem 3) Når frua har kommentert under sponsede innlegg med kommentarer som "ååh, hvor har du kjøpt den?" eller "Har klikket den hjem"(Har ikke noen ordrette kommentarer), så gir hun et bilde av at andre lesere kjøper produktene, og det har altså ikke skjedd.

Og vops, noen dager/uker senere kommer et slikt innlegg: "Flere har spurt hvor jeg kjøpte ...."
Dette kan altså være villedende markedsføring.

Takk for fin og enkel forklaring :tommel:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om alle unlika hun på face og insta så hadde hun kanskej tatt et hint.

Ikke så lett når mange 13-17 åringer rådigger henne og forsvarer henne uansett hva de gjør. Hun er jo DRONNINGEN må dere vite ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Hvorfor i alle dager skulle noen gidde å hacke seg inn bare for å legge ut vanlige kommentarer under noen andres navn (og som aldri ville blitt oppdaget om ikke noen hadde kommet på å se på kildekodene)? Over flere år? Haha, latterlig!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor være lege, når man kan være astronaut.

Jeg lurer litt på hva som kommer til å skje nå egentlig. Man kan jo ikke være på døgnet rundt og moderere alle kanaler med en hard hånd.

*EDIT: Unntatt Irrlys. FOR en moddejobb du har gjort. Silent guardian, watchful protector. :briller:

Jeg hadde satsa på astronaut.

Signerer også angående Irrlys, mektig imponert!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh.. jeg har svaret! At jeg ikke så den tidligere! :rasende:

Serveren har jo ligget åpen, det vet vi jo alle etter bilderedigeringen.

Der ligger forklaringen på at det er mye mer innviklet enn vi tror.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner jo at sannheten er komplisert ettersom det betyr tap i inntekt. Når de skriver at de jobber med det er det vel en måte å komme seg ut med hodet over vannet. Dessverre betyr det flere løgner.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil ikke kommentere på Ig, feil forum og sannheten vil komme frem. Ja? Klart hun ikke vil si noe der, kommentarer vil bli lest selv om hun sletter.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg synes kom dårlig frem i artikkelen til Nordlys, og som også nevnes her nå, er at hvis disse skjermbildene skulle vært manipulert så hadde ikke det spilt noen rolle siden alle kan gå inn og se sidene bufret uansett. Det er ikke skjermbildene som er bevisene, bevisene ligger jo fortsatt ute, selv om de har forsøkt å slette de.

Ja, det var bra Nordlys skrev om det, men nei, de har ikke gjort en god nok jobb. De kunne selv søkt opp siden og innleggene og sett kildekoden med egne øyne, istedet for å fremstille saken som at skjermbildene er de eneste bevisene.

Redigert: Skrivefeil

Man kan jo skrive dette på FB-siden til Nordlys, under artikelen, for å supplere og få med ett bredere bilde, slik at de som leser og evt. tror at skjerbildene er de eneste bevisene får vite at slik er det ikke?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver hun at dette er mye mer innviklet enn vi tror og saken jobbes med. Hva er det hun påstår? At noen virkelig har funnet på dette, hacket seg inn som dem - for så å bruke et annet navn og SÅ skrive akkurat slik de selv pleier å skrive - i tillegg til at det kun er støttende kommentarer?!? Jeg gir meg ende over... Hadde dette vært en "hacker" sak hadde hun forsvart det med en eneste gang, enten i form av innlegg, svar på kommentarer etc. ikke blokkert hennes egne lesere som stiller spm!

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, én ting var hele skandalen med redigering og det å redigere seg tynnere. En annen blir å bevisst lage seg ulike alias for å støtte seg selv. Jeg blir sjokkert hvordan denne bedriften drives! En bedrift har ekstremt mye å tape dersom kundene (i dette tilfellet: lesere) ikke lenger har tillit til det bedriften bedriver. Innenfor en slik bransje som CBE og LK er, så er troverdighet alt. Innehar de ikke troverdighet, kan de se langt etter lukrativ sponsing eller det å kunne jobbe med bloggen fulltid.

Noe helt annet jeg finner ekstremt kritikkverdig, er hvordan slike saker håndteres av paret selv. Dersom man går på tidenes smell øker man ikke troverdighet med å skyve unna problemene. Jo flere problemer eller skandaler, jo mindre tillit har folk til den bedriften de driver. Ærlighet og troverdighet er vel kort fortalt noe dette paret per nå sliter med.

For all del, jeg pleide å lese den bloggen før jeg også. Nettopp fordi det er en overflatisk guilty-pleasure. Samtidig så fungerer det ikke slik at du kan kombinere roller i en slik blogg. Dersom en blogg skal være som et magasin må det faktisk opptre som dette. Da burde i det minste følgende komponenter være til stedet:

• Ærlighet angående redigering
  • Høy terskel for å ikke slippe kommentarer gjennom. Kommentarer som omhandler trusler, graverende krenkelser ol. er selvsagt unntatt den regelen.
  • Dersom forfatter selv skal svare i kommentarfelt burde ikke "god klem tilbake", "søte du<3" ol. være en del av retorikken.
  • Ærlighet og åpenhet om sponsede artikler med skikkelig merking.
  • Reiserelaterte saker burde være reiseartikler ikke familieferie.
  • Godt språk, gode bilder helst bygd opp i et artikkelformat. Ikke som et innlegg på et forum feks.
  • Følge "Vær varsom-plakaten"
  • CBE burde i så tilfelle vært "Redaktør", ikke CBE

Disse enkle reglene inneholder ikke denne bloggen. Dermed kan den heller ikke kalles et magasin, men en blanding av begge deler. Hvilket som gjør denne saken enda mer innviklet og viser til TOTAL mangel på troverdighet.

Forøvrig: FANTASTISK INNSATS både av de som fant frem de kritikkverdige forholdene og til Moderatorene her som har alle gjort en formidabel innsats!!! :blomst: :blomst: :blomst:

Endret av Jolene
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Kristian sin private facebook har gått fra 1000 følgere til 646 på 1 dag.

Fine, kritiske og tenkende folk. Det er håp.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg ser overskriftene i avisene: Norges største blogg; Utsatt for Hackere.:Vi er kjempelei oss!!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At hun bruker trusler som å utestenge folk fra instagram er bare så latterlig som det går an å få blitt, tror hun virkelig at andres liv sirkler rundt hennes instagram konto og at folk skal gråte seg i søvn nå eller? :fnise:

Endret av Bootybuilder
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver hun at dette er mye mer innviklet enn vi tror og saken jobbes med. Hva er det hun påstår? At noen virkelig har funnet på dette, hacket seg inn som dem - for så å bruke et annet navn og SÅ skrive akkurat slik de selv pleier å skrive - i tillegg til at det kun er støttende kommentarer?!? Jeg gir meg ende over... Hadde dette vært en "hacker" sak hadde hun forsvart det med en eneste gang, enten i form av innlegg, svar på kommentarer etc. ikke blokkert hennes egne lesere som stiller spm!

Hackeren har observert Caroline skjønner du for å ikke bli ferska og oppfører seg derfor likt.

Hilsen Hacker- psykolog. (eller ikke)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk hvor mye enklere både lutefiskmiddagen og dagene derpå hadde vært dersom de hadde lagt seg paddeflat med én gang de ble avslørt.

En grei forklaring fra ekteparet kunne jo for eksempel ha vært:

Lars-Kristian la inn støttekommentarer på bloggen til kona i perioder der hun hadde det vanskelig (dette hadde gitt Lars-Kristian "snill"-poeng for å være støttende ektemann + at det hadde stemt med forklaringene på bilderedigeringene). Deretter gjorde hun det samme på hans blogg. Så de støttet bare hverandre - som et hengivent ektepar, og de beklager så masse at det tok litt av og at de ikke stoppet med det.

En sånn type forklaring hadde fått støtte fra mange, og lagt ballen ganske død. Og tråden her inne hadde vært mye kortere. Og veldig få, eller ingen, hadde lett med lys og lykter etter flere bevis. Men en sånn type forklaring holder jo ikke hvis den kommer leeeeeeenge etter. Og ihvertfall ikke etter at man har prøvd seg på andre sprell og bortforklaringer i mellomtiden.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Syns jeg ser overskriftene i avisene: Norges største blogg; Utsatt for Hackere.:Vi er kjempelei oss!!

"Og derfor har vi oppført oss som stutser og innført nord-Koreansk sensur, sorry'asa"🙈
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...