Gå til innhold

CBE/LO - FREIA og TV2

Viking-girl

Anbefalte innlegg

Jeg.hadde.vært.så.flau.over.å.ha.en.slik.person.som.ektemann.og.daglig.leder.i.mitt.eget.firma.

Men er dette overraskende? Overhodet ikke, det er faktisk forventet. Selv min 15-årige datter holder seg for god for slike billige hersketeknikker. Jeg nekter å klikke meg inn på den bloggen, spesielt i tider med "kampanjer" og "oppussing" som bare er ren og skjær reklame. Jeg kunne sikkert fremlagt 100 bevis på juks, men da må jeg gidde å bruke tid på det også. De gangene jeg har vært der inne finner jeg jo noe, overalt.

All ære til Asti og co

Endret av Vitulina
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Asti skrev:

@Lafemmemauvaise sjekket nå twitter, og der "glemte" de å merke promotering av Freia-reklame-pause-fra-blogg:  https://twitter.com/Fotballfrue/status/821599231744032768  /   http://imgur.com/a/wKsm5 , så siste feilmerkingen var i går...  

Kanskje på tide at eierne av Treasure snart tar tilbakemeldinger vedr. merking på alvor, for nå er det andre året på rad at de får fokus på seg pga manglende/dårlig merking i forbindelse med Vixen Blog Award:

Legger ved lenke til diskusjonen, der LKE påstår at de merker reklame: https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/1235215026561950/?comment_id=1236434419773344&comment_tracking={"tn"%3A"R"}

(La inn lenke)

Altså, dette gjør helgen for meg!! Denne fyren mener at manglende merking er bedre en merking med liten skrift og i stedet for å gjøre noe med det han oppfatter som et marginalt problem ( marginalt?? Bare se på klokka de hadde liggende ute, den var ikke merket i det hele tatt. Ikke med liten skrift heller) holder han på en en diskusjon på Facebook. Han er gjennomført arrogant.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LKE sier indirekte at det er bedre å ikke merke i det hele tatt, enn å merke med liten skrift? :glare:

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Emilie112 skrev:

Altså, dette gjør helgen for meg!! Denne fyren mener at manglende merking er bedre en merking med liten skrift og i stedet for å gjøre noe med det han oppfatter som et marginalt problem ( marginalt?? Bare se på klokka de hadde liggende ute, den var ikke merket i det hele tatt. Ikke med liten skrift heller) holder han på en en diskusjon på Facebook. Han er gjennomført arrogant.

Det er tydeligvis marginaler det handler om, merking kontra ikke merking er samme som skatt/ ikke skatt .Skal man gjøre seg til kjeltring for å slippe å betale skatt?

Endret av Varma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om LKE skulle ha rett eller ei, ufattelig uprofesjonell han er i diskusjoner. Klarer ikke ta personer som ordlegger seg på den måten han gjør seriøst. Siden han er en del av bedriften, burde ikke en medierådgiver tatt tak i dette? Det er jo skadelig for firmaets omdømme å ha en person som ytrer seg slik han gjør. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Det må være litt forunderlig for Freia å se at de faktisk har et slagord som står sterkt og som gir positive konnotasjoner i "Et lite stykke Norge". De som kommenterer på Face viser at dette er et innarbeidet slagord som er godt forankret.  Dette har de nå forkastet til fordel for det nye om å "ta den gode tiden tilbake" allerede nå godt besudlet av valg av bloggere som lever av å være pålogget uten melkesjokolade. Her er ingen sammenheng mellom merkevarene. 

God helg til Freia sine markedsførere, som jo heller ikke har fått med seg det sjansespillet det er å lage en slik kampanje der folk kan kommentere på Face. Strike two.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan si hva han vil, men min opplevelse er at Fotballfruebloggen er kjøpt og betalt. De reklamerer for absolutt alt (selv om de også takker nei til "noe"). Sophie Elise merker kanskje med mikroskrift, men når hun har annonser så skjønner jeg ofte det med en gang. Eriksen bruker en halv novelle på å komme til poenget. 

I tillegg anbefaler Eriksen produkter/oppdragsgivere i kommentarfeltet sitt - og hun opplyser ALDRI om et samarbeidsforhold (om så bare at hun mottar gratis klær av det samme merket som hun anbefaler). Sophie Elise har ikke kommentarfelt. I den grad FF selger noe som en "venninne" så gjør hun det på en helt annen - mye mer kritikkverdig måte. 

Og ja, hun er generelt mye dårligere likt - da hagler også kritikken lettere. Jeg kan si mye negativ om Sophie Elise, men det meste gjør hun mot seg selv. 

Ryddet for spekulasjon.

Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der oversikten til @Asti burde vært lagt ut på facebook, til spott og spe. Men hersketeknikkene kan han få ha for seg selv.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Unagi skrev:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154110054051044&id=273544016043

Reklamen til freia på facebook. Sjekk svarene Freia gir til Trine. De misforstår og skjønner ikke hva hun vil fram til

De har svart nøyaktig det samme til flere som har kommentert lignende òg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelper liksom ikke å betale to (eller flere?) bloggere for ikke blogge noen dager, og tro de er hippe. Når de ikke kan grunnleggende sosiale medier regler. Som å oppdatere sin facebook-profil ofte, svare ordentlig på henvendelser eller forstår bloggere, influencer og mediepåvirkning i sin grunnleggende form.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest sjokkert over at TV 2 slipper til dette. Og nå i ettertid handler diskusjonen av en eller annen grunn om hvorvidt de var tydelige nok på at dette var reklame. Unnskyld meg? Hva godt ville det gjort om de var mer tydelige på det? Dersom de hadde mast en masse i innslaget på GMN om at det var Freia som sto bak, så ville det jo vært et gedigent overtramp hva gjelder tekstreklame. Hovedpoenget er at de aldri burde omtalt denne saken i det hele tatt.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jodda, å ta dette opp er jo kurant. Men måten det ble gjort var jo hinsides. Vet noen om dette er meldt til PFU?

Men god morgen Norge er jo bare vas, småprat i soffan på morgenkvisten. Det er jo ikke akkurat....tja...hvilket program er egentlig kritisk samfunns politisk idag???

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, BlendaSensitive skrev:

Jodda, å ta dette opp er jo kurant. Men måten det ble gjort var jo hinsides. Vet noen om dette er meldt til PFU?

Men god morgen Norge er jo bare vas, småprat i soffan på morgenkvisten. Det er jo ikke akkurat....tja...hvilket program er egentlig kritisk samfunns politisk idag???

For at det skal være kurant å ta opp "hendelsen", måtte de ha stilt noen kritiske spørsmål om kampanjen. De skrikende åpenlyse spørsmålet de ikke stilte er for eksempel: "Men du tar altså ikke "tiden tilbake" på eget initiativ; hvor mye fikk du betalt av Freia for å "ta tiden tilbake". Kunne du tenkt deg å ta en slik bloggpause dersom du ikke fikk betalt for det?" 

Jeg setter "hendelse" i anførelsestegn fordi det strengt tatt ikke er en hendelse i det hele tatt. For at det skal være en hendelse at bloggere tar en pause, må det være noe bloggerne selv har funnet på. Ikke noe de får betalt av Freia for å gjøre. Sånn sett er dette ikke en hendelse, men bare reklame. Og dermed noe TV 2 burde styrt helt unna å omtale, etter min mening.

GMN er definitivt mest vås, men all den tid de har et format med intervjuer, dagsakutelle saker, programledere som faktisk er journalister, og stadig avbryter "kosen" med nyhetssendinger, så burde man forvente at de har en viss journalistisk bevissthet.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke egentlig litt rart at hun ikke vant en eneste pris på Vixen? Gjør de seg større/mer populær enn det andre oppfatter dem som? Alt er jo liksom så stort og flott med digert hus med spons i "hue og rævva." Men så vinner de ingenting til tross for masse publisitet og store annonsører. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, cookies skrev:

Er det ikke egentlig litt rart at hun ikke vant en eneste pris på Vixen? Gjør de seg større/mer populær enn det andre oppfatter dem som? Alt er jo liksom så stort og flott med digert hus med spons i "hue og rævva." Men så vinner de ingenting til tross for masse publisitet og store annonsører. 

Jo hun vant som årets livsstilsblogge i fjor.

http://www.dagbladet.no/kjendis/caroline-berg-eriksen-vant-pris-men-nektet-a-snakke-med-pressen/66656767

På tross av vixens egne krav om korrekt merking både på blogg og sosiale medier. ;)

ps. google ordet vixen, google images. Ikke heelt det man forventer seg. ;) 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BlendaSensitive skrev:

Jo hun vant som årets livsstilsblogge i fjor.

http://www.dagbladet.no/kjendis/caroline-berg-eriksen-vant-pris-men-nektet-a-snakke-med-pressen/66656767

På tross av vixens egne krav om korrekt merking både på blogg og sosiale medier. ;)

ps. google ordet vixen, google images. Ikke heelt det man forventer seg. ;) 

Jeg tenkte på årets prisutdeling. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...