AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #1 Skrevet 19. januar 2017 Hei! Sitter med en forferdelig hodepine nå, og dette har jeg slitet med i mange mange år. Tatt MR av hode, ingenting galt. Derfor bruker jeg bare vanlig ibux og paracet, men dette hjelper jo ikke i det hele tatt. Så leste jeg om homeopatmedisinen gelsemium! Den skal vist hjelpe mot hodepine, men når jeg søker på det står det at det er giftig og at man kan dø(?)! Blir litt forvirret etter mye lesing, derfor lurer jeg på om det er noen som har noe erfaring med denne? Anonymkode: 8d6ea...ebf
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #2 Skrevet 19. januar 2017 Det finnes utallige behandlingsmetoder for hodepine. Hvorfor i all verden ønsker du å prøve noe alternativt svada fremfor veldokumenterte medikamenter? Husk: Du selv må ta initiativ til jevnlig kontakt med fastlege. Det vil være naturlig å kartlegge hodepinemønsteret ditt og prøve ut diverse medikamenter. Dersom dette ikke fungerer kan videre utredning hos nevrolog være neste steg. Anonymkode: 1dd43...706
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #3 Skrevet 19. januar 2017 Homeopatmedisin er jo i grunn bare vann... Hvorfor teste det?? Dersom du har langvarig problemer med hodepine bør du heller be om å få en henvisning til nevrolog da dette er dems område. Det er mange medikamenter som har vist å ha effekt mot hodepine, alt etter hvilken hodepine du faktisk har. Men hvorfor tar du ibux og paracet når det ikke virker?? Det er jo tullete. Du kan jo få en hodepine pga overforbruk av medikamenter... Anonymkode: 6c1f6...076
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #4 Skrevet 19. januar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes utallige behandlingsmetoder for hodepine. Hvorfor i all verden ønsker du å prøve noe alternativt svada fremfor veldokumenterte medikamenter? Husk: Du selv må ta initiativ til jevnlig kontakt med fastlege. Det vil være naturlig å kartlegge hodepinemønsteret ditt og prøve ut diverse medikamenter. Dersom dette ikke fungerer kan videre utredning hos nevrolog være neste steg. Anonymkode: 1dd43...706 Tiltredes. Du må utredes, og som en start kan det kan være lurt å laste ned appen;hodepinedagboka for å kartlegge smertene, samt kreve å bli tatt på alvor av fastlegen din. Det finnes utallige varianter av hodepine, og en må finne ut hvor det kommer ifra. Jeg har skrevet om mine erfaringer med appen her: (NB! Blogglink) http://tujanka.blogg.no/1411658870_25092014.html og hva som hjalp meg etter mange år med hodepine IKKE begynn å ta suspekte produkter på egenhånd, det er viktig å finne årsaken, og den dukker ikke alltid opp på en MR. Og om legen din bagatelliserer plagene dine - skift lege! Kronisk hodepine ødelegger livskvalitet. Anonymkode: 6ffbd...eb4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #5 Skrevet 19. januar 2017 Takk for svar alle sammen. Jeg er vell egentlig bare desperat etter å få hodepinen til å slutte, derfor jeg tenkte homeopatimedisin i og med at dette kunne bestilles på nettet. Jeg tar ibux og paracet for det hjelper meg i kanskje 10-20 min, og de få minuttene der er befriende uten hodepine. Har lastet ned den hodepinedagbokappen, og har hatt den i ca 2 mnd. Men tenkte å bruke den litt lenger før jeg drar til lege og viser hvor ofte det egentlig er. Hvor lenge burde jeg bruke appen forresten? Liker legen min, men når det kommer til medisiner virker han gjerring Har liksom ikke turd å "mase" om dere skjønner. Men jeg kan jo be om henvisning til nevrolog, takk for tips! Anonymkode: 8d6ea...ebf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå