Gå til innhold

Plutselig svette

Fremhevede innlegg

Skrevet

De siste årene har jeg begynt å oppleve plutselig, intens svette. Det er gjerne i sosiale situasjoner. Jeg kan bli helt våt i hårfestet, på føttene og i underlivet. Det er selvfølgelig veldig ubehagelig og pinlig. Hva kan dette komme av? Jeg hadde en stund store problemer med nattsvette og, men dette ordnet seg da jeg byttet til en annen dyne. Kan det være stress? En slags rar sosial angst? Noen som har opplevd lignende? Jeg er ellers i god form. Dette kommer ofte etter at jeg har beveget meg litt, f.eks. gått til det stedet jeg skal. Det skjer også vinter som sommer.

Anonymkode: c9432...ab4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overgangsalder?

Skrevet

Fått høyere puls også? Andpusten? Skjelven? Høyt stoffskifte?

Anonymkode: 11537...9b0

Skrevet

Jeg tror kanskje det er angst og stress. Prøv å ha litt bedre tid når du skal treffe folk. Så du har tid til å sette deg ned 5-10 minutter før du treffer dem. Se om det hjelper:)

Anonymkode: 435fc...155

Gjest kattehviskeren
Skrevet

Takk for svar! Jeg er i første del av trettiåra, så det skal jo ikke være overgangsalder. Men jeg har vært litt redd for at det kan være tegn på tidlig overgangsalder...
Men det siste svaret her ga meg litt å tenke på. Kanskje det kan ligge noe i det. 
Jeg går ofte til et sted, setter meg ned for å møte de jeg skal, og så merker jeg at jeg er kjempesvett og at det ikke slutter. Og da blir jeg jo enda mer stressa av at jeg merker det. Må da ofte gå på toalettet og bare tørke meg masse. 
Jeg har liksom ikke helt skjønt at det kan være angst/stress siden det er så fysisk, men det er kanskje helt fint mulig?
Jeg skal prøve å ta litt mer time out, roe meg ned  nå før jeg skal møte folk, se om det hjelper. Det er så rart for jeg er egentlig ikke noen sjenert person, men de siste årene skjer dette mer og mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...