Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger dine beste tips for Barcelona. Gode restauranter (spesielt tapas), strandliv, shoppingtips, hva liker/likte du å gjøre, andre gode tips :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Du spør jo ikke om rent lite, da! 

Sist jeg var på stranden ble clothing optional praktisert i den ene enden, den nærmest sentrum. Så jeg tok med meg tre øl og la meg ned, så klart! :briller2: Neida, jeg ble rimelig overrasket og skyndte meg i motsatt retning. 

Ellers er jeg ikke så veldig glad i sånn der Gaudi-ting, så det får noen andre skrive om. 

Ellers går vel dagene i Barcelona med til kaffe og cava, om hverandre. Jeg tviler ikke på at det finnes en kaffe-cava-drink, hvis du spør pent i barene.

Jeg liker nabolaget rundt kirken Santa Maria del Mar, for meg er det den nydeligste biten av hele byen. 

Endret av Overrasket
Gjest Nanne70
Skrevet

Er du interessert i shopping, så finner du de  kuleste butikkene i nærheten av La Bouqueria, som jo er en opplevelse i seg selv. Kjedebutikkene finner du på Las Ramblas, der finner du også shoppingsenteret El Corte Inglès.

Andre ting å gjøre er f.eks. å dra på stranden (Barceloneta), rusle gjennom Parc de la Ciutadellà (det er alltid noe spennende som skjer der), gå seg bort i de smale gatene i Barrì Gòthic og besøke en Xampanerìa (Cava-bar), bl.a. Det er jo mange severdigheter i Barcelona, men vær obs på at det som regel er mye turister på disse, så vær i så fall forberedt på tilbringe dagen i kø. Et unntak er vel La Pedrera/Casa Mìla, som faktisk er en bygning som ligger i Gràcia-området.

Når det gjelder spisesteder, kan jeg anbefale El Kiosko Gourmet Burger for en veldig annerledes hamburgeropplevelse! Restauranten Sàboc er også spennende og har nydelig mat, vi fikk en 3-retter pluss en flaske vin for drøye 400,- kr. totalt. På hotellet vi bodde på, fikk vi anbefalt Mercat Princesa, en restaurant bygd som et innendørs marked med flere matboder der man bestiller det man vil ha. Det var dessverre stengt pga et privat selskap da vi skulle dit, men ser at stedet får bra omtale på Tripadvisor. Ellers kryr det jo av spisesteder i Barcelona, så det skulle ikke være vanskelig å finne noe man liker.

Hvis du liker det, få gjerne med deg en kveld med klassisk spansk gitar, gjerne en "Music & Wine" - konsert der man blir servert vin etter konserten og gjerne får anledning til å hilse på artisten. Sjekk ut "Classictic.com" for program.

God tur til Barcelona :)

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Museu del Futbol Club Barcelona

Skrevet
På 18.1.2017 den 9.00, miax skrev:

Jeg trenger dine beste tips for Barcelona. Gode restauranter (spesielt tapas), strandliv, shoppingtips, hva liker/likte du å gjøre, andre gode tips :)

barcelona by night bus anbefales

sagrada familia anbefales

shopping er over hele byen,utgangspunkt i la rambla og sidegatene der .. top shop, zara, nike store osv

Anonymkode: 13da9...ba5

Skrevet

Bestill billetter til Sagrada familia på forhånd, og gå gjerne litt før det blir mørkt - stemningen forandrer seg veldig fra dagslys til når det blir mørkt ute :)

Kan ellers anbefale matmarkedet, husker ikke helt hva det heter... Men tapas-barene i området der er nok passe overpriset/turistifisert da.

Billigste måte å få et godt måltid: Spis lunsj (ca 13-16) med menu del día, mener å huske at man får en 3-retters for rundt €10-12 på de fleste restauranter. Og å lete etter spisested mellom 16-18 kan være ganske håpløst, ettersom mange steder stenger i den perioden. God tur!

Skrevet

Matmarkedet/mathallen er verd et besøk ja.

Det samme er Circuit de Barcelona-Catalunya dersom det går race der mens dere er på besøk.  

Anonymkode: 6c490...caf

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Skal noteres ned og sjekkes opp. 

Hvordan er stranda? Er der flere strender? Kan man leie solseng? Eventuelt hva er prisen? Er det restauranter/cafeer ved stranda?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...