Gå til innhold

Nettkurs når man samtidig mottar dagpenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lest på NAV sine nettsider at retten til dagpenger faller bort om man tar utdanning og dersom man mottar studiestøtte.Så langt henger jeg med.

Men er det noen som vet om det er mulig å motta dagpenger som arbeidsledig,samtidig som man tar nettstudier?

Jeg har jo fortsatt tenkt å være reell arbeidssøker,stille på møter med NAV,søke på jobber og gjøre det de ber om.Men jeg vil gjerne fylle tiden som arbeidssøker med noe meningsfylt i hverdagen.Nettstudiet jeg vurderer er på BI,og er et enkeltstående kurs uten rett til lån/stipend. Utgjør ca.7 studiepoeng hvis det har noe å si.

Noen som vet?

 

 

Anonymkode: c6c9b...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettstudier er studier, så da mister du dagpenger. 

Anonymkode: 5449b...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettstudier er studier, så da mister du dagpenger. 

Anonymkode: 5449b...4ad

Kan du linke til hvor dette står skrevet? Jeg finner det ikke bare NAVs nettsider.

Anonymkode: c6c9b...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest på NAV sine nettsider at retten til dagpenger faller bort om man tar utdanning og dersom man mottar studiestøtte.Så langt henger jeg med.

Men er det noen som vet om det er mulig å motta dagpenger som arbeidsledig,samtidig som man tar nettstudier?

Jeg har jo fortsatt tenkt å være reell arbeidssøker,stille på møter med NAV,søke på jobber og gjøre det de ber om.Men jeg vil gjerne fylle tiden som arbeidssøker med noe meningsfylt i hverdagen.Nettstudiet jeg vurderer er på BI,og er et enkeltstående kurs uten rett til lån/stipend. Utgjør ca.7 studiepoeng hvis det har noe å si.

Noen som vet?

 

 

Anonymkode: c6c9b...1b3

Dette er lovverket. Du har altså ikke lov å ta utdanning samtidig som du tar utdanning. Men vil virkelig Nav finne det ut da? Jeg hadde gjort det. 

Anonymkode: c473b...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse nettstudiene hindrer jo ikke deg i å få jobb, så da vil jeg tro det går greit. Når det kommer til dagpenger er Nav opptatt av at du er reell jobbsøker, og at du har mulighet til å ta deg en jobb om du finner en. Det er du jo selv om du går et par kurs på nett. 

Jeg hadde ringt nav og hørt om jeg var deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, samtidig som du mottar dagpenger mente jeg ;) 

Anonymkode: c473b...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utdanning utenfor normal arbeidstid, med maksimalt inntil 10 dager med studier på dagtid, kan kombineres med dagpenger. Du må da dokumentere at utdanningen er lagt opp som utdanning utenfor normal arbeidstid, og at utdanningen er tilpasset fullt arbeid på dagtid.  Kilde: https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/Relatert+informasjon/dagpenger-og-utdanning

Vil imidertid anbefale deg å ta kontakt med NAV før du melder deg opp til faget for å unngå evt. misforståelser som medfører at dagpengene faller bort.

Anonymkode: 2e5f2...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nav finne ut av det da? 

Jeg leste meg opp til flere eksamen da jeg mottok dagpenger, men turde ikke å ta eksamen før jeg var kommet meg ut i jobb.

Anonymkode: 65d0e...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan nav finne ut av det da? 

Jeg leste meg opp til flere eksamen da jeg mottok dagpenger, men turde ikke å ta eksamen før jeg var kommet meg ut i jobb.

Anonymkode: 65d0e...3de

Ja, utdanningsinstitusjonene plikter å dele opplysningene med NAV, jf. arbeidsmarkedsloven § 19. 

Anonymkode: 2e5f2...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...