Gå til innhold

Badevekt drama

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fysj, for en frekk unge! Hun fortjener å bli jekket ned hundre hakk! Jeg syns ikke du var urimelig, det var bra at du nektet og ikke ga etter. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stedatteren min er den mest dømmende og kristiserende personen jeg vet om. Dersom jeg kler på meg noe hun ikke liker, så kan hun rynke med nesen, og himle med øynene.. Møter hun personer hun ikke liker, så ser du det på hele kroppen hennes. At hun nærmest vrir seg og grøsser altså.

I går kom hun ned på kjøkkenet med badevekten. Hele familien skulle veie seg, var hennes idè, og alle skulle se på. Da det var min tur og hun sto forventningsfull og så på meg, nektet jeg. Hvorfor i all verden skulle jeg stå der, fremfor henne, og resten av familien å veie meg? Ikke har jeg problemer med vekta heller, og har ingen forhold til badevekta.

Samboer syns jeg var barnslig og burde bare gått med på denne «aktiviteten» hennes. Jeg syns at en jente på 12 år burde ha sosiale antenner nok til å forstå at dette ikke er greit. Og i tillegg hatt seg en GOD runde med folkeskikk kursing.

Hva tenker dere? Burde jeg gått med på dette?

Anonymkode: 0e75e...1d0

Ja, absolutt, det burde du ha gjort. Du skaper istedet drama ut av noe som ellers var en hyggelig stund for fars og mors datter.

Dessuten, hvis du er så slank som du hevder, hvorfor ikke gå på vekten...?

Anonymkode: f7bf2...5de

• Liker 1
Skrevet

Du burde stoppet dette lenge før det ble din tur. Og hva slags fjott er det du er samboer med???

Anonymkode: 8d454...08a

• Liker 5
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

For øvrig trenger 12-åringen en solid omgang sosial trening. Serr!

Anonymkode: e34be...fa7

I all verden...hva er galt med å veie seg? Det kan være et morsomt innslag en kveld i familien med familien far og datter, og fars venninne.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som stedatteren din styrer hele huset.

Anonymkode: d90c1...b93

• Liker 6
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det er ikke sikkert hun vokser det av seg heller. Kjenner voksne folk som alltid skal kommenter hvor mye, hva, og hvor fort andre spiser.

Skrevet
3 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Det er ikke sikkert hun vokser det av seg heller. Kjenner voksne folk som alltid skal kommenter hvor mye, hva, og hvor fort andre spiser.

Vel, faktisk er det ufint og svært uhøflig å spise fort.

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel faktisk er det enda mindre fint og høflig å påpeke det.

Skrevet
5 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Vel faktisk er det enda mindre fint og høflig å påpeke det.

Hvis målet er å gjøre vedkommende oppmerksom på at hen spiser altfor fort så...må man kanskje si ifra da.

Skrevet
På 18. januar 2017 den 8.26, AnonymBruker skrev:

Møter hun personer hun ikke liker, så ser du det på hele kroppen hennes. At hun nærmest vrir seg og grøsser altså.

I går kom hun ned på kjøkkenet med badevekten. Hele familien skulle veie seg, var hennes idè, og alle skulle se på. Da det var min tur og hun sto forventningsfull og så på meg. 

Samboer syns jeg var barnslig og burde bare gått med på denne «aktiviteten» hennes.

Anonymkode: 0e75e...1d0

Det jeg leser ut av dette er at din stedatter trenger hjelp til å føle seg mer komfortabel i forskjellige sosiale situasjoner. I går prøvde hun å finne på noe moro dere som familie kunne gjøre sammen, men fordi hun ikke er så flink sosialt ennå (husk, hun er bare et barn!) ble det litt feil. Hun merker nok godt at du misliker henne, noe som gjør hele situasjonen enda vanskeligere for henne. Du har altså flere konkrete ting å jobbe med. Ta stedatteren din på alvor og hjelp henne. 

Anonymkode: 28bb9...918

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva er greia med at så skilte fedre har så lett for å kjemme bort døtrene sine? (Sier dette fordi jeg har flere venner med skilte foreldrr, og mens mødrene er stremge så sier deres far ja til alt). 

For Guds skyld, den jenta burde få et ordentlig kurs i folkeskikk. Hun er 12 så det er fortsatt håp... Ts, har dere et godt forhold? Kan du ikke prøve å be henne ut på kino eller shopping? Da kan dere ha det morro og du kan fortelle henne på en rolig måte at du beklager kranglingen, men at du ikke syns det er greit å tvinge folk til å veie seg 

Endret av Spiteful
  • Liker 4
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ hvorfor det? Personlig har jeg et anstrengt forhold til mat, men enkelte ganger kan jeg være så sulten at jeg må tvinge meg selv til å spise daktere og roligere. Herregud alt man skal påpeke nå til dags

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, absolutt, det burde du ha gjort. Du skaper istedet drama ut av noe som ellers var en hyggelig stund for fars og mors datter.

En hyggelig stund? At hele familien veier seg? Håper du er ironisk. Tenåringer har godt av å lære seg at ikke alt blir som de har planlagt, og at ikke alle vil gjøre det de ønsker, heller før enn siden.

• Liker 11
Skrevet
10 timer siden, Spiteful skrev:

Hva er greia med at så skilte fedre har så lett for å kjemme bort døtrene sine? (Sier dette fordi jeg har flere venner med skilte foreldrr, og mens mødrene er stremge så sier deres far ja til alt). 

For Guds skyld, den jenta burde få et ordentlig kurs i folkeskikk. Hun er 12 så det er fortsatt håp... Ts, har dere et godt forhold? Kan du ikke prøve å be henne ut på kino eller shopping? Da kan dere ha det morro og du kan fortelle henne på en rolig måte at du beklager kranglingen, men at du ikke syns det er greit å tvinge folk til å veie seg 

Håper du mener skjemme bort. Kjemme bort gir meg morsomme bilder av en stor kam

Anonymkode: be090...497

• Liker 2
Skrevet
På 1/18/2017 den 22.42, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ts som skaper drama- det er 12 åringen og faren som ikke sette henne på plass.  Folk som er slank kan også ha problemer med kroppspress og jeg ville ALDRI ha gått med på dette.  Vil du gjøre noe gøy sammen med familien din spill brettspill da! 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg leser ut av dette er at din stedatter trenger hjelp til å føle seg mer komfortabel i forskjellige sosiale situasjoner. I går prøvde hun å finne på noe moro dere som familie kunne gjøre sammen, men fordi hun ikke er så flink sosialt ennå (husk, hun er bare et barn!) ble det litt feil. Hun merker nok godt at du misliker henne, noe som gjør hele situasjonen enda vanskeligere for henne. Du har altså flere konkrete ting å jobbe med. Ta stedatteren din på alvor og hjelp henne. 

Anonymkode: 28bb9...918

Det er ikke ts som skal gjøre dette - det er foreldrene som har ansvar for å passe på at denne jente lære folkeskikk og hvordan hun skal oppfører seg sosialt.  Uansett, om ts begynt å blande seg inn blir det nok bråk fra jente og moren som smitter over til faren. 

Nei - dette er typisk oppførsler fra foreldre som er skilt, nemlig at de føler seg så skyldig overfor barna at de skjemmes dem bort totalt...men noen av barna er svart manipulerende fordi de vet at foreldrene sliter med disse følelser.  

Siste her som ingen har påpekt - når jeg lese alt fra ts kommer det tydelig frem til meg at jente er meget sjalu og i denne episoden med badevekten var mest noe som var for å fornærme ts, i stedet for å gjøre noe som var "gøy" sammen. 

• Liker 5
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper du mener skjemme bort. Kjemme bort gir meg morsomme bilder av en stor kam

Anonymkode: be090...497

Herregud så flaut, mente selvsagt skjemme bort ja!!! 

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, Spiteful skrev:

Hæ hvorfor det? Personlig har jeg et anstrengt forhold til mat, men enkelte ganger kan jeg være så sulten at jeg må tvinge meg selv til å spise daktere og roligere. Herregud alt man skal påpeke nå til dags

Det er også uhøflig å si/skrive "Hæ".

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, sol87 skrev:

En hyggelig stund? At hele familien veier seg? Håper du er ironisk. Tenåringer har godt av å lære seg at ikke alt blir som de har planlagt, og at ikke alle vil gjøre det de ønsker, heller før enn siden.

Det er da et hyggelig innslag som en morsom aktivitet! Kan hende at TS veier mer enn hun liker?

• Liker 1
Skrevet

Ingenting galt i å spørre om hele familien vil veie seg. Men når noen protesterer, så er det selvsagt galt at de skal tvinges.

Anonymkode: ab061...904

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da et hyggelig innslag som en morsom aktivitet! Kan hende at TS veier mer enn hun liker?

Slutt å gjenta deg selv. Hvorfor skulle det spille noen rolle om ts veier mer enn hun liker? Så å si alle kvinner jeg kjenner, kunne tenke seg å veie mindre, uten at det betyr at de er feite. Vekt er en privatsak, og fokus på det er som regel ikke sunt for noen, spesielt ikke en tenåringsjente. Det er komisk hvordan noen skal forsvare motparten med nebb og klør så snart det viser seg at det er snakk om en stemor/stefar. Skulle jo tro at det ikke var mulig for slike å ha noen som helst annen personlighet en "ond" når man leser slike tråder.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...