Gå til innhold

For sent å satse på sprang?

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ei som gjorde dette, i tillegg til at hun studerte. Deretter fikk hun jobb i en kjempestall i USA med å trene og groome hestene. Tjente ikke all verden, men kost og losji var inkludert (bodde på gården og der var det fellesmåltider), og hun fikk oppleve sykt mye, da hun fulgte utvalgte hester til konkurranser over hele verden. Hun jobbet vanvittig mye, men trivdes veldig godt. Helt til hun fikk hesten hun trente oppå seg i en ulykke og knuste bekkenet. 

Anonymkode: c780c...3c4

Oi, hvordan er hun nå? Kan hun fremdeles ri?

Hun var ikke jockey altså, men trente hestene? Vet du noe mer om det?

Anonymkode: 3915f...02a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det billigste og enkleste er å droppe sprangen. De fleste som satser på sprang har veldig rike foreldre :P Man må ha en god hest og de koster flesk! Martha fikk vel disponere noen dyringer da hun satset som var eid av Rimi-Hagen eller noe sånt. Det tror jeg ikke alle kan basere seg på :) 

Men greit, en venninne kjøpte seg en Welsh som unghest og fikk starte på Oslo Horse Show etter å ha ridd ham inn og opp gjennom klassene. 

Letteste veien å gå er montè. Du trenger et lisenskurs og en hest som er dugende. Litt lettere å låne en hest å ta prøveløp og evt starte litt med i montè enn andre grener, så lenge du har kontakter i travmiljøet, I monte er minstevekten 65 kg med utstyr, så da har man ikke det vektpresset som i galoppsporten der man må ha ridevekt nede på 50-tallet....

Jeg har eid og trent egne hester i mange år innen trav/monte, samt ridd løp for andre. Jeg var i USA en periode og jobbet som groom på travstall og senere galoppstall. Det var ikke helt min greier, men det var jo en opplevelse på godt og vondt. 

Anonymkode: a8648...424

• Liker 2
Skrevet
På 21.1.2017 den 17.35, AnonymBruker skrev:

Oi, hvordan er hun nå? Kan hun fremdeles ri?

Hun var ikke jockey altså, men trente hestene? Vet du noe mer om det?

Anonymkode: 3915f...02a

Hun var jockey på amatørnivå før hun begynte å jobbe som handler og treningsrytter for profesjonelle travhester.

Hun er restituert, og rir koseturer, men hun jobber ikke med hester lenger. Hun nærmer seg 30, og har begynt på en karriere innen utdanningen hun har. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun var jockey på amatørnivå før hun begynte å jobbe som handler og treningsrytter for profesjonelle travhester.

Hun er restituert, og rir koseturer, men hun jobber ikke med hester lenger. Hun nærmer seg 30, og har begynt på en karriere innen utdanningen hun har. 

Edit: galopphester, ikke travhester. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...