AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #1 Skrevet 17. januar 2017 Hvordan opplever dere hverdagen? Anonymkode: 1de7c...da5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 Generelt - fint. Ble diagnostisert etter fylte 18, da jeg ikke hadde problemer på skolen o.l. Derfor ble ingen mistanke vekket hos f.eks. lærere. Som regel er det jo lese/skrive-vansker som gjør at man mistenker ADHD i ung alder. Men konsentrasjonen i dag er utrolig dårlig, og medisiner fungerer ikke for meg. De har også en del uønskede bivirkninger. Ellers sliter jeg ikke med impulsivitet, ekstrem hyperaktivitet o.l. Anonymkode: ec8b5...9b0
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Generelt - fint. Ble diagnostisert etter fylte 18, da jeg ikke hadde problemer på skolen o.l. Derfor ble ingen mistanke vekket hos f.eks. lærere. Som regel er det jo lese/skrive-vansker som gjør at man mistenker ADHD i ung alder. Men konsentrasjonen i dag er utrolig dårlig, og medisiner fungerer ikke for meg. De har også en del uønskede bivirkninger. Ellers sliter jeg ikke med impulsivitet, ekstrem hyperaktivitet o.l. Anonymkode: ec8b5...9b0 Hva gjør du for å bedre konsentrasjonen? Er det sånn at midt i samtalene la tankene vandre et annet sted.0 Anonymkode: 1de7c...da5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #4 Skrevet 18. januar 2017 Helt grei med medisin. Anonymkode: 72e66...f37
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #5 Skrevet 18. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Generelt - fint. Ble diagnostisert etter fylte 18, da jeg ikke hadde problemer på skolen o.l. Derfor ble ingen mistanke vekket hos f.eks. lærere. Som regel er det jo lese/skrive-vansker som gjør at man mistenker ADHD i ung alder. Men konsentrasjonen i dag er utrolig dårlig, og medisiner fungerer ikke for meg. De har også en del uønskede bivirkninger. Ellers sliter jeg ikke med impulsivitet, ekstrem hyperaktivitet o.l. Anonymkode: ec8b5...9b0 Hvilke unøskede bivirkninger har medisinen? Er det ritalin? Anonymkode: c06de...032
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #6 Skrevet 19. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Generelt - fint. Ble diagnostisert etter fylte 18, da jeg ikke hadde problemer på skolen o.l. Derfor ble ingen mistanke vekket hos f.eks. lærere. Som regel er det jo lese/skrive-vansker som gjør at man mistenker ADHD i ung alder. Men konsentrasjonen i dag er utrolig dårlig, og medisiner fungerer ikke for meg. De har også en del uønskede bivirkninger. Ellers sliter jeg ikke med impulsivitet, ekstrem hyperaktivitet o.l. Anonymkode: ec8b5...9b0 Jeg er ikke TS, så beklager avsporing. Lurt i flere år om jeg sliter med ADHD selv, snakket med legen om det, men siden jeg alltid har hatt gode karakterer, så har det blitt avfeid. Aldri hatt problemer faglig på skolen, og har fullført bachelorgrad og klarer meg fint på jobb, sliter dog med andre ting jeg føler kan relateres til diagnosen. Kunne du fortalt litt om hva dine problemområder eller symptomer er? Og hvordan ble du utredet? Hva var det som vekket mistanke om ADHD. Anonymkode: ea077...875
Sulosi Skrevet 19. januar 2017 #7 Skrevet 19. januar 2017 Tråden er ryddet for avsporende debatt. Mvh Sulosi, mod.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #8 Skrevet 19. januar 2017 Det går som regel bra. Jeg har slitt igjennom hele skolegangen, men siden jeg fikk 5ere og 6ere når jeg faktisk gjorde noe, så ble jeg bare stempla som umulig og bare ett sånn problembarn. PPT var inne i bildet fra jeg gikk i 2. men ADHDen ble ikke oppdaget før jeg begynte å få problemer med politiet i 15-16 års alderen. Politiet påla BUP å diagnostisere meg for ADHD, og hvem skulle trodd at de var bedre på å finne lærevansker enn PPT... Jeg fikk diagnosen på papiret på 17 års dagen min, og begynte så med medisin. Etter da har jeg vært av og på medisin avhengig om hvordan livet mitt er. Jeg fungerer fint hvis alt er bra, men hvis det er mye påvirkninger utenfra så blir det lett kaos i hodet mitt, og da er medisinen grei å ha. Ellers merker jeg at jeg tenker raskere enn andre på jobben, finner raskt løsninger, spesielt i saker der svaret ligger litt outside the box. Får ofte kommentarer ala "jeg har så lyst på hjernen din". Og jeg er i grunnen enig, men av og til kunne jeg godt tenkt meg å ikke ha hjernen min selv. Men jeg må si at det verste må være den munn-diareen jeg av og til får, der jeg ikke lengre har kontroll på hva som kommer ut av kjeften min. Helst når jeg føler meg utilpass. Anonymkode: 71c9b...012 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå