Gå til innhold

Trumf-Visa, erfaringer?


plastfolien

Anbefalte innlegg

Vurderer å skaffe oss trumf-visa ettersom de har 2% bonus, pluss mer på trippeltrumfdager samt frukt/grønt. Positive og negative erfaringer med dette kortet? Hvordan fungerer tilbakebetalingen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok likt på alle kort. Rentefri kreditt i et gitt antall dager. Dersom du betaler regningen på forfall så betaler du ikke ekstra. 

Ville heller gått for eksempel for ya bank visa.

Der får du 5% på alt utenom dagligvarer (obs! Du velger selv i begynnelsen av hver måned) på dagligvarer så får du 3% i tillegg kan du registrere det kontonummeret på trumf bonusen og få trumf på toppen i tillegg ... smartere? Jepp 👍🏼

Endret av Akay
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gode erfaringer. Tilbakebetalingen får du inn på trumfkonto og så må man overføre penger derfra til konto. Jeg og mannen har hvert vårt trumfvisa, med en konto slik at vi får felles regning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blådiamant skrev:

Har gode erfaringer. Tilbakebetalingen får du inn på trumfkonto og så må man overføre penger derfra til konto. Jeg og mannen har hvert vårt trumfvisa, med en konto slik at vi får felles regning. 

Takk for svar! Får dere felles regning slik at dere betaler fra egen bank (la oss si DNB) til trumf visa, slik som "standard" regningsbetaling? Har vanlig mastercard gjennom banken, men vurderer å droppe det til fordel for trumf sitt mastercard. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig gode erfaringer med dette kortet, og bruker det på alle kjøp jeg gjør (unntaket er i konkurrerende matbutikker). Man får en vanlig standard regning som man kan velge å betale via f.eks avtalegiro og lignende. 

Jeg har også YaBank, men det negative med dem er at de trekker fra rabatten du har spart deg opp på neste faktura, og siden jeg betaler inn hele beløpet før neste faktura er ikke dette aktuelt for meg. Hos Trumf Visa samles alt opp i en konto, og så står man fritt til å f.eks føre disse pengene over til din vanlige bankkonto.

Og ved bruk av YaBank-kort fordrer det at brukerstedet man handler hos, dvs butikken, er "riktig registrert" i henhold til noe vi kaller MCC-kode. Dette er noe man slipper å tenke på ved Trumf Visa. Ved Trumf Visa utelukkes bare kjøp som er konkurrerende matbutikker (dvs mot deres MCC), men inkluderer alle andre, ergo slipper man å gå glipp av kjøp (jeg har ihvertfall aldri opplevd å gå glipp av kickback på grunn av dette). 

En annen ting er jo at man må velge rabatt hos YaBank, f.eks 3% på dagligvare, men hos Trumf Visa gjelder kickback på absolutt alle kjøp (unntaket er konkurrenter som Rema og lignende). Hos konkurrerenter velger jeg heller å bruke mitt Bank Norwegian-kort.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, studenten93 skrev:

Takk for svar! Får dere felles regning slik at dere betaler fra egen bank (la oss si DNB) til trumf visa, slik som "standard" regningsbetaling? Har vanlig mastercard gjennom banken, men vurderer å droppe det til fordel for trumf sitt mastercard. 

Ja, du får faktura. Så da betaler du som en vanlig regning i den banken du har. Har også droppet kredittkortet fra banken min pga. lite fordeler og gebyr hvis det ikke brukes ila. 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Blådiamant skrev:

Ja, du får faktura. Så da betaler du som en vanlig regning i den banken du har. Har også droppet kredittkortet fra banken min pga. lite fordeler og gebyr hvis det ikke brukes ila. 1 år.

Aha, så fantastisk. Var redd det var skikkelig kronglete slik at det var lett å få masse gebyrer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mitt i flere år og er veldig fornøyd med det. Gunstig å få rabatt på andre ting i ikke-konkurrerende butikker, særlig ved store innkjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, studenten93 skrev:

Aha, så fantastisk. Var redd det var skikkelig kronglete slik at det var lett å få masse gebyrer :)

Du kan også få avtalegiro på hele beløpet sånn at du slipper tenke mer på det. Pass på at de da setter opp hele og ikke minstebeløpet. Dette skal de egentlig være pålagt å gjøre nå, men noen som bank norwegian har ikke somlet seg til det. 

Anonymkode: eab2b...1c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Yvonne skrev:

Jeg har også YaBank, men det negative med dem er at de trekker fra rabatten du har spart deg opp på neste faktura, og siden jeg betaler inn hele beløpet før neste faktura er ikke dette aktuelt for meg. Hos Trumf Visa samles alt opp i en konto, og så står man fritt til å f.eks føre disse pengene over til din vanlige bankkonto.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Hvorfor betaler du inn før du får faktura? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, penny_ skrev:

Hvorfor betaler du inn før du får faktura? 

Fordi det for min del er det enkleste.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...