Gå til innhold

Familievernskontoret

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å høre om to-åringen over her som var på to ukers ferie med far? Høres helt sprøtt ut. Et så lite barn skal da ikke være uten mamma i to uker?!? 

Anonymkode: a1afe...f34

Hvorfor er det sprøtt? Han er jo faren og har da like mye rett til å være sammen med han som med moren? Trur du barnet tok noe skade av å være sammen med far i 2 uker? Neppe

For en innsnevra tankegang enkelte mammaer har her inne ang akkurat dette.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner godt at mor ønsker pappaperm ved samlivsbrudd. Det er ikke ok å ha eks snikende hjemme hos seg selv på dagtid, og barnet er heller neppe trygg hos far ennå, når det bare er rundt 9 mnd. Dette er også i verste separasjonsangst-tid. Permisjon er også å vaske klær, stelle hus etc... Gidder eksen det? Neppe. 

Å høre om to-åringen over her som var på to ukers ferie med far? Høres helt sprøtt ut. Et så lite barn skal da ikke være uten mamma i to uker?!? 

Sier du at barnet er ikke trygg hos far så fedre burde ikke få pappaperm?  Uansett at det er samlivsbrudd kunne mødre være flinkere å få fedre til en viktig del av babyen sitt liv fra fra tidlig av, spesielt hvis faren ønsker det.  Hvis fedre ser barna bare noen få ganger skjønner jeg at det blir vanskelig med pappaperm.  Men faktum er at de fleste mødre vil ikke gi fra seg barna i det hele tatt og blokkere et godt forhold mellom barna og faren.   Hvis faren får lov å se barna sine ofte så er det NULL problem for han å ha pappapermisjonen sin uansett det er samlivsbrudd.  

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er irrelevant for tråden.

Anonymkode: 383ac...fc2

Hvorfor?  TS spurte jo i hovedinnlegget om hun kunne få pappaperm overført til seg.  Hvordan er ikke det relevant da?  Men nå at moren har sagt at faren ønsker ikke pappaperm - DA er det irrelevant.  

Anonymkode: 89ddd...3cd

• Liker 2
Skrevet

ser det ikke kom helt frem i det jeg skrev, men har selvfølgelig tenkt at barnet skal få sove hos far før det blir 3 år! Tenkte kanskje annen hver helg ikke var det beste for så små, men hver 3. Eller når det passet...? 

Og det med pappapermisjonen så er han ikke intressert i den. 

Ts 

Anonymkode: c00c8...b4e

Synes det er bra du tenker sånn og er opptatt av hva far ønsker og at han skal være involvert 😊 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner godt at mor ønsker pappaperm ved samlivsbrudd. Det er ikke ok å ha eks snikende hjemme hos seg selv på dagtid, og barnet er heller neppe trygg hos far ennå, når det bare er rundt 9 mnd. Dette er også i verste separasjonsangst-tid. Permisjon er også å vaske klær, stelle hus etc... Gidder eksen det? Neppe. 

Så barnet er tryggere i barnehage enn med pappaen sin? 

• Liker 1
Skrevet

ser det ikke kom helt frem i det jeg skrev, men har selvfølgelig tenkt at barnet skal få sove hos far før det blir 3 år! Tenkte kanskje annen hver helg ikke var det beste for så små, men hver 3. Eller når det passet...? 

Ts 

Hvorfor skal far få helger? Det er i helg det er gøy å være foreldre. Særlig når barna er små, er hverdagen stressende, og ganske mye trøtt sutre-tid etter barnehagen. Er vel fair at far får sin del av den kjipe tiden også? 

Ville i så fall foreslått torsdag til lørdag kveld/søndag morgen. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du høres jo helt gal ut som mener at barnet bare har et forhold til mor. Dersom mor lar far være tilstede vil jo barnet få et like godt forhold til far som han bodde der.

Var familievernkontoret og barnepsykologer som anbefalte oss to uker. Som de sa, barn trenger far like mye som mor. Barnet har ikke godt av å bare være sammen med meg. 

Anonymkode: db90f...3e3

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Ville sett litt hvordan det gikk senere og ikke bestemt noe fast nå. Plutselig finner du ut at du ønsker mer avlastning eller barnet kommer med noen ønsker (selv om det er ungt). 

Synes det er supert at du vil legge tilrette for samvær :) ville tatt en tur på familievernkontoret. For oss funket det som sagt veldig bra at far var hos oss etter jobb noen dager i uken og i helgene. Da fikk han vært med på alt fra nattevåking og legging, til mating og rydding. Han fikk deltatt på det meste av barnet sin oppvekst og begge to er veldig fornøyde med det. Ta det en dag av gangen og se hva som passer for dere😄

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres jo helt gal ut som mener at barnet bare har et forhold til mor. Dersom mor lar far være tilstede vil jo barnet få et like godt forhold til far som han bodde der.

Var familievernkontoret og barnepsykologer som anbefalte oss to uker. Som de sa, barn trenger far like mye som mor. Barnet har ikke godt av å bare være sammen med meg. 

Høres utrolig merkelig ut at fagpersoner ville anbefalt to uker separasjon fra primær omsorgsperson ved 2 års alder. 

Om man ikke bor sammen og gjør alt veldig likt, vil barnet oppleve den nærmeste som sin primæromsorgsperson til den er godt over 3 år. 

Min mor reiste fra meg i to uker da jeg var to, og da hun kom tilbake, kjente jeg henne ikke igjen med en gang. Jeg fikk heller aldri samme forholdet til henne som jeg hadde før hun reiste.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres utrolig merkelig ut at fagpersoner ville anbefalt to uker separasjon fra primær omsorgsperson ved 2 års alder. 

Om man ikke bor sammen og gjør alt veldig likt, vil barnet oppleve den nærmeste som sin primæromsorgsperson til den er godt over 3 år. 

Min mor reiste fra meg i to uker da jeg var to, og da hun kom tilbake, kjente jeg henne ikke igjen med en gang. Jeg fikk heller aldri samme forholdet til henne som jeg hadde før hun reiste.

Når fagpersoner sier det er greit å ha 50/50 ved 3 års alder høres det ikke rart ut i det heletatt. 

Men alt kommer selvsagt an på barnet, alle er forskjellige. Her er bf sammen med barnet flere ganger i uken på de hverdagslige tingene og gleder seg alltid til ferier med bf.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...