AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #1 Skrevet 16. januar 2017 Jeg har nettopp hatt influensa med feber på 39-40, smerter i hals, ørebetennelse og tett nese. Jeg er kvitt det meste, men har ennå smerter i halsen og har nå fått kraftig hoste. Jeg er spesielt plaget med morgonen der jeg hoster til jeg spyr. Kanskje tre ganger til i løpet av dagen må jeg gå på toalettet fordi jeg hoster til jeg kaster opp. Har tatt hostesaft og zyx. Burde jeg gå til lege? Synes det er litt teit når jeg bare har smerter i hals og hoster. Hostingen går utover nattesøvnen da jeg sovner sent pga. hostingen, får vondt i hodet etter jeg får "hosteanfall" og føler meg tør i halsen og føler jeg har en vond klump i halsen. Anonymkode: 426b1...67a
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #2 Skrevet 16. januar 2017 ja du bør gå til lege. kan være bronkitt, lungebetennelse etc. Anonymkode: fd157...e2e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #3 Skrevet 16. januar 2017 Legene pleier vel si at hosting etter influensa/forkjølelse er helt normalt opp til tre uker etter man er kvitt de andre symptomene. Jeg får også av og til sånn hoste, det er helt forferdelig. For meg funker Bergensk Brystbalsam som en drøm. Anonymkode: 8c0c2...3fa
Hjertefisk Skrevet 16. januar 2017 #4 Skrevet 16. januar 2017 Hvis det er slimhoste, så prøv slimoppløselig hostesaft. Det hjelper på å løse opp slim og da blir det lettere å hoste det opp. Du bør ikke bruke annen type hostesaft på denne for det kan gjøre vondt værre. Hvis det er tørrhoste uten at det kommer opp noe - altså at halsen er mer irritert uten slim, så bør du bruke hostesaft for dette. Jeg slet i mange måneder med slik type hoste. Fikk resept på Cosylan av fastlegen min og det hjalp kjempemye! Så kan være greit å gå til legen å få resept på noe kraftigere enn det de har på apoteket ja. Hvis man hoster og hoster så blir slimhinnene irritert også tar det lengre tid før hosten forsvinner. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #5 Skrevet 16. januar 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nettopp hatt influensa med feber på 39-40, smerter i hals, ørebetennelse og tett nese. Jeg er kvitt det meste, men har ennå smerter i halsen og har nå fått kraftig hoste. Jeg er spesielt plaget med morgonen der jeg hoster til jeg spyr. Kanskje tre ganger til i løpet av dagen må jeg gå på toalettet fordi jeg hoster til jeg kaster opp. Har tatt hostesaft og zyx. Burde jeg gå til lege? Synes det er litt teit når jeg bare har smerter i hals og hoster. Hostingen går utover nattesøvnen da jeg sovner sent pga. hostingen, får vondt i hodet etter jeg får "hosteanfall" og føler meg tør i halsen og føler jeg har en vond klump i halsen. Anonymkode: 426b1...67a Dersom det er plagsomt, ja. Ikke fordi det er spesielt farlig å hoste, men desto lengre du går hjemme desto lengre går du uvirksomme og det og er jo en kostnad etc. Vet ikke hvorfor legevesenet i Norge ikke pusher på folk medisin og ut i arbeid igjen raskere. Gjør det i andre land. Sånn dersom du er av typen som ikke vil gå til legen og kreve lindring når du strengt tatt ikke må: gå på apoteket og be om hostedempende uten resept. Personlig (og jeg tenderer til hoste, så jeg har funnet mine knep) så synes jeg varmt (type badevannstemp, ikke te) vann med honning eller litt saft i hjelper. Spiller ingen rolle hva som er i vannet bare det endrer viskositeten fra vanlig vann til litt bløtere. Det drikker jeg sikkert 3-5 liter av. Da får jeg ikke sånne anfall. (Ha vann tilgjengelig på natta og) Anonymkode: 47314...d53
Gjest Axl Rose Skrevet 16. januar 2017 #6 Skrevet 16. januar 2017 (endret) Lungebetennelse følger meg årets influensa så hadde ikke skadet å tatt en tur. Ellers er kraftig hoste vanlig etter både forkjølelse og influensa. Jeg har nettopp hatt spysjuka og nå har jeg fått hoste.. Trodde ikke det var vanlig etter det men.. Endret 16. januar 2017 av Axl Rose
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #7 Skrevet 16. januar 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nettopp hatt influensa med feber på 39-40, smerter i hals, ørebetennelse og tett nese. Jeg er kvitt det meste, men har ennå smerter i halsen og har nå fått kraftig hoste. Jeg er spesielt plaget med morgonen der jeg hoster til jeg spyr. Kanskje tre ganger til i løpet av dagen må jeg gå på toalettet fordi jeg hoster til jeg kaster opp. Har tatt hostesaft og zyx. Burde jeg gå til lege? Synes det er litt teit når jeg bare har smerter i hals og hoster. Hostingen går utover nattesøvnen da jeg sovner sent pga. hostingen, får vondt i hodet etter jeg får "hosteanfall" og føler meg tør i halsen og føler jeg har en vond klump i halsen. Anonymkode: 426b1...67a Gå til lege. Anonymkode: 789ee...55f
johanan Skrevet 16. januar 2017 #8 Skrevet 16. januar 2017 (endret) Gå til lege taper ikke på det. Uansett så kan hoste vare i flere uker etter influensa, men plager det deg så er det jo ingenting å tape Endret 16. januar 2017 av johanan
Sulosi Skrevet 17. januar 2017 #9 Skrevet 17. januar 2017 Tråden er ryddet for medisintips. Mvh Sulosi, mod.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #10 Skrevet 17. januar 2017 Jeg harhatt lett for å få hoste etter forkjølelser, influensa bronkitt osv. Det som har hjulpet meg mer enn hostesaft er å koke vann som jeg drikker mye av. Jeg kjøper peppermynteolje på helsekost eller apotek og heller 1 dråpe i en kopp med kokt varmt vann . Alternativt flere dråper i kopp med kaldt vann. Fyll en balje/skål med varmt vann, ha i litt mentolatumsalve/ kamferatumsalve/ kamferdråper El. L. Pust inn dampen en stund med håndkle over hodet. Anonymkode: 5d94c...80b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #11 Skrevet 17. januar 2017 Å hoste til en spyr er vanlig ved kikhoste. I perioder på vinteren er der kikhoste i enkelte deler av landet. Anonymkode: 789ee...55f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå