AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #1 Skrevet 16. januar 2017 Hva gjør jeg for å roe meg ned? Jeg får sammenbrudd hver dag og flere ganger om dagen. Hva gjør du for å dempe alt kaoset? Og man har intet annet valg enn å være i kaoset. Anonymkode: e10cf...bc1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #2 Skrevet 16. januar 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør jeg for å roe meg ned? Jeg får sammenbrudd hver dag og flere ganger om dagen. Hva gjør du for å dempe alt kaoset? Og man har intet annet valg enn å være i kaoset. Anonymkode: e10cf...bc1 Det kommer an på hva som har startet kaoset. Er det noe der du kan ta tak i? Anonymkode: b86b1...7a7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #4 Skrevet 16. januar 2017 Få deg en legetime slik at vedkommende kan sende deg videre til den riktige instansen Anonymkode: fabd3...d6f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #5 Skrevet 16. januar 2017 Puster, dusjer, og i de periodene hvor jeg har hatt en lege som faktisk hører, brukt sovepiller i kortere perioder. Anonymkode: 104a5...4b2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #6 Skrevet 16. januar 2017 Leste dette og tenkte: "Oi, dette vet jeg jo en del om..." Men rådet sitter litt langt inne, så skal forsøke å snakke meg frem til det. For det første så er det viktig at du finner ut årsaken til hva som gjør at du kjenner deg såpass ustabil (om du ikke vet eksakt, selvsagt). Er det angst? Depresjon? Begge? Katastrofer ect. som har rammet deg og/eller noen nær deg? Dersom det er noe du kan gjøre noe med, som du har kontroll over, finn ut hva det er. At du har sammenbrudd viser jo tydelig at det er noe som er veldig feil for deg, og dersom du øyeblikkelig kan gjøre noe med det - gjør det omgående. Om det er noe som vil roe seg med tiden, så må du stå i det og holde fokuset på at det blir bedre. På generelt basis, når jeg føler meg ustabil og gråter f.eks. pga. angst, så mediterer jeg, skriver ned tanker og bekymringer, minner meg på hvem jeg faktisk er og at jeg ikke blir gal. For det blir du ikke! Trenger du å gråte: GRÅT som f*en. Løp ut og rop om du trenger det (og bor et stykke fra folk), gå tur med bikkja eller alene - AKTIVITET! Gjør noe som får det til å fokusere, f.eks. maling, kryssord (jeg er bare 22 år, høres veldig nerd ut her), les bok, ring noen, fokusere på pust, høre på fengende musikk. Det viktigste for å beholde "vettet" (følelsen av vettet altså), er å gi kroppen ro og en pause i form av avslapping. Meditasjon føles kanskje helt forferdelig når du sliter, men det er UTROLIG virkningsfullt og viktig. Om så bare 10-15 minutter. Anonymkode: 0408e...a2a 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #7 Skrevet 16. januar 2017 Jeg kutter kaffe, sukker, søppelmat, spiser rå havregryn, banan og annen mat som ikke sender blodsukkeret opp og ned. I tillegg spiser jeg mer fett og proteiner. Anonymkode: 8b8fd...3b5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå