AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #1 Skrevet 16. januar 2017 Har en 2-åring med omgangssyke. Hun har nå kasta opp i fire dager. Trodde det var over, men kasta opp nå nettopp igjen, ett døgn etter forrige sjau. Leser overalt at varighet er 1-3 dager. Noen med erfaring på lengre varighet, eller bør vi til legen? Hun spiser ingenting, men får i henne akkurat nok vann, saft og pupp til at hun ikke blir dehydrert. Anonymkode: bc31f...e8b
Simmis Skrevet 16. januar 2017 #2 Skrevet 16. januar 2017 Ett av mine søsken og barna har nettopp blitt ferdig med noro viruset, og de lå i nesten 1 uke.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #3 Skrevet 16. januar 2017 Nettopp ferdig med noroviruset her i huset og det hang seg fast i 5 dager denne dagen. Føltes ut som en ekstra hard runde. Litt yngre barn så vi har hatt turen innom lege og videre på sykehus. Fikk heldigvis dra hjem kjapt. Anonymkode: 28663...820
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #4 Skrevet 16. januar 2017 Vi hadde omgangssyke i mars i fjor, og da var jeg syk i tre dager, mens begge barna (2 og 4 år) kastet opp i 4-5 dager. Anonymkode: 2a03e...fea
Silfen Skrevet 16. januar 2017 #5 Skrevet 16. januar 2017 Hun er såpass liten at jeg nok ville tatt en tur innom legen ved oppkast over tid.
bush babe Skrevet 16. januar 2017 #6 Skrevet 16. januar 2017 3 timer siden, Silfen skrev: Hun er såpass liten at jeg nok ville tatt en tur innom legen ved oppkast over tid. Ikke så lenge hun får i seg akkurat nok væske. En lege kan ikke gjøre noe med omgangssyken, så det eneste ts da vil gjøre hos en lege, er å smitte de andre på venterommet. Er hun dehydrert kan legen legge henne inn, så hun får væskebehandling på sykehuset.
Silfen Skrevet 16. januar 2017 #7 Skrevet 16. januar 2017 51 minutter siden, bush babe skrev: Ikke så lenge hun får i seg akkurat nok væske. En lege kan ikke gjøre noe med omgangssyken, så det eneste ts da vil gjøre hos en lege, er å smitte de andre på venterommet. Er hun dehydrert kan legen legge henne inn, så hun får væskebehandling på sykehuset. Som oftest er utdannet helsepersonell langt bedre til å avgjøre det enn foreldre. Ergo lege. Alltid anbefalt når de er så små. Alltid. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #8 Skrevet 16. januar 2017 1 time siden, bush babe skrev: Ikke så lenge hun får i seg akkurat nok væske. En lege kan ikke gjøre noe med omgangssyken, så det eneste ts da vil gjøre hos en lege, er å smitte de andre på venterommet. Er hun dehydrert kan legen legge henne inn, så hun får væskebehandling på sykehuset. Det skal ikke mye til før små barn blir dehydrert, og ved omgangssyke kan væsketapet bli større enn hva de får i seg, selv om de drikker. Vår toåring hadde nylig omgangssyke og selv om vi fikk i han væske jevnlig så fikk vi beskjed på legevakten at han var lett dehydrert og de ville vi skulle ha veldig lav terskel for å komme tilbake hvis ikke oppkastet ga seg snart. Da var vi på dag tre. Anonymkode: 8b58d...5b4
gullhjerte Skrevet 16. januar 2017 #9 Skrevet 16. januar 2017 Hei. Min 2 åring kastet opp over 5 dager i jula, jeg skrev til og med en post om det her på forumet fordi det føltes som det aldri tok slutt. Når de kaster opp så lenge ville jeg ikke gitt vann som drikke, men gitt GEM, og jeg ville kontaktet lege for å rådføre meg. De får nok ikke gjort mye, men kan sjekke for tidlige tegn på dehydrering. God bedring 🙂
bush babe Skrevet 16. januar 2017 #10 Skrevet 16. januar 2017 3 timer siden, Silfen skrev: Som oftest er utdannet helsepersonell langt bedre til å avgjøre det enn foreldre. Ergo lege. Alltid anbefalt når de er så små. Alltid. ?? I Ts sitt HI skriver hun at barnet får i seg nok væske, og hun har hatt ett døgn uten å kaste opp. Tenker det ikke har noe på en legevakt å gjøre da. En toåring som bruker bleier er lett å følge opp hjemme i forhold til urin. Det er noe annet hvis det er oppkast konstant i fire dager.
bush babe Skrevet 16. januar 2017 #11 Skrevet 16. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det skal ikke mye til før små barn blir dehydrert, og ved omgangssyke kan væsketapet bli større enn hva de får i seg, selv om de drikker. Vår toåring hadde nylig omgangssyke og selv om vi fikk i han væske jevnlig så fikk vi beskjed på legevakten at han var lett dehydrert og de ville vi skulle ha veldig lav terskel for å komme tilbake hvis ikke oppkastet ga seg snart. Da var vi på dag tre. Anonymkode: 8b58d...5b4 Men fikk dere noen behandling? Lav terskel skal man jo ha, men er det jevnlig tiss i bleiene er det ikke så mye poeng med lege?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå