AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #21 Skrevet 17. januar 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er alene med to barn, ett i første klasse og ett i barnehagen. Barnefaren bor 3 timer unna, hvor også mine og hans foreldre bor. I februar har jeg meldt meg på tur til Hemsedal sammen med studievenner (jeg er fulltidsstudent), og vi drar da på en torsdag. Jeg spurte far om han kunne ha barna fra torsdag til søndag den helga, i stedet for fra fredag, som vanlig. Han er borte på jobb akkurat den uka, og har ikke mulighet. Jeg har nå fått min mor til å hente barna på torsdag, og da overnatter de hos henne, og far tar over på fredag. Nå er pappaen uenig med meg, for han mener at jeg ikke bør ta ut barnet fra skolen vare fordi at jeg skal til Hemsedal. Han mener jeg må skaffe meg barnevakt her hvor jeg bor, slik at barnet får på skolen på fredag. jeg tar av og til barnet fri på fredag for at de skal få en langhelg med pappaen sin, men nå blir det altså sammen med bestemor. Jeg ser ikke problemet? Jeg har bestilt denne turen for lenge siden, og som alenemamma har jeg behov for litt ekstra avlasting. Det var lettere før, da begge barna gikk i barnehagen, men der er vel ikke så farlig om de går glipp av noen dager her og der i første klasse vel? Anonymkode: e8116...fa2 Hvorfor bor dere ikke svært nær og har 50/50? Anonymkode: 86bd6...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #22 Skrevet 17. januar 2017 23 timer siden, Outlander skrev: Hvis din mor må komme og hente barna uansett, hvorfor kan ikke hun overnatte istedenfor og kjøre tilbake etter skolen på fredag? Vet vi at moren er ung nok og kjører bil? Anonymkode: 86bd6...fd2
Browncoat Skrevet 17. januar 2017 #23 Skrevet 17. januar 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skolen er viktigere enn samvær og hyttekos. Herregud, at jeg i det hele tatt må skrive dette. Jeg lurer veldig på hva du studerer når du har sånne holdninger til skolesystemet, og kan så skremmende lite om barns utvikling.. Hvis far vil ha mer tid med barnet så er løsningen åpenbar: han må komme til dere, eller flytte nærmere barnet. Det er ikke barnet og barnets utdanning som skal lide for at dere bor langt unna hverandre. Anonymkode: ff5cb...643 Er enig med deg men må bare kommentere dette - barnefar, fars familie og TS sin familie bor alle på samme sted, tre timer unna. Så da virker det som at det er TS som har valgt å flytte så langt vekk og dermed gjort det vanskeligere for seg selv å få avlastning, barnefar skal ikke måtte flytte fra alt bare fordi TS har tatt det valget og ikke takler konsekvensene. TS skriver: " Jeg foreslo å ta barnet fri kanskje én fredag i måneden,slik at far fikk en langhelg med dem, og jeg kunne få litt avlasting. Far var ikke enig i dette, fordi han mener at det er feil å ta fri barnet så ofte. Han har likevel gått med på å barna to langhelger siden skolestart, fordi jeg har måtte lese til eksamen." Far er ikke problemet her, han har bare godtatt dette to ganger før for å hjelpe TS fordi hun må lese til eksamen. Det er ikke fars behov for samvær som gjør at TS vil ta barnet ut av skolen. TS skriver også at "som alenemamma har jeg behov for litt ekstra avlasting", men da er det jo utrolig dumt å flytte tre timer unna alt av nettverket sitt. 9
LittleBabyBlue Skrevet 17. januar 2017 #24 Skrevet 17. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke søkt om fri, sa sier bare til læreren at barnet ikke kommer den dagen. Det har vært helt greit de gangene barnet har hatt fri for å få mer samvær med far hvertfall. Jeg kjenner ikke de andre foreldrene så godt, så det er ikke naturlig for meg å spørre om barnet kan overnatte med en klassekamerat. ja, skolen er viktig, men det er jo viktig med samvær med far og? Og i småtrinnet går det nok bra å miste noen dager? TS Anonymkode: e8116...fa2 Hadde samvær med far vært en prioritet hadde man vel bodd nærmere..... Vær ærlig nå, dette har ingenting med samvær å gjøre, men at du trenger studietid og egentid. Du rasjonaliserer dine egne dårlige besluttninger for å få det som du vil. Når tenker du at det ikke lenger er greit å ta barnet ut av skolen? Er redd du vil strekke grensene mer og mer. Du startet fordi du trengte ro til å studere, nå går du det for en festhelg i Hemsedal. Blir neste å ta barnet ut av skolen en ukes tid for å ta en billig ferie? 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #25 Skrevet 17. januar 2017 Jeg har vært I din situasjon, ikke at BF har sagt noe, men at jeg har valgt å ikke bli med fordi jeg må bruke 90 min på henting og levering fredag etter skole/ jobb og søndagene må jeg dra I 4 tiden. Når venner skal noe I nærheten så lan jeg være med lørdag til søndag. Ta ut fra skolen er ikke aktuelt for at jeg skal gjøre noe gøy, men forstår du ønsker å være med Anonymkode: 30daa...774
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #26 Skrevet 17. januar 2017 Her var det mange som sitter på sin høye hest....føles det godt å kunne heve den moralske pekefingeren mot ts? Enkelte kritiserer ts for å ha flyttet, kunne det kanskje ha ramlet dere inn at ts flyttet for å ta ei utdanning og på sikt forsørge seg selv og barna? Kanskje far ikke var interessert i å ha hovedomsorgen mens ts studerer sånn at hun måtte ta med barna på flyttelasset. Ungen til ts blir ikke skoletaper og et utskudd bare fordi hun tar han fri noen få ganger når ungen er 6 år! Anonymkode: d71c2...156 4
Outlander Skrevet 17. januar 2017 #27 Skrevet 17. januar 2017 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet vi at moren er ung nok og kjører bil? Anonymkode: 86bd6...fd2 Dette der skjønte jeg ingenting av. Moren til ts kommer og hente barna uansett - om hun kommer med bil, tog, fly, you name it, er hun der allerede og kan bare overnatte med barnebarna til etter skolen. . Endret 17. januar 2017 av Outlander 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #28 Skrevet 17. januar 2017 Jeg studerer innenfor økonomi, hvordan det? jeg og far bodde sammen her hvor jeg bor nå, før det var slutt. Det var han som valgte å flytte, da han ikke fikk jobb her, men på vårt hjemsted. Og ja, jeg studerer jo for å skape en fremtid for meg og barna. Jeg fikk "automatisk" hovedomsorgen for barna, fordi de var så små. Den minste var baby da det ble slutt mellom oss. Far sier han ønsker at de skal flytte hjem (til hjemstedet vårt, hvor han og besteforeldre bor), men jeg kunne aldri gi fra meg hovedomsorgen! Hadde ikke greid å se dem kun annenhver helg og i ferier, det er det han som har valgt. Og hadde han hatt hovedomsorgen måtte jeg ha jobbet masse ved siden av studiene for å greie meg (ville mistet all økonomisk støtte), kanskje flyttet på hybel osv, og da hadde der vært vanskelig med noe samvær (med fulltidsstudier og jobb, pluss trang boplass). Så det er for det beste at ting er som de er, men skulle ønske han kunne avlaste meg litt mer av og til! TS Anonymkode: e8116...fa2 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #29 Skrevet 17. januar 2017 På 16.1.2017 den 12.06, Pinkee skrev: Er litt enig med far her, å venne ungene på å skulke jobben er ikke lurt. At du behøver fri uten barn, bør du fikse på andre måter enn å ta de ut av skolen. Det er ikke skulk hvis lærer har godkjent fraværet. På 16.1.2017 den 12.20, AnonymBruker skrev: Reagerer på at du av og til tar barnet fri fra skolen for å gi det en langhelg? Barn skal gå på skolen, hver dag og ikke taes ut av skolen og gies langhelg eller fri, da mister de undervisning, Anonymkode: 9cc36...1b7 De mister ikke særlig undervisning så tidlig på barneskolen. Nå idag er det mest pjatt og tull de første årene. Dessverre! På 16.1.2017 den 12.21, FrøkenMånestråle skrev: Man tar ikke barn ut av skolen for tull og tøys. Hvorfor ikke? Hvis lærer godkjenner det? På 16.1.2017 den 12.58, Browncoat skrev: Her er jeg enig med far. Skolen er viktig selv i første klasse og danner grunnlaget for resten av skolegangen. Nei, i første klasse er det mest sosialt, og det er svært lite faglig læring. TS: Hvorfor skal far ha noe å si i dette? Du har hovedomsorgen selv, han har ingenting han skulle sagt angående slike avgjørelser. Har selv sittet i samme situasjon, og vi tok to fredager fri i halvåret. Med full godkjennelse fra lærer. Synes det var veldig ofte å tenke en fredag i måneden, så der er det bra dere har gått ned i antall. Men å ta en fredag fri innimellom gjør ingenting så lenge barnet henger med faglig og sosialt i klassen fra før. De som svarer noe annet har ikke innsett hvor dårlig skolen er idag ift når vi gikk førsteklasse. Nå er det bare en forlengelse av barnehagen. Det viktige er å lære barnet at skal man ha fri må man spørre i god tid, og respektere et nei hvis det ikke er greit. Det kan nemlig arbeidstakere gjøre også, spørre om fri eller avspasering. Så lenge man spør og respekterer svaret er ikke det noen dum lærdom. Men jeg synes ikke det er riktig at det skal handle om avlastning for din skyld. Det må handle om barnas behov. En tur slik du skal på nå er helt greit, men du sier du foreslo en helg i måneden pga avlastning, det blir feil. Du klarer deg med to dager, du trenger ikke torsdagen i tillegg. Hvis du sliter med å ha barna fulltid så søk heller etter avlastningshjem der dere bor. Anonymkode: 7ccce...d99
GammelKaktus Skrevet 17. januar 2017 #30 Skrevet 17. januar 2017 Hvorfor ikke? Nei fordi det setter et dårlig eksempel for barnet. Vanskelig å forklare barnet at man kan fint ta et par dager fri i året bare for ingenting, men neste år da kan man ikke gjøre det for da er det andre klasse. Men kanskje det er greit da og siden det passer best slik og så fortsetter man til tredje klasse osv. Det er jo holdningen man skaper hos barnet, skolen er viktig så lenge ikke noe gøy skjer eller at det passer dårlig for mamma eller pappa. En slik holdning setter seg fort hos et barn som har foreldre som ikke prioriterer skolen. 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #31 Skrevet 17. januar 2017 Det er ikke lov å ta fridag fra skolen uten gyldig grunn. Etter x antall fraværsdager/ timer innkalles foreldrene på skolen. Blir det ikke bedre kobles inn barnevernet. I Norge har vi plikt å gå på barneskole og stille opp hver dag , selv om det er fredag. Du må skille skole fra barnehagen. Anonymkode: e7bd3...4ed 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #32 Skrevet 18. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lov å ta fridag fra skolen uten gyldig grunn. Etter x antall fraværsdager/ timer innkalles foreldrene på skolen. Blir det ikke bedre kobles inn barnevernet. I Norge har vi plikt å gå på barneskole og stille opp hver dag , selv om det er fredag. Du må skille skole fra barnehagen. Anonymkode: e7bd3...4ed Dette er bullshit. Det er faktisk ikke skoleplikt i Norge. Da barnet vårt gikk i småskolen så tok vi ut ungen fra skolesystemet i 4 uker og dro til Afrika. Kom barnevernet på døra? Nei, det gjorde det ikke. Gikk ungen glipp av noe? Nope. Underviste vi ungen selv? Så absolutt. Nå er ungen 14 og toppkarakterelev. Anonymkode: d71c2...156 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #33 Skrevet 18. januar 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette en spøk? Hva studerer du egentlig? Fraværet loggføres på skolen. Blir fraværet stort, "grunnene" abstrakte, "koselige" og vage, og ungen begynner å henge etter faglig og sosialt, så vet alle hvor skylda ligger, og den kan enkelt plasseres der den hører hjemme - hos foreldrene. Dere er jo to om å ta ut ungen av skolen, og ingen av dere er noe bedre enn den andre. Er forsåvidt enig i at det er temmelig spesielt at far blander seg når du tar ut ungen pga. du vil på en aktivitet/reise (forstår behovet for sosialisering hos deg som har 2 barn alene, for all del, men prioriteringene dine er grunnleggende feil), men at han ikke ser det samme problemet når det er han eller hans familie som nyter godene av at ungen mister skole. Likevel vil jeg si at nei, det "går nok ikke bra" å bare miste mange dager i småskolen. Mener du i ramme alvor at å ta fra ungen 1 skoledag i måneden er lite? Hadde et barn i mitt klasserom forsvunnet en fredag i måneden hadde jeg vært forpliktet til å melde PPT, og både du og far ville blitt innkalt til et møte, og hvis dere ikke forstod problemet ville dere nok fått tilbud om foreldrekurs og veiledning. Nå hadde jeg ikke gitt deg fri for verken bestemorkos eller hemsedalstur dersom du hadde søkt til meg (selv om jeg igjen må påpeke at jeg forstår ditt behov for en tur, men det handler faktisk ikke om deg), men dersom du drar selv om du har fått avslag på søknad så ser det jo desto "bedre" ut for din del.. Det sier noe om prioriteringene til foreldrene, at det viktigste ikke er skolen og barnet, men dere selv og ymse fritidsaktiviteter som dere mener er viktigere enn barnet og barnets læringsmuligheter. For barnets del vil jeg anbefale deg å tenke deg om. ALLE bør nå vite, selv om de ikke er lærere eller pedagogisk personell, hvor essensielt det er med tidlig innsats, og at grunnlaget for barnets videre liv legges nettopp i disse barneskoleårene?! Jeg kan gå inn i en mellomtrinnsklasse og peke ut enkeltelever (ikke alle, men noen) som vil ende i frafallsstatistikken uten problem - uten å måtte teste dem engang (og dette kan jeg også se noen ganger på lavere trinn, bare så det er sagt - enkelte barnehagepedagoger hevder man kan se dette allerede i barnehagen i de verste tilfellene), for allerede så tidlig blir det veldig synlig dersom barna ikke har lært det grunnleggende og de henger etter (noen ganger i så stor grad at det ikke er realistisk at de vil kunne ta igjen klassekameratene), som f.eks. lesing, skriving, regning og enkle psykososiale ferdigheter. Og dette er ikke bare snakk om barn med svært synlige atferdvansker! Barn som har vært mye borte fra skolen mister timetall, mao de får ikke tilstrekkelig undervisning i basisfagene. De mister også tid med andre barn, noe som er helt nødvendig for at de skal lære seg sosiale spilleregler gjennom lek, utprøving og sanksjon - slik vi alle lærer å fungere sammen. Så at tiden i barneskolen ikke er viktig, det er en holdning jeg skal ha meg frabedt. Skolen er viktigere enn samvær og hyttekos. Herregud, at jeg i det hele tatt må skrive dette. Jeg lurer veldig på hva du studerer når du har sånne holdninger til skolesystemet, og kan så skremmende lite om barns utvikling.. Hvis far vil ha mer tid med barnet så er løsningen åpenbar: han må komme til dere, eller flytte nærmere barnet. Det er ikke barnet og barnets utdanning som skal lide for at dere bor langt unna hverandre. Anonymkode: ff5cb...643 Nå er du ganske høy på deg selv og ditt yrke her, og blander snørr og barter... Selvfølgelig er barnas utdannelse essensiell. Men alle barn er forskjellige, det er ikke slik at tildelte timer i hvert fag i småskolen er den magiske dosen hvert barn må ha for å tilegne seg stoffet. Eller at barnegruppen fører statistikk og fryser ut individer som er borte 4 spredte dager i høsthalvåret og 6 i vårhalvåret. Vi bodde i utlandet i flere måneder da storesøskenet mitt gikk andreklasse. Med noen få timer i uken med skolebøker og min mor som ikke hadde mer utdannelse enn videregående skole, hadde storesøskenet mitt kommet lengre faglig enn de hjemme som hadde hatt 12 ukers undervisning. Jeg var to år yngre og lærte å lese og skrive i fulle setninger mens vi satt der og hadde "skole" med mor. Det er skolens behov som står i sentrum, upraktisk hvis foreldre ikke følger opp tapt undervisning slik at de må gjenta stoff til elever stadig vekk. Derfor skal ingen få fri til andre ting som kan være mer verdifulle enn noen få timer undervisning som kanskje bare er repetisjon av stoff barnet kan, eller der mye tid går bort på uro i klassen. Mor hadde holdningen at vi var hennes barn, ikke skolens. Jeg fikk blant annet være hjemme for å se på valpefødsel en gang. Det ble en ingeniør og to på tilsvarende masternivå blant barna. For all del, vi ble tatt ut sjelden, for de reiste sjelden bort. Men vi kunne uteblitt fra veldig mye mer skole uten å gå glipp av utdannelsen. Oppegående foreldre klarer å vurdere det. Jeg ser at skolen ønsker samme regler for oppegående og ressurssvake familier fordi det er vanskelig å se for seg et alternativ, men det er et stort inngrep i de yngstes liv å beslaglegge så mye av tiden deres når en mindre mengde tid for de fleste med normale evner hadde vært nødvendig. Anonymkode: 47669...c50 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #34 Skrevet 18. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er bullshit. Det er faktisk ikke skoleplikt i Norge. Da barnet vårt gikk i småskolen så tok vi ut ungen fra skolesystemet i 4 uker og dro til Afrika. Kom barnevernet på døra? Nei, det gjorde det ikke. Gikk ungen glipp av noe? Nope. Underviste vi ungen selv? Så absolutt. Nå er ungen 14 og toppkarakterelev. Anonymkode: d71c2...156 Jovisst er det skoleplikt, dvs opplæringsplikt. Og det er fraværsregler. Anonymkode: a93ee...6a9 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #35 Skrevet 18. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jovisst er det skoleplikt, dvs opplæringsplikt. Og det er fraværsregler. Anonymkode: a93ee...6a9 Nettopp, det er opplæringsplikt, men det er ikke skoleplikt. Så lenge barna følger læreplanen og når de målene som er satt der så har man gjennomført opplæringsplikten. Og ingen unger i barneskolen mister skoleplassen sin pga fravær. De stryker ikke første trinn og må gå trinnet om igjen. Anonymkode: d71c2...156
tingeling Skrevet 18. januar 2017 #36 Skrevet 18. januar 2017 Som forelder av to barn på barneskolen, dog en av de skolene som scorer best i Norge på alle nasjonale prøver, så er jeg helt uenig med dem som skriver at 1 klasse er mest kos og tull. Hos oss er det skole, med fokus på norsk, matte og engelsk. Og jeg er overbevist om at vi hadde måttet forsvare oss overfor en meget streng rektor hvis vi hadde lært barna at kos med besteforeldre er viktigere enn å møte opp når man skal. Skjønner at det skaper praktiske problemer for TS, men å lære barnet dårlig arbeidsmoral er ikke akkurat godt foreldreskap. 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #37 Skrevet 18. januar 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp, det er opplæringsplikt, men det er ikke skoleplikt. Så lenge barna følger læreplanen og når de målene som er satt der så har man gjennomført opplæringsplikten. Og ingen unger i barneskolen mister skoleplassen sin pga fravær. De stryker ikke første trinn og må gå trinnet om igjen. Anonymkode: d71c2...156 Jo, det gjør de faktisk her jeg bor. Muligheten til å få fri utenom skolens ferier er strammet masse inn, og rektorene på alle skolene har gått ut og sagt at selv om man bare er borte en uke utenom feriene er det en viss sjanse for at eleven mister plassen sin i klassen. De har jo rett til å få en plass, men ikke nødvendigvis samme klasse eller samme skole som de gikk på i utgangspunktet. Akkurat hvor stor sjanse det er for at ungen må bytte skole er jeg i tvil om, det er alt for mange elever i forhold til antall plasser på skolene, og det ville jo da vært tullete å flytte ungen til en annen overfylt klasse i stedet for å la barnet få tilbake den plassen det hadde fra før. Men muligheten er altså der. Her må man også søke om fravær, og man får ikke fri for en vanlig ferietur (f.eks. sydentur) utenom skolens ferier. Man kan vel få fri for å besøke familie i utlandet eller om man skal noe spesielt som barnet får godt læringsutbytte av (f.eks fire uker i Afrika som noen nevnte tidligere i tråden). Men å bare ta fri fordi mor har lyst på avlastning eller lignende hadde vært veldig lite populært her. Anonymkode: 4d903...159 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 #38 Skrevet 18. januar 2017 Det er liksom så svart og hvit. Enten går barna på skole hver eneste dag og blir en vinner (gud forby at de blir syke?..), eller så er de borte en dag i første klasse og dermed er løpet kjørt gitt. Da har de lært at skolen ikke er viktig og mistet all arbeidsmoral. For alltid. Og barnevernet kommer antagelig på døra. Dette kommer antagelig til å gå helt brillefint. Kanskje kan skoleungen få med noen oppgaver som h*n kan jobbe med mens h*n er borte fra skola? Det er som sagt opplæringsplikt og ikke skoleplikt, så mor eller far har faktisk muligheten til å hjemmeskole sine håpefulle. Opplæringsloven åpner for øvrig for å gi elever inntil ti dagers permisjon (Eller to veker, som det står i loven). Anonymkode: 4bc7a...3b6 1
Browncoat Skrevet 18. januar 2017 #39 Skrevet 18. januar 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er liksom så svart og hvit. Enten går barna på skole hver eneste dag og blir en vinner (gud forby at de blir syke?..), eller så er de borte en dag i første klasse og dermed er løpet kjørt gitt. Da har de lært at skolen ikke er viktig og mistet all arbeidsmoral. For alltid. Og barnevernet kommer antagelig på døra. Dette kommer antagelig til å gå helt brillefint. Kanskje kan skoleungen få med noen oppgaver som h*n kan jobbe med mens h*n er borte fra skola? Det er som sagt opplæringsplikt og ikke skoleplikt, så mor eller far har faktisk muligheten til å hjemmeskole sine håpefulle. Opplæringsloven åpner for øvrig for å gi elever inntil ti dagers permisjon (Eller to veker, som det står i loven). Anonymkode: 4bc7a...3b6 Jeg har ikke sett mange argumentere på en så svart/hvitt måte, så her er det du som tolker ganske fritt og overdramatiserer ut fra hva som er skrevet. Argumentene går på den generelle holdningen, ikke at det er såååå farlig at barnet mister denne ene dagen nå. TS har foreslått tidligere at barnet tar fri en dag i måneden, det sier litt om holdningen hun har til skolen. TS foreslår ikke at barnet får oppgaver eller hjemmeskole, hun sier derimot "det er vel ikke så farlig om de går glipp av noen dager her og der i første klasse vel?". Hun virker skuffet fordi barnefaren ikke synes at barnet skal være borte fra skolen så mye, og mange her er enig med far og kommer med argumenter fra det synspunktet. Det i seg selv er ikke ensbetydende med at vi sitter på en høy hest, er dømmende eller ser på ting svart-hvitt. Det aller beste vil vel være slik som barnefar foreslår, at TS finner avlastning der hvor hun bor slik at barnet ikke trenger å jevnlig gå glipp av skolen pga diverse årsaker som kommer til å dukke opp fordi TS er mer eller mindre alene om ansvaret. TS kan prøve å finne flere faste barnevakter og utvide nettverket sitt litt - et godt sted å begynne er å bli bedre kjent med foreldrene i barnets klasse. 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 #40 Skrevet 19. januar 2017 Avlastningshjem er uaktuelt! Jeg har flere slektninger og venner her jeg bor som stiller opp som barnevakter, men det er ingen av dem som har mulighet akkurat denne gangen. Jeg kommer nok aldri til å flytte tilbake til hjemstedet, da jeg liker meg bedre i større byer. Og i og med at far har jobb og ny familie der hvor han bor, blir han nok boende der. Og jeg kommer aldri til å gi fra meg hovedomsorgen uten kamp, selv om far ønsker at barna flytter til ham. Jeg synes de skal bo hos mammaen sin, for det er det de er vant til og har vokst opp med. Men han får treffe barna så ofte han vil for min del, jeg tilbyr ham alle ferier og andre dager og helger jeg skal bort feks. Det er jo han som takker nei, pga jobb og mangel på SFO/barnehageplass der han bor. Synes han bør strekke seg langt for å få til mer samvær. Feks ta en feriedag en fredag nå og da, eller avspasere. Han har foreslått at kona hans kan ha barna i vinterferien mens han er på jobb, men det syns jeg blir feil. TS Anonymkode: e8116...fa2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå