tannfortunge Skrevet 16. januar 2017 #21 Del Skrevet 16. januar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: De synes det er greit, og det er selvfølgelig utenpå gense/t-skjorte. Synes ikke det er så selvfølgelig, man må jo klø på huden for å få full effekt. Utover det er jeg enig i de som kommenterer at du tenker helt feil angående dette. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palamina Skrevet 16. januar 2017 #22 Del Skrevet 16. januar 2017 (endret) Herregud, hva skal det bli av verden tenker jeg. "selvfølgelig er det utenpå klærne". Skal man kutte ut hudkontakt i familien av frykt for å få en barnevernssak på seg eller hva er problemet? Nærhet er bra. Så lenge man ikke tvinger noen. Vi klør hverandre på ryggen, selv om eldstejenta har fått pupper og lillebroren også er i puberteten nå. Det er de som maser om det, ikke omvendt. Men det må jo være rett på huden ellers er det ikke noe godt. Finnes jo ikke noe bedre enn å bli klødd og strøket på, og det styrker samholdet. Som i en flokk apekatter som lysker hverandre, så utløser det hormoner som gjør at man nyter og slapper av og senker hjerterytmen. Sunt året rundt! Endret 16. januar 2017 av palamina 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #23 Del Skrevet 16. januar 2017 Jeg synes det er merkelig. Mener ikke at det er seksuelt på noen måte, men merkelig at en forelder skal be om den typen kos (for det er sånn jeg oppfatter det du skriver) fra et barn. At en forelder stryker og "klør" på barnet er mer normalt synes jeg. Anonymkode: 1fb50...a28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palamina Skrevet 16. januar 2017 #24 Del Skrevet 16. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er merkelig. Mener ikke at det er seksuelt på noen måte, men merkelig at en forelder skal be om den typen kos (for det er sånn jeg oppfatter det du skriver) fra et barn. At en forelder stryker og "klør" på barnet er mer normalt synes jeg. Anonymkode: 1fb50...a28 Hvis ikke barnet spør om å bli klødd noen gang syns jeg også det blir litt rart, men som gjentjeneste helt ok. Mannen min er i hvert fall godt oppdratt og kan klø meg på ryggen i timesvis uten at han legger merke til det. Og det tror jeg har en sammenheng med at svigermors krav for å lese Donaldblader da han var liten var at han skulle klø henne på ryggen samtidig. Det hadde han sikkert bare godt av. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #25 Del Skrevet 16. januar 2017 :-O Haha, merkelig tråd! Har aldri klødd noen på ryggen før, eller selv bedt om å bli klødd. Føler meg helt unormal nå, altså, dersom dette er en vanlig aktivitet i de tusen hjem! Anonymkode: c274e...59e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 16. januar 2017 #26 Del Skrevet 16. januar 2017 Syntes dette var litt merkelig tråd jeg og. Vet ikke om det er kløingen eller berøringen som er problemet her? Jeg kommer fra en familie hvor det generelt er lite "nærhet" av typen klemmer osv, jeg tror jeg har klemt min svigermor flere ganger enn min mor det siste året. Men massering på skuldrene har vært vanlig i vårt hjem. Fra jeg var liten (<10 år) knep/masserte jeg min mor/mormor/grandtante på skuldrene/bein og jeg var flink. Dette har fortsatt og fremdeles når jeg passerer 35 så er dette vanlig at jeg gjør for min kone/søster/mor og noen ganger niese. Er vel bare konen jeg klør, men har aldri tenkt over dette, bare hun som ber meg. Hadde jeg klødd på ryggen, så hadde jeg helt klart bedt ungene om hjelp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #27 Del Skrevet 16. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: De synes det er greit, og det er selvfølgelig utenpå gense/t-skjorte. Anonymkode: e171a...d78 Hvorfor skal det selvfølgelig være utenpå genser/t skjorte? I min familie husker jeg at jeg masserte både rygg og føtter når jeg var liten, også fikk jeg massasje tilbake. Er jo ikke noe rart med det! Anonymkode: 0c8bb...688 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 16. januar 2017 #28 Del Skrevet 16. januar 2017 (endret) Kjære vakre vene. Skal man være forsiktig med det også nå? Herregud. Og dette stadige behovet for å understreke at "det er ikke noe seksuelt, altså". Her i huset klær vi hverandre ved behov. Ellers har vi dørkarmer uten lister som i hvert fall jeg klør ryggen på. Samt at vi har kløpinner liggende i stuen som vi stadig sitter og diller med. Edit: man får ikke klødd skikkelig utenpå klærne. Samma hva du sier. Endret 16. januar 2017 av Måbarefåsiat... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #29 Del Skrevet 16. januar 2017 kjære vene det var da noe å være bekymret for det å skal man ikke få lov til å spørre om å bli klødd på ryggen uten å få anklager mot seg så har denne verdenen gått til helvette. nærhet mellom foreldre og barn er viktig, å det å bli klødd på ryggen når man klør er jo ikke akkurat "kos" som du sier og skal forholdes til den man er sammen med. merkelig tråd Anonymkode: 36e97...7ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 16. januar 2017 #30 Del Skrevet 16. januar 2017 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkannie Skrevet 16. januar 2017 #31 Del Skrevet 16. januar 2017 Vi er familien klø! Her elsker barna å bli klødd og pjusket på ryggen, og det samme for meg. Mannen er ikke opptatt av dette, men det ligger til min familie. Da jeg var liten var det likedan, t-skjorta eller buksebeinet gikk opp med engang vi satt oss sammen i sofa! Brødrene mine er 28 og mamma og jeg må til stadighet pjuske leggen om vi sitter sammen. Dette er ingenting annet enn kjærlighet. Ikke sykeliggjør alt! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #32 Del Skrevet 16. januar 2017 Hva er problemet med å klø noen (foreldre eller barn) på ryggen, TS?? Anonymkode: b85fd...77a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #33 Del Skrevet 16. januar 2017 Kjenner ikke til kløing på ryggen, men husker fortsatt at min mor maste på oss barna om å massere skuldrene hennes ganske ofte. Likte det ikke, følte det var "tvang" selv om hun spurte pent. Det er foreldrene som skal stå for kosen, ikke barna, mener nå jeg. Anonymkode: 0db9c...7cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 16. januar 2017 #34 Del Skrevet 16. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om foreldre som ber barna om de kan klø dem på ryggen? Er dette helt greit? Jeg har vokst opp i et hjem det dette aldri ble spurt om. Mannen min spør barna stadig om det. De synes det er greit, og det er selvfølgelig utenpå gense/t-skjorte. Vet liksom ikke hva jeg skal synes om det. Er det greit å be barna om? Ikke noe stort problem altså, men jeg bare lurer på om det er noe jeg skal slutte å tenke på/bry meg om, eller om flere ikke synes noe om det? En sjelden gang er kanskje ok om en kjenner at det klør skikkelig. Men flere ganger i uken? Mulig dette er helt normalt altså, jeg er kanskje bare ikke vandt med det. Så vil gjerne høre meninger.. Anonymkode: e171a...d78 Ser ikke noe galt i dette. Spesielt min yngste søster har vært dreven på dette siden hun var ca 3 år, pappa var som regel hennes "utvalgte" fordi hun visste godt at han hadde ryggplager den gangen. Det har ikke vært så vanlig i vår familie ellers, spesielt ikke mammas del av familien. Men det er uansett alltid kos og nærhet. Jeg skulle gjerne hatt noen små barnehender i aktivitet på ryggen min 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 16. januar 2017 #35 Del Skrevet 16. januar 2017 Ts, du sier at det ikke er noe stort problem, men jammen er det stort nok til at du reflekterer ganske grundig over det ser det ut til. Og tanken min er: Hva mer er det du stusser på? For når dette har kommet inn på listen, så ser jeg for meg at den er ganske lang. Jeg klødde mine foreldre på ryggen, og som en annen påpekte her; i min familie var vi også så gærne at det skjedde rett på hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slagelse Skrevet 16. januar 2017 #36 Del Skrevet 16. januar 2017 Det er ikke noe galt i å klø foreldre på ryggen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #37 Del Skrevet 16. januar 2017 Ingenting å reagere på dette. Min mann er vokst opp med dette. Han har "overført" dette til vår sønn, som nå av og til spør om vi kan klø ham litt på ryggen. Det er godt å klø seg litt på ryggen inni mellom, og når ens foreldre/barn gjør det, så blir det som en del av den naturlige kosen på lik linje med å gi en klem. Anonymkode: 592d0...174 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #38 Del Skrevet 16. januar 2017 Jeg synes hele konseptet med å få hjelp av andre til å klø seg høres rart ut (og litt ekkelt), men ser her at det tydeligvis er ganske vanlig. Men min familie er ikke så veldig på fysisk kontakt sånn generelt sett heller, som en annen her sier så har jeg nok fått flere klemmer av svigerfamilien enn min egen de siste årene. Så det kan hende at det er jeg som er rar her, men jeg mener at man skal være litt forsiktig med å be om fysiske tjenester, eller hva man skal kalle det - som massasje/kløing, av barna sine. Selv om man spør og ikke kommanderer er det ikke alltid så lett for barn å vite når de "kan" si nei og ikke, så det kan fort føles som tvang eller i det minste en forventning. F.eks. sier man ofte "kan du gå ut med søpla" og det ligger en tydelig forventning om at de skal si ja og adlyde når man kommer med denne forespørselen. Så da kan de nok fort føle at det er det samme når en forelder sier "kan du klø meg". Når jeg leser denne tråden så får jeg litt assossiasjoner til en film eller TV-serie der det var en bestemor som alltid spurte et av barnebarna om å file føttene hennes. Barnebarna diskuterer det i forkant og krangler om hvem som må ta støyten denne gangen, det er tydelig at de ikke er komfortable med det men likevel er det "yes, Grandma!" når en av dem først blir spurt. Anonymkode: e4e77...3fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teddi Skrevet 16. januar 2017 #39 Del Skrevet 16. januar 2017 Jeg klødde foreldrene mine på ryggen da jeg var barn. Klødde min bror også. Masserte dem også. Ingen av oss syntes det var rart eller tvilsomt. Det var det jo ikke heller! Vi er jo en familie! De som står meg nærmest. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #40 Del Skrevet 16. januar 2017 Klø på ryggen er da helt normalt i en familie! Det er ikke slik at noen blir tvunget liksom Nei, sunn nærhet er det bare Anonymkode: 5dc8b...5f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå