Gå til innhold

Hard kul oppå hånden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Merket i går kveld at jeg har fått en hard, og vond, kul oppå hånden. Har noen av dere opplevd dette før, og i så fall, hva var det? 

Anonymkode: 6ac45...7ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en slik hard kul mellom fingrene, hvor tøylene pleide ligge, da jeg var aktiv rytter. Den var vond om jeg kom borti den, men ikke ellers. Den var noen millimeter stor. Fikk beskjed fra leger at siden den plaget meg i daglig virke som rytter, så ville dem fjerne, men fikk operasjon ett år senere og da var kula borte. 
Har også en liten veldig øm kul på leggen, som legene sier ikke er noe å stresse med... 
Men harde kuler, og iallefall om dem er vond, er noe for leger. 

Anonymkode: a43e3...e5c

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merket i går kveld at jeg har fått en hard, og vond, kul oppå hånden. Har noen av dere opplevd dette før, og i så fall, hva var det? 

Er den bevegelig?

Anonymkode: cd300...fc4

Skrevet

Ikke bevegelig, og kjennes nesten ut som en ekstra klump med bein som plutselig har vokst ut litt, hvis det var forståelig forklart. 

TS

Skrevet (endret)

Det er mest sannsynlig en ganglion. Jeg slet med en oppå hånden jeg også for noen år siden, hånden var vond å bruke. Var mulig å "opperere" den vekk, men den var litt for liten, og dessuten var muligheten stor for at den ville komme tilbake. Nå etter omtrent 3-4 år er den helt borte og jeg har ikke vondt lenger. Dra til lege hvis den er veldig vond, ganglion kan være svært plagsomme og hindrende i dagligdags arbeid..

Endret av Spiteful
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...