Gå til innhold

Rushtrafikk på E6 inn til Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp startet i ny jobb, og lurer på  om noen her har noen erfaring med rushtrafikken mellom Jessheim og Furuset?
Forrige fredag var det ingen kø på morgenen, men ettermiddagen var som forventet helt kaotisk, og jeg satt i bilen i 1,5t.

Er det dager som er verre enn andre? Og hvilke tidspunkter regner man rushen på?
Er livredd for å komme forsent på jobb, og vurderer kollektivt istede, men det medfører mye venting.

Tips og råd mottas gjerne! :)

Anonymkode: 6cfa7...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo god togforbindelse mellom Jessheim og Oslo, så jeg vill valgt dét om jeg bodde på samme sted og jobba i Oslo ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor utenfor Jessheim, så må skifte forbindelse underveis, altså 2 bytter på veg til jobb, noe som gir endel døtid.
Hadde det ikke vært for det hadde jeg utvilsomt tatt kollektivt både pga penger, miljø og slippe kø.

Tidsmessig bruker jeg mindre tid på køen, men føler tiden kan brukes til noe hvis jeg ikke kjører selv :)

Anonymkode: 6cfa7...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamlejobben kjørte jeg mye mellom olavgård og oslo, og opplevde sjelden problemer innover mot oslo på morgen før jeg nådde avkjøringen mot sinsen, så inn til furuset er det sjelden så kaotisk. 
Men det stopper ofte opp rundt ut av byen på ettermiddagen, spesielt avkjøringene mot lillestrøm, olavgård og skedsmokorset, etter det går det ganske greit. 
Har du sjekket om hvordan det er med pendler-rute fra olavsgård til jobben? Dem laget jo ny pendlerparkering med olavsgård rett før sommeren. Kjører ikke nå lengre selv, så usikker på hvordan bussene går derfra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette åpnet jo helt nye dører! Tusen takk for supert tips! :D

Anonymkode: 6cfa7...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...