Gå til innhold

Mesternes Mester 2017

Hvem vinner Mesternes Mester 2017?  

82 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

• Frode Grodås
      11
    • Eldar Rønning
      8
    • Anita Moen
      0
    • Else-Marthe Sørlie Lybekk
      4
    • Bartosz Piasecki
      1
    • Anders Jacobsen
      17
    • Ine Barlie
      0
    • Tonje Sørlie
      0
    • Helene Olafsen
      39
    • Odd Sørli
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting som er vel så urettferdig som å ikke kjønnsdele,er å ikke aldersdele. Helene er 26 år og har akkurat lagt opp, Odd er 62 år og la opp for lenge siden. De to er bare et eksempel,men det er jo det samme hvert år. Man har unge utøvere som så vidt har rukket å annonsere at de legger opp,og så har man de litt eldre som ikke har trent så mye de siste årene.

Anonymkode: bcbc3...088

Skrevet
15 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Det må du gjerne mene. Denne reportasjen fra statskanalen underbygger min mening, lite gjennomtenkt eller ei. Her lager man altså et underholdningsprogram der ingrediensene er tøff idrettskonkurranse mellom store idrettshelter, av begge kjønn, og greier altså å lage en slags bekymringsmelding rundt at ingen kvinner har tatt tittelen. Med en, beklageligvis for meg ikke sjokkerende, negativ vinkling på at det "bare" er menn som vinner. 

Symptomatisk for et skakkjørt samfunn, når kvinner - i kraft av sitt kjønn - ikke får det tilrettelagt slik at de kan nå til topps, i kraft av sitt kjønn. Som posisjoner i større bedrifter og styrerom må vite. Helt håpløst. At dere ikke blir flaue på vegne av eget kjønn er for meg en gåte. Ganske utidig med sutring a la "woæææ, nå vil jeg øverst på pallen, jeg er tross alt kvinne" :sarkasme:

Jøsses for et sjarmerende syn på kjønnsforskjeller du har da. Men om du får større tiss av å rakke ned på damer, så for all del. 

Vi er forskjellige og har forskjellige egenskaper. Men her er jo de fleste øvelsene til fordel for mannfolka. Da blir det jo helt feil. Det er også en grunn for at det finnes handikapsystem i flere sporter. Selv om utøverens er av samme kjønn også. 

Anonymkode: dfca8...3b8

• Liker 7
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøsses for et sjarmerende syn på kjønnsforskjeller du har da. Men om du får større tiss av å rakke ned på damer, så for all del. 

Vi er forskjellige og har forskjellige egenskaper. Men her er jo de fleste øvelsene til fordel for mannfolka. Da blir det jo helt feil. Det er også en grunn for at det finnes handikapsystem i flere sporter. Selv om utøverens er av samme kjønn også. 

Dropper å kommentere den første setningen din, den får stå som den er, passe usaklig og usmakelig. 

Selvsagt er vi forskjellige. Dersom MM er designet for menn så burde produsentene for himmelens skyld kun invitert menn da. Det hadde neppe funka for da ville det blitt ramaskrik på berget, det å lage noe utelukkende for menn er et slag mot likestillingen må vite. Motsatt derimot er det definert som en seier for likestillingen. Så kunne de selvsagt ha snekret sammen et MM for kvinner. Problemet med det er ikke at menn ville gått mann av huse og ropt og skreket om diskriminering. Problemet ville bare vært at ingen hadde giddet å se på. Deal with it. 

Skrevet
32 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Symptomatisk for et skakkjørt samfunn, når kvinner - i kraft av sitt kjønn - ikke får det tilrettelagt slik at de kan nå til topps, i kraft av sitt kjønn. Som posisjoner i større bedrifter og styrerom må vite. Helt håpløst. At dere ikke blir flaue på vegne av eget kjønn er for meg en gåte. Ganske utidig med sutring a la "woæææ, nå vil jeg øverst på pallen, jeg er tross alt kvinne" :sarkasme:

Hvordan mener du at kvinner skal kunne bli like fysisk sterke som menn? Skulle man slutte å kjønnsdele alle idretter også da?

Anonymkode: 257d7...58a

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting som er vel så urettferdig som å ikke kjønnsdele,er å ikke aldersdele. Helene er 26 år og har akkurat lagt opp, Odd er 62 år og la opp for lenge siden. De to er bare et eksempel,men det er jo det samme hvert år. Man har unge utøvere som så vidt har rukket å annonsere at de legger opp,og så har man de litt eldre som ikke har trent så mye de siste årene.

Ser den og det et litt urettferdig. 

Anonymkode: 7f9d7...ac5

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan mener du at kvinner skal kunne bli like fysisk sterke som menn? Skulle man slutte å kjønnsdele alle idretter også da?

Anonymkode: 257d7...58a

Jeg mener ikke at kvinner skal kunne bli fysisk like menn. Jeg mener heller ikke at vi skal droppe å kjønnsdele alle idretter. Det jeg kommenterte på i denne tråden var min uviktige misnøye med Mesternes Mester, der veien til av-knappen, alternativt kanalskifte er like kort som jeg foretrekker skjørtet til kjæresten min. Ferdig snakka. 

Skrevet
4 timer siden, Gorgonzola skrev:

Jeg mener ikke at kvinner skal kunne bli fysisk like menn. Jeg mener heller ikke at vi skal droppe å kjønnsdele alle idretter. Det jeg kommenterte på i denne tråden var min uviktige misnøye med Mesternes Mester, der veien til av-knappen, alternativt kanalskifte er like kort som jeg foretrekker skjørtet til kjæresten min. Ferdig snakka. 

Så la være å se på da, om du ikke orker å se på rettferdighet til tross for forskjellige fordeler/bakdeler med kjønnsforskjeller. 

Vi er nå engang i 2017 hvor verden har gått såpass frem at de fleste ser fordelene med begge kjønn sine egenskaper. At noen ikke liker den utviklingen får nå så være. Vi kan faktisk like mye som dere. Vi er ikke noe dårligere enn menn. Vi har bare noen andre egenskaper enn dere. 

• Liker 4
Skrevet

Er det innafor å ha med høydehoppet hvert år, hvor tre stykker på hvert lag skal over hinderetr? 

Hver gang holder noen på å knekke enten ankel, hofte eller nakke? Har også sett menn på 100 kilo tar sats på ryggraden til andre deltakere for å hoppe over. 

Synes dere det er greit at denne øvelsen er med?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Trompeten skrev:

Er det innafor å ha med høydehoppet hvert år, hvor tre stykker på hvert lag skal over hinderetr? 

Hver gang holder noen på å knekke enten ankel, hofte eller nakke? Har også sett menn på 100 kilo tar sats på ryggraden til andre deltakere for å hoppe over. 

De kunne hatt den stolpen litt lenger ned eller at det var lov å være borti stolpen, men den kunne ikke velte.

Anonymkode: 7f9d7...ac5

Skrevet
2 timer siden, Trompeten skrev:

Helt enig. Den øvelsen ser ikke bra ut. Men nå har jo de verste skadene skjedd ifm sykling. Odd er ikke den eneste som har tygd grus. Har jo vært mye forslåtte kropper etter sykling selv om det er mer harmløst. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Den øvelsen ser ikke bra ut. Men nå har jo de verste skadene skjedd ifm sykling. Odd er ikke den eneste som har tygd grus. Har jo vært mye forslåtte kropper etter sykling selv om det er mer harmløst. 

Sant, jeg husker fra 71 grader nord at det var en som fikk foten inn i eikene på hjulet, stupte over styret og ned en skråning. Går hardt for seg, når man gir alt. 

Selv om hinderet er en fin samarbeidsøvelse, synes jeg man kan erstatte dette med noe helt annet.. Ha en sakkosekk eller et eller annet, istedenfor hard sand. Finnes mange fine samarbeidsøvelser :)

Skrevet

Trist at Odd måtte trekke seg forrige gang. Jeg heier på Eldar så langt, selv om det hadde vært moro om en kvinne hadde vunnet i år. Men nå føler jeg at det er veldig lagt opp til at det skal skje, så... 

• Liker 1
Skrevet

Jøss, er Eidar bare 34? Jeg trodde han var passert 40 :fnise: 

Anonymkode: 8466d...238

Skrevet

Syns det var bra at Ine ikke valgte Frode i går. 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, hufsaaaaa skrev:

Trist at Odd måtte trekke seg forrige gang. Jeg heier på Eldar så langt, selv om det hadde vært moro om en kvinne hadde vunnet i år. Men nå føler jeg at det er veldig lagt opp til at det skal skje, så... 

Eldar er så teit. Ikke rart han aldri har vunnet noen individuelle titler. Ingen vinnertiden. Taper mot mye eldre Frode Grodås i det meste, sier hver gang at "neste gang tar jeg ham!" Som at "neste år vinner Liverpool serien" :) OK, han har vel slått Frode i NOE men likevel litt gøy at han ikke gjør det bedre, en 34 år gammel mann som har vært langrennsløper i toppen burde jo vinne det nesten her ganske greit :)

• Liker 2
Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, er Eidar bare 34? Jeg trodde han var passert 40 :fnise: 

Anonymkode: 8466d...238

Basert på resultatene hans skulle man tro han var pensjonist :)

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, JackIost skrev:

Eldar er så teit. Ikke rart han aldri har vunnet noen individuelle titler. Ingen vinnertiden. Taper mot mye eldre Frode Grodås i det meste, sier hver gang at "neste gang tar jeg ham!" Som at "neste år vinner Liverpool serien" :) OK, han har vel slått Frode i NOE men likevel litt gøy at han ikke gjør det bedre, en 34 år gammel mann som har vært langrennsløper i toppen burde jo vinne det nesten her ganske greit :)

Om du først skal bitche om han, så er det jo greit å sjekke fakta. Individuell tittel har han. :-) Og hva så om han ikke har flust av dem? Nå er det ikke langrennsøvelser de testes i heller, så jeg kan ikke se hvorfor det skal være automatikk i at han suser gjennom bare pga alderen. Men deg om det. ;-) 

PS: Heia Liverpool! 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, hufsaaaaa skrev:

Om du først skal bitche om han, så er det jo greit å sjekke fakta. Individuell tittel har han. :-) Og hva så om han ikke har flust av dem? Nå er det ikke langrennsøvelser de testes i heller, så jeg kan ikke se hvorfor det skal være automatikk i at han suser gjennom bare pga alderen. Men deg om det. ;-) 

PS: Heia Liverpool! 

Hvilken i individuell tittel har han? Han har 4 VM-gull, hvor han ikke har gjort noe spes men hvor Northug har avgjort på siste etappe.

Ingen bryr seg om NM, om det var det du mente, kun en tittel der er heller ingenting å snakke om.

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, JackIost skrev:

Hvilken i individuell tittel har han? Han har 4 VM-gull, hvor han ikke har gjort noe spes men hvor Northug har avgjort på siste etappe.

Ingen bryr seg om NM, om det var det du mente, kun en tittel der er heller ingenting å snakke om.

Neivel, hvis du sier det, så. :-)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Koser meg med MM, fint familieprogram. Fine omgivelser, fin atmosfære og spennende konkurranser. Dessverre er det nok mange som takker nei til utfordringen. Ser ut som NRK må gå langt ned på ønskelisten for å finne deltakere, men ok.

Er ellers enig med Gorgonzola, enkelte nekter rett og slett å akseptere at det faktisk er forskjell på kvinner og menn. NRK er som vanlig i front. Denne fornektelsen gjelder dessverre på mange andre områder også. Er rimelig lei av floskelen, uansett idrett; "hva kan vi gjøre for å få flere kvinner til å begynne med dette?". Skjønner virkelig ikke hvorfor alle forskjeller skal manipuleres vekk. Aller helst av de som forkynner mangfoldets herligheter. For meg blir dette en selvmotsigelse.

Endret av zaco
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...