Gå til innhold

Hvordan gro igjen hull etter piercing?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vil fjerne piercingene i kinnene og lurer på hvordan jeg kan minimere arrdannelse. Piercingene er 5 år gamle. Jeg er ikke sikker på om det ene hullet har grodd. Jeg har i mange måneder renset det med vademcum hver kveld og morgen, som forhindrer infeksjoner og klumper fra å oppstå, så jeg kan ikke vite sikkert om det har grodd uten å stoppe behandlingen.

Jeg har lest at man bør ta ut piercingene når de ikke er infiserte. Hvis piercingene ikke har grodd, bør man fortsette å rense dem. Det er anbefalt å rense gamle pirceringer også siden det kan fjerne talg som bygger opp inni hullene. Man kan massere området rundt hullene med e-vitaminolje i ca. 10 minutter hver dag. Jeg leste lenge siden noe om at man kan bruke arrkrem. Jeg vil ha mest mulig informasjon på bordet før jeg fjerner piercingene. Jeg har kontaktet piercingstudiet jeg tok piercingene hos, men frem til jeg hører fra dem, tenker jeg å gjøre alt som jeg har sagt.

Endret av Tacanacy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde slike piercinger måtte sys igjen i verste fall?

Skrevet

Kunstig lagede hull i kroppen gror aldri igjen. Du vil heller aldri få en arrfri kroppsdel der du har laget hull, uansett hva du gjør. 

Huden har grodd for lengst etter fem år. Det er ikke noe du kan gjøre med den saken. Skulle du være i tvil om denne meldingen er riktig, snakk med fastlegen.

Anonymkode: a1f8f...40f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har sett folk som har hatt piercinger i kinnene som har helt lukkede hull uten at de har måttet gå gjennom kirurgi. Jeg sa ikke at jeg vil forsøke å forhindre arrdannelse, jeg sa jeg vil minimere det. Hvertfall ikke uforsiktig forårsake mer arrdannelse fordi jeg tenkte "det ikke var noe jeg kunne gjøre med saken".

Endret av Tacanacy
  • Liker 2
Skrevet

Man får gjerne et søkk selv om selve hullet lukker seg, siden alt det underliggende vevet også et skadet, ikke bare huden. Ingen kremer i verden kan fikse det, dessverre. Råder deg heller til å prøve å ikke bry deg så mye om det, mange "voksne" i høye stillinger osv. som har synlige piercingarr, det er ikke noe å være brydd over.

Hvis du mistenker at den er infisert eller ikke helt grodd anbefaler jeg å skylle munnen med lunkent medisinsk saltvann (du kan finne oppskrift på nett). Rengjør tennene og hold saltvannet i munnen i ca. 5 minutter 2-3 ganger daglig, og skyll gjerne med saltvann etter hver gang du har spist. Munnskyllevann kan hindre groprosessen.

Anonymkode: 45977...a88

Skrevet

Tror en plastisk kirurg kan hjelpe. Fylle hullene mef kollagen og sy igjen. Bruke laser senere til å fjerne arr.

Anonymkode: f3698...c2f

Skrevet

Arrene blir du nok aldri helt kvitt. Bare ikke ta ut piercingene før en uke eller to etter infeksjonen er helt helt ute. Om du ikke venter kan du i verste fall bli septisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...