Gå til innhold

Kampen om tannhelse

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Heisann. :-) Jeg håper dette er i tråd med forumets regler. Ellers må dere bare slette det. Jeg har slitt med tannproblemer i omtrent alle år, grunnet sykdom, og gamle fyllinger som knuser tennene. Noe kan bli dekt gjennom helfo...men store deler av folket sliter med tannproblemer, som ikke dekkes av helfo. Jeg forsøker nå å få til en håpløs kamp, om å få tannhelse innunder egenandel. Iallefall for de som ikke har økonomi til å betale tannleger det de krever. Jeg har derfor startet en underskriftskampanje...som jeg håper flest mulig vil være med å signere. 

MVH Ramona S. B. Olaussen. 

Endret av Sulosi
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det har kommet et nytt parti som heter helsepartiet. Du kan høre med disse om du kan hjelpe til. Ellers kan du sende klage til Frp-folkevalgte fra ditt fylke, ettersom gratis tannlege er en del av Frps partiprogram.

Skrevet

Kampen om tannhelse for alle har blitt forsøkt kjempet for i årevis, med mange midler...uten at noen partier har tatt tak i det. Jeg ønsker derfor å nå ut til folket, ved å få til en massiv underskriftskampanje, i første omgang. Men takk for tips.

• Liker 1
Skrevet

Helfo har alt lover/forskrift/regler for refusjon av tannlegeutgifter på grunn av sykdom. Les der og du ser at du du starter å jobbe for, alt finnes.

Anonymkode: 85bd4...f9f

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helfo har alt lover/forskrift/regler for refusjon av tannlegeutgifter på grunn av sykdom. Les der og du ser at du du starter å jobbe for, alt finnes.

Jeg har stor kjennskap til Helfo, og er klar over alt de har og tilby. Jeg hadde ikke startet dette, uten kunnskap om det. Dessuten lider mange av tannproblemer som er forårsaket av medisiner, sykdommer...eller gamle fyllinger som knuser tennene, som helfo ikke dekker. Dette resulterer i at andre mindre eller mer alvorlige sykdommer trigges.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, RamonaSOlaussen skrev:

Jeg har stor kjennskap til Helfo, og er klar over alt de har og tilby. Jeg hadde ikke startet dette, uten kunnskap om det. Dessuten lider mange av tannproblemer som er forårsaket av medisiner, sykdommer...eller gamle fyllinger som knuser tennene, som helfo ikke dekker. Dette resulterer i at andre mindre eller mer alvorlige sykdommer trigges.

Tull. Dette får jeg dekket. 

Skrevet

Jeg er glad på dine vegne. Det er nemlig stor forskjell på hvem som får dekket hva, siden det er tannleger og tannpleiere, som avgjør hvem som kommer innunder helfo. Dessuten så har forbrukerrådet foretatt tester av tannleger, og det som kom frem...er ganske bekymringsverdig. Jeg anbefaler å lese dette:

https://www.nrk.no/livsstil/tannleger-stryker-i-test-1.7537986

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil bare kort informere om at jeg ikke er ute etter store diskusjoner.

Jeg vet etter mange tilbakemeldinger, at mange ønsker å få tannlegebehandlinger under egenandel. Jeg håper flere kan støtte saken med sine signaturer...da dette kan hjelpe folk som lever med tannsmerter 24/7, hvilket også inkluderer meg selv. I år 2012 var det 140.000 som ikke hadde råd til tannlege. Jeg misstenker fjellet under denne toppen er mye større både da...og ikke minst i dag.

Tenner blir ikke ansett som en del av kroppen vår, noe som absolutt ikke er riktig.

Mvh Ramona.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Under hvilken diagnose får du alt det dekket? Folk flest får nemlig ikke det. 

Anonymkode: 0b428...0d4

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Under hvilken diagnose får du alt det dekket? Folk flest får nemlig ikke det. 

Anonymkode: 0b428...0d4

Er man innlagt på institusjon mer enn tre måneder får man dekket mye. Aktuelt for rusmisbrukere og psykisk syke, blant annet.

Anonymkode: 78961...9ee

Skrevet

Veldig bra initiativ. Har skrevet under :)

Anonymkode: c6a4c...86f

Skrevet

Veldig bra initiativ. Har skrevet under :)

Anonymkode: c6a4c...86f

Tusen hjertelig takk :-)

Skrevet

Tråden er stengt i hht forumets regler. Du kan ikke poste:

Sitat

Stemmesanking, innsamling av penger eller lignende. Dette gjelder også oppfordringer til å stemme i ulike konkurranser. Det er lov å poste en link til veldedige innsamlingsaksjoner (for eksempel TV-aksjonen, Kreftforening, og lignende) som skjer på eksterne sider der du eller dine nærmeste ikke er de begunstigede.

Mvh Sulosi, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...