Gå til innhold

Kjøp av ny brukt bil!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg har et budskjett på ca 35.000,- til og kjøpe meg ny bil. Jeg er usikker på om jeg skal velge bensin eller diesel. Jeg kjører nesten 40.000km i året.

Jeg har førerkort på automatgir, så må blir med automat. Jeg er ute etter en bil som det er billige deler til, og som ikke bruker altfor mye drivstoff. 

Jeg håper noen kan komme med forslag om hvilken bil jeg kan kjøpe... på forhånd tusen takkf for svar! :)

Anonymkode: a68da...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan klarer du å kjøre 40000km i året?

jeg kjører mye og jeg kjører 16000. Uansett. Å anbefale deg en bil til bare 35000 når du kjører 40000 km i året klarer jeg ikke. For det første blir det mest sannsynlig noe som er kjørt mye og når biler blir kjørt endel så begynner ting å ryke og må vedlikeholdes. Når du i tillegg kjører så mye. Vel... da kommer kostnadene fort også. Med 40000 km i året så bør du også ha 2-3 oljeskift i året.

men skulle jeg sagt noe her så ville jeg vel sett på noe ala toyota yaris eller aygo på grunn av budsjettet. Er vel det mest driftsikre for den prisen. Om du finner dem med automatgir... vel det er en annen ting.

jeg ville dog heller sett på hva du kan klare av billån og heller brukt de 35000 som egenkapital for det er ikke smarteste og beste bilkjøpene du får for 35000.-.

Skjønner heller ikke hvordan folk kan forvente at en bil til maks 35000 kan holde 40000 km årlig i flere år heller jeg da men...

 

Endret av Akay
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint å finne rn grei bil til 35000kr. En kamrrat kjøpte en Toyota Starlet til 13000kr for tre år siden. Bortsett fra vanlig vedlikehold har han ikke hatt noe med den - over vel 60000km.

Å anbefale lån til bil, dét synes jeg er hårreisende. Folk flest har for mye lån allerede og biler faller bare i verdi...det er svindyrt!

Så, ja, se etter en Yaris, Corolla, eventuelt Ford Focus eller Mazda 3. Går så bra så.

Anonymkode: eb518...bc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går fint å finne rn grei bil til 35000kr. En kamrrat kjøpte en Toyota Starlet til 13000kr for tre år siden. Bortsett fra vanlig vedlikehold har han ikke hatt noe med den - over vel 60000km.

Å anbefale lån til bil, dét synes jeg er hårreisende. Folk flest har for mye lån allerede og biler faller bare i verdi...det er svindyrt!

Så, ja, se etter en Yaris, Corolla, eventuelt Ford Focus eller Mazda 3. Går så bra så.

Anonymkode: eb518...bc3

Tror flesteparten av de som skal ha bil må låne på en eller annen måte. Enten med billån eller på bolig.

Det er et greit sjansespill å kjøpe bil til 35000 og hvertfall å forvente at den skal holde i noen år når man brenner 40000km årlig. 

Så nei. Står lett på det jeg mener. Og jeg er SVÆRT bilkyndig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Akay skrev:

Hvordan klarer du å kjøre 40000km i året?

jeg kjører mye og jeg kjører 16000. Uansett. Å anbefale deg en bil til bare 35000 når du kjører 40000 km i året klarer jeg ikke. For det første blir det mest sannsynlig noe som er kjørt mye og når biler blir kjørt endel så begynner ting å ryke og må vedlikeholdes. Når du i tillegg kjører så mye. Vel... da kommer kostnadene fort også. Med 40000 km i året så bør du også ha 2-3 oljeskift i året.

men skulle jeg sagt noe her så ville jeg vel sett på noe ala toyota yaris eller aygo på grunn av budsjettet. Er vel det mest driftsikre for den prisen. Om du finner dem med automatgir... vel det er en annen ting.

jeg ville dog heller sett på hva du kan klare av billån og heller brukt de 35000 som egenkapital for det er ikke smarteste og beste bilkjøpene du får for 35000.-.

Skjønner heller ikke hvordan folk kan forvente at en bil til maks 35000 kan holde 40000 km årlig i flere år heller jeg da men...

 

Jeg skjønner at folk kan forvente det, men då har jeg kjøpt japansk og ikke europeisk bil når jeg har kjøpt.

 

Anbefaler bensinbil, hvis du finner en Toyota Yaris eller Corolla er det lite som kan gå galt. Subaru Impreza eller Legacy er også et greit alternativ kvalitetsmessig, men da må du regne noe mer drivstoffutgifter. Delene til dem er dyre, men sjeldent du må skifte noe.

Anonymkode: 7ee6a...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal kjøre 40 000km i året så vil jeg fraråde Toyota yaris hvertfall, dårlig kjørekomfort og slettes ikke så billig som alle skal ha det til i drivstofforbruk. Ville heller brukt de 35 000 som EK i et lån som en annen nevnte over her, en litt romsligere og nyere bil med 0,5-0,6 i forbruk får man gjerne i 100 000kr-klassen.

Anonymkode: 83278...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...