Gå til innhold

Armbrudd-støtte til arbeid?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var uheldig og brakk armen tidlig denne uken.

Har ordnet meg skyss til og fra jobb, siden jeg ikke klarer å kjøre selv. Men- jeg jobber mye senere med en hånd enn med to, så bør dra på jobb i helgene for å ta igjen det jeg ikke rekker å gjøre i uken.. Men da har jeg ingen å kjøre med (bor på et lite sted uten bussforbindelse inn til byen). Er det et sted jeg kan søke om støtte til feks taxi, eller er det så tungvint og langtekkelig at jeg likegodt bare bør belage meg på å betale selv? (Koster nok ca 500 kr hver vei, så blir ca 2000 pr helg for å jobbe....)

Anonymkode: 4bd63...656

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen andre som kan ta det du ikke rekker? Du må jo ha tid til å hente deg inn igjen også. 

Anonymkode: 40ec9...675

Skrevet

Uansett fant jeg noen regler her.

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt,+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/reisetilskudd#chapter-1

Det ser ikke ut som det hjelpe deg noe særlig i den situasjonen du er i, men det finnes i hvert fall en ordning for reisetilskudd under sykdom. Du kan kontakte NAV, så får du klar svar :) Lykke til

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Du skal ikke straffes og jobbe ekstra samtidig som du taper penger fordi du er skadet. Da jobber man etter evne. Hvor i alle dager jobber du? Her burde arbeidstilsyn og HR sette inn.

Skrevet

Her er det jo bare å få til et samrbeid med leder om at du kommer og gjør det du klarer i arbeidstiden, evt så får dy sykemelding på noen prosent slik at arbeidsgiver blir pålagt å la deg gjøre mindre den tiden du er på jobb.

Anonymkode: 5d355...2c2

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uansett fant jeg noen regler her.

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt,+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/reisetilskudd#chapter-1

Det ser ikke ut som det hjelpe deg noe særlig i den situasjonen du er i, men det finnes i hvert fall en ordning for reisetilskudd under sykdom. Du kan kontakte NAV, så får du klar svar :) Lykke til

Hadde du lest på linken du la ut så ville du sett at ts må være sykemeldt i 17 dager før hun kan søke om reisetilskudd. Det gis heller ikke reisetilskudd for å dra på jobb i helgene for å ta igjen arbeid man ikke får gjort på ordinære arbeidsdager. 

Arbeidsgiver kan heller ikke forvente at arbeidstaker kommerpå jobb i helgene for å jobbe opp det arbeidstaker ikke klarer å gjøre på sine ordinære arbeidsdager. 

Enten får arbeidsgiver tilrettelegge og akseptere at tingene er som de er, eller be om at arbeidstaker sykemeldes fordi hun ikke fungerer i jobben sin grunnet skade. 

En annen sak er at ved å jobbe med den friske armen for to armer 24/7 så risikerer ts senebetennelse og andre belastningsskader. 

Anonymkode: cf74e...3f7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du lest på linken du la ut så ville du sett at ts må være sykemeldt i 17 dager før hun kan søke om reisetilskudd. Det gis heller ikke reisetilskudd for å dra på jobb i helgene for å ta igjen arbeid man ikke får gjort på ordinære arbeidsdager. 

Arbeidsgiver kan heller ikke forvente at arbeidstaker kommerpå jobb i helgene for å jobbe opp det arbeidstaker ikke klarer å gjøre på sine ordinære arbeidsdager. 

Enten får arbeidsgiver tilrettelegge og akseptere at tingene er som de er, eller be om at arbeidstaker sykemeldes fordi hun ikke fungerer i jobben sin grunnet skade. 

En annen sak er at ved å jobbe med den friske armen for to armer 24/7 så risikerer ts senebetennelse og andre belastningsskader. 

Anonymkode: cf74e...3f7

Jeg har lest linken jeg la ut, det var nettopp derfor jeg skrev "det ser ikke ut til å hjelpe deg i den situasjonen du er i".

Jeg valgte likevel å legge ut linken, ettersom andre kan ha interesse av å lese den, og fordi ingen av oss vet hvordan ts' situasjon er etter disse 17 dagene. Viser det seg at det ikke går greit med den skyssen hun ordnet seg likevel, er det kjekt å vite at NAV under visse forutsetninger kan ta regninga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...