Gå til innhold

hva skjer med meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er ei 20 år gammel jente som har det tungt for tiden. Jeg føler at jeg ikke har noe grunn til å ha det tungt. Jeg har den perfekte familien. Det kan kan pirke på er bare at jeg ikke har noen venner. Og er arbeidsledig, men jeg søker jobber. Jeg er lite sosial for tiden pga jeg har ingenting å finne på. Jeg skal starte på dans. Min drøm er å bli skuespiller fordi for meg så er det terapi og kunne leve meg inn i andre karakterer fordi da er jeg meg ikke selv. Det er for tungt til å være meg selv, jeg vil bare knekke sammen. Jeg har en vond fortid. Ble grovt mobba og slet 6 år med depresjon. Jeg vil glemme fortiden, og eller fokusere på fremtiden. Jeg ser mye filmer og serier og lever meg alt for godt inn i det fordi det er for tøft og være i den ekte verden akkurat nå. Når jeg er i den ekte verden så vil jeg bare bryte ut i sinne eller gråt. Jeg har utdanning, men i dag så er det så utrolig vanskelig og få jobb. Jeg har gått på teater og har kontakter med kjente skuespillere, men det er vanskelig og bli skuespiller så det er jeg klar over. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre nå. Jeg føler meg ikke deprimert, men jeg føler meg lei og frustrert. Jeg føler jeg ikke har noe grunn til og gråte og føle meg trist, men jeg kan ikke noe for det akkurat nå. Jeg prøver så godt jeg kan med å komme meg ut, men etter å ha vært isolert et halvt år så er det kjempe vanskelig og komme ut av den onde sirkelen. Jeg føler jeg har søkt og søkt jobber. Nå er fokuset mitt at jeg må finne noen aktiviteter og være sosial det er egentlig det viktigste nå. 

Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette, men jeg er så lei og frustrert nå. Siste jeg vil er å gå til psykolog, men hadde det egentlig vært lurt? Det er jo andre som har det være en meg! Hvorfor skal jeg være så trist når jeg er i den virkelige verden??? Nå for tiden så liker jeg å se på serie og glemme den verden jeg lever i, men jeg kan ikke leve sånn.

Anonymkode: f1be8...a96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du sitter litt fast med tankene, og ting er vanskelig kan en psykolog hjelpe deg mye. Du lærer å se og reflektere problemer på en annen måte, noe som kan komme veldig godt med videre i livet. Jeg har selv vert i samme situasjon! Man bør ikke sammenligne problemene sine med at andre har det verre, det er du som skal leve ditt liv, det er du som vet om du har det bra med deg selv eller ikke! Det at du sier at drømmen din er å være skuespiller, fordi da slepper du å være deg selv er kanskje noe du bør tenke mer over? hvorfor vil du ikke være deg selv? Jeg skjønner at ting kan være tungt akkurat nå, men jeg pleier alltid å si til meg selv at ting ordner seg og at problemer er til for å løses! Bare se det positive du allerede har oppnådd! Fy søren så flink du er som søker og søker etter jobb å ikke gir deg ! Fy søren hvor flink du er som har en utdanning! Og ikke minst fy søren så flink du er som isteden for å bare gir opp prøver å finne løsning til problemet! 👍🏼

Anonymkode: 4d734...773

• Liker 3
Skrevet

Ja det hadde vært lurt å gå til psykolog.

Det er mye du kan gjøre for å hjelpe deg selv.

Hva med frivillig arbeid, å hjelpe andre gjennom en organisasjon som feks Røde kors eller Frivilligsentralen eller andre?

Det er noe som er meningsfylt å gjøre, og som også øker selvfølelsen og livskvaliteten til deg som hjelper.

Anonymkode: 72ea8...d90

Skrevet

Kjære deg. :) Det var ikke dette jeg hadde sett for meg da jeg leste: "Jeg føler at jeg ikke har en grunn til å ha det tungt." Det er flott at du har en god familie, men det er helt forståelig at du trekkes ned av arbeidsledighet, lite nettverk og tidligere bakgrunn med mobbing og depresjon. Jeg synes det er flott at du ønsker å se fremover og jobbe deg fremover, men jeg synes også at du skal gi deg selv en god del rom for å føle det slik som du gjør. Det er alltid noen som har det verre, men det vil ikke si at det du gjennomgår ikke er reellt. Det er det, og basert på det du forteller er det helt naturlig å kjenne på det du gjør. 

Psykolog kan absolutt være behjelpelig. Det er ikke et nederlag, og det er helt greit å få hjelp av psykolog for dette. 

Anonymkode: 0565b...32e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...