Gå til innhold

Får ikke utredning!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har blitt utredet for asperger ved habiliteringstjenesten, men de sa jeg ikke hadde det. Vil ha en "second opinion" fordi jeg føler det ikke stemmer og fordi jeg ikke ble tatt på alvor der. 

Så jeg spurte fastlegen om han kunne henvise meg til nevropsykolog. Tydeligvis er det bare èn nevropsykolog i hele fylket som man kan bruke frikort hos. Denne nevropsykologen sa nei - de ville ikke utrede meg. Jeg har diagnosen ADD fra før av, så legen sa at medisinene for add kanskje kan stoppe mine symptomer på asperger (??). Er jo bare tull. 

Hva skal jeg gjøre? det er ingen som vil utrede meg og jeg må ha svar. 

Anonymkode: f5cde...653

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt utredet for asperger ved habiliteringstjenesten, men de sa jeg ikke hadde det. Vil ha en "second opinion" fordi jeg føler det ikke stemmer og fordi jeg ikke ble tatt på alvor der. 

Så jeg spurte fastlegen om han kunne henvise meg til nevropsykolog. Tydeligvis er det bare èn nevropsykolog i hele fylket som man kan bruke frikort hos. Denne nevropsykologen sa nei - de ville ikke utrede meg. Jeg har diagnosen ADD fra før av, så legen sa at medisinene for add kanskje kan stoppe mine symptomer på asperger (??). Er jo bare tull. 

Hva slags symptomer har du?

Anonymkode: 496b1...674

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags symptomer har du?

Anonymkode: 496b1...674

Har siden barnehagen hadde store problemer med sosialt samspill med andre, jeg forstår fortsatt ikke om folk tuller når de snakker med meg, jeg klarer ikke lese folk så det blir mange misforståelser. Må ha rutiner, gjør gjerne det samme hver dag, spiser gjerne det samme om jeg kan hver dag, blir ikke lei. Tåler ikke forandringer. Har også en særinteresse jeg bruker mye tid og penger på. Har også problemer med motorikken. Store problemer med lys. Har også problemer med å føle empati for andre - klarer ikke sette meg inn i andres situsasjon å føle noe for dem. +++

Skrevet

Men du har jo blitt utredet uten at de mener du har den diagnosen du vil ha. Utredning er ikke noe man driver med hos stadig nye helt til man får viljen sin. Du har ikke asperger, vær glad for det.

Anonymkode: 6e80e...20f

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har siden barnehagen hadde store problemer med sosialt samspill med andre, jeg forstår fortsatt ikke om folk tuller når de snakker med meg, jeg klarer ikke lese folk så det blir mange misforståelser. Må ha rutiner, gjør gjerne det samme hver dag, spiser gjerne det samme om jeg kan hver dag, blir ikke lei. Tåler ikke forandringer. Har også en særinteresse jeg bruker mye tid og penger på. Har også problemer med motorikken. Store problemer med lys. Har også problemer med å føle empati for andre - klarer ikke sette meg inn i andres situsasjon å føle noe for dem. +++

Har du mulighet til å gå privat? Men generelt, hva er det du vil oppnå med en diagnose? Jeg sier det ikke for å dømme, men "behandling" av Asperger vil uansett kun være å ta tak i enkeltproblemene, noe som kan gjøres uten at du har en formell diagnose.

Anonymkode: e1357...658

Gjest GoldenLioness
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du allerede har blitt utredet så har du jo fått utbredelse. Da er det ikke rart at de ikke vil utrede deg en gang til. Du må nok gå privat for å få en ny vurdering isåfall. Er det noe du vil oppnå siden du vil ha den diagnosen svart på hvitt? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...