Gå til innhold

Sosial angst blir bedre i store byer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg merker at jeg har mye lettere for å dra til og være i/går rundt i store byer, som f.eks Oslo, enn i min egen by. Jeg vet ikke hvorfor men det er kanskje fordi i en så stor by så er man anonym, man er bare en i mengden og ingen kjenner deg eller bryr seg om hva du gjør eller hvordan du ser ut..

Siden jeg tror at angsten min kan bli bedre og at det kanskje blir lettere å dra ut å være sosial dersom jeg hadde bodd i Oslo så har jeg nå vurderert å flytte dit i en leilighet i byen, kanskje bare for noen måneder, men det er jo så utrolig dyrt og jeg har jo et helt liv og familie et annet sted😐

Noen andre med sosail angst/angst som opplever at det er lettere å være i en annen større by?☺

Anonymkode: ed96e...b67

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye lettere. Ingen vet hvem jeg er, ingen bryr seg, ingen legger merke til meg :) 

Anonymkode: 7d4c9...4f1

• Liker 2
Skrevet

Jepp, ingen bryr seg eller legger merker til en. Man er bare en vanlig anonym person på gata og det er fantastisk :) . Men er svinedyrt å bo i Oslo så det hadde jeg ikke gjort, finnes andre byer.

Anonymkode: 9493d...3f1

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, ingen bryr seg eller legger merker til en. Man er bare en vanlig anonym person på gata og det er fantastisk :) . Men er svinedyrt å bo i Oslo så det hadde jeg ikke gjort, finnes andre byer.

Synes du Oslo er en storby? Jeg ser alltid kjensfolk på gata når jeg er utafor døra....

Anonymkode: 9faa1...e20

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilke andre byer da? På en måte så liker jeg Oslo fordi i Oslo fins det rusmisbrukere overalt, og da blir ikke jeg så "rar" i forhold, om du skjønner? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg var sammen med en som hadde angst for en god stund tilbake, hvis h*n fikk angst for å kjøre bil, fant h*n en løsning på det og fortsatte med å kjøre bil... osv trosset angsten.. til slutt fikk personen et anfall ovenfor meg, tror du personen trosset angsten eller ble singel...  så klart er det enklere for personen nå vil jeg tro.. så forsåvidt forståelig.... lykke til hva enn du gjør 🤘🏻

Anonymkode: 1feed...0be

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du Oslo er en storby? Jeg ser alltid kjensfolk på gata når jeg er utafor døra....

Anonymkode: 9faa1...e20

Ja i forhold til her jeg bor, men pga prisene hadde jeg heller flyttet til en annen by fremfor Oslo. Men hører mange si at Oslo er en liten by og at de går seg på kjentfolk ofte der også som du sier.

Skrevet

Hvilke andre byer da? På en måte så liker jeg Oslo fordi i Oslo fins det rusmisbrukere overalt, og da blir ikke jeg så "rar" i forhold, om du skjønner? 

For min del "trenger" jeg ikke Oslo, men her jeg bor nå er jeg fornøyd med (vil ikke si hvor) men langt fra Oslo, samtidlig som det er by og man blander seg i mengden.

Skrevet

Jeg var sammen med en som hadde angst for en god stund tilbake, hvis h*n fikk angst for å kjøre bil, fant h*n en løsning på det og fortsatte med å kjøre bil... osv trosset angsten.. til slutt fikk personen et anfall ovenfor meg, tror du personen trosset angsten eller ble singel...  så klart er det enklere for personen nå vil jeg tro.. så forsåvidt forståelig.... lykke til hva enn du gjør 🤘🏻

Hva skjedde, gikk han?

Skrevet

Kjenner meg igjen. Plass at jeg elsker og reise og sånt, føler at jeg kan være meg selv mye mer når det er folk der jeg aldri kommer til å møte igjen.

Anonymkode: 78f67...621

• Liker 2
Skrevet

Jeg trodde seriøst at jeg var den eneste! Elsker å være i Oslo og i utlandet, er så deilig når angsten ikke er så stor.

Anonymkode: d727a...43a

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja i forhold til her jeg bor, men pga prisene hadde jeg heller flyttet til en annen by fremfor Oslo. Men hører mange si at Oslo er en liten by og at de går seg på kjentfolk ofte der også som du sier.

Det handler jo om hvor stor omgangskrets man har og det er noe man kan velge selv. 

Anonymkode: b796c...d11

• Liker 1
Skrevet

Jeg digger Oslo, da er jeg fri til å være hvem eller hva jeg vil være. Jeg bruker å si at jobben min er å male H-en på helikopterlandingsplasser. Folk blir litt fascinert og forvirret av det.

Dessuten kan jeg kle meg hvordan jeg vil og det finnes jallaplasser som serverer meg uansett hva jeg gjør.

• Liker 1
Skrevet

Nå bor ikke jeg i en storby, men i en middels stor by. Merker stor forskjell fra da jeg bodde på en liten plass. Der møtte jeg konstant på folk jeg kjente og bekjente, og hadde ofte angst når jeg dro på butikken. I tillegg var det lite åpent for å være annerledes eller å skille seg ut. Typisk bygd altså.

Her kan jeg gjemme meg bort litt. Folk som er herfra sier jo at de treffer på kjente konstant, men sånn er det ikke for meg som ikke har noe nettverk her.

Liker også at jeg kan utfordre meg selv til å gjøre ting alene uten at det blir sett på som rart eller at noen jeg kjenner skal se meg. Jeg kan til og med være på universitetet uten å møte noen som studerer det samme som meg. Mange sitter alene der og jeg føler meg mer komfortabel med å være alene og at andre ser det.

Anonymkode: 11ad6...324

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde, gikk han?

Gikk og gikk, skjøv vekk, kastet ut.. låste seg. (Frykt) 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg igjen. Plass at jeg elsker og reise og sånt, føler at jeg kan være meg selv mye mer når det er folk der jeg aldri kommer til å møte igjen.

Anonymkode: 78f67...621

Samme her. Jeg jobber innen PU her i byen (middels stor norsk by), og har tung angst/depresjon. Det er når jeg reiser jeg føler jeg lever. Jeg kan snakke med folk, uten at jeg trenger være redd for at de ender opp som venner, og jeg kan føle meg trygg for at ingen spør hvordan det går på et tidspunkt hvor jeg ikke klarer lyve.

Anonymkode: faad0...951

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Jeg jobber innen PU her i byen (middels stor norsk by), og har tung angst/depresjon. Det er når jeg reiser jeg føler jeg lever. Jeg kan snakke med folk, uten at jeg trenger være redd for at de ender opp som venner, og jeg kan føle meg trygg for at ingen spør hvordan det går på et tidspunkt hvor jeg ikke klarer lyve.

Anonymkode: faad0...951

Takk, dette hjalp meg og forstå han/henne bedre.. skjøv det kjedelige forholdet vekk og ville ut å leve/elske livet.. få nye intrykk og opplevelser.. ble nok kvelt av meg og fikk panikk... i mørket begynner øyet og se.. tusen takk du er dagens helt for meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...