sunnaen Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 Hei, Vanligvis bestiller jeg sommerferie til datoer jeg finner billige billetter. I år har vi leid leilighet gjennom jobben og datoene er dermed fastlåst. Prisene på billetter er høye nå (i forhold til hva jeg er vant til) - ca. 2000 kr for de billigste billettene per vei. Jeg vil selv si jeg er god til å finne billetter til gode priser. Søker bredt, og prøver ulike flyplasser. Ofte booker jeg via momondo. Mitt spørsmål er om noen vet noe om prisene vil bli satt ned igjen utover vinteren/våren? Vi skal reise 24. juni. Jeg har ikke så mye erfaring med hvordan billettprisene endrer seg. Vanligvis er vi ganske åpne på hvor vi reiser, og reiser dit jeg finner billetter til gode priser :-) Derfor trenger jeg ikke forholde meg så mye til hvordan prisene svinger (eller evt. ikke svinger). Bør jeg bare booke nå, eller ha litt is i magen? Ønsker ikke at billettene skal bli enda dyrere heller... Håper noen kan komme med noen erfaringer/meninger her!
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #2 Skrevet 16. januar 2017 På 13.1.2017 den 21.07, sunnaen skrev: Hei, Vanligvis bestiller jeg sommerferie til datoer jeg finner billige billetter. I år har vi leid leilighet gjennom jobben og datoene er dermed fastlåst. Prisene på billetter er høye nå (i forhold til hva jeg er vant til) - ca. 2000 kr for de billigste billettene per vei. Jeg vil selv si jeg er god til å finne billetter til gode priser. Søker bredt, og prøver ulike flyplasser. Ofte booker jeg via momondo. Mitt spørsmål er om noen vet noe om prisene vil bli satt ned igjen utover vinteren/våren? Vi skal reise 24. juni. Jeg har ikke så mye erfaring med hvordan billettprisene endrer seg. Vanligvis er vi ganske åpne på hvor vi reiser, og reiser dit jeg finner billetter til gode priser :-) Derfor trenger jeg ikke forholde meg så mye til hvordan prisene svinger (eller evt. ikke svinger). Bør jeg bare booke nå, eller ha litt is i magen? Ønsker ikke at billettene skal bli enda dyrere heller... Håper noen kan komme med noen erfaringer/meninger her! Det er dyrt med fly til rivieraen på sommeren. Resten av Frankrike har normale priser... Anonymkode: 9dd8a...d52 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #3 Skrevet 16. januar 2017 På 13.1.2017 den 21.07, sunnaen skrev: Hei, Vanligvis bestiller jeg sommerferie til datoer jeg finner billige billetter. I år har vi leid leilighet gjennom jobben og datoene er dermed fastlåst. Prisene på billetter er høye nå (i forhold til hva jeg er vant til) - ca. 2000 kr for de billigste billettene per vei. Jeg vil selv si jeg er god til å finne billetter til gode priser. Søker bredt, og prøver ulike flyplasser. Ofte booker jeg via momondo. Mitt spørsmål er om noen vet noe om prisene vil bli satt ned igjen utover vinteren/våren? Vi skal reise 24. juni. Jeg har ikke så mye erfaring med hvordan billettprisene endrer seg. Vanligvis er vi ganske åpne på hvor vi reiser, og reiser dit jeg finner billetter til gode priser :-) Derfor trenger jeg ikke forholde meg så mye til hvordan prisene svinger (eller evt. ikke svinger). Bør jeg bare booke nå, eller ha litt is i magen? Ønsker ikke at billettene skal bli enda dyrere heller... Håper noen kan komme med noen erfaringer/meninger her! Lurt å booke på høsten hvis man vet man skal dit til sommeren.. reiste til rivieraen i fjor sommer for tur/retur 2 personer til 3000kr. Anonymkode: 9dd8a...d52 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #4 Skrevet 16. januar 2017 Jeg synes det høres billig ut. Det er ikke så altfor mange år siden flyreiser kostet 20.000 kr. Anonymkode: 6847e...77d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #5 Skrevet 16. januar 2017 Jeg har også lett etter billige flybilletter de siste månedene. Reiser til Edinburgh i juli, og det er dyrt å dra til Skottland! I tillegg reiser vi ikke fra Oslo, så det blir mellomlandinger og få avganger å velge mellom. Vi begynte å se etter billetter før jul. Romjulssalget og januarsalget hadde ingen effekt på prisene dit. Så til slultt, i redsel for at prisene bare skal øke frem mot sommeren, bestilte vi også til 2000 kr per vei. Og det blir dyrt (16000!) når vi er en familie på fire som skal frem og tilbake.... I tillegg oppdaget vi at til og med SAS har begynt å kreve ekstra for bagasje på sine billigbilletter. Og Norwegian krever 200 per bagasje PER strekning - altså blir det 400 per vei med en mellomlanding, 800 kr ekstra per person tur retur bare for en bagasje... Det er ganske mye. TS, jeg ville sjekket de flyplassene som ligger nærmest, og ikke ventet for lenge med å bestille. Men mest for å få ro i sjela og slippe å stresse mer med dette. Akkurat fra 24 juni var det flyprisene til Edinburgh doblet seg, for da er det vel fellesferie? Sikkert lite trolig at prisene daler veldig mye da. Anonymkode: de4b3...9d4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #6 Skrevet 16. januar 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det høres billig ut. Det er ikke så altfor mange år siden flyreiser kostet 20.000 kr. Anonymkode: 6847e...77d Drukket mye i det siste? Anonymkode: 9dd8a...d52 1
sunnaen Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2017 På 16.1.2017 den 1.40, AnonymBruker skrev: Jeg synes det høres billig ut. Det er ikke så altfor mange år siden flyreiser kostet 20.000 kr. Anonymkode: 6847e...77d Jeg har booket mange sommerferier de siste åra og 2000 kr per vei er helt ordinær pris. Ikke billig i det hele tatt. Vanligvis får jeg flybilletter til rundt 10000 kr for 4 voksne, men da kan jeg stort sett reise når som helst fra slutten av juni til rundt 10. august.
sunnaen Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #8 Skrevet 22. januar 2017 På 16.1.2017 den 8.55, AnonymBruker skrev: Jeg har også lett etter billige flybilletter de siste månedene. Reiser til Edinburgh i juli, og det er dyrt å dra til Skottland! I tillegg reiser vi ikke fra Oslo, så det blir mellomlandinger og få avganger å velge mellom. Vi begynte å se etter billetter før jul. Romjulssalget og januarsalget hadde ingen effekt på prisene dit. Så til slultt, i redsel for at prisene bare skal øke frem mot sommeren, bestilte vi også til 2000 kr per vei. Og det blir dyrt (16000!) når vi er en familie på fire som skal frem og tilbake.... I tillegg oppdaget vi at til og med SAS har begynt å kreve ekstra for bagasje på sine billigbilletter. Og Norwegian krever 200 per bagasje PER strekning - altså blir det 400 per vei med en mellomlanding, 800 kr ekstra per person tur retur bare for en bagasje... Det er ganske mye. TS, jeg ville sjekket de flyplassene som ligger nærmest, og ikke ventet for lenge med å bestille. Men mest for å få ro i sjela og slippe å stresse mer med dette. Akkurat fra 24 juni var det flyprisene til Edinburgh doblet seg, for da er det vel fellesferie? Sikkert lite trolig at prisene daler veldig mye da. Anonymkode: de4b3...9d4 Helt enig med deg. Jeg booket billetter tidligere denne uken. Orket ikke lete lengre. Det blir ekstra stress, så nå tok vi bare avgjørelsen. Snakket også med noen venninner som sa at det trolig ikke ble billigere pga. starten av sommerferien. Hadde vi kunne reise i slutten av juli hadde prisen vært 1000 kr billigere per billett... Men slik er det ikke i år. enig i at billettprisene er misvisende nå, særlig for kortere distanser hvor billettene ofte er billige. 400 kr i tillegg for bagasje blir jo endel når man er en familie. Jeg ser faktisk på billetter til Edinburgh jeg også nå! Skal dit med samboeren min på sensommeren, men på Norwegian er prisene relativt greie foreløpig (også kommer jo bagasje i tillegg....).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå