AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 Har en lang periode nå vært trøtt og sliten og mistet helt motivasjonen for skole. Jeg sover rundt 6timer om natta i ukedagene, men prøver alltid å få 8timer men det blir alltid sex og snakking før man sovner. Jeg sover også på dagen etter skolen 1-2timer. I helgene sover jeg så lenge jeg ønsker, så lenge jeg ikke har jobb. Jeg spiser regelmessig og har sunt og variert kosthold og trener styrke annen hver dag. Føler også at koffein ikke fungerer på meg og det er tungt å være våken. Har dere noen tips til hvordan jeg kan blir mer opplagt? Burde jeg ta en tur innom legen? Anonymkode: cf97e...dff
ajarRun Skrevet 13. januar 2017 #2 Skrevet 13. januar 2017 Sov 8 timer om natten. Ha normal døgnrytme i helgene. Kutt ut koffein.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 Slutte å sove på dagen. Du er ikke 60 år. Legg deg tidlig. Prøv mellom 7,5 og 9 timer søvn om natten. Hvis det hadde vært noe galt med deg, hadde du sovet 12-13 timer om natten og fortsatt vært kjempetrøtt. Det er normalt å bli trøtt når man sover for lite, noe du gjør. Dere kan f.eks ha samleie på dagtid (altså for eksempel etter middag i den tiden du vanligvis pleier å sove) i stedet for på kvelden. Anonymkode: 29775...62b 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 Prioriter søvnen, sørg for god søvnhygiene og god søvnkvalitet https://helse-bergen.no/nasjonal-kompetansetjeneste-for-sovnsykdommer-sovno/normal-sovn Anonymkode: 79eb4...86b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #5 Skrevet 14. januar 2017 Vis dette er noe som ikke er normalt for deg, ville jeg ha kontaktet lege og sjekke nivåe på vitaminer. Vis du har mangel på d vitamin vil du oppleve å være trøtt å sliten av det! Siden vi ikke ser så mye til solen, og det er en stor kilde til d vitami, er det mangen som har mangel på dette! Anonymkode: 12611...9fe 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #6 Skrevet 14. januar 2017 Jeg ville tatt kontakt med lege for å sjekke om alt er som det skal. Uansett ville jeg prioritert god og nok søvn, droppe å sove på dagen og forsøkt en periode uten koffein. Sex kan du ha på dagtid, eller tidligere på kvelden. Anonymkode: be69b...9c9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #7 Skrevet 14. januar 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en lang periode nå vært trøtt og sliten og mistet helt motivasjonen for skole. Jeg sover rundt 6timer om natta i ukedagene, men prøver alltid å få 8timer men det blir alltid sex og snakking før man sovner. Jeg sover også på dagen etter skolen 1-2timer. I helgene sover jeg så lenge jeg ønsker, så lenge jeg ikke har jobb. Jeg spiser regelmessig og har sunt og variert kosthold og trener styrke annen hver dag. Føler også at koffein ikke fungerer på meg og det er tungt å være våken. Har dere noen tips til hvordan jeg kan blir mer opplagt? Burde jeg ta en tur innom legen? Anonymkode: cf97e...dff Sjekk vitaminlagrene, jern og b12 - mangler der kan gi trøtthet og slapphet. Men så er vi i mørketia og mange sliter med trøtthet nå. Jeg syns det er jævla tungt å stå opp om morgenen samme hvor tidlig jeg legger meg....... Kanskje wakeuplight eller hva det heter er tingen? En lampe med lys og fuglekvitter Anonymkode: ce2a8...071
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #8 Skrevet 14. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sjekk vitaminlagrene, jern og b12 - mangler der kan gi trøtthet og slapphet. Men så er vi i mørketia og mange sliter med trøtthet nå. Jeg syns det er jævla tungt å stå opp om morgenen samme hvor tidlig jeg legger meg....... Kanskje wakeuplight eller hva det heter er tingen? En lampe med lys og fuglekvitter Anonymkode: ce2a8...071 Er ikke vits å ta blodprøver hos legen når man ikke sover nok! Trenger ikke løpe til legen for alt mulig når man vet hva som er grunnen selv. TS må prøve et par uker med minst 7,5 timer søvn hver natt først. Anonymkode: 29775...62b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå