AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 Legger ut bilder på instagram hver dag flere ganger for dagen av trening, baking, dekke på til gjester, masse matlaging i tillegg til egne barn og jobb.. da hadde vel de fleste følt seg sliten? Vedkommende sier hun har ME. Mulig jeg er forhåndsdømmende. Anonymkode: 994f5...f49
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #2 Skrevet 13. januar 2017 Svindler og snylter, selvsagt, men her på KG er halvparten av kvinnene uføretrygdet. Her vil du bli angrepet. Anonymkode: f2940...0bd
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 Hvor mange trygdesnylterspekulasjonstråder og sykdommer-vi-ikke-forstår-hetstetråder trenger vi egentlig på KG? Anonymkode: 1eee2...970 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 Vedkommende jobber og mottar ikke trygd Anonymkode: 994f5...f49
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #5 Skrevet 13. januar 2017 Du kan jo sende henne en melding og spør? Nei vent, det er jo mer givende å baksnakke andre mennesker Anonymkode: 5c317...52c 5
Sphere Skrevet 13. januar 2017 #6 Skrevet 13. januar 2017 Hva som skjer utenom bildene aner du ingenting om. Det kan tenkes vedkommende ligger flatt ut etter en slik aktivitet. Det er flere grader av ME også. Man behøver ikke være sengeliggende. Har vedkommende fått diagnosen ME er det alvorlig selv om vedkommende klarer å leve sånn noenlunde normalt. Vedkommende må være veldig forsiktig med stress bla. MEN det er også mange som dessverre selvdiagnostiserer seg, og ødelegger for de som faktisk har ME. Mange synes det er lettere å si at man har ME enn en psykisk diagnose, feks. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #7 Skrevet 13. januar 2017 6 minutter siden, Sphere skrev: Hva som skjer utenom bildene aner du ingenting om. Det kan tenkes vedkommende ligger flatt ut etter en slik aktivitet. Det er jo dette alle svindlerne hevder. "Åh, men du så meg ikke dagen etterpå! Jeg måtte hvile hele dagen." Det er da man får lyst til å svare at "joda, jeg så deg dagen etterpå, på en tretimers handletur på IKEA" Anonymkode: f2940...0bd 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #8 Skrevet 13. januar 2017 7 minutter siden, Sphere skrev: Mange synes det er lettere å si at man har ME enn en psykisk diagnose, feks. Korreksjon, mange føler det er enklere å få diagnosen ME enn depresjon. Anonymkode: f2940...0bd
Sphere Skrevet 13. januar 2017 #9 Skrevet 13. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er jo dette alle svindlerne hevder. "Åh, men du så meg ikke dagen etterpå! Jeg måtte hvile hele dagen." Det er da man får lyst til å svare at "joda, jeg så deg dagen etterpå, på en tretimers handletur på IKEA" Anonymkode: f2940...0bd Dersom du har full kontroll og ser det er daglige aktiviteter, kan jeg forstå skepsisen. Da er det kanskje en selvdiagnostisering som ligger bak. Men altfor mange mener og synes mye om en kompleks sykdom veldig få virkelig skjønner noe av. Det er poenget mitt. 3
Sphere Skrevet 13. januar 2017 #10 Skrevet 13. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Korreksjon, mange føler det er enklere å få diagnosen ME enn depresjon. Anonymkode: f2940...0bd Tull. Diagnosen ME er IKKE enkel å få. Det har så langt vært en utelukkelsesdiagnose, som betyr at man har vært igjennom ørten forskjellige tester, inkludert psykisk utredning. Nå har man funnet noen biologiske markører, som vil gjøre det enklere i framtiden. 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #11 Skrevet 13. januar 2017 Problemet er vel at noen sier at de har ME uten å ha det. Uten å være diagnostisert. Jeg har f.eks. fatigue som senvirkning av fysisk sykdom, men møter mange som misforstår og tror det er det samme som ME. Da presiserer jeg at det ikke er det selv om det er veldig mye likt. Anonymkode: b754a...724 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #12 Skrevet 13. januar 2017 7 minutter siden, Sphere skrev: Tull. Diagnosen ME er IKKE enkel å få. Det har så langt vært en utelukkelsesdiagnose, som betyr at man har vært igjennom ørten forskjellige tester, inkludert psykisk utredning. Nå har man funnet noen biologiske markører, som vil gjøre det enklere i framtiden. Mange vil heller kappe av seg en arm enn å få en psykisk diagnose og tilpasser seg deretter. Anonymkode: f2940...0bd 1
Sphere Skrevet 13. januar 2017 #13 Skrevet 13. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange vil heller kappe av seg en arm enn å få en psykisk diagnose og tilpasser seg deretter. Anonymkode: f2940...0bd Men da har de ikke en reell ME-diagnose. Da er det noe de heller gjemmer seg bak. Man kan ikke bare gå til en lege for å få en ME-diagnose. Man må virkelig utredes først. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #14 Skrevet 13. januar 2017 Ja, de fleste hadde nok følt seg slitne. Det gjør sikkert hun også. Noe mer ser jeg ikke poeng i å spekulere i. Om du lurer så fælt, får du heller spørre henne selv. Anonymkode: 61a3d...050
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #15 Skrevet 16. januar 2017 På 13.1.2017 den 19.06, AnonymBruker skrev: Legger ut bilder på instagram hver dag flere ganger for dagen av trening, baking, dekke på til gjester, masse matlaging i tillegg til egne barn og jobb.. da hadde vel de fleste følt seg sliten? Vedkommende sier hun har ME. Mulig jeg er forhåndsdømmende. Anonymkode: 994f5...f49 Endelig godt at leger og spesialister ikke diagnostiserer it i fra noen bilder på instagram, da. :-) Anonymkode: 46de7...2fe 3
Gjest GoldenLioness Skrevet 16. januar 2017 #16 Skrevet 16. januar 2017 Altså, jeg legger ut bilder av ting og tang som jeg gjør når jeg er i form og som er lysbetont. Jeg har jobbet hele livet siden jeg var 14 år ved siden av skolen. Jeg har alltid vært aktiv og sporty og levd et sunt liv. Jeg hadde en jobb jeg elsket og som passet meg godt der jeg flere ganger fikk gode tilbakemeldinger fordi jeg gjorde en god jobb. Så en dag falt verden min sammen helt ut av det blå. Kroppen min kollapset. Men du ser meg jo ikke når jeg ligger på gulvet, i sengen eller på sofaen fordi jeg ikke orker å stå oppreist. Eller de dagene jeg ikke orker å møte venner på café eller i det hele tatt å gå ut av døren fordi jeg føler meg direkte fyllesyk med kvalme, hodepine, muskelsmerter, svimmelhet og føler meg ekstremt utslitt uansett hvor mye jeg prøver å hvile og sove. Så unnskyld meg at jeg prioriterer å sette fokus på det som er positivt og godt i livet mitt. For at jeg som hovedsakelig et lenket fast i mitt eget hjem uten sosialt liv eller samvær med kollegaer prøver å ikke klikke vinkel og råtne bort både fysisk og psykisk ved å gå turer og prøve å trene litt når jeg kan. For at jeg smiler og ler fordi jeg faktisk er lykkelig og ser positivt på livet fordi jeg har mye godt i livet mitt som en fantastisk ektemann og en sønn jeg forguder. Unnskyld for jeg en dag kollapset og mistet kontroll på livet mitt og ble innlagt og har vært igjennom en haug med utredninger og tester der jeg har vært redd og bekymret. For at jeg aldri kan planlegge dagen og iallefall i fremtiden for livet står på hold mens jeg prøver å finne ut hva som feiler meg. At jeg må sitte uten å kunne legge en eneste plan fordi jeg må vente i kø til neste år for ME utredning for å i det minste få en diagnose så jeg har et utgangspunkt for hva jeg kan gjøre videre. Unnskyld for at noen gode opplevelser i livet mitt i form av bilder plager deg og får deg til å føle at du på noen måte har rett til å sitte på din høye hest og dømme meg.
Gjest Cel Skrevet 16. januar 2017 #17 Skrevet 16. januar 2017 22 minutter siden, GoldenLioness skrev: Altså, jeg legger ut bilder av ting og tang som jeg gjør når jeg er i form og som er lysbetont. Jeg har jobbet hele livet siden jeg var 14 år ved siden av skolen. Jeg har alltid vært aktiv og sporty og levd et sunt liv. Jeg hadde en jobb jeg elsket og som passet meg godt der jeg flere ganger fikk gode tilbakemeldinger fordi jeg gjorde en god jobb. Så en dag falt verden min sammen helt ut av det blå. Kroppen min kollapset. Men du ser meg jo ikke når jeg ligger på gulvet, i sengen eller på sofaen fordi jeg ikke orker å stå oppreist. Eller de dagene jeg ikke orker å møte venner på café eller i det hele tatt å gå ut av døren fordi jeg føler meg direkte fyllesyk med kvalme, hodepine, muskelsmerter, svimmelhet og føler meg ekstremt utslitt uansett hvor mye jeg prøver å hvile og sove. Så unnskyld meg at jeg prioriterer å sette fokus på det som er positivt og godt i livet mitt. For at jeg som hovedsakelig et lenket fast i mitt eget hjem uten sosialt liv eller samvær med kollegaer prøver å ikke klikke vinkel og råtne bort både fysisk og psykisk ved å gå turer og prøve å trene litt når jeg kan. For at jeg smiler og ler fordi jeg faktisk er lykkelig og ser positivt på livet fordi jeg har mye godt i livet mitt som en fantastisk ektemann og en sønn jeg forguder. Unnskyld for jeg en dag kollapset og mistet kontroll på livet mitt og ble innlagt og har vært igjennom en haug med utredninger og tester der jeg har vært redd og bekymret. For at jeg aldri kan planlegge dagen og iallefall i fremtiden for livet står på hold mens jeg prøver å finne ut hva som feiler meg. At jeg må sitte uten å kunne legge en eneste plan fordi jeg må vente i kø til neste år for ME utredning for å i det minste få en diagnose så jeg har et utgangspunkt for hva jeg kan gjøre videre. Unnskyld for at noen gode opplevelser i livet mitt i form av bilder plager deg og får deg til å føle at du på noen måte har rett til å sitte på din høye hest og dømme meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå