Gå til innhold

Menn og fortid

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt inspirert av tråden til hun som ikke vil være sammen med en som har hatt "neger-kjæreste".

Må innrømme at jeg tenker veldig likt som henne, kunne aldri tenkt meg å være sammen med en mann som har hatt ekser fra f.eks Thailand, Afrika, mørhudede generelt. Tenner heller ikke på mørkhudede menn i det hele tatt, og ønsker meg en mann med samme tankene.

Dette fordi jeg da ser på ham som desperat, noe som er helt turn-off. Ja jeg vet jeg er dømmende, men sånn er jeg uansett hva andre skulle mene om det. Tror uansett vi er mange i samme klubb.

Derfor blir en sånn mann uaktuell for meg, på samme måte som jeg ikke ville vært sammen med en mann som hadde kjøpt horer, vært gift med mindre oppegående damer - sier noe om preferansene hans (er ikke helt ung så de jeg dater har vært gift som regel), hatt sex med flere på en gang, pult halve byen, etc.

Slike menn ser jeg også på som damaged goods.

På samme måte som menn ser på damer som damaged good om hun har pult halve byen, vært sammen med en muslim, etc.

Forskjellen på meg og menn er at jeg ville ikke pult damaged goods engang, mens menn har ingen problemer med å pule damaged goods.

Anonymkode: ec6d1...b21

1245227615_colin_farrel.gif

Anonymkode: 87cbf...9bb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes ingen som er så rasistiske og fordomsfulle som kvinner. 

Anonymkode: 7155a...c58

Gjest canacas
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt inspirert av tråden til hun som ikke vil være sammen med en som har hatt "neger-kjæreste".

Må innrømme at jeg tenker veldig likt som henne, kunne aldri tenkt meg å være sammen med en mann som har hatt ekser fra f.eks Thailand, Afrika, mørhudede generelt. Tenner heller ikke på mørkhudede menn i det hele tatt, og ønsker meg en mann med samme tankene.

Dette fordi jeg da ser på ham som desperat, noe som er helt turn-off. Ja jeg vet jeg er dømmende, men sånn er jeg uansett hva andre skulle mene om det. Tror uansett vi er mange i samme klubb.

Derfor blir en sånn mann uaktuell for meg, på samme måte som jeg ikke ville vært sammen med en mann som hadde kjøpt horer, vært gift med mindre oppegående damer - sier noe om preferansene hans (er ikke helt ung så de jeg dater har vært gift som regel), hatt sex med flere på en gang, pult halve byen, etc.

På samme måte som menn ser på damer som damaged good om hun har pult halve byen, vært sammen med en muslim, etc.

Forskjellen på meg og menn er at jeg ville ikke pult damaged goods engang, mens menn har ingen problemer med å pule damaged goods.

Forskjellen på deg og mange av oss andre er at vi ikke kaller mennesker for damaged goods.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også damaged goods. :fnise: Har bare vært med en fra annen kultur, men han har jeg vært med i 14 år. 

Jeg kan igrunnen forstå at du ikke vil ha en mann som tenner på mørkhudede menn, for da ville han antagelig kjøre i annen fil enn deg. men jeg reagerer på at du ikke vil at han skal ha vært sammen med mindre oppegående damer. Da vil jo du bli den første lite oppegående damen han har, og han vil sammenligne deg med kloke oppegående damer, og du vil fort falle gjennom. 

Verden går heldigvis fremover, tross slike som deg, som henger etter. 

http://www.side3.no/vitenskap/--dette-er-fremtidens-mennesker-og-de-er-nydelige/3422770048.html

Les gjerne flere ganger setningen der det står:

Nettsiden poengterer imidlertid at dette holdninger som først og fremst preger utdannede og bemidlede mennesker. Utdanning og personlig økonomi spiller en stor rolle. Fattigdom er fremdeles en sperre for muligheten til å møte et vidt spekter av mennesker.

Altså, oppegående mennesker med utdanning og god økonomi er mindre fordomsfulle. De møter i større grad mennesker som den de er, uavhengig av rase og kulturtilhørighet. De er kloke og oppegående nok til å vite at man er individer, i langt større grad enn rase og kultur. De har gjerne også lest litt mer om verden enn skrekkpropagandaen på FB, og de har gjerne reist litt rundt i verden og truffet på mennesker. Dermed vet de at det finnes både drittsekker og flotte folk overalt i verden, og at hudfarge kun er genetikk. Langt viktigere er det hva personen er, iforhold til personlighet, verdier, holdninger og relasjon til andre.

Der faller mennesker som deg TS fullstendig gjennom hos meg... og mange andre vil jeg tro. Jeg kaller ikke mennesker damaged goods uansett bakgrunn, da jeg tror ethvert menneske kan gjøre feiltrinn i livet og utvikle seg, så hvor man har vært og hva man har gjort betyr mindre enn hva man er og hvor man går videre. Mennesker som deg tenker jeg på som sørgelig uvitende, og dessuten tenker jeg at det må være en liten personlighetsbrist å være tilbøyelig til å tro at man selv er bedre enn andre, kun på bakgrunn av rase eller kultur. Da har man enten et slags sinne i seg, som gjør at man trenger å se ned på noen for å selv føle seg bedre og overlegen, eller man har en usikkerhet i seg selv som medfører det samme. Trygge glade mennesker har rett og slett ikke noe behov for å se ned på andre. 

• Liker 1
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre om fortiden hans. Altså misforstå meg rett, jeg vil høre om den, men den vil ikke være avgjørende for noe som helst. 

Samboeren min er feks tidligere kriminell. Eksen min hadde hatt rundt 100 sexpartnere før meg. Samboeren min er ikke lenger kriminell og eksen min var aldri utro mot meg. Dette har ikke hatt noen innvirkning på noen av disse forholdene. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, canacas skrev:

Forskjellen på deg og mange av oss andre er at vi ikke kaller mennesker for damaged goods.

Men tenker på nøyaktig samme måte likevel ;)

Anonymkode: 7155a...c58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...