AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 Litt inspirert av tråden til hun som ikke vil være sammen med en som har hatt "neger-kjæreste". Må innrømme at jeg tenker veldig likt som henne, kunne aldri tenkt meg å være sammen med en mann som har hatt ekser fra f.eks Thailand, Afrika, mørhudede generelt. Tenner heller ikke på mørkhudede menn i det hele tatt, og ønsker meg en mann med samme tankene. Dette fordi jeg da ser på ham som desperat, noe som er helt turn-off. Ja jeg vet jeg er dømmende, men sånn er jeg uansett hva andre skulle mene om det. Tror uansett vi er mange i samme klubb. Derfor blir en sånn mann uaktuell for meg, på samme måte som jeg ikke ville vært sammen med en mann som hadde kjøpt horer, vært gift med mindre oppegående damer - sier noe om preferansene hans (er ikke helt ung så de jeg dater har vært gift som regel), hatt sex med flere på en gang, pult halve byen, etc. Slike menn ser jeg også på som damaged goods. På samme måte som menn ser på damer som damaged good om hun har pult halve byen, vært sammen med en muslim, etc. Forskjellen på meg og menn er at jeg ville ikke pult damaged goods engang, mens menn har ingen problemer med å pule damaged goods. Anonymkode: ec6d1...b21 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #2 Skrevet 13. januar 2017 Det er nok mange som - bevisst eller ubevisst - tenker i de baner. De går ikke nødvendigvis så langt som å bruke ord som "damaged goods", men man sjekker ofte ut en persons ekser og danner seg en oppfatning - og opphav og etnisitet er jo en del av pakken. Tror det er to ting som spiller inn her; - Status som en del av attraktivitet. Vi vil alle ha en partner med minst mulig bagasje, og ettersom Norge ikke er et land som tiltrekker seg ressurssterke innvandrere så er ofte ikke-vestlige minoriteter også lavstatus på mange områder - utdannelse, karriere, sosialt nettverk m.m. Dersom man oppfatter en persons tidligere partnere som lite attraktive lurer man på hvorfor man "føyer seg inn i denne rekken". Det er en stereotyp at norske kvinner og menn med ikke-vestlige partnere er mindre attraktive selv, og det er en stereotyp av en grunn. - Konsekvent smak. Det er til en viss grad betryggende at man passer inn i det man oppfatter som partnerens smak. Er man avvikeren kan man jo lure på om du egentlig er hans/hennes type, eller om dette har en holdbarhetsdato. Anonymkode: 07254...9a6 2
Sphere Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 Da vil jeg gjerne opplyse alle på dette forumet at jeg har vært sammen med ei japansk dame. Jeg likte henne veldig godt. Sånn, jeg er damaged goods. Da kan dere ta fordommene deres og stappe oppi et visst sted. 12
Siri84 Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 (endret) 16 minutter siden, Sphere skrev: Da vil jeg gjerne opplyse alle på dette forumet at jeg har vært sammen med ei japansk dame. Jeg likte henne veldig godt. Sånn, jeg er damaged goods. Da kan dere ta fordommene deres og stappe oppi et visst sted. Håpte noen ville kommentere noe i denne stilen snakk om å være trangsynt! At man er damadged goods, på så bissart grunnlag? Hjelpes! Jeg ville aldri datet noen med slike meninger som de to første innleggene her utviser! Håper dere mener det like sterkt når det kommer til andre ytre kjennetegn som eksempelvis høyde, hårfarge, øyefarge, vekt osv. Så er dere gjennomført overfladiske i det minste... Personligheten og egenskapene til en eventuell ny partner blir mindre viktig enn hans ekser? Latterlig... Endret 13. januar 2017 av Siri84 7
Sphere Skrevet 13. januar 2017 #5 Skrevet 13. januar 2017 2 minutter siden, Siri84 skrev: Håpte noen ville kommentere noe i denne stilen snakk om å være trangsynt! At man er damadged goods, på så bissart grunnlag? Hjelpes! Ganske fantastisk. Men greit å få luket ut personer med slike holdninger tidlig. Derfor tenkte jeg at jeg skulle være litt føre var. 😉 2
Siri84 Skrevet 13. januar 2017 #6 Skrevet 13. januar 2017 Akkurat nå, Sphere skrev: Ganske fantastisk. Men greit å få luket ut personer med slike holdninger tidlig. Derfor tenkte jeg at jeg skulle være litt føre var. 😉 Hehe, helt enig med deg der 😉 Måtte utfylle innlegget mitt litt etter jeg skrev det, for å få frem nettopp det poenget 😉 2
momo Skrevet 13. januar 2017 #7 Skrevet 13. januar 2017 Jeg er og damagded goods, har hatt sex med en mann fra Iran, også en fra Tyskland og Sverige. Teller det og? 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #8 Skrevet 13. januar 2017 til TS; endres fordommene dine om personen er adoptert fra og har vokst opp med norske foreldre? Anonymkode: 5fcf7...77c 3
Siri84 Skrevet 13. januar 2017 #9 Skrevet 13. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: til TS; endres fordommene dine om personen er adoptert fra og har vokst opp med norske foreldre? Anonymkode: 5fcf7...77c Godt spørsmål
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #10 Skrevet 13. januar 2017 Hiver meg med her. Jeg data en stund en syrer(Jobbet med doktorgraden sin her, hadde god jobb, god økonomi og var en dritbra fyr) - men han er jo åpenbart lavstatus. Nå er jeg sammen med en spanjol, er han høyere eller lavere status enn syreren? Det er bare å holde seg unna, jeg er åpenbart damaged goods. Anonymkode: c4339...261 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #11 Skrevet 13. januar 2017 Jaja. Du om det. Spiller jo ingen rolle hva du tenker siden du holder deg unna de du ser ned. Verre med menn som bevisst leter opp damer de anser som "damaged goods". Anonymkode: 5ecb8...993 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #12 Skrevet 13. januar 2017 Jeg har vært sammen med en afroamerikaner. Hvis noen menn skulle ekskludere meg fra å bli kjæreste i fremtiden på grunn av det, så er jo det en fin måte å få luket ut rasistiske, fordomsfulle, lavpannede, sneversynte kålhuer på! Anonymkode: 79e13...00e 8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #13 Skrevet 13. januar 2017 Jeg som hadde den opprinnelige tråden og fint å se at det er flere som bryr seg om hvem partneren har vært bortpå. Fortiden er ikke bare fortid. Den sier også noe om ens verdier. Anonymkode: 8c9a6...319 2
Siri84 Skrevet 13. januar 2017 #14 Skrevet 13. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fortiden er ikke bare fortid. Den sier også noe om ens verdier. Anonymkode: 8c9a6...319 Ja... det hender jo ikke at man vokser, eller utvikler seg på noe måte... Kanskje du forandrer mening når du blir litt eldre
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #15 Skrevet 13. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg som hadde den opprinnelige tråden og fint å se at det er flere som bryr seg om hvem partneren har vært bortpå. Fortiden er ikke bare fortid. Den sier også noe om ens verdier. Anonymkode: 8c9a6...319 Vært bortpå, faktisk. Finn deg en jomfru, du! Anonymkode: 79e13...00e 1
Hjertefisk Skrevet 13. januar 2017 #16 Skrevet 13. januar 2017 Wow.... bare. wow. Hadde aldri i min villeste fantasi trodd at folk satt og tenkte sånt. 1
Lithe. Skrevet 13. januar 2017 #17 Skrevet 13. januar 2017 (endret) Flere ting jeg stusser på, men det som plager meg først er måten du prøver å fremstille dette som om du med slående evidens snakker for flere kvinner og klarer å vikle deg inn i en kjønnsdebatt. Du snakker nedsettende om menn som dater "mørke kvinner" og snakker nedsettende om menn som er "mørk i huden". Det er ikke en spesielt objektiv framstilling. Skal ikke legge under en stol at det er problemområder å date mennesker fra andre kulturer og religioner, men tror ikke det er den diskusjonen du forsøker å diskutere. Du tenner ikke på "mørkhudede menn" i det hele tatt, de er desperate og turn-off og du tenner ikke på menn som har datet mørkhudede kvinner og du har altså et opp-ned syn på mennesker rundt deg. Så med tanke på konteksten ser jeg altså ikke et eneste problem med å date mennesker fra utlandet; annet enn å miste respekten fra Norge-for-nordmenn-søppelfolka som bryr meg minimum. Endret 14. januar 2017 av Lithe. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #18 Skrevet 13. januar 2017 For meg er slike med din tankegang damaged goods. Mangler et kromoson eller har blitt mistet mye i bakken som barn. Intet tap. Hold dere for dere selv. Anonymkode: 861e5...b83 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #19 Skrevet 13. januar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt inspirert av tråden til hun som ikke vil være sammen med en som har hatt "neger-kjæreste". Må innrømme at jeg tenker veldig likt som henne, kunne aldri tenkt meg å være sammen med en mann som har hatt ekser fra f.eks Thailand, Afrika, mørhudede generelt. Tenner heller ikke på mørkhudede menn i det hele tatt, og ønsker meg en mann med samme tankene. Dette fordi jeg da ser på ham som desperat, noe som er helt turn-off. Ja jeg vet jeg er dømmende, men sånn er jeg uansett hva andre skulle mene om det. Tror uansett vi er mange i samme klubb. Derfor blir en sånn mann uaktuell for meg, på samme måte som jeg ikke ville vært sammen med en mann som hadde kjøpt horer, vært gift med mindre oppegående damer - sier noe om preferansene hans (er ikke helt ung så de jeg dater har vært gift som regel), hatt sex med flere på en gang, pult halve byen, etc. Slike menn ser jeg også på som damaged goods. På samme måte som menn ser på damer som damaged good om hun har pult halve byen, vært sammen med en muslim, etc. Forskjellen på meg og menn er at jeg ville ikke pult damaged goods engang, mens menn har ingen problemer med å pule damaged goods. Anonymkode: ec6d1...b21 Altså, forstår jeg deg riktig? Kan det virkelig stemme at du mener at det å f.eks ha en eks som er mørk i huden er like ille som å betale for sex? Sammenlikner du virkelig disse to helt forskjellige tingene? Anonymkode: e7423...e38 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #20 Skrevet 13. januar 2017 Ta deg en titt her du: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/prostitusjon/kvinnelig-sexturisme-er-moderne-slaveri/a/10118309/ https://www.nrk.no/ytring/nar-norske-kvinner-kjoper-sex-1.13032211 Er nok ikke bare menn som bedriver slike aktiviteter. Anonymkode: 88969...f0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå