AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 Skal gå gjennom garderobene til jentene mine.. Og jeg tipper det er for mye tøy.. Hvor mye har du til barn på 1-4 år? Er det i det hele tatt noe vits i å selge det? Hvor mye kan man ta for det i så fall? Må det gis bort? Prøvde en gang å selge en pakke med tøy str 68 og en pakke i str 74, nytt tøy.. ingen skader.. mye var ikke brukt nesten.. Men ingen ville ha. La ut for 100 kr, er det for mye for 20 plagg? Anonymkode: 07afb...9bd
LittleBabyBlue Skrevet 13. januar 2017 #2 Skrevet 13. januar 2017 Har ikke solgt noe selv, men ser mange gjør det. Tenker det kommer mye på hvordan du lager annonsen. Ellers finnes det jo lokale salgsgrupper på nettet. For en 100-lapp hadde jeg nok ikke giddi å selge tøy, men heller gitt det bort til en hjelpeorganisasjon.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 2 minutter siden, LittleBabyBlue skrev: Har ikke solgt noe selv, men ser mange gjør det. Tenker det kommer mye på hvordan du lager annonsen. Ellers finnes det jo lokale salgsgrupper på nettet. For en 100-lapp hadde jeg nok ikke giddi å selge tøy, men heller gitt det bort til en hjelpeorganisasjon. Ja, var det jeg tenkte på.. Men hvis du selger 5 poser, er det jo 500 kr Og en 100-lapp er jo en middag. Men ingen vil vel ha det? De skal ha det gratis? Anonymkode: 07afb...9bd
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 Kan bare snakke for meg selv: to barn, har kjøpt brukt og nytt. Etter min erfaring er det mye å hente på å kjøpe brukt første året, fordi disse klærne slites lite og byttes hyppig. Senere er klær ofte litt utvasket, kan ha flekker, manglende knapper, og mye nupper. Selv om det er billig, så er det ikke alltid like hyggelig å ta i bruk. Har kjøpt flere klespakker brukt for 2-3 åringer, men sluttet når jeg kastet nesten halvparten hver gang fordi jeg anså det som for slitt/utvasket til å være verdt en veldedighetskontainer. Babytøy - gjerne. Og jeg kommer til å prøve meg igjen når eldstemann blir over ti år. Men barnehagealder og første skoleår? De leker for røft, blir skitne, kryper og klatrer. Det frister rett og slett ikke lengre.... Anonymkode: 44754...77e
LittleBabyBlue Skrevet 13. januar 2017 #5 Skrevet 13. januar 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, var det jeg tenkte på.. Men hvis du selger 5 poser, er det jo 500 kr Og en 100-lapp er jo en middag. Men ingen vil vel ha det? De skal ha det gratis? Anonymkode: 07afb...9bd Er vel det jeg tenker med at det kommer ann på hvordan man legger ut annonsen. Er det bildet av en haug med tøy og beskrivelsen er "20 plagg størrelse xx" hadde jeg klikka meg ut. Har handla bins før og det ender alltid opp med mye svinn. Skal jeg handle en haug med tøy må jeg vite hva jeg får og se et bilde av hver ting/samlebilder som klart og tydelig viser hva man faktisk kjøper.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #6 Skrevet 13. januar 2017 Vi selger alt av babytøy. Vasker og sorterer ut det som er hullete eller flekkete og selger alt av klær i samme størrelse samlet. Tar ca 10 kr per plagg (mer for dresser og yttertøy) så når man har en full garderobe per størrelse blir det noen hundrelapper. Anonymkode: ce857...040
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #7 Skrevet 13. januar 2017 20 plagg for 100 kr kunne jeg fint ha kjøpt. Men da vil jeg ha bilder av klærne så jeg ve hva jeg får, jeg gidder ikke kjøpe 20 t-skjorter når det jeg trenger er bukser, f.eks. Selv gidder jeg ikke selge klær. Jeg gir dem heller bort til en hjelpeorganisasjon som tar dem med til østeuropeiske barnehjem. De gangene jeg har kjøpt brukt, har jeg vært fornøyd med kvaliteten. Ingen flekker og hull, og ikke sjaskete og utvasket. Anonymkode: 22a55...bc0
mulberrygal Skrevet 13. januar 2017 #8 Skrevet 13. januar 2017 Jeg prøver å sortere de etter størrelsen og helst kategori. For eksempel solgte jeg 8 barnehagebukser i størrelse 92-98 for 100 kr. Da var det typiske bommulsjoggebukser fra reflex, kappahl og lindex. Bruker også å få med meg hvor mange barn det er brukt til. Hadde en kjempeskuffelse når jeg kjøpte to søppelsekker med klær til gutt brukt der ho annonserte det var designerklær og det var hullete Helly Hansen uteklær som var helt utslitt og snoopyklær kjøpt på hm for over 10 år siden som jeg aldri ville la ungen min gå i.
Honey Dew Skrevet 13. januar 2017 #9 Skrevet 13. januar 2017 Gi det heller til noen som ikke har så god råd 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #10 Skrevet 13. januar 2017 Jeg kjøper nesten bare brukt, men jeg foretrekker å vite nøyaktig hva jeg kjøper (gode bilder med størrelse) og å kjøpe mye om gangen så jeg slipper å bruke mye tid på det. Her om dagen fylte jeg halve bagasjerommet og betalte 2000,-. Så du trenger ikke gi det bort gratis, men jeg vil vite hva jeg får for pengene og kunne regne over om det er verdt det (for meg). "20 plagg" sier meg f.eks. ingenting når jeg ikke vet om dette er plagg jeg trenger eller hvordan de ser ut. Anonymkode: f00d1...a3b
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #11 Skrevet 13. januar 2017 Selge er genialt. Jeg har solgt mye og for de pengene har vi bygget 2 soverom, bygget garasje og betalt den ene bilen i cash + masse annet I huset. Garderobe, skyvedører osv. I bare barnetøy år vil jeg tippe jeg har solgt for en halv mill, minst. Hadde f.eks sko dilla før jeg fikk guttungen og solgte unna de fleste og bare der ble det godt over 20.000 på kort tid. Sammen med mange kjoler hadde jeg 35.000 på halvannen mnd. Da vi skulle flytte solgt jeg masse og hadde 70.000 på 3 mnd. Og det er ikke bare dyre ting. Ubrukte øyenskygge la jeg ut til Hbo 5 kr og det ble 30 kr her, 50 kr der. Så min erfaring: selg alt du kan. Gode bilder og info gjør halve jobben :-) Sør på finn og salgsgrupper på facebook så ser du hva folk vil ha for ting og hva de som kjøper betaler. Mange har flirt av meg, fordi jeg gidder, men jeg ler høyere Anonymkode: 557b0...6b1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #12 Skrevet 14. januar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Selge er genialt. Jeg har solgt mye og for de pengene har vi bygget 2 soverom, bygget garasje og betalt den ene bilen i cash + masse annet I huset. Garderobe, skyvedører osv. I bare barnetøy år vil jeg tippe jeg har solgt for en halv mill, minst. Hadde f.eks sko dilla før jeg fikk guttungen og solgte unna de fleste og bare der ble det godt over 20.000 på kort tid. Sammen med mange kjoler hadde jeg 35.000 på halvannen mnd. Da vi skulle flytte solgt jeg masse og hadde 70.000 på 3 mnd. Og det er ikke bare dyre ting. Ubrukte øyenskygge la jeg ut til Hbo 5 kr og det ble 30 kr her, 50 kr der. Så min erfaring: selg alt du kan. Gode bilder og info gjør halve jobben :-) Sør på finn og salgsgrupper på facebook så ser du hva folk vil ha for ting og hva de som kjøper betaler. Mange har flirt av meg, fordi jeg gidder, men jeg ler høyere Anonymkode: 557b0...6b1 Du må ha sløst noe vanvittig før du solgte alt. Kjoler solgt på finn.no for 35.000 kroner, da må du jo ha brukt enorme summer selv. Har man et normalt forbruk og klær blir en del utslitt vil beløpene man får mer beskjeden. Anonymkode: 02d02...0b7 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå