Gå til innhold

Strikkeprosjekt for barn


treningsgal

Anbefalte innlegg

Min datter på 6 år har lyst å lære seg å strikke. 

Noen tips til hva "vi" kan strikke? Føler at skjerf kan bli for langt. Mener å har sett oppskrifter på figurer man kan lage av firkanter f.eks. men husker ikke hvor. Husker selv at jeg ble fort lei av å bare strikke rett frem, og ble liksom aldri ferdig med noe skjerf. Tenker derfor at det kan være gøy med noe som tar litt kortere tid :tekola:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker ikke hva jeg begynte med selv. Men de andre i klassen min som ikke kunne strikke fra før, strikket en lapp som de laget sommerfugl av. Snurret tråd på midten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en sløyfe? Jeg ser noen strikker små sløyfer man kan feste på en hårspenne, hårbånd e.l. Det er jo veldig enkelt, og så kan de få hjelp til å knyte på midten evt.

Eller en lue? En lue med rullekant er jo bare rette masker fram til fellingene, som hun kan få hjelp til? Eller et rillestrikket pannebånd, hvor hun kan få hjelp med sømmen til slutt?

Jeg er hvertfall enig i at skjerf er et håpløst nybegynnerprosjekt uavhengig av alder, fordi man blir lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Jeg ville nok startet med en lue eller et pannebånd med litt tykt garn og tykke pinner. Da ser man fort fremgang :) og så er det litt stas for henne å kunne bruke noe av det hun strikker selv, kontra hvis hun "bare" strikker figurer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...