AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 Hei! Jeg hadde omgangssyke for noen dager siden, det starta natt til søndag, og oppkast varte til dagen på søndag. Jeg var da bortreist og ikke hjemme med typen. Nå har han begynt å kaste opp (natt til idag) og har diaré. Jeg kom hjem på onsdag, så det er akkurat to dager siden jeg kom hjem. Kan han ha blitt smitta av meg når jeg ikke kasta opp siden søndag, og jeg kom hjem onsdag? Har ikke hatt matlyst og vært uggen hver dag siden det starta, men vet ikke om det skyldes av viruset fortsatt er i kroppen min.. Sønnen min hadde omgangssyken før meg, så jeg ble smitta av han. Håper ikke typen har fått omgangssyke av noen andre slik at guttungen blir syk igjen.Noen som vet om han kan ha blitt smitta av meg, selv med så lenge uten oppkast fra min side? Anonymkode: 668eb...dad
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #2 Skrevet 13. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan han ha blitt smitta av meg når jeg ikke kasta opp siden søndag, og jeg kom hjem onsdag? Ja. Anonymkode: bcc75...a87
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja. Anonymkode: bcc75...a87 Da satser jeg på at han har blitt smittet av meg .. Anonymkode: 668eb...dad
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 Han er nok smittet av deg. Det er en grunn til at bhg-barn holdes hjemme 48 timer etter symptomer gir seg. Siden du fortsatt er uggen har du nok viruset i kroppen enda. Anonymkode: 75860...0fc
fregnefjeset Skrevet 13. januar 2017 #5 Skrevet 13. januar 2017 Er nok deg smitten kommer fra da, spesielt om du fortsatt er uggen. God bedring i heimen!
_popcorn_ Skrevet 13. januar 2017 #6 Skrevet 13. januar 2017 Det er ikke helt sånn at virusene sitter å teller timer, og forsvinner på slaget 48 timer etter siste oppkast. 48 timer er en tommelfinger-regel da det er mest vanlig at virusutskillelsen stopper innen 48timer. Men samtidig kan virusutskillelse vare mye lengre, og virus kan også overleve noen uker i tørket tilstand, derav runddansen mange sliter med i barnehager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå