Elaine Marley Skrevet 13. januar 2017 #21 Skrevet 13. januar 2017 Å mislike og ikke like, som i å ikke være spesielt interessert i dem er to forskjellige ting. Førstnevnte hadde jeg hatt større vanskeligheter med siden jeg elsker dyr, og da tror jeg ikke at vi hadde "klikket" særlig godt. Om noen ikke er interesserte så kunne jeg fortsatt ha vært venn med de. Litt vanskeligere med forhold siden jeg vil ha dyr, men mulig det hadde gått allikevel. Så lenge folk ikke ønsker dyr vondt og ikke er respektløse mot dem så respekterer jeg at de ikke liker dyr.
Stiigen Skrevet 13. januar 2017 #22 Skrevet 13. januar 2017 Jeg treffer av og til jenter ute som sier at de ikke liker dyr. Dette kommer ofte frem når jeg nevner at jeg er veterinær. Jeg forsetter å være hyggelig å snakker med dem og slikt, men de er ganske uaktuelle som kjæreste-emne da. Kan til nød ta en runde i høyet med dem hvis de er veldig vakre. Jeg føler det samme hvis jeg finner ut at noen er veldig religiøse/praktiserende. Det funker bare ikke med meg som glad-ateist. 5
Miss Marble Skrevet 13. januar 2017 #23 Skrevet 13. januar 2017 6 minutter siden, Stiigen skrev: Jeg treffer av og til jenter ute som sier at de ikke liker dyr. Dette kommer ofte frem når jeg nevner at jeg er veterinær. Jeg forsetter å være hyggelig å snakker med dem og slikt, men de er ganske uaktuelle som kjæreste-emne da. Kan til nød ta en runde i høyet med dem hvis de er veldig vakre. Jeg føler det samme hvis jeg finner ut at noen er veldig religiøse/praktiserende. Det funker bare ikke med meg som glad-ateist. Fornuftig mann du Hvordan kan noen la være å like dyr? 2
Kaffefrøken Skrevet 13. januar 2017 #24 Skrevet 13. januar 2017 Skjønner godt at noen kanskje ikke liker alle dyr, men det å ikke like dyr generelt synes jeg er sært. Svigermoren min har ytret "jeg liker ikke dyr" flere ganger. Skummelt. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #25 Skrevet 13. januar 2017 Enig, det er et enormt dårlig karaktertrekk. Men samboeren min er faktisk en av disse som "ikke liker dyr", og tror du ikke han har blitt nesten mer glad i katten min (vår) enn jeg er? :D Anonymkode: 768e7...7eb
bruker_K Skrevet 13. januar 2017 #26 Skrevet 13. januar 2017 samme her. kan faktisk ikke forstå at noen ikke liker dyr...
Gjest antbug Skrevet 13. januar 2017 #27 Skrevet 13. januar 2017 Jeg liker de fleste dyr, men ikke alle. Jeg sliter med å like hunder. De er så innmari masete, og så har de det med å bråke, tigge, hoppe og sikle, og som om ikke det var nok er noen av dem aggressive også. Så, dere som vet så mye om dette, er jeg en ond psykopat som bør legge meg ned å dø, eller er det håp for meg siden jeg elsker alle typer fugler?
palamina Skrevet 13. januar 2017 #28 Skrevet 13. januar 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig, det er et enormt dårlig karaktertrekk. Men samboeren min er faktisk en av disse som "ikke liker dyr", og tror du ikke han har blitt nesten mer glad i katten min (vår) enn jeg er? :D Anonymkode: 768e7...7eb Min også, han var en "jeg liker ikke katter" og "liker bare store hunder". Hvem er det som har blitt så glad i katta og vovven som når han til kneet at han hadde gjort hva som helst for dem? Jo, det er han det. Venninna mi har også uttalt mange ganger at hun ikke liker dyr. Hun er redd hunder og hun syns de er grisete og ekle. Nå som hun har blitt kjent med hundene mine ber hun meg sende bilder på mms til henne så hun kan vise dem frem, for de er så pene og så snilleeee. Skal vi gå tur så MÅ jeg bare ta med hundene. Jeg mistenker at mange mennesker som har et dårlig forhold til dyr egentlig mangler kjennskap til dem, har ingen erfaringer og da får de ingen positive inntrykk heller. Endret 13. januar 2017 av palamina 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #29 Skrevet 13. januar 2017 Jeg er kjempeglad i dyr, men det å ikke like dyr gjør deg automatisk ikke til en psykopat eller et dårlig menneske. Det er stor forskjell på å ikke like dyr til å spikre nabokatta opp på veggen, for å si det sånn. Anonymkode: 91a5b...53b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #30 Skrevet 14. januar 2017 Jeg liker dyr, men så lenge jeg slipper å ha dem i eget hus. Mulig jeg er kald og ufølsom, men såå godt liker jeg dem ikke, samtidig som jeg ikke har noen problemer med å omgås dem innimellom heller. Det synes jeg er koselig. Anonymkode: 016a0...6bf
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #31 Skrevet 14. januar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Må huske på at det er en stor forskjell på å ikke like dyr og å mislike dyr. Denne misforståelsen kommer veldig ofte opp når det gjelder folk som sier de ikke liker barn. Da blir de beskyldt for å mangle empati, hate barn og at de ville gått forbi et barn som lå å gråt. Dette er ikke tilfelle. Å ikke like ting/barn/dyr kan være det samme som å være likegyldig til det. Det betyr hverken hat eller at man misliker det. Man kan også fortsatt like noen dyr. Men dyr generelt er ikke noe som appelerer til personen. Jeg kan si jeg ikke liker tomater. Det betyr ikke at jeg misliker tomater eller ønsker tomater noe vondt. Jeg har bare ikke noe tilovers for tomater. Jeg personlig vil ikke spise de. Jeg kan fint gå inn i hus der andre spiser tomater, til og med se på at andre spiser de. Og jeg elsker dyr. Men jeg forstår at ikke alle gjør det. Så lenge de ikke er slemme mot dyr ser jeg ikke problemet. Jeg har en venn som ikke liker dyr noe særlig. Han er fortsatt på besøk. Koser litt med katten og sier den er søt. Han får bare ikke noe særlig ut av det. Anonymkode: ced1f...6c0 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker ikke dyr. Jeg har ingenting imot dyr. Jeg gjør ingenting av å være på besøk hos noen som har dyr. Jeg har ingenting av at besøket tar med seg sitt dyr på besøk til meg. Jeg respekterer dyr. Jeg tolererer dyr. Jeg behandler dem bra. Jeg liker ikke dyr, som andre "ikke liker barn". Og sistnevnte er for meg helt uforståelig - og jeg er gjerne like dømmende som deg der, TS, at jeg ikke ønsker noe med dem å gjøre. Men, så trangsynt er jeg faktisk ikke. Et menneske som ikke liker barn, er nødvendigvis ikke ondsinnet/uinteressant/respektløs. Det finnes flere sider ved alle mennesker. Om du kun bryr deg om/interesserer deg for dyr, så ja, da skjønner jeg at du ville holdt deg unna meg. Det ville gått toveis. Men jeg består ikke kun av "jeg liker ikke dyr". Jeg liker så se film. Jeg liker å lese. Jeg liker godt å snakke om mange ulike ting. Jeg har interesse for mange ulike ting. Men dyr er ikke en av tingene jeg liker. Dog er jeg veldig interessert i dyrevelferd, og har sterke meninger i den saken. Det gjør meg ikke til et dårlig menneske å ikke like dyr. Det gjør meg menneskelig - ingen kan like alt. Alle kan ikke like det samme. Anonymkode: 67444...cab Takk for at det finnes noen mennesker her på KG som ser litt mer nyansert på det. Anonymkode: 95c75...844 1
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 14. januar 2017 #32 Skrevet 14. januar 2017 Dere som ikke liker dyr, har dere aldri hatt noe med dyr å gjøre, eller er dere redd dem? Vanskelig å forstå at det kan gjelde alle dyr, for dyr er jo forskjellige. Selv har jeg littt problemer med barn, det er ikke det at jeg misliker barn, jeg forstår meg bare ikke på dem, klarer ikke å kommunisere med dem og syns det er et altfor stort ansvar å f.ex. sitte barnevakt, det har jeg skikkelig angst for. Men jeg liker noen barn om jeg blir vant til dem, det går mere på personlighet og om jeg har kjemi med dem, enn å mislike/like alle barn. Jeg liker dem bare ikke automatisk fordi de er barn. Derimot kan jeg gjerne passe alt fra katter til krokodiller, ingen problem, dyr finner jeg en måte å kommunisere med uansett (de fleste liker mat, så jeg bestikker dem om ingenting annet hjelper). Men jeg liker heller ikke alle dyr, eller får kontakt med alle dyr. Det går på personlighet der også.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #33 Skrevet 14. januar 2017 14 timer siden, antbug skrev: Jeg liker de fleste dyr, men ikke alle. Jeg sliter med å like hunder. De er så innmari masete, og så har de det med å bråke, tigge, hoppe og sikle, og som om ikke det var nok er noen av dem aggressive også. Så, dere som vet så mye om dette, er jeg en ond psykopat som bør legge meg ned å dø, eller er det håp for meg siden jeg elsker alle typer fugler? I tillegg så skal gjerne eierne dra med seg bikkjene over alt... Nei takke meg til katter Anonymkode: 4b0fb...0d0
Katharinna Skrevet 14. januar 2017 #34 Skrevet 14. januar 2017 Jeg liker dyr bedre enn mennesker siden de aldri svikter deg og stiller alltid opp i gode og onde dager.... 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #35 Skrevet 15. januar 2017 Jeg misliker ikke dyr og kan omgås dem uten problemer, men knytter meg til dem derimot, det gjør jeg ikke. Tror det er fordi jeg ikke klarer å kommunisere ordentlig med dyret og ikke evner å "se dem", på en måte.. Skulle egentlig ønske det ikke var slik, da de er søte og trofaste vesner. Ser for meg et dyr i hus kunne vært veldig koselig om man faktisk knyttet seg til dem (noe jeg ikke gjør, delvis oppvokst med dyr).. Anonymkode: 016a0...6bf
MrsPiggyBank Skrevet 16. januar 2017 #36 Skrevet 16. januar 2017 Min erfaring er at folk enten mener at de ikke vil ha dyr selv, eller at de kanskje er litt redd for dyr. Men de som bare ikke bryr seg om dyr, synes tanken på enhver samhandling med et dyr er kjedelig.. ja, de sliter jeg litt med å forholde meg til. Men jeg har et unntak: hvis de er veldig opptatt av en eller annen kunstform eller utviser en interesse for psykologi e.l. da er de allikevel innafor. Det handler om evnen til eller ønske om å sette seg inn i andres perspektiv for meg, med andre ord. Og selvsagt, overlappende interesser med meg 1
Howl Skrevet 17. januar 2017 #37 Skrevet 17. januar 2017 På 13.1.2017 den 12.24, AnonymBruker skrev: Jeg liker ikke dyr. Jeg har ingenting imot dyr. Jeg gjør ingenting av å være på besøk hos noen som har dyr. Jeg har ingenting av at besøket tar med seg sitt dyr på besøk til meg. Jeg respekterer dyr. Jeg tolererer dyr. Jeg behandler dem bra. Jeg liker ikke dyr, som andre "ikke liker barn". Og sistnevnte er for meg helt uforståelig - og jeg er gjerne like dømmende som deg der, TS, at jeg ikke ønsker noe med dem å gjøre. Men, så trangsynt er jeg faktisk ikke. Et menneske som ikke liker barn, er nødvendigvis ikke ondsinnet/uinteressant/respektløs. Det finnes flere sider ved alle mennesker. Om du kun bryr deg om/interesserer deg for dyr, så ja, da skjønner jeg at du ville holdt deg unna meg. Det ville gått toveis. Men jeg består ikke kun av "jeg liker ikke dyr". Jeg liker så se film. Jeg liker å lese. Jeg liker godt å snakke om mange ulike ting. Jeg har interesse for mange ulike ting. Men dyr er ikke en av tingene jeg liker. Dog er jeg veldig interessert i dyrevelferd, og har sterke meninger i den saken. Det gjør meg ikke til et dårlig menneske å ikke like dyr. Det gjør meg menneskelig - ingen kan like alt. Alle kan ikke like det samme. Anonymkode: 67444...cab Du minner meg veldig om et familiemedlem av meg. Hun liker ikke dyr, men er glad i hunden min, respekterer alle dyr og er opptatt av god dyrevelferd. Men hun har ingen interesse av dyr ellers, og kommer aldri til å skaffe seg det heller. - - - Jeg synes det er helt greit, jeg liker jo ikke barn. Hvis noen derimot sier at de hater dyr og viser tegn til å kunne gjøre dem vondt så blir det en annen sak.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå