AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 Jeg sliter litt med fordommer, og når folk ytrer denne frasen får jeg rett og slett ikke lyst til å snakke med dem mer. Det er en instant turn off. Noen som har det på samme måte? Ellers kan jeg snakke med folk flest, uansett etnisitet, religion, kjønn, alder og politisk ståsted. men liker du ikke dyr? Da vil jeg egentlig ikke se på deg en gang. Sukk. Anonymkode: f71a2...5cf 13
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #2 Skrevet 13. januar 2017 Jaja. Jeg liker ikke mennesker, vet ikke om det er så mye bedre. Anonymkode: 0fea2...e08 9
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 Samme her. Liker du ikke dyr passer du ikke med meg uansett. Bye bye, jeg skal hjem til bikkja Anonymkode: 934a0...fb7 10
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 Kan prate med de overflatisk, men vennskap eller forhold finnes ikke interessant da. Anonymkode: 290b8...114 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #5 Skrevet 13. januar 2017 For meg blir det litt som når noen sier, jeg stemmer rødt, eller AP, eller hvilket som helst sosialistisk parti. Jeg kan ikke ha noe nært forhold til slike mennesker. Jobbrelasjoner går greit, men nære venner? Nei takk. Det har jeg prøvd før og det var for store forskjeller mellom oss. Anonymkode: ee6c4...75a
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #6 Skrevet 13. januar 2017 "Run, run for your life " er min instinktive og meget sunne respons. Kan selvfølgelig prate og dulle med vedkommende i.....5 minutter, men aldri i verden ha et uempatiske mennesket nær meg. Aldri møtt noen som har sagt noe slikt forøvrig. Anonymkode: 2df30...328 9
Aamu Skrevet 13. januar 2017 #7 Skrevet 13. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jaja. Jeg liker ikke mennesker, vet ikke om det er så mye bedre. Anonymkode: 0fea2...e08 Hehe.. det er ikke spesielt mye bedre... Vil vel heller si det er verre 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 13. januar 2017 #8 Skrevet 13. januar 2017 Hvordan er det mulig å ikke like dyr
Aamu Skrevet 13. januar 2017 #9 Skrevet 13. januar 2017 Jeg synes det er noe rart med folk som ikke finner 1 eneste dyr de klarer å like. Men sånn ellers, så tenker jeg at "liker ikke" ofte kan være synonymt med "interesserer meg ikke for". Så folk som sier at de ikke liker dyr, interesserer seg egentlig bare ikke for det - noe som er fullt forståelig da det finnes en rekke dyrearter og raser innenfor arter jeg ikke interesserer meg for. Der må man vise forståelse. Men å mislike dyr, alle dyr? Nei, det er merkelig og unormalt. Ligger det en traumatisk opplevelse bak uttalelsen - ok, vis forståelse for det. Men ellers så nei... Blir litt som de som sier at de ikke liker babyer. TALK TO MY HAND, lizm.. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #10 Skrevet 13. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg blir det litt som når noen sier, jeg stemmer rødt, eller AP, eller hvilket som helst sosialistisk parti. Jeg kan ikke ha noe nært forhold til slike mennesker. Jobbrelasjoner går greit, men nære venner? Nei takk. Det har jeg prøvd før og det var for store forskjeller mellom oss. Anonymkode: ee6c4...75a Ja, det blir akkurat som med meg og FrPere. Går ikke sammen i lengden... Anonymkode: 1892d...673 4
Kinno Skrevet 13. januar 2017 #11 Skrevet 13. januar 2017 Jeg liker ikke mennesker som ikke liker dyr. 3
palamina Skrevet 13. januar 2017 #12 Skrevet 13. januar 2017 (endret) Næsj, jeg tenker at de ikke vet bedre her og nå, for jeg har sett så mange eksempler på folk som blir omvendt. Går jo ikke an å ikke like dyr på orntlig kan du skjønne. Sånne uttalelser tar jeg med en klype salt og tenker strakkars dem som ikke vet hva de går glipp av, men før eller senere går det nok over. Endret 13. januar 2017 av palamina 1
Gjest chisandra Skrevet 13. januar 2017 #13 Skrevet 13. januar 2017 Det er forsåvidt en ærlig sak å ikke like dyr (selv om jeg ikke fatter at det går an) så lenge man oppfører seg rundt dyr og behandler de skikkelig.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #14 Skrevet 13. januar 2017 11 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Hvordan er det mulig å ikke like dyr Jeg vet om en her inne som ikke liker katter.. Anonymkode: 0cd03...cf0
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #15 Skrevet 13. januar 2017 Jeg liker ikke mennesker som er så dømmende ovenfor andre mennesker. Jeg elsker dyr, men å oppføre meg slik som dere beskriver mot et annet menneske kunne jeg aldri gjort. Hvis det er slik dere oppdrar barna deres så er det ikke rart at mobbing er et stort problem. Dere er direkte stygge mot et annet menneske pga ulikheter. Anonymkode: df7cc...d13 3
Gjest Coolaid Skrevet 13. januar 2017 #16 Skrevet 13. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter litt med fordommer, og når folk ytrer denne frasen får jeg rett og slett ikke lyst til å snakke med dem mer. Det er en instant turn off. Noen som har det på samme måte? Ellers kan jeg snakke med folk flest, uansett etnisitet, religion, kjønn, alder og politisk ståsted. men liker du ikke dyr? Da vil jeg egentlig ikke se på deg en gang. Sukk. Anonymkode: f71a2...5cf Ja ja, deg om det. Det finnes større problemer i verden. Det blir det samme som å ikke like "fanatiske dyre elskere" som setter dyr foran mennesker.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #17 Skrevet 13. januar 2017 Må huske på at det er en stor forskjell på å ikke like dyr og å mislike dyr. Denne misforståelsen kommer veldig ofte opp når det gjelder folk som sier de ikke liker barn. Da blir de beskyldt for å mangle empati, hate barn og at de ville gått forbi et barn som lå å gråt. Dette er ikke tilfelle. Å ikke like ting/barn/dyr kan være det samme som å være likegyldig til det. Det betyr hverken hat eller at man misliker det. Man kan også fortsatt like noen dyr. Men dyr generelt er ikke noe som appelerer til personen. Jeg kan si jeg ikke liker tomater. Det betyr ikke at jeg misliker tomater eller ønsker tomater noe vondt. Jeg har bare ikke noe tilovers for tomater. Jeg personlig vil ikke spise de. Jeg kan fint gå inn i hus der andre spiser tomater, til og med se på at andre spiser de. Og jeg elsker dyr. Men jeg forstår at ikke alle gjør det. Så lenge de ikke er slemme mot dyr ser jeg ikke problemet. Jeg har en venn som ikke liker dyr noe særlig. Han er fortsatt på besøk. Koser litt med katten og sier den er søt. Han får bare ikke noe særlig ut av det. Anonymkode: ced1f...6c0 3
Vin_fruen Skrevet 13. januar 2017 #18 Skrevet 13. januar 2017 HM... Jeg liker heller ikke dyr, har hatt katter når jeg var yngre å liker de sånnsett, jeg synes dyr kan være søte og synes de burde bli behandlet bra- men vil helst ikke at de skal være nærme med meg, på samme tid smelter jeg av dyr når de er små eks; valper osv. Ser ikke problemet i det.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #19 Skrevet 13. januar 2017 Kommer veldig an på hva som menes. Jeg liker dyr, men er ikke så glad i de fleste hunder fordi de ofte bråker og stresser, noe som gjør meg stresset også. Jeg kan forstå at mennesker som ikke er vant til å ha dyr rundt seg også kan bli stresset av at katter og hunder kommer for nær. Jeg har fortsatt ikke noe imot å være på besøk der den stressede hunden er, og vil ikke behandle den dårlig Når det er sagt kunne jeg ikke vært sammen med noen som mislikte dyr, og det hadde vært vanskelig å være venn med noen da huset mitt har noen dyr og jeg hadde blitt stresset av å ha noen der som ble stresset av dyr. Jeg syns også mennesker som liker noen dyr er mer sjarmerende enn de som ikke liker NOEN SOM HELST dyr. Greit å mislike noen, men alle? De trenger ikke like kjæledyr en gang om de liker å småfugler eller sauer. Kan være det finnes en sjarmerende person der ute som misliker alle dyr, men har ikke møtt noen hittil. Alle mine venner og kjæreste liker minst 1 type dyr 2 minutter siden, Vin_fruen skrev: HM... Jeg liker heller ikke dyr, har hatt katter når jeg var yngre å liker de sånnsett, jeg synes dyr kan være søte og synes de burde bli behandlet bra- men vil helst ikke at de skal være nærme med meg, på samme tid smelter jeg av dyr når de er små eks; valper osv. Ser ikke problemet i det. Jeg ville ikke kategorisert deg som en som misliker dyr, da. Det er selvsagt helt i orden å foretrekke se dyr på avstand. Anonymkode: 2dc58...b5c
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #20 Skrevet 13. januar 2017 Jeg liker ikke dyr. Jeg har ingenting imot dyr. Jeg gjør ingenting av å være på besøk hos noen som har dyr. Jeg har ingenting av at besøket tar med seg sitt dyr på besøk til meg. Jeg respekterer dyr. Jeg tolererer dyr. Jeg behandler dem bra. Jeg liker ikke dyr, som andre "ikke liker barn". Og sistnevnte er for meg helt uforståelig - og jeg er gjerne like dømmende som deg der, TS, at jeg ikke ønsker noe med dem å gjøre. Men, så trangsynt er jeg faktisk ikke. Et menneske som ikke liker barn, er nødvendigvis ikke ondsinnet/uinteressant/respektløs. Det finnes flere sider ved alle mennesker. Om du kun bryr deg om/interesserer deg for dyr, så ja, da skjønner jeg at du ville holdt deg unna meg. Det ville gått toveis. Men jeg består ikke kun av "jeg liker ikke dyr". Jeg liker så se film. Jeg liker å lese. Jeg liker godt å snakke om mange ulike ting. Jeg har interesse for mange ulike ting. Men dyr er ikke en av tingene jeg liker. Dog er jeg veldig interessert i dyrevelferd, og har sterke meninger i den saken. Det gjør meg ikke til et dårlig menneske å ikke like dyr. Det gjør meg menneskelig - ingen kan like alt. Alle kan ikke like det samme. Anonymkode: 67444...cab 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå