Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #41 Skrevet 17. november 2008 Hvorfor spesielt ikke om morgenen? Anbefaler ikke bruk av hasj i det hele tatt, at man ikke skal røyke hasj om morgenen sier vel seg selv. Ser ut til å gi en paranoid og skreiv fremtilling av realitetene.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #42 Skrevet 17. november 2008 Anbefaler ikke bruk av hasj i det hele tatt, at man ikke skal røyke hasj om morgenen sier vel seg selv. Ser ut til å gi en paranoid og skreiv fremtilling av realitetene. Det sier ikke akkurat seg selv nei... Dessuten, er det da samme greia å røyke om morgenen eller kvelden! Eh. Jaja. Kanskje du prøvde å si at man ikke skal røyke før man går ut i offentlighet, kun når man er hjemme etc? Jeg røyker meg ofte selv en joint når jeg skal slappe av, se på tv etc. Både kl. 10 på morgenen og kl. 10 på kvelden.. Skal jeg ut derimot røyker jeg ikke før jeg drar ut.. Vil ikke at folk skal se meg slik sløv akkurat. Eller så venter jeg til effekten er over..... no biggy.
Gjest Bolledeig Skrevet 17. november 2008 #43 Skrevet 17. november 2008 Tråden er ryddet Bolledeig (mod)
Gjest Liss Skrevet 17. november 2008 #44 Skrevet 17. november 2008 Problemet med denne debatten er at det alltid er MISbruk av hasj som settes opp mot et reflektert alkoholbruk, og da kommer selvsagt hasj ut dårligst. Jeg har vanskelig for å se at det ene er BEDRE enn det andre generelt sett, for det kommer jo helt og holdent an på brukeren, og jeg mener man bør gi folk tillit til at de selv klarer å finne ut av hva de tåler og ikke tåler. Ja, i den ideell verden hvor vi mennesker ikke har noe behov for å ruse oss, ville løsningen vært å forby alkohol, men dessverre er det ikke slik. At overdrevent alkoholforbruk fører til færre psykiske problemer enn overdrevent hasjbruk har jeg veldig vanskelig for å se. At enkelte sliter med angst og depresjon etter hasjbruk er godt mulig, men helt ærlig - hvor mange er det ikke som er nedtrykt i lang tid pga. ting de har gjort under påvirkning av alkohol, eller som har angst i dagevis etter ei fyllekule? Terskelen for hvor mye skade x mengde av et stoff kan gjøre på kort tid ligger tross alt langt lavere for alkohol, som er et giftstoff som det skal lite til av før mange mister kontroll over både eget konsum og andre handlinger. Røyker man mot formodning for mye hasj vil de fleste bli trøtte og svimle, for så og sovne, mens en liten prosent kan oppleve psykisk ubehag.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #45 Skrevet 19. november 2008 En annen effekt er at man blir sløv. Kan huske en student som brukte en del hasj og som ble ganske ukonsentrert. Det er en kjent effekt at hasj gir denne effekten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå